[BC3] LCD''s eio.com 1 (animo-check)

Pagina: 1
Acties:

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Ik zit al een tijdje posts te lezen over LCD''s en ik wou eens zien hoeveel er mee willen doen. Ik bestel het liever niet zelf ten eerste omdat ik beter improviseer dan organiseer en (hoe kan het ook anders) ik vast niet genoeg heb om eventueel voor te schieten.

Maar dat is van latere zorg,

WIE HEEFT ER BELANGSTELLING VOOR HET GEZAMELIJK BESTELLEN VAN LCD''s BIJ EIO.COM

ff posten ofzo en als er mensen zijn die zich geroepen voelen om iets te regelen,
Be My Guest!!!

Nu ook zonder stropdas

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
niet erg professioneel bedrijf... als je zo''n website maakt .. maar om wat voor LCD''s gaat het ?

schermpjes voor PC of horloge LCD ? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ow ik wil ook zo''n lcd hebben maar ik kan ook niet goed organiseren maar als jullie gaan kopen ik wil er wel een (kopen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:08

Nicap

Tsssk....

Op zondag 15 april 2001 01:16 schreef Tux2000 het volgende:
niet erg professioneel bedrijf... als je zo''n website maakt .. maar om wat voor LCD''s gaat het ?

schermpjes voor PC of horloge LCD ? :)
Pagina ziet er niet erg top uit nee, maar de lcd''s zijn wel goed.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 15 april 2001 18:33 schreef Nicap het volgende:

[..]

Pagina ziet er niet erg top uit nee, maar de lcd''s zijn wel goed.
helemaal mee eens.

btw wat is belangrijker dat zij een mooie site hebben of dat jij een mooi displaytje hebt.

nou ik denk dat de tweede optie wel het belangrijkst is.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ik heb ook wel animo om er een te kopen :)

trouwens zijn die lcd''s niet in nederland te koop??????

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

Ik heb ook wel intresse in een lcd schermpje.

zal eerst eens even de overige topics doorlezen wat een beetje goeie zijn etc. maar heb zeker intresse :)

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Op zondag 15 april 2001 23:22 schreef enigma het volgende:
ik heb ook wel animo om er een te kopen :)

trouwens zijn die lcd''s niet in nederland te koop??????
Conrad heeft ook wel LCD''s en er zijn vast wel meer maar die zijn vrij duur:(
Als iemand een betere plek weet om ze te halen Let Me Know!!!

Nu ook zonder stropdas

• BC3 Victim
als men ze niet in nl kan halen en alleen daar dan doe ik mee gezamelijk is better dan alleen

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Verzendkostjes he!!!

Nu ook zonder stropdas

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

in principe wel interesse, maar moet wel eerst een prijs horen voordat ik echt ja of nee kan zeggen...

• Nicap

Nicap

Tsssk....

om en nabij de 60 piek voor een L2014

• BC3 Victim
hmm ben op zich wel te porren voor zo''n schermpje, alleen ik zoek eigenlijk een groot scherm van ongeveer een 15 bij 15 cm. ik wil hier namelijk de temperatuur en toerentallen van fans ed op gaan plaatsen, maar tegelijkertijd ook iets van een plaatje ofzo, en dan denk ik dat je toch met een grafisch display aan het werken komt ipv een karakterdisplay. En om daar nou es ff 123 een driver voor te vinden ?

Maareh als er een driver is die dit mogelijk maakt, dan wil ik dat graag horen en zal ik er niet eens over twijfelen of ik zo''n ding wil meebestellen, heck ik weet het zelfs zeker !!! Let me know !!

• BC3 Victim
ik zie die Seiko G321D-X1R1AC Rev. A namelijk wel zitten, alleen de vraag of die ook zo goed is aan te sturen via een eventuele driver

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op maandag 16 april 2001 22:50 schreef C44 het volgende:
ik zie die Seiko G321D-X1R1AC Rev. A namelijk wel zitten, alleen de vraag of die ook zo goed is aan te sturen via een eventuele driver
Op deze site heb je iig iets over de SED1330 controller(die op de GD321D zit)
http://rcswww.urz.tu-dresden.de/~tb8/download.html

• BC3 Victim
staat inderdaad wat ja, klopt, je kunt op met een progje van die site, de tijd en datum uit gaan voeren naar je lcd, maareuh, om op een 120 gulden(ongeveer) kostend lcd grafisch scherm nou de datum en tijd te gaan plaatsen ?

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Op maandag 16 april 2001 22:50 schreef C44 het volgende:
Da''s wel leuk ja, maar mij net ff te duur.

Het is gewoon de bedoeling om een groot aantal te bestellen zodat de verzendkosten opgedeelt worden en eventueel (hangt van de hoeveelheid van een bepaald artikel) korting verkregen kan worden.

meer zielen meer vreugd
En een iets dikkere beurs:)

Nu ook zonder stropdas

• BC3 Victim
als die Seiko G321D-X1R1AC Rev. A een plaatje kan weergeven en de temps van bijv Motherboard monitor kan weergeven, ben ik zelfs bereid om wat extra te betalen, ben hier namelijk al wat langer naar op zoek, dus geld speelt een kleinere rol (maar niet "geen rol" :) )

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Die seiko kan plaatjes weergeven ja, tis een grafisch LCD!!
Anders moet je TriliThium ff vragen, die heeft de tweede ronde zo''n scherm gekocht. Zag er iig indrukwekkend uit zo''n GD321.
Hij weet er wel meer van.

Korting krijg je niet bij EIO. En je komt op ongeveer 60piek als je 12 mensen hebt. Als je via paypal betaald iets minder, omdat je dan de wire-transferkosten niet hebt.

• splat
  • Niet online
Als er besteld wordt doe ik ook wel mee...Wil ook al langer zo''n lcd hebben...

Maar ik wil idd ook eerst ff prijs weten voordat ik ''t zeker weet...

En als de prijs van zo''n grafisch lcd niet te hoog is wil ik die zeker hebben...:9~

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Ik las net wat oude post van de vorige ronde door maar er was ook nog wat gezeik met eio.com
Heb ik eigenlijk niet zo''n trek in:(
Op maandag 16 april 2001 23:00 schreef C44 het volgende:
staat inderdaad wat ja, klopt, je kunt op met een progje van die site, de tijd en datum uit gaan voeren naar je lcd, maareuh, om op een 120 gulden(ongeveer) kostend lcd grafisch scherm nou de datum en tijd te gaan plaatsen ?
Goed genoeg
en anders
Op maandag 16 april 2001 23:21 schreef Nicap het volgende:
Korting krijg je niet bij EIO. En je komt op ongeveer 60piek als je 12 mensen hebt. Als je via paypal betaald iets minder, omdat je dan de wire-transferkosten niet hebt.
Maar goed, nog meer gegadigden

Nu ook zonder stropdas

• BC3 Victim
erm datum en tijd is dus niet goed genoeg voor mij, ik wil temps en plaatje op m''n display, tijd en datum is niet eens gewenst. maareh als je me wat meer van die pages kan geven waar ik goeie info over de dingen die ik wil met zo''n lcd kan vinden, dan wil ik er ook wel een bestellen

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

bij mij in haarlem blijkt dat de winkel display ook displaytjes verkoopt je zou het daar es moeten vragen.

een vriend van mij gaat iniedergeval vragen hoe duur ze daar zijn want hij vond mijn lcd displaytje wel kewl :P:P.

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:49
Ik heb ook nog steeds interesse in een schermpje. Ik deed oorspronkelijk mee met de 2e serie, maar die ging uiteindelijk niet door. ;(

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 17 april 2001 08:27 schreef Titanicfanatic het volgende:
Ik heb ook nog steeds interesse in een schermpje. Ik deed oorspronkelijk mee met de 2e serie, maar die ging uiteindelijk niet door. ;(
jawel hoor, nicap had het zaakje overgnomen. je moest alleen weer ff je bek open trekken dat je mee wou doen :Y).

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb hier iemand die sekers een Seiko L2014 wil hebben. tis een vriend van me en hij is ff zijn pass kwijt van dit forum dus vandaar dat ik dit ff post.

• EsCo
  • Laatst online: 24-08 18:49
Als iemand dit gaat organiseren dan koop ik er ook zeker eentje...

Alleen een probleem ik heb geen idee hoe deze aan te sturen...

Kan iemand mij daar dan bij helpen? En ook advies geven over welk displaytje? Ik zat te denken aan een 2-regelig display om te beginnen...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Titanicfanatic
Op dinsdag 17 april 2001 14:43 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

jawel hoor, nicap had het zaakje overgnomen. je moest alleen weer ff je bek open trekken dat je mee wou doen :Y).
Weet ik, maar ik was het ff beu geworden. Na een afkoelingsperiode zie ik het nog steeds zitten, dusss...

• Kokkers
  • Laatst online: 24-08 12:12
Als dit plan wederom van de grond komt kun je mij op het lijstje bijschrijven!

Ik ben altijd te bereiken op emol@naa.nl heb echter geen tijd om het geheel te gaan regelen.

Ik vind die Seiko L2014 wel erg aantrekkelijk, tenzij iemand mij een betere aan kan raden (nicap? zou jij deze weer kopen?)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 22:40 schreef Nicap het volgende:
om en nabij de 60 piek voor een L2014
Heb je alleen de display nodig? Of moet je er ook een soort versterkertje bij hebben ofzo?

Greetz

Verwijderd

BTW ik heb wel intresse voor een displaytje, maar hij moet wel binnen 2 grote drivebays passen. :)

Greetz

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Celeron_clocker:

Een 4x20 display past zeker in twee 5,25" drivebays. En om dat ding aan te sluiten moet je nog wat onderdeeltjes kopen en solderen, kost ongeveer een tientje...

En als je het mooi wilt doen koop je er nog een behuizinkje voor waar je je display inbouwd :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 17 april 2001 21:59 schreef Mennootje het volgende:
Celeron_clocker:

Een 4x20 display past zeker in twee 5,25" drivebays. En om dat ding aan te sluiten moet je nog wat onderdeeltjes kopen en solderen, kost ongeveer een tientje...

En als je het mooi wilt doen koop je er nog een behuizinkje voor waar je je display inbouwd :)
je hebt het dan over de Seiko L2014 die is 4 x 20.

je kunt het behuizinkje ook maken van het overige plexiglas :P:P dat ga ik doen, is wel kewl als je alles kunt zien.

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Op dinsdag 17 april 2001 22:03 schreef ReseTTim het volgende:
je kunt het behuizinkje ook maken van het overige plexiglas :P:P dat ga ik doen, is wel kewl als je alles kunt zien.
Moet je wel netjes gesoldeerd hebben :) anders ziet ut er natuurlijk niet uit...

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon het gat eruit zagen en dan het display erin vast lijmen. Dat staat wel net zo mooi denk ik?

Greetz

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 22:06 schreef Mennootje het volgende:

Moet je wel netjes gesoldeerd hebben :) anders ziet ut er natuurlijk niet uit...
Ik kan me nog een vaag topic herinneren van een baybus met knoopdraadjes:)

Nu ook zonder stropdas

• Wiebbe
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

Ik heb hier zeker ook animo,
(klinkt vaag :P) belangstelling klinkt toch wat leuker.
maar ik zou dan twee keer een L2014 (is 20x4 d8 ik) hebben.
Ik w8 erg af tot de er een bestelling komt!
way to go :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
lcd_orders75@hotmail.com

Als je een bestelling wilt doen mail dat ff naar dit adres.
Dan kan ik ff een balans opmaken over de kosten e.d.

Dit is dus nog niet definitief wijzigingen kunnen altijd gemaild worden

Onderwerp mail:

Bestellen: Order
Wijzigen: Change
Bestelling verwijderen: Remove

ff duidelijk het type LCD opgeven

Thanx

Nu ook zonder stropdas

• the12be
  • Laatst online: 08:25
mijn mail komt eraan :)

• Titanicfanatic
Meel away!

• Kokkers
  • Laatst online: 24-08 12:12
Ik heb de digitale postduif net het raam uitgegooid...

Ik begrijp dat deze LCD''s niet zomaar gaan werken, ik heb het beroemde schema meerdere malen langs zien komen :)

Is het misschien een idee om de overige benodigde spullen ook meteen in de bestelling mee te nemen zodat iedereen meteen aan de slag kan?

Kan iemand de overige benodigdheden van A -> Z op een rijtje zetten? (heb hier zelf nog geen ervaring mee)

Verwijderd

Is zoon display makkelijk te solderen?

Greetz

• BC3 Victim
Is dit niet een veel mooiere site voor jullie LCD Fr3aKs?! :9

http://www.seiko-usa-ecd.com/lcd/html/products.html

Zijn wel alleen Seiko LCD Schermjes, maar ook een wat mooiere en overzichterlijke site. :)

Verwijderd

Nee opzich is het niet zo duur. 4x40 staat voor 4 lines en 40 characters neem ik aan :?

Greetz

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hmmm. Een paar prijzen zijn natuurlijk wel interesant!

2x16 backlight: $6 = FL 15,14
Seiko 2x20 Backlight $11 = FL 27,75
Sanyo 2x24 (geen backlight) $8 = FL 20,18

Vet!! 8-) :seiko 4x40 backlight $20 = FL 50,41

Bij conrad zijn ze ieg duurder

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op woensdag 18 april 2001 17:30 schreef Celeron_clocker het volgende:
Nee opzich is het niet zo duur. 4x40 staat voor 4 lines en 40 characters neem ik aan :?

Greetz
yep

een backlight 2x20 kost bij Conrad al 67,95 piek!
Een 4x40 backlight FL 189,95 !!!!!

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Ik ook :)

Mail is al weg

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 17:33 schreef mpegernie het volgende:

[..]

yep

een backlight 2x20 kost bij Conrad al 67,95 piek!
Een 4x40 backlight FL 189,95 !!!!!
Wow dat scheelt idd nogal a lot of $$$ Wat kun je zoal allemaal met die displays doen? Kun je "programmeren" zodat ie de temp + afgespeelde mp3 enzo weergeeft of vraag ik nu weer teveel? >:)

Greetz

• Trigeminus
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

mail is weg met:
Seiko L2014 4X20 :)

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Ja, op beide vragen.

Nu ook zonder stropdas

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 11:04 schreef Kokkers het volgende:

Ik begrijp dat deze LCD''s niet zomaar gaan werken, ik heb het beroemde schema meerdere malen langs zien komen :)

Is het misschien een idee om de overige benodigde spullen ook meteen in de bestelling mee te nemen zodat iedereen meteen aan de slag kan?

Kan iemand de overige benodigdheden van A -> Z op een rijtje zetten? (heb hier zelf nog geen ervaring mee)
Ik wil het eigenlijk bij alleen LCD''s houden (ook grafische) en toebehoren

De potmeters en weerstanden en dat soort dingen kan je bij de lokale electroboer ook ophalen.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Waar woon je eigenlijk Hagar? Voor evt. ophalen?

Greetz

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Ik woon in Gorredijk, da''s een plaatsje 15km verwijderd van Heerenveen(Friesland dus)
Had ik ook al aan zitten denken.

Misschien is het wel makkelijk dat we een zo centraal mogelijk leveradres uitzoeken.
Ik weet niet of dat een beetje haalbaar is maar dat kan weer een aantal verzendingen schelen.

Moet ik nog maar ff uitzoeken.

Nu ook zonder stropdas

• BC3 Victim
asl je een besteling opneemt gooi dan ff een topic los voor de orders dan bestell ik zeker 1

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 23:08 schreef Hagar het volgende:
lcd_orders75@hotmail.com

Als je een bestelling wilt doen mail dat ff naar dit adres.
Dan kan ik ff een balans opmaken over de kosten e.d.

Dit is dus nog niet definitief wijzigingen kunnen altijd gemaild worden

Onderwerp mail:

Bestellen: Order
Wijzigen: Change
Bestelling verwijderen: Remove

ff duidelijk het type LCD opgeven

Thanx
Dat is dit topic eigenlijk al een beetje geworden.
ik ben eerst ff aan het kijken hoeveel er meedoen en wat de verzendkosten p.p. zullen worden.
Als je meedoet ff mailtje sturen.

Maar ik doe nog wel ff een oproep als de definitieve orders gewenst zijn.

Nu ook zonder stropdas

• BC3 Victim
Als dat echt maar 50 piek kost dan wil er er ook wel een kopen! Als er nog mensen zijn die weerstanden willen en pormeters dan moeten ze mij maar even mailen...

Hoeveel zijn die verzendkosten? Is zo''n LCD dan maar 60 in het totaal? En wanneer gaan julie ze bestellen?

Groet,

Laurens

• BC3 Victim
Moet er trouwens geen invoerbelasting over worden belaald? of ga je ze ophalen? Daaarom zijn die LCD''s in NL zo duur namelijk! Dat is iets van 30 % ofzo dat ik....

• EsCo
  • Laatst online: 24-08 18:49
edit:

Laat maar, al gevonden...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Je betaald geen invoerbelasting. Je betaald alleen 19%BTW. De verzendkosten van EIO naar hier zijn 35 dollar. Je krijgt geen korting, dus hoef je ook niet te vragen.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 08:45 schreef Nicap het volgende:
Je betaald geen invoerbelasting. Je betaald alleen 19%BTW. De verzendkosten van EIO naar hier zijn 35 dollar. Je krijgt geen korting, dus hoef je ook niet te vragen.
Ik heb 2x wat uit Amerika laten komen ( paar honderd gulden ), maar ik heb nog geen 1x belasting hoeven te betalen. Denk dat we het nu ook niet hoeven als we bestellen... :P

Greetz

• the12be
  • Laatst online: 08:25
en....
al genoeg belangstelling om de boel rendabel te maken.

ik w8 in spanning

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
De verzendkosten zaten gister op 6 gulden p.p.
Er is nog het een en ander aan bestellingen binnengekomen maar dat zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.

Dus je betaald de kosten van je bestelling + 6 gulden.
Voor de nederlandse prijs ff naar GWK kan je zo omrekenen.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Mmm dan wordt het toch wel aantrekkelijk. Ik ga nog effe bij een vriend van me kijken hoe het eruit ziet anders doe ik ook mee als het me bevalt...

Greetz

• Hagar

Hagar

Diabootic

Topicstarter
We kunnen bestellen op gathering.tweakers.net/showtopic.php/164355

See Ya

Nu ook zonder stropdas

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op donderdag 19 april 2001 15:30 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Ik heb 2x wat uit Amerika laten komen ( paar honderd gulden ), maar ik heb nog geen 1x belasting hoeven te betalen. Denk dat we het nu ook niet hoeven als we bestellen... :P

Greetz
Dan heb je 2 keer mazzel gehad. Maar deze keer betaal je wel BTW. Paar honderd gulden kan net een grensgeval zijn geweest, maar als de verzendkosten 6 piek zijn, doen er al heel wat mensen mee en dan praat je over meer dan 1000 gulden. Dus ga er maar rustig vanuit dat je BTW betaald.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Is het moeilijk om zo''n lcd aan te sluiten? Welke is aan te raden? Ik vind die dingen best cool:P, maar ik weet er verder niet veel van.
Thnx

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Niet echt. Je moet wel een klein beetje handig zijn, maar niet veel. Ik heb hiervoor 1 keer gesoldeerd en mij lukt het ook. Niet in 1 keer trouwens, maar dat lag aan het schema.

• DarkTemple
Ik wel een paar keer gesoldeerd. Kan je ergens uitleg vinden hoe alles te verbinden/solderen en aan te sluiten?
Dan bestel ik zo''n mooi ding.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

eh, er staat wel een schema ergens hier op GoT. moet je ff zoeken

• DarkTemple
Bij die LCD Cable - $0.99 staat tijdelijk niet beschikbaar, of is dit de verkeerde?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

check ander topic please(die van de definitieve bestelling. Daar word het een en ander uitgeleg over het kabeltje

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 22:28 schreef Nicap het volgende:

[..]

Dan heb je 2 keer mazzel gehad. Maar deze keer betaal je wel BTW. Paar honderd gulden kan net een grensgeval zijn geweest, maar als de verzendkosten 6 piek zijn, doen er al heel wat mensen mee en dan praat je over meer dan 1000 gulden. Dus ga er maar rustig vanuit dat je BTW betaald.
Had laatst samen met 4 anderen bij Danger Den besteld voor totaal F 1099,-. Ook geen 19% BTW of wat anders... >:)

Greetz

• BC3 Victim
Kan iemand nis zeggen HOE DUUR het nu echt is en WAT JE HEBT?? Ik zie zo door de LCD-schermen mijn beeldscherm niet meer!!! (flauw hè!)

Laurens

• BC3 Victim
Laptop beeldscherm?

Pagina: 1