[BC3] Post hier je slimme schakelingen

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
De bedoeling van dit topic is om hier al de slimme schakelingen voor je Casefan''s, Ledjes, Neon''s en wat je zoal meer in elkaar soldeert te posten.

LET OP! reacties hierop, die niet gaan over toegevoegde waarde of betere oplossingen, maar over bedankjes, 3Dmarkscore''s, recepten, Wat voor OS draai jij en dergelijke hoef je hier niet te posten, maar hier
(mochten mensen zich hier niet aan houden, IGNORE, niet op reageren)

Ik zelf heb een hele simpele:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mboogie/schakeling.jpg

Hierbij zijn de kleuren zoals die uit je voeding komen.

Damn! Anderen kunnen nog beter tekenen :( Afbeeldingslocatie: http://www.fanbus.com/faq/7volt2.jpg
(c)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Als je er ledjes bij wilt kan je die volgens mij het beste tussen de fan en de schakelaar zetten (in serie).
En kijk uit dat je de schakelaar 180 graden draait want als ''ie naar links zit verbindt ''ie de 2 draadjes rechts (dat was tenminste bij mij zo met tuimelschakelaartje)

Verwijderd

hey tof.. da''s wel handig voor mijn server, ''s nachts de koeler uit..en overdag blazen met die handel, kan je dat zo simpel maken? zoals het op het plaatje staat?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36

Super_ik

haklust!

k vondt deze niet onaardig van mezelf:
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~degouw/schema.jpg
maar daar loopt al een topic over

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

zal s ff kijken, komt wel van pas denk ik, overdag op 12 volt draaien en ''s nachts uit.. de fan dan :)

Verwijderd

die vind ik toch iets te moeilijk :)

Die hijzelf tekende is mij duidelijk genoeg :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op donderdag 05 april 2001 12:07 schreef Krankenstein het volgende:
Als je er ledjes bij wilt kan je die volgens mij het beste tussen de fan en de schakelaar zetten (in serie).
Ik zou ledjes maar parallel zetten.. Ledjes gaan namelijk branden bij een bepaalde stroomsterkte, en als de stroom te hoog wordt dan is het einde ledje.. (dus je gaat je fan eigenlijk dimmen om je ledje heel te houden!)

Wat je ook kunt doen is dubbelpolige wisselschakelaars pakken, en 1 set voor de fan gebruiken, en de andere voor het ledje.. (kun je ook nog mooi 2 kleuren leds gebruiken!)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 05 april 2001 12:13 schreef Binne het volgende:
<knip>...kan je dat zo simpel maken? zoals het op het plaatje staat?...<knip>
Ja, dat is echt heel simpel. Voor wat meer ingewikkelde (en ook gewoon hele simpele) schakelingen van deze soort moet je gewoon ff op www.fanbus.com kijken. Die gozer ontwerpt die dingen.

Zitten echt hele coole bij met tweekleurenleds en dan schakelen tussen 12/7/off
Pagina: 1