HDD-load monitor met ledjes

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
met dees dingetje kun je zien hoe hard je harde sschijf bezig is *D

Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~degouw/inwerking2.jpg

en Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~degouw/print.jpg

:o

vet ofnie

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Schema?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

deze is hier al geweest!
dit is gwoon herhaling!

Niettemin wil ik wel het schema want dat was er nog steeds niet.

• Super_ik
Op donderdag 29 maart 2001 12:27 schreef AcouSE het volgende:
Schema?
hiero:
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~degouw/schema.jpg

er is ook en site :
hiero

het is nie da looplicht dingje het meer van hoe meer lichtjes hoe meer activiteit

8<------------------------------------------------------------------------------------

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik zie dat R2 aan de onderkant twee verbindingen heeft met het IC.... Hoe zit dat? :? Er staan geen nummertjes bij...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
Ho wacht :Z :) Dat zijn 6 en 7 :)

• 0rbit
Wel een geinig ding, maar je wil wel de RC-tijd van het geval groter maken lijkt me... Persoonlijke smaak :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
strak!!!

eindelijk iemand die een goed duidelijk schema post :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Dat komt bekend voor!!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op donderdag 29 maart 2001 14:35 schreef delyver het volgende:
strak!!!

eindelijk iemand die een goed duidelijk schema post :)
* AcouSE is het daar helemaal mee eens, maar vraagt zich af of hij zich nu niet zwaar beledigd moet voelen :9

• 0rbit
Ik zou trouwens niet 10 groene leds nemen :) Ik zou de eerste 4 groen nemen, de volgende 3 geel en de laatste drie rood. Dan neem je daarbij nog een blauwe HD-led en de kermis is compleet :)

Afhankelijk van je kast kun je dit dingetje gemakkelijk in een vrij floppy-drive slot zetten. Dan heb je al een mooi afdekplaatje...

Helaas heeft de HX-08/HQ-08 maar 1 floppybay... 5,25" voldoet ook natuurlijk :)

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Ik zie dat je het schema hebt aangepast ;)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Maar waar is die jumper voor?

Kan dat niet gewoon worden doorverbonden of dient het soms als schakelaar?

Verwijderd

Mooi. Kan k van het weekeind weer gaan solderen. :)
Dat ding kan mooi m'n LCD gezeldschap gaan houden.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 12:31 schreef Super_ik het volgende:

[..]

hiero:
[afbeelding]

er is ook en site :
hiero

het is nie da looplicht dingje het meer van hoe meer lichtjes hoe meer activiteit
/me is een beetje elektroleek, en snapt dus nix van schema's :(

Verwijderd

ja, ik zou nou ook wel eens willen weten waar die jumper voor is....

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 20:00
hoezo ouwe koeien uit de sloot halen.....

die jumper is om te schakelen tusen vu en dot mode.

dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
***0000000
*****00000
********00
*****00000

of 

00*0000000
00000*0000
00000000*0
00000*0000

0 is ledje uit
* is ledje aan.

Verwijderd

hoezo oude koeien? bijna alle topics doorgeworsteld en dat van die jumper heb ik niet echt gelezen!

maar bedankt,

nou nog dat k*t ding aan de praat krijgen, 2 uur lang aan dat ding zitten solderen, aansluiten en dan niets... |:(

en ik ben heel zuining met mijn soldeer geweest, dus geen kloders hier en daar...

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-08 08:51

Skef

Ik scheer.me

Is er niet ergens een schema dat je gewoon direct je IDE-bus uitleest? Want dan kan je je read en write beiden uitlezen.....

Ben er al eens naar op zoek geweest, maar nix gevonden.....
Nu er toch allemaal electro-freakz hier zijn..... :P

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Op dinsdag 25 september 2001 10:36 schreef Skef het volgende:
Is er niet ergens een schema dat je gewoon direct je IDE-bus uitleest? Want dan kan je je read en write beiden uitlezen.....
C'T Magazine had een paar jaar terug een project waarmee je kon zien of lezen en schrijven in udma of in pio modus plaatsvonden.

Heb effe het artikel gezocht (in het duits).

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Op dinsdag 25 september 2001 10:36 schreef Skef het volgende:

Ben er al eens naar op zoek geweest, maar nix gevonden.....
Nu er toch allemaal electro-freakz hier zijn..... :P
Het uitlezen van de read/write strobes is al voldoende om te kijken hoeveel er wordt geschreven/gelezen. Zie hiervoor bijvoorbeeld mijn post in [topic=178340/4/25]
(Ofwel: bovenstaand schema 2 keer uitvoeren en de optocoupler vervangen door een transistorversterkertje dat je aan sluit op de strobe lijnen)

De bus ècht uitlezen zou nòg leuker zijn. Je kunt dan per HD zien hoeveel bytes er worden gelezen en geschreven. Dit vraagt echter wel om het gebruik van een uPC en is dus niet weggelegd voor elke hobbyist...

Verwijderd

is er nog iemand die em met dit schema aan de gang heeft gekregen? want dit is het enigste schema dat ik (een beetje) snap..

Verwijderd

Toch wel handig. ;)

Verwijderd

Super Ik, waarom heb je ervoor gekozen dat je hem niet kunt afstellen op de juiste gevoeligheid ?

• Super_ik
ik heb alleen potmeters gebruikt in de test fase, als ik die er constant op zou laten zitten dan wordt die print zo groot, je kunt er een paar pots aanhangen met draatjes om te testen en daarnaa vervangen door weerstanden.

en het schema van circuits online is mijn schema maar dan voor leken, dus idd met die pots erin, die je lekker kan kortsluiten, en das nie zo gezond ;)

Verwijderd

ik ben nu zo af en toe nog bezig met een schema voor een knight-rider hdd led. heb ook al een paar werkende prototypen maar het is nog niet wat ik wil. de een gaat te snel, de ander te langzaam. ik heb nu een waarvan je de deling van het hdd signaal kunt instellen om bij de juiste snelheid te komen. hu ben ik bezig met een die langzaam heen en weer gaat en als er hdd aktiviteit is gaat hij snel lopen, maar tot nu toe nog zonder succes

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 13:12 schreef Super_ik het volgende:
ik heb alleen potmeters gebruikt in de test fase, als ik die er constant op zou laten zitten dan wordt die print zo groot, je kunt er een paar pots aanhangen met draatjes om te testen en daarnaa vervangen door weerstanden.

en het schema van circuits online is mijn schema maar dan voor leken, dus idd met die pots erin, die je lekker kan kortsluiten, en das nie zo gezond ;)
Aaaaaaaah ok, dan is het goed :) D8 ook al hehe

Met al die LED's erop is eht trouwens net een kermis. 2 (straks 3) VU meters, een looplicht/kitt geval, een scrollende klok, IDE signaal weergave...... Gaat lekker hiero. ....flits flits knipper knipper >:)
Pagina: 1