[BC3] Dag Duron... :-(

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 09:19
Ik had mijn nieuwe Duron 800 unlocked met geleidende verf. Draaide nu op 7.5 x 133.
Ik dacht, dat bruggetjes verbinden gaat zo makkelijk, ik doe ook De L6 en L7 bruggen als volgt:
L6= .|||: geeft default multiplier van 7
L7= |||:|. geeft default voltage van 1.8V
Zo dacht ik um verder te kunnen krijgen dan 1Ghz.
Maar nu doet ie niets meer :(
Hij zit op een MSI k7 turbo-R mobo. Ik weet zeker dat de bruggetjes goed verbonden zijn, en dat er geen andere contacten geraakt worden. Mijn diagnostic LEDS van het mobo staan allemaal op rood. Dit geeft ''power up'' aan. Nu heb ik de L6 en L7 bruggen weer proberen te verbreken door heel voorzichtig de verf eraf te krabben. Het is me nog niet gelukt om mijn duron weer werkend te krijgen :( en ik had um pas een paar dagen :'(
Is er nog hoop voor deze Duron?

• Tinman
  • Laatst online: 22-08 08:58
Je moet alleen de L1 bruggen doorverbinden

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou toch maar proberen ALLE verf er weer af te krijgen.. maar pas wel op als je oplosmiddelen gaat gebruiken.

Dus probeer alle verf eraf te krijgen ook die van de L1 bruggen.. en kijk of ie het dan weer doet.. en ga dan gewoon met een potlood verder.. is toch een stuk veiliger.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
alles eraf halen, en bidden

• winand
Hoezo zou ik alles van de L1 bruggen afhalen?
Dat deed ie perfect, en kon ik mijn multiplier omlaag schroeven voor 7.5 x 133
Het is pas fout gegaan toen ik met L6 en L7 aan de slag ging.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 11:15

Zjemm

...

whehe klok dan ook gewoon niet over :)

opensecure.nl

Verwijderd

Gefeliciteerd. :)

• winand
Voor info over het verbinden van de L6 en L7 bruggen, zie de volgende links:
www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440&p=6
www.anandtech.com/showdoc.html?i=1345&p=4

• winand
Zjemm: Heb je niks beters te zeggen in je VIERDE post :D!?
(de derde ging over scooters, de tweede bestond uit ''ja leuk'' en de eerste is al even onzinnig..:))

• winand
Mijn duron werkt weer gelukkig. Ik heb de L6 en L7 bruggen van de verf ontdaan. zie topic
gathering.tweakers.net/showtopic.php/150065

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik had net zo een probleem. ik koop een nieuwe mobo MSI K7T turbo met een DURON 700 en een SUPER ORB koeler (wil ook tweake). Ik verbind L1 bruggetjes met een HB potloot met elkaar kijk nog is goed en ik zet het systeem in elkaar. Hij leek op te starten maar dat was van korte duur ik kreeg geen beeld. En Mn mobo gaf 4 rode Letjes te branden = CPU DEFEKT OF NOT INSTALLET. Ik schrok me rot had het net gekocht en nog niet eens zo geprobeerd. Dus ik gegumd en weer geprobeerd, weer het zelfde. Toe ben ik terug gegaan naar de winkel (wel heel goed schoongemaakt). De CPU bleek helemaal DOOD! Ik net doen als ik van niks wist en kreeg een nieuwe. Maar hoe moet het dan, misschien eerst de bios gewoon in stellen in plaats van deflaut voor multipli of was de CPU al kapot? Ik krijg vast niet weer een nieuwe! ?We snapten er niks van hij is nieuw?, zieden ze bij NORROD. A.U.B. wie kan mij helpen!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heb 3 weken terug ook afscheid genomen van mijn duron600@900@1,55volt. Draaide met kast open stabiel op 1030. Hij wilde zelfs posten op 1100... oh het was zo''n goede jongen.... :'(

Geen inspiratie

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ik heb vorige week ook afscheid genomen van mijn 700@1045 :'(
Ik heb hem naar de k***e geholpen doordat het pompje van mijn waterkoeling besloot ff te kappe ---> rook komt van proc (sticker verbrandde) ---> enkel rooie ledjes bij opstarten ;(
Als laatste eerbetoon word het een sleutelhanger.
Nu heb ik een Athlon Tbird 750 besteld :7

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 13:42 schreef Zjemm het volgende:
whehe klok dan ook gewoon niet over :)
Neptweaker... >:)

Greetz

Verwijderd

Bekend probleem, ook met MSI K7T Turbo (misschien probleem van mobo??) Duron 650, alle L1 bruggen gekleurt en de eerste van de L6 bruggen gekleurd (=multiplier 6) en zo proberen em hoger te laten draaien, alles netjes gedaan, terug in kast, 4 rode leds...

Toen heb ik em eruit gehaald, en die L6 brug uitgegumd... daarna deed ie het weer...

Alleen het gekke van dat ding is, de multiplier wil niet omhoog :?

Verwijderd

Nerd waarom moet je het dan ook verfen?
Potlood werkt goed genoeg

(Hoe vaak heb ik et wel niet gezegd)
Pagina: 1