Verwijderd
Een AMD K6 serie is inderdaad bagger te overclocken.
Op een enkele na dan ,en dan bedoel ik echt een enkele
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
TB 900@1022 is toch fijner...:9
100mhz cashe snelheid is niks ,zeg nou zelf
Ik draai al vanaf de K6 233 tot waar ik nu ben
Er zijn 2 gevallen bij mij geweest die extreem hoog kwamen voor hun snelheid
beide waren K6-2-350 topmarking AFR
Die haalde de snelheden 475 en 500 mhz op 2,7 volt
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Verwijderd
en hoe stabiel is (bijna stabiel)???
ik heb al zo''n gaar systeem.....:(
misschien is het toch dus maar beter niet te overclocken... maarjah IK MOET SNELLER
het enigste snelle is de boot tijd (1 min en 1.08 sec:()van m''n pc
ik heb hier een k6-2 500 als servertje, nu gewoon standaard 500mhz, snelheid heb ik toch niet nodig, draait ook stabiel op 600 mhz als het moet, en boot tot 630, maar dan gaat ie hele rare dingen doenOp zaterdag 24 maart 2001 17:56 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
whooohoooo ik spande de kroon heheh k6 II 450 @ 550 @ 2,3 Vcoreik wist allen nog niet dat bij de k6 II''s de multiplier op 2 een multiplier van 6 opleverde.... als ik dat geweten had. naja nu toch al verpatst.....
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Op 4,5x105 wilde helemaal niet, ookal verhoogde ik het voltage van m''n processor tot 2,6 volt en het voltage van m''n mobo van 3,5 naar 3,6.
5x100 wil pas goed als ik het voltage op 2,6 zet, en de temperatuur wordt nauwelijks hoger dus ik laat ''m zo mooi staan
Op 4,5x100 werd hij idle 37 graden en stressed 47.
Op 5x100 wordt hij idle 40 graden en stressed 49.
Heel netjes dus, maar ik heb er nu ook een erg goede socket 370 koeler op. Gisteren wel nog 1 vette vastloper gehad, maar dat kan toeval zijn geweest. Want een uurtje stressen met de demo van UT levert geen enkel probleem op. Het schijnt dat je de 2,2 volt versie wel beter kunt overklokken trouwes...
Verwijderd
Ik denk niet dat ie harder kan op dit bord.
Verwijderd
UPDATE!Op zondag 25 maart 2001 15:53 schreef PsyFlux het volgende:
Kheb toevallig gistere m''n K6-2 450 Mhz (de oude met 2,4 volt standaard) overgeklokt naar 500 Mhz. Ik heb namelijk net een nieuwe kast met een nieuwe processorkoeling die dus echt vet goed werkt
Op 4,5x105 wilde helemaal niet, ookal verhoogde ik het voltage van m''n processor tot 2,6 volt en het voltage van m''n mobo van 3,5 naar 3,6.
5x100 wil pas goed als ik het voltage op 2,6 zet, en de temperatuur wordt nauwelijks hoger dus ik laat ''m zo mooi staan
Op 4,5x100 werd hij idle 37 graden en stressed 47.
Op 5x100 wordt hij idle 40 graden en stressed 49.
Heel netjes dus, maar ik heb er nu ook een erg goede socket 370 koeler op. Gisteren wel nog 1 vette vastloper gehad, maar dat kan toeval zijn geweest. Want een uurtje stressen met de demo van UT levert geen enkel probleem op. Het schijnt dat je de 2,2 volt versie wel beter kunt overklokken trouwes...
Was nog niet helemaal stabiel dus ik heb het voltage nog iets hoger moeten zetten: 2,7 nu... draait al 3 dagen rocksolid (flink laten stressen met CPUburn-in) Hij wordt nu idle 41 graden en stressed nog steeds 49 (zoals ik al zei: goede koeler).
Het overklokken zal trouwes wel wat beter gaan als je die nieuwere 2,2 volt versie hebt. Dan kun je zelfs wel de 550 proberen te halen. Maar die oude met 2,4 volt standaard is volges mij gewoon een 2,2 volt 400 Mhz met een ander stickertje derop. Klotestreek van AMD... is gewoon een overgeklokte 400 Mhz...
Verder maakt het ietsje uit: een fps van 3-4 ofzo. Tis wel fijn bij wat photoshoppen of tekstherkenning (ocr). Dat gaat nu wel merkbaar sneller.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
Uncappen? Je bedoelt dat alu geval deraf halen? Hoe doe je dat/hoe gevaarlijk is et voor je processor en hoeveel scheelt het in temperatuur/overklokbaarheid?Op dinsdag 03 april 2001 20:00 schreef gellie het volgende:
heb hiet nog een 500mhz versie liggen, uncappedloopt als het moet met 2.6vcore op 600(6x100) mhz
maar heeft een poosje geleden op 5.5x 105 2.5vcore stabiel voor server gespeeld:)
Zie oa:Op dinsdag 03 april 2001 21:17 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Uncappen? Je bedoelt dat alu geval deraf halen? Hoe doe je dat/hoe gevaarlijk is et voor je processor en hoeveel scheelt het in temperatuur/overklokbaarheid?
[topic=123969]
verder search op ''uncappen'' (oid)
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
AMD K6 400 @ 500 !!!!
Zeer stabiel!!!!!
Als ik een super socketje heb dan wil ik nog hoger (zie m''n topic).
Wel goed koelen!!!!! ORbje of zo...
Maar het is idd een kwestie van de "heatspreader" (typeplaatje) er af halen.
Voorzichtig de 4 hoeken insnijden met een scheermesje en dan kun je door em voorzichtig omhoog te wippen het verwijderen:)
Wat je dan overhoud is een K6-2 die veel op de T''bird of Duron lijkt:)

Op deze zitten dan al nopjes voor de koeler:)
Ik heb de mijne gekoeld met een global win Fop32, bleef netjes met de
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Verwijderd
5.5*100 pakt ie niet zelf met core op 2,5 ipv de standaard 2,25
maargoed 23 mhz staat wel leuk
5,5*95 met een standaard cooler master