K6-2 500 overclocking...

Pagina: 1
Acties:

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb een Asus P5A bord met K6-2 500. Als ik de FSB omhoog gooi gaan m'n pci/agp cards flippen, want de snelheid hiervan kan alleen maar als bv. 1/3 van fsb worden ingesteld. Dus niet losse instelling voor pci enzo.
Nu FSB op 100, en multiplier van 5 naar 5.5 gezet. Vcore van 2.2 naar 2.3 gezet.
Temperatuur is prima, normaal op 30 graden en stressed max 45. In win2k loopt alles prima, maar in win98 krijg ik GPF bij opstarten.
Nou is mijn vraag, is het nuttig om de vcore verder te verhogen? Qua temperatuur zou het moeten kunnen lijkt me, maar sloop ik dan niet de cpu?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik wil je niet ontmoedigen, maar een K6-2 500 op 550 is gewoon de moeite niet ;)
Die extra 50 MHz daar zul je in de praktijk weinig van merken. Als je nou een K6-2+ had :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• B.A. Baracus
  • Niet online
Het is weinig, i know. :) Ik verwacht ook echt niet om de 700 te halen ofzow..Wou ook eigenlijk een :P achter de topicnaam te zetten, maar ja, je kunt geen smileys in de topicnaam doen :'(
Maar goed, ik vraag het meer om gewoon wat meer praktijkinformatie over oc'en te krijgen. Is het zo dat je in principe alles prima kunt oc'en zolang je het maar koel houdt? Dus ook voltage omhoog enzo?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Voltage verhogen helpt maar tot op zekere hoogte. Het uppen ervan zorgt voor een "schoner" signaal binnen de CPU. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op. Koeling is sowieso erg belangrijk natuurlijk, zelfs op niet opgeklokte CPU's.
Je moet proberen een goede balans te vinden.
Een K6-2 heeft het echt wel gehad zo rond de 600 MHz. Meer is misschien wel mogelijk, maar dan moet je extreme maatregelen nemen.
Dat is het gewoon niet waard. Veel succes!

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• B.A. Baracus
  • Niet online
Hmm, ik heb maar "eieren voor m'n geld gekozen", en terug op 500 en 2.2 gezet. Zoveel performancewinst maak ik er niet mee, en ik vind het toch nuttiger dat ik een stabiel systeem heb. Bij de volgende proc (waarschijnlijk T-bird :9 ) ga ik wel verder ;). Thnx 4 info though.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
K6-2 is inderdaad niet echt lekker over te klokken. Ik heb zelf een K6-3+ 450 @560mhz lopen (5x112) en hij loopt prachtig stabiel op mijn Aopen Ax59Pro :P

Verwijderd

ik heb een K6-2 500@523 en hoger gaat ie niet zelfs met vcore op 2,3 :( maarja ik doe het ook voor de lol straks met volgende proc gaan we voor de echte mhz :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb em hier nog liggen mijn K6-2/500:)
heb em een poos geleden uncapped en toen liep die zonder problemen op 5.5x 105 = 577.5mhz op een Gigabyte GA5-AX rev 5.2
vcore 2.4 en globalwin hsf

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1