[BC3] eio.com lcd display, part III niet voor bestelling

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

YEAH!! Dat is nog is goed nieuws....
Eindelijk nu maar afw8ten hoe ze aan komen; en Nicap is het goed als ik je als nog verzendkosten stuur??

Outlook gaat dat niet voor je doen maar er zijn vast wel andere proggies die het doen want het is op zich niet zo moeilijk.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

nee ik weet wel dat outlook dat niet gaat doen (dat=bericht op lcd bij nieuwe mail), maar welk programma doet dat wel?
en waar blijft LCDriver v2.0?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:08

Nicap

Tsssk....

is goed zixon.
dan is dat allemaal rond.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

die weerstanden hebben 3 pootjes en heten in de winkel potmeters, besteld ff wat makkelijker, en ja alles wat gnd is gewoon aan die zwarte knopen

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dan word het tijd dat ik alvast wat spullen moet gaan halen om dat ding werkend te gaan krijgen...

Dat word dus:
* 1 10Kohm Weerstand
* 1 100 Ohm weerstand
* 1 printerkabel
Ben ik iets vergeten¿

Afbeeldingslocatie: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/lcd44780.gif
Ik snap dit schema niet geheel. :O

Zijn die weerstanden [die 10K en 100 dingen] nou op 3 punten aangesloten¿ :?

En alles wat op de ground moet kun je gewoon op dat zwarte kabeltje van een voedingsstekkertje pleuren¿

En: is het aan te raden al die weerstanden etc, ergens op vast te solderen¿ ZO los aan de LCD lijkt me niet zo stevig IMHO... Waarop kan dat¿ [als dat nodig is]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

Die 10K potmeter mag ook wel wat minder zijn hoor, hij moet namelijk bijna "dicht" staan om een goed beeld te geven.

• TriLithium

TriLithium

nee dat is niet de bedoeling, je moet er een spanning op zetten en een niet te grote stroom laten lopen door die potmeter want er wordt bijna geen zak nuttig gebruikt bij deze potmeter, je krijgt met een kleinere potmter hetzelfde effect maar met een grotere stroom die je rechstreeks in lucht op laat gaan, dus mooi die 10k aanhouden
wordt ook in alle datasheets van display''s gebruikt, op een enkele vage jappen datasheet na, 1k nml, maarja die gasten zijn altijd wat vaag in hun eigen taaltje, bekeek ik de engelse staat er gewoon een 10k potmeter, :?

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
texen ik bedoelde welke programma gebruik je voor je lcd:+

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dus die krengen heten potmeters¿
En hoe stel ik ze in dan¿ [ben echt een nitwit op dat gebied]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
hangt ervan af..
je hebt instelpotmeters, en die stel je in met een precisieschroevendraaiertje of een trimsleutel.
je hebt ook "gewone" potmeters met een asje, dan kan je gewoon met je vingers hem richting de goede stand draaien.

De laatste soort is duurder en groter. Ik zou dus gewoon voor het eerste type gaan.

Verwijderd

owk, maar kan het ook ZONDER ''potmeter''?

• TriLithium

TriLithium

die van 100 kan je evt weglaten even wat mee kloten met vershillende waarden tussen 0 en 100, maar die van 10k wordt heel stuk lastiger, zou je aanraden om dat ding er gewoon tussen te laten

• te(X)en

te(X)en

plons...

zo''n potmeter kost haast niks en daarmaa kan je dus instellen hoe fel de becklight is en hoe groot het contrast en dat is zeker nodig want daarmee kan je je lcd mooi scherp krijgen

• Nicap

Nicap

Tsssk....

FF een update:

geen update dus. GVD nog steeds niks.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
enenenennen??

al iets gehoord

btw wat zijn die gvd printerkabels duuuuuur.
keek ff laatst snel bij bynabyte ok hij was wel 1.8m koste de kabel bijna 20,-.

als iemand een goedkope winkel weet geef een GIL.

[edit]
kheb ff bij mycom.nl gekeken omdat die winkel bij mij in de buurt is en daar kost een bi-... kabel 1.8m 5 gulden dus dat is te doen als ik die nodig heb...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Nee, ik heb niks ontvcangen nog. Zou toch wel moeten als ze het op de 16e hebben verstuurd. Ik zal eens een mailtje sturen naar de douane, moet ik wel eerst ff zoeken waar precies naartoe.
Of zou 10 dagen nog redelijk normaal zijn?

Verder. kijk ff bij de mediamarkt. Ik heb daar een printerkabel gekocht voor 6 piek ofzo en deze had ook de juiste stekkers. Soms heb je stekkers die je niet goed los kan krijgen. Met deze heb ik daar geen last mee, omdat ik ze zo los kan klikken.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 22:07 schreef Nicap het volgende:
FF een update:

geen update dus. GVD nog steeds niks.
LOL :)

maar toch eigenlijk ook weer niet :(:(:(

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Update II:

haal de soldeerbouten maar tevoorschijn :9~

Ze zijn dus binnen. Ze worden begin volgende week verstuurd naar iedereen(behalve TriLiThium)).
En inderdaad, die kabeltje heb je geen zak aan. Er is maar 1 lcd bij waar je die kabeltjes kan gebruiken en das de Samsung UC-4027-SLHT6-J96041503 2X40 Backlight LCD
van Leon volgens mij. Dus Leon, wil je nog 23 kabeltjes kopen voor een matsprijs? Kun je het 23 keer fout solderen >:)
just kidding.
dus met een week ofzo kunnen we weer wat foto''s te zien krijgen.

mzl

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Eindelijk voor jullie wat ben ik blij.

Hebben we dat ook weer gehad ;)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik ben zo blij zo BLIJ, dat ik het wel kan GILLEN, JOEPIEEEEEEEEEEEE!!!

kan ik met een gerust hard mijn GF DDR modden naar een Quadro.

btw kijk hier nog ff naar en hlp me.
[topic=150749]

• TriLithium

TriLithium

yess, eindelijk naar meppel raggen, ideaal, nu alleen nog ff een dag en tijd afspreken wanneer er iemand thuis is die me kan helpen of hoe dan ook..?

Verwijderd

YEAH!!!!!!!!!
Eindelijk die schermpies!!

Als jullie iets niet weten/snappen vraag maar ik weet wel hoe je die dingen mot solderen. :P

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
LEON en de rest van het kluppie...

ik heb GEEN natte broek gekregen.

btw dit kreeg ik namelijk in mijn mailtj van Leon.

hoi timmie,

ik begrepen dat jij je broekje inmiddels nat geplast hebt vanwege
de aankomst van de bestelling van de lcd''s :-)

blablabnla, hoeven jullie niet te weten :)

-leon (met een droge broek overigens)

Verwijderd

ow, mijn broek is wel nat eigenlijk:?

maareh, nog ff een vraagje over die potmeters...die misschien wellus wat maf zou kunnen klinken voor de ''experts''?

op welke manier moet je die potmeters aansluiten, is dit echt met de schroefkant omhoog en de 3 pinnen naar rechts zoals het schema het ongeveer weergeeft, of maakt dit echt geen ene moer uit?

dank.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 23:08 schreef Tea Beats. het volgende:
ow, mijn broek is wel nat eigenlijk:?

maareh, nog ff een vraagje over die potmeters...die misschien wellus wat maf zou kunnen klinken voor de ''experts''?

op welke manier moet je die potmeters aansluiten, is dit echt met de schroefkant omhoog en de 3 pinnen naar rechts zoals het schema het ongeveer weergeeft, of maakt dit echt geen ene moer uit?

dank.
wat moet kan je dan met die POT meters doen ??

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Trilithium, heb je icq?
mijn nummer is 55094837
als iemand anders vragen heeft over de lcd''s kan je ook icq-en.
kan ik gelijk wat dingen terugvragen, want erg superveel verstand heb ik er ook niet van.
maar lukken zal het.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
dubbel post

:):):):P:P:P:P:P:9:9:9:9

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op vrijdag 30 maart 2001 23:12 schreef Nicap het volgende:
als iemand anders vragen heeft over de lcd''s kan je ook icq-en.
kan ik gelijk wat dingen terugvragen, want erg superveel verstand heb ik er ook niet van.
maar lukken zal het.
hebbie een webcam of een digicam??

maak ff een pic van dat kabeltje en alle LCD displays

:):):):P:P:P:P:P:9:9:9:9

• Nicap

Nicap

Tsssk....

eh, das een beetje veel werk, dus dat doe ik niet. Ik heb net overal een etiket op geplakt en zo. En de camera die ik heb maakt niet zulke mooie foto''s. Ik heb namelijk een Sony PC5 DV-camera, daar zit wel een fotocamera in, maar is kwalitatief dus niet zo super.

Verwijderd

zixon kun je mij dan vertellen hoe het met die potmeter psies zit?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 31 maart 2001 17:15 schreef Tea Beats. het volgende:
zixon kun je mij dan vertellen hoe het met die potmeter psies zit?
Vraag ik me ook af, iets van een simpele tekening [evt paint ofzow] zal heel kewl zijn...

\o/

• Nicap

Nicap

Tsssk....

yo, heb hem werkend(de L2014)
duurde ff met wat tegenvallers. Heb eerst een anders schema gebruikt dan die hier in dit topic, maar die werkt niet.
Dus daarna het schema gebruikt in dit topic en toen deed ie het wel. Heb alleen maar 1 potmeter(10K) en 1 weerstand(100). Dit komt omdat ik dat andere schema had gebruikt.
maaarrrrrrr, ik had hem aangesloten en voelde eens of ie warm werd. niet dus. Maar toen draaide ik aan die potmeter en keek daarna ff weer en wilde hem oppakken, maar hij was gloeiend heet. Hoe kan dat? komt dat omdat ik maar 1 potmeter gebruik en een weerstand?
heb trouwens hulp gehad van XTC(nick van GoT weet ik ff niet meer), nog bedankt.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Als ik de mijne ontvangen en gemonteerd heb dan post ik wel effe wat mooie pics.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

hmm, as4raven, ik heb net ff alle lcd''s gecheckt met een metertje, maar de jouwe is kapot.
jammer voor je.

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
damn, daz wel lullig. Het lijkt er toch op dat eio bij elke bestelling één defecte lcd stuurt :(

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
gelukkig is die van mij heel :):).

as4raven, das kut voor je. ik vind dit nog stommer van eio ze kunnuh toch zelf wel eerst ff kijken of ie het doet en dan opsturen...

btw nicap wanneer doe je ze op de post??

ennuh nicap dit is toch geen 1 april grap hé, of wel ??

Verwijderd

jezus, dat is gewoon niet cool meer.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ja, eigenlijk was het wel een 1 april grap.
Is best leuk toch *D
Ik heb trouwens geen flauw idee of ze ze testen. Ze zien er allemaal uit alsof ze het doen, dus ze zien eruit alsof ze nieuw zijn.
Zoals gezegd verstuur ik ze of maandag, disndag of woensdag.

Verwijderd

argh.

anyways, dat met die potmeters is idd wel logisch, je kunt hem wel op 2 manieren aansluiten maar omdat je toch kunt draaien kies je of de weerstand groter of kleiner wordt wat niks uitmaakt of het naar links of rechts is...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ff omhooooooooooooooog

zo das gedaan nu de belangrijke zaken. :P

NiCaP heb je de lcd displays al op de post gedaan of heeft iemand ze al aangehad.

Verwijderd

nee nog niets ontvangen, zit ook met smart te wachten8-)

zijn ze al verstuurd?????? vertel ff dan ben ik thuis anders moet ik nog weer een dag langer wachten, ma of di of woe, wil dus zeggen vandaag of woe of do krijgen, ahhhh, moet heb na MAANDEN wachten;)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
m nicap heeft nog nix gepost zit sekers nog op zijn werk of op school met dit mooie weer :):).

kben lekker vrij alhoewel ik eigenlijk nog wel ff wat huiswerk moet maken voor school.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ben vanmiddag FF langs de display geweest hier in Zwolle, FF voor FL12.85
» 2 10KOhm potmetertjes
» 2 100 Ohm potmetertjes
» een printerkabel
» en een Xtra male conector voor de kabel gehaald :)

kep namelijk 2 schermpies besteld :o

Was goedkopers als verw8.
Nu FF die soldeerbout uit de mottenballen halen, en alvast voorverwarmen, zodat ik direct kan beginnen als de schermpies binnen komen.
Ik heb alleen geen ID of het solderen gaat lukken, nog nooit zulke draadjes gesoldeerd. :)

\o/

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Heb het idd druk gehad. Maar heb ook gezegd dat het maandag dinsdag of woensdag kon zijn. het word dus woensdag.
Ik ga vanavond de doosjes plakken en zo en dan neemt m''n vriendin ze mee en doet ze op de post.
Ik heb m''n LCD eindelijk werkend trouwens. zal er binnenkort ff een filmpie van maken.
en trilithium? icq me ff weer.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dat solderen valt echt wel mee hoor. Heb praktisch nooit gesoldeerd en het is mij ook gelukt.

Verwijderd

wat ik me nou afvraag, kan nou niemand een duidelijke foto plaatsen hoe hij de boel gesoldeerd heeft, ik vind een goeie foto duidelijker dan een schematje :P

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Hoiho,
Op vrijdag 30 maart 2001 17:54 schreef Nicap het volgende:

En inderdaad, die kabeltje heb je geen zak aan. Er is maar 1 lcd bij waar je die kabeltjes kan gebruiken en das de Samsung UC-4027-SLHT6-J96041503 2X40 Backlight LCD
van Leon volgens mij. Dus Leon, wil je nog 23 kabeltjes kopen voor een matsprijs?
Als er toch mensen zijn die zo''n kabeltje niet willen, ach wie weet. Een extra kabeltje is nooit weg... Het mag natuurlijk niks kosten, dat moge duidelijk zijn ;)

Verder het verzoek om het allemaal wel goed te verpakken, je hebt geen idee wat PTT/TNT allemaal uitspookt met hun poststukken.

Ik neem aan dat je mijn spullen plus de spullen van timmie naar mij stuurt? Misschien moet ik ook nog wat voor timmie solderen? Enfin, ik hoor het wel.

-Leon

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 20:27 schreef LeonO het volgende:
Hoiho,
[..]

Als er toch mensen zijn die zo''n kabeltje niet willen, ach wie weet. Een extra kabeltje is nooit weg... Het mag natuurlijk niks kosten, dat moge duidelijk zijn ;)

Verder het verzoek om het allemaal wel goed te verpakken, je hebt geen idee wat PTT/TNT allemaal uitspookt met hun poststukken.

Ik neem aan dat je mijn spullen plus de spullen van timmie naar mij stuurt? Misschien moet ik ook nog wat voor timmie solderen? Enfin, ik hoor het wel.

-Leon
Leon je hoeft echt niet mijn LCD displaytje te solderen hoor. daar heb ik al iemand anderz voor gevraagd :):). die heeft zo''n mooie 15 watt soldeer bout en die doet al mijn soldeer werk. diegene heeft ook al mijn geforce gesoldeert zodat het een quadro werd hij natuurlijk niet geloven dat het werkte maar het werkte :):). en hij heeft mijn kabels in mijn pc voor het regelen van mijn coolers gedaan :). daarvoor zijn vrienden, toch?

Nicap, iemand anderz is ook goed

kan je ff het boodschappenlijstje opgeven van wat ik allemaal nodig heb.

ennuh waarom wordt ik toch overal timmie genoemd ik mag nog wel 1.65m zijn maar dan ben ik nog wel 18 jaar oud.

why why......

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

ennuh waarom wordt ik toch overal timmie genoemd ik mag nog wel 1.65m zijn maar dan ben ik nog wel 18 jaar oud.

why why......
Excuses meneer Tim. Ik zal het niet meer doen.

Ome Leon (die zich afvraagt waarom zijn AOW afgelopen maand zo laat kwam).

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Leon, en de rest, ik heb alles goed verpakt dacht ik zo. Met peeeeepschuim. ik heb bij sommige de kabeltjes aan de zijkant van het doosje gedaan(had alles dichtgeplakt en kwam erachter dat het zakje met kabeltjes nog vol zat) dus kijk daar ff naar. En ik heb bij sommige wat extra kabeltjes gedaan(niet dat je daar wat aan hebt ofzo), maar eio was aardig gul met die dingen, er zaten er meer dan 30 bij ofzo.

Timmie, er is al eens gezegd wat de benodigdheden zijn, maar ik noem het nog een keer op.
Wat draadjes(2 meter is wel goed). Printerkabel(liefst met stekkers die je los kan halen)
een 100 ohm potmeter
een 10K potmeter

das alles

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 00:12 schreef [MoRtAl] het volgende:
wat ik me nou afvraag, kan nou niemand een duidelijke foto plaatsen hoe hij de boel gesoldeerd heeft, ik vind een goeie foto duidelijker dan een schematje :P
helemaal mee eens maak aub. ff een pic van alle kant en leg het zo goed mogelijk uit.
Op dinsdag 03 april 2001 23:27 schreef Nicap het volgende:
Wat draadjes(2 meter is wel goed). Printerkabel(liefst met stekkers die je los kan halen)
een 100 ohm potmeter
een 10K potmeter

das alles
Wat draadjes(2 meter is wel goed). wat bedoel je hiermee en wat moet je met die draadjes doen??:?

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 01:39 schreef ReseTTim het volgende:
Wat draadjes(2 meter is wel goed). wat bedoel je hiermee en wat moet je met die draadjes doen??:?
dat zijn de draadjes van lcd naar printerkabel/voeding/potmeters dus de draadjes om alles met elkaar te verbinden :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
die printerkabel. mot dat een echte printer kabel zijn ?? of is dat zo''n male-female kabel die je nodig hebt die meestal tussen je pc en scanner zit.

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Ik had nog een oude printerkabel liggen dus die heb ik gebruikt. Alleen zat daar een Centronics stekker op, dus om het netjes te doen had ik nog een female centronicsstekkertje met soldeeraansluitingen gekocht en alles daaraan gesoldeerd.

De pinbezetting is wel wat anders maar via deze link wist ik wat met met verbonden was...

Verwijderd

Dat kan ook

Verwijderd

Slotje :o
Pagina: 1 2 3 Laatste