Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
De oplossing zoals daar aangedragen is niet degene die we ook werkelijk uit gaan voeren. Inmiddels hebben we een tussenweg gevonden die voor ons beiden aanvaardbaar is.
Het spijt me nogmaals voor je Sauron, maar veel meer dan wat we nu afgesproken hebben kan ik niet doen.
Een pakketje naar de VS sturen kost toch geen 40 piek? Ik heb laatst wat gestuurd en dat was 25 piek. Maareh, dat ie DOA was kom je toch alleen maar achter als je hem gaat proberen? De rest doet het wel, dus je toont dan al aan dat je die dingen goed aan kan sluiten (denken zij dan). Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen, het was maar een idee.
Dus als de douane het niet als horloge-onderdelen zag, zou je geen invoerrechten hoeven te betalen?
Dus als Grimreaper even zegt hoeveel verlies hij heeft geleden moeten we dat bedrag gedeeld door de bestellers nog ff overmaken vind ik.
Das wel zo netjes.
Het is zo wel goed, het is jammer idd.Op donderdag 01 maart 2001 17:30 schreef Grimreaper het volgende:
even een edit op mijn laatste post in het vorige topic..
De oplossing zoals daar aangedragen is niet degene die we ook werkelijk uit gaan voeren. Inmiddels hebben we een tussenweg gevonden die voor ons beiden aanvaardbaar is.
Het spijt me nogmaals voor je Sauron, maar veel meer dan wat we nu afgesproken hebben kan ik niet doen.
als het lukt maak ik vanavond nog wel een filmpje
heb alleen dig. videocamera, geen fotocamera.
Wel een vervelend soldeerwerkje, heel klein allemaal.
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Hmm zoiets had die van mij ook zei peterOp donderdag 01 maart 2001 21:19 schreef Mennootje het volgende:
mmmh, soldeerwerk is af
maar als hij aangesloten is geeft hij alleen maar verkeerde tekens...hij leeft wel en je ziet de letters maar er valt nix uit op te maken
Ik kijk hem nog ff na...
Verwijderd
dat mogen we toch niet hopen want dan zijn we gewoon zwaar genaaid en hoop ik dat we de tweede bestelling misschien nog kunnen annuleren
hoop het niet natuurlijk maar we wachten nog wat andere mensen af......
en over dat er al op op die van jou gesoldeerd is, je (Grimreaper) had er toch ook van die kabeltjes bij gevraagd? dan soldeer je (Grimreaper) toch niet op de lcd of heb je (Grimreaper) voeding/potmeters meteen gesoldeerd?
HIJ DOET HET !!!
helemaal niet stuk ofzo...ik was 1 contactje vergeten met de ground te verbinden.
Maar nu het slechte nieuws, alleen een klein testprogrammaatje en de LCD Driver van Herman Kruisman doen het (redelijk)
De Lorty''s mp3 plugin en het progje van MNM doen het niet.
Jammergenoeg kan ik nu geen filmpje meer maken...pc waarop ik de camcorder aan moet sluiten staat in mijn kleine broertje zijn kamer.
Verwijderd
jammer van dat geen filmpje..
maar dat andere progies het niet doen is omdat die misschien andere schema gebruiken je kan je lcd namelijk op verschillende manieren solderen aan je printerport enzo moet je ff kijken waar die proggies van uit gaan....
Om de mensen die een LM2014 (4x20) krijgen een indruk te geven:
Hij ziet er heel mooi uit, vooral omdat hij zeg maar inversed is. De tekst is groen/geel en de achtergrond donker.
Morgen horen jullie meer van me, ik heb nl. vrij
tja, dat was te verw88, maar moet je hier maar eens kijkenOp donderdag 01 maart 2001 22:11 schreef Mennootje het volgende:
Maar nu het slechte nieuws, alleen een klein testprogrammaatje en de LCD Driver van Herman Kruisman doen het (redelijk)
De Lorty''s mp3 plugin en het progje van MNM doen het niet.
ps werkt ie ook zonder backlight?
De inmotion winamp plugin werkt
www.jarcom.com/inmotion/
Nog over dat kabeltje, dat heb ik niet gebruikt omdat er maar 13 draadjes aan zitten en op je display 16. Ik had eigenlijk verwacht dat het een soort stekker was die je op je LCD kon klikken, dat is het dus niet.
edit:
Na aanpassing van Lorty''s inifile, doet die plugin het ook !
Verwijderd
hier staat het: http://home.student.utwente.nl/p.f.schrijver/LCD.zip, ''t is delphi maar niet met mnm''s compje
(De
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ook heeft hij een rare volgorde, hij begint onderaan, dan regel 1, dan regel 3, dan regel 2 en dan weer 4.
Kathode Negatief
Anode Positief
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
laat maar ik heb het al gevonden
anode = +
Badmeesters moeten niet solderenOp donderdag 01 maart 2001 23:08 schreef te(X)en het volgende:
moet de anode nou aan de + of is het andersom?
edit:
laat maar ik heb het al gevonden
anode = +
Maar badmeesters KUNNEN wel solderen, want mijn LCDtje doet hetOp donderdag 01 maart 2001 23:11 schreef Dezjay het volgende:
[..]
Badmeesters moeten niet solderen
Eerst nog een trauma gehad, want tijdens het testen raakt een potmetertje mij pc kast en spontaan ging alles uit
tril, tril, tril
PC weer aanzetten: niks
Stroom eraf
PC weer aanzetten: alles deed het nog
Opluchting
Verwijderd
Grimreaper: ik dacht dat het kabeltje een flat-cable was die je zo op de lcd duwt net als je ide kabels op je modo??
Mijn displeej werkt ook (die van 2x20, morgen is 4x20 aan de beurt). Nadeel is alleen dat al mijn mp3 plugins nie willen werken. De rest van de lcd proggies werken zonder problemos. Moet ik me poort anders instellen dan normaal ofsow (EPP/SPP ?)
Zixon : Jah ik dacht hetzelfde. tenminste, zo omschrijven ze het bij EIO op hun homepage wel. In feite moet je alle draadje los aan je lcd solderen en aan die draadjes zit een stekkertje die je op je printplaatje prikt. Oftewel priegelwerk bij het leven !
En over dat stekkertje, daar heb je eigenlijk weinig aan, je moet toch solderen op de display (nou ja op het printplaatje) zelf want dat stekkertje kan je niet direct aansluiten op je display
Verwijderd
dat is idd alles wat ie zo''n beetje zou kunnen doen (:Op donderdag 01 maart 2001 22:58 schreef Mennootje het volgende:
mmmh, ja hij doet ut, alleen wist hij het scherm niet bij init. Ik weet niet of dat de bedoeling was maar nu plakt hij ''bla'' achter het laatste teken.
Ook heeft hij een rare volgorde, hij begint onderaan, dan regel 1, dan regel 3, dan regel 2 en dan weer 4.
als''t goed is word de cursor nu ook aangestuurd.
mbm4 sensor 1 + 2 en cpu load etc moeten er als''t goed is ook mooi opkomen...wil je nog es voor me testen plz?
LCD2.zip op http://home.student.utwente.nl/p.f.schrijver/
als''t werkt hoef ik zometeen alleen maar te hopen dat het lcd''tje niet kapoet is. (errug lullig, Sauron)
Nee heb je, Ja kan je krijgen.
dit is erg belangrijk.
ennuh Sauron gewoon mailen naar eio, goede bedrijven die hebben vertrouwen in de klant en ik vind dat ze best wel service mogen geven als je zo''n grote aankoop doet hij hun.
tenzij er op hun site staat van dat als ze kapot zijn bij de aankomst niet mag trugbrengen ofzo.
Enne, als je disp. het niet goed doet, moed je ff bij de aansluitingen kijken op de website eio.com/lcdprod.htm
Mijn display had namelijk 18 aansluitingen i.p.v. 16...
En over die stekkertjes: je kunt soldeerpennetjes op je disp. solderen, dan kun je die stekkertjes wel gebruiken...
Greetz,
Dennis
Bestuh!!
Verwijderd
Maak gewoon vet veel fotos maakt niet uit van wat voorkant/zeikant/achterkant ik wil alles zien!!
home.soneraplaza.nl/qn/prive/lm.sman/LCDisplay.avi
Hij is ongeveer 1 MB groot, voor 13 seconden film. Wel in Divx.
Eerst zie je LCD Driver van Herman en dan Lorty''s plugin.
Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Maar de belasting hangt wel van de driver af die je gebruikt.
Dat progje LCD Driver doet trouwens wel raar, af en toe doet ie het goed, maar als ie dan de gegevens gaat ''verversen'' dan komen er allemaal gekke tekens op.
Ik zal hem vanmiddag nog ff verder testen (zit nu op mn werk nl
Het LCDtest progje (zat bij die winamp plugin) geeft ie wel helemaal perfect weer.
Weet iemand trouwens wanneer LCDriver (van Uller) nieuwe versie uitkomt?
Misschien zit er wel gewoon een draadje niet goed.
GVD
Gebruik geen batterij...die zijn zo leeg
Ik had niet verwacht dat ding zoveel zoop...
edit:
net even gemeten, ongeveer 400mA trekt hij met vol backlight (wel op 4,5V, had geen adapter voor 5 V)
hmm hij werkt goed koekOp vrijdag 02 maart 2001 14:49 schreef Koekie007 het volgende:
post is net geweest en niets![]()
GVD
Dat ''probleem'' heb ik ook.Op vrijdag 02 maart 2001 16:09 schreef RTBravo het volgende:
Wel vreemd dat die ene pot meter voor het contrast van de text alleen werkt als ie echt helemaal open staat. Anders staat er gewoon helemaal geen text.
lijkt het eerst of ie het niet doet, maar na wat draaien aan de potmeter blijkt ie het wel te doen
Als je een pot met een lagere waarde gebruikt zal je over een grotere draaihoek beeld hebben, ik zal eens experimenteren met een 22k pot.
Bestuh!!
2 hoeveel moet een 4x20 lcd kosten en ten slotte
3 hoe lang zijn jullie bezig geweest met solderen?!!
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
4x20 LCD komt op ongeveer 60,- +/-3piek.
Solderen weet ik nog niet, want ik hoor niks meer van EIO. Schijnt een gewoonte te zijn bij dat bedrijfje daar.
Bestel er ook nooit weer wat. Zijn er trouwens nog andere bedrijven die redelijk goedkope LCD''s hebben/verkopen?
Dat hangt natuurlijk helemaal af van je soldeerervaring. Reken erop dat je ongeveer 20 draden moeten verbinden. Dus 40 keer iets vast solderen.
kan ik ff in schatte
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
dus met andere woorden waar haal je de stroom vandaan
Welke dan die Freeware versie of die demo die om de 2min stopte ofzoOp vrijdag 02 maart 2001 10:44 schreef Mennootje het volgende:
de LCD Driver van Tadango idd,
en Lorty''s MP3 Car Winamp Plugin.
lortymp3car.terrashare.com
Zwart:0v=ground
Bestuh!!
Maar heeft iemand hem al ingebouwd in zijn pc
Over de voeding, batterij moet je niet gebruiken, die is zo leeg weet ik uit eigen ervaring. Je kan idd beter als je hem in je kast monteert een molex erop zetten. En als je hem extern monteert een adapter gebruiken.
hoe duur is dan die plugin?? want dat kunnuh we dan mooi delen door 20 ofzo.Op zaterdag 03 maart 2001 12:10 schreef Mennootje het volgende:
Van die Lorty''s plugin draai ik de freeware versie. Kapt inderdaad liedjes af. Misschien moeten we die maar gezamelijk registreren. Want op zich is het een aardig programma.
Over de voeding, batterij moet je niet gebruiken, die is zo leeg weet ik uit eigen ervaring. Je kan idd beter als je hem in je kast monteert een molex erop zetten. En als je hem extern monteert een adapter gebruiken.
Er moet natuurlijk wel genoeg animo voor zijn. Freeware versie kan je hier downloaden:
lortymp3car.terrashare.com/main_frame.htm
Zie :
http://members.ams.chello.nl/johnny.mijnhout/prutser.jpg
(Geen id hoe je hier een plaatje invoegt dus ik doe het maar ff zo. Ook weet ik niet of iedereen toegang heeft tot de chello members sites duz ik hoop maar dat iedereen erbij kan)
mag ik vragen wat dat draden gedoe moet voorstellen en moet ik dat ook doen met mijn 4x20?Op zaterdag 03 maart 2001 14:01 schreef RTBravo het volgende:
Ok, voor iedereen die ff een prutswerk wil bewonderen, of wil weten hoeveel er gesoldeert moet worden.
Zie :
http://members.ams.chello.nl/johnny.mijnhout/prutser.jpg
(Geen id hoe je hier een plaatje invoegt dus ik doe het maar ff zo. Ook weet ik niet of iedereen toegang heeft tot de chello members sites duz ik hoop maar dat iedereen erbij kan)
IK heb die display binnen l2014
Maar op dat schema van hun staan 16 aansluitpinnen en op mijn display zie ik er maar 14:)
Ik heb ff een tijdje de topics niet gevolgd want het duurde zolang voordat hij binnen was:(
thx
Succes verder.
dat is ook waarom ik het weer een vriend van me laat doen omdat hij wel goed kan solderen en waar hij werkt heeft hij een fijne soldeerbout. ennuh hij heeft ook al de schakelaars in mijn systeem gebouwt.Op zaterdag 03 maart 2001 14:10 schreef RTBravo het volgende:
Met dat draden gedoe heb ik al mijn verbindingen moeten leggen (van parallel poort naar display). Het zal wel niet zo netjes zijn en voor geen hout kloppen en het zal wel veel makkelijker gekunt hebben, maar voor iemand zonder soldeer ervaring vind ik het nog wel aardig
check sign en je ziet wat ik bedoel.
Kan server niet vinden zegt ie...[b]
check sign en je ziet wat ik bedoel.
check nu is, khad bij namezero mijn banner weggehaalt en vandaag ben ik mijn resettim.com kwijt :(Op zaterdag 03 maart 2001 14:16 schreef RTBravo het volgende:
[..]
Kan server niet vinden zegt ie...
Weten we tenminste of ergenoeg animo voor is
Wil ik best aan meedoen jah. Met ze 4-en is het ongeveer 5 piek de man en das te doen
Maar jij was toch degeen zonder lcd ?
Verwijderd
Ook van het soldeerwerk is lachuh
En zit er een soort handleiding bij ofzo??
Kan iemand ff een koel tekeningetje maken van zijn soldeer werk op het schermpie is misschien wel handig ook om te zien welk soldeer werk met welk proggie wel/niet werkt.
Of wel¿
P.S. Hoe lang is dat kabeltje dan [als ik er iets aan heb], want me LCD moet bovenin me BIGTOWER en het is nogal een eins naar me printerpoort...
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
En je kan het kabeltjes dus NIET direct op je LCD klikken ofzo, je moet iig solderen op de LCD zelf.
Ik zelf heb het stekkertje helemaal niet gebruikt. Ik heb aan de LCD draadhjes gesoldeerd van +/- 70 cm lang en deze weer aan een sub-d stekker (voor je paralelle poort) vastgemaakt en alles werkt nu perfect.
Ik moet alleen nog ff kijken hoe en waar ik hem in mijn kast ga maken.
Owja, de display zelf (dus waar de letters komen en de zilveren rand) is precies de hoogte van een 5 1/4 drivebay, theoretisch past dat dus, alleen de printplaat aan de achterkant steekt dan wel uit, zodat je in de bay daarboven (en daaronder) geen cd-speler kan plaatsen.
Daar heb ik er nog wel wat van liggen.
Want dan hoef ik alleen nog een stekker halen voor aan de printerpoort [iemand enig ID hoe zo''n ding exact heet¿]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
En wat mij betreft kan je ook een ide kabel gebruiken alleen moet je beide stekkers er af halen en er andere aan vast maken, want de stekkers die er aan zitten daar heb je niks aan.
Het display is precies even hoog als een drivebay, dus een gat in zo''n klepje zagen en de display erachter hangen past net niet. Het klepje zou dan echt in 2-en gezaagd moeten worden maar dan is het weer moeilijk om stabiliteit te krijgen
tips?
anders moet je iets achter de LCD langs bouwen om hem stabiel te krijgen...
\o/
(bedoel zo als Tadango het ook heeft gedaan
Pics er van staan/stonden op zijn site
rij 1 en 3 aan, rij 2 en 4 uit.
Soort zelf testje van dat ding denk ik
Euhm ik heb dat standaard schema aangehouden (te zien op http://www.eio.com/lcd2014.htm) en alle lcd progjes werken tot nu toe. Dat tweakers progje met die headlines van MnM werkt bij mij alleen als ik me poort op standaard instel (geen EPP/ECP), en van de Winamp plugins werkt alleen de plugin van Inmotion (http://www.jarcom.com/inmotion/) niet (welke juist errug mooi en freeware isOp zaterdag 03 maart 2001 16:20 schreef ZiXon het volgende:
Kan iemand ff een koel tekeningetje maken van zijn soldeer werk op het schermpie is misschien wel handig ook om te zien welk soldeer werk met welk proggie wel/niet werkt.
zit ook met het prob. bigtower en kwil hem ook helemaal bovenin doen, dus hopelijk past het.Op zaterdag 03 maart 2001 16:35 schreef -=!ME!=- het volgende:
DUs we hebben helemaal niks aan dat kabeltje wat we erbij krijgen¿
Of wel¿
P.S. Hoe lang is dat kabeltje dan [als ik er iets aan heb], want me LCD moet bovenin me BIGTOWER en het is nogal een eins naar me printerpoort...
btw dus die kabel die we erbij hebben besteld hebben we dus eigenlijk nix aan:?
kheb ook intresse hiervoor. hoe meer man hoe goedkoper, ennuh is het niet veiliger om het geld gewoon over te maken dan geld op de post doen.Op zaterdag 03 maart 2001 15:27 schreef RTBravo het volgende:
euhm gaat dat over die winamp plugin ?
Wil ik best aan meedoen jah. Met ze 4-en is het ongeveer 5 piek de man en das te doen
Maar jij was toch degeen zonder lcd ?