[BC3] 2 120mm Papst Blowers!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43
Bij mij op het werk vond ik twee ongebruikte 120mm Papst blowers! Compleet met fan-guards etc.

Ikke vragen, en ja hoor: Ik mag ze hebben!

Ik ben nu heel blij :D en ik wilde graag dat jullie dat weten.

Zomaar even blij zijn.

Waar zal ik ze eens in gaan zetten? Ik denk dat ik er één tegenover mij proc zet en dan met een tunnel alle lucht naar de proc toe.
Effe dat 60mm lawaaiding van de proc af trekken (die remt dan toch alleen maar af 8-) ) en bloaz''n!

De tweede mag naar mijn PCI-kaarten gaan blazen. Of zuigen.

Goed plan?

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

The Legend

*Plop*

Jij bent heel blij, je buren ook :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Legend

The Legend

*Plop*

*Oops*

Verwijderd

Op je PCI sloten ? Heb je daar dan je videokaart in zitten ? Bij de weg, geef mij ook een baantje op een werkplaatst waar ze zulke geintjes laten slingeren :)

• MetalStef
Ik woon in een enorme flat. Denk je dat ik me wat aantrek van de buren?

Besides, ik denk dat die Papst-blowers aanzienlijk stiller zijn dan die kleinere fans en toch meer lucht verplaatsen.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Denk je dat een 120mm fan minder lawaai maakt dan mijn 80mm op 5V :? Denk het niet ;)

• MetalStef
Denk je dat je 80mm op 5V net zoveel lucht beweegt als mijn 120mm op ongeacht welk voltage?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Hmmm waar ken ik die papst fans toch van, die zitten meestal in serverracks op me werk :9~
laat ik er daar nou ook 2 uitgesloopt hebben 8-)
lang leve de airflow:7
heb er ook windtunnel van gebouwt voor me proc:)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op donderdag 15 februari 2001 15:15 schreef MetalStef het volgende:
Denk je dat je 80mm op 5V net zoveel lucht beweegt als mijn 120mm op ongeacht welk voltage?
Daar had ik het niet over, die fans zullen beter coolen maar ze maken wel tering veel lawaai, dat bedoelde ik :)

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 15:57 schreef The Legend het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over, die fans zullen beter coolen maar ze maken wel tering veel lawaai, dat bedoelde ik :)
Tussen de 40 en 47 db, kijk hier maar, onderaan http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Op donderdag 15 februari 2001 18:21 schreef Hooi het volgende:

[..]

Tussen de 40 en 47 db, kijk hier maar, onderaan http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm
25 als je de best past 120mm hebt

-

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16
Erm The Legend?
Papst koeler staan bekend als de meest stille fans die er zijn op deze aardbol. Daarbij komt nog dat hoe groter de fan, hoe minder lawaai ze maken, zo maakt mijn 92mm fan op 12v minder lawaai dan mijn 80mm fan op 12v, allebei Sunons voor de duidelijkheid.

Ligt er natuurlijk wel aan of ze kogelgelagerd of niet zijn.. ;)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ligt er natuurlijk wel aan of ze kogelgelagerd of niet zijn..;)
En dat weet je niet.....

• Daan
Op donderdag 15 februari 2001 21:01 schreef The Legend het volgende:

[..]

En dat weet je niet.....
Erm.. volgens mij waren alle Papst koelers kogelgelagerd..
Dusseh, van lawaai heeft hij geen last :)

• Exirion
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Papst is topspul. Als je een stil modelletje kiest (per maat en spanningscategorie hebben ze een slordige 20 a 30 modellen;)) dan heb je het beste wat er te koop is :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Ligt er natuurlijk wel aan of ze kogelgelagerd of niet zijn.. ;)
Ligt er natuurlijk ook wel aan hoeveel rondjes per minuut ze maken!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik heb net ff gekeken op [url="http://www.papst.de,"]www.papst.de,[/url] maar ik vind dat ze helemaal niet zo stil zijn in verhouding tot de airflow. Ik heb hier een YS-Tech 120 mm fan, die een slordige 130 cfm doet op 12v en die maakt dan 46dBa. Die Papst fans doen zo''n 100 cfm op 41dBa.

Bovendien heb ik nog nooit verschil gemerkt tussen mijn 120 fan op 12 v. of op 7v. Hij loopt nu op 7v en ik heb een Sunon 80mm op 12v die warme lucht afzuigt en mijn kast is altijd 22 graden. Ook met een 120mm fan op 12v. Dit bij een kamertemp van 21c:)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:35

dfr0st

Geel is mooier

Op donderdag 15 februari 2001 23:44 schreef lambi80 het volgende:
Ik heb net ff gekeken op [url="http://www.papst.de,"]www.papst.de,[/url] maar ik vind dat ze helemaal niet zo stil zijn in verhouding tot de airflow. Ik heb hier een YS-Tech 120 mm fan, die een slordige 130 cfm doet op 12v en die maakt dan 46dBa. Die Papst fans doen zo''n 100 cfm op 41dBa.
het verschill tussen 46 en 41 dBA is dat om de 3 dBA het geluid verdubbeld of in dit geval verminderd. Dus de 41 dBA fan is bija 2x zo still als de 46 dBA fan. Dat vindt ik dan wel een behoorlijk verschill

-

• Exirion
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 februari 2001 23:55 schreef dfr0st het volgende:

[..]

het verschill tussen 46 en 41 dBA is dat om de 3 dBA het geluid verdubbeld of in dit geval verminderd. Dus de 41 dBA fan is bija 2x zo still als de 46 dBA fan. Dat vindt ik dan wel een behoorlijk verschill
Je moet ook niet alleen maar naar het aantal dB''s kijken, want het gaat ook om het soort geluid dat een fan produceert. Goedkope fans maken vaak een brommend geluid, en dat brommende geluid geeft veel resonanties in je computer kast zodat het geluid veel harder is dan met een meer zoemende fan die qua specificaties misschien even ''luidruchtig'' is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 15 februari 2001 23:44 schreef lambi80 het volgende:

Bovendien heb ik nog nooit verschil gemerkt tussen mijn 120 fan op 12 v. of op 7v. Hij loopt nu op 7v en ik heb een Sunon 80mm op 12v die warme lucht afzuigt en mijn kast is altijd 22 graden. Ook met een 120mm fan op 12v. Dit bij een kamertemp van 21c:)
ik heb ook 2x 12cm papst coolers ze zijn echt erg stil. maareh mijn proc wordt ong. 17C als ik al mijn coolers aanzet en soms wil ie ff op 14C springen maar dat is dan ffetjes.(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik weet niet of Papst de stilste is.

Ze hebben een goede naam, en waren altijd heel erg veel beter en professioneler dan bijvoorbeeld een Sunon. Wie herinnert zich niet de problemen met kreunende 486 koelers en voedingen, waar de fan het opgaf ?? Was bijna altijd een Sunon, zelfs als er wat anders op stond, waren toch meestal ''manufactured by Sunon''

Zelf heb ik zo''n metalen Panaflo 12 cm van Panasonic, en twee Papst 12 cm. Die Panaflo wappert harder en maakt minder herrie, vooral het motorgeluid is minder.

Vaak kan je dat al zien aan het stroomverbruik, de fans die bij de zelfde luchtverplaatsing meer stroom verbruiken, zijn vaak genoeg stiller. Niet dat ik dat snap maarjah..

Een andere fan die voor zijn stille motorgeluid veel geroemd wordt is Sanyo Denki. Helaas zijn die errug slecht te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//spinning.gif

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Foutje

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Bedankt :D

Verwijderd

excuus, plaatje bij foute topic gepost |:( |:(
Je kunt je eigen berichten niet cancelen toch? Kan iemand anders dat voor mij doen? Hij hoort bij
gathering.tweakers.net/showtopic.php/165719/1

• Daan
Plaatje is weg.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 20:41
Heb 3 Sunon 80 MM fans draaien in mijn kast hoor er niets van, Gewoon muziek luid zetten. Sommige oplossingen zijn gewoon te simpel.
Pagina: 1