Toon posts:

[BC3] waar zijn mijn partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vriend belde mij vanavond op dat zijn pc niet meer opstarte, geen OS gevonden. hd werd wel in de bios gezien. hem even met fdisk laten kijken zaten ook geen partities meer op. :? hij had er 3 heb ik zelf pas bij hem geconfigureerd.

ik vraag wat heb je het laast gedaan ?? hij mail gelezen bestandje zat erbij en toen uitgezet.

dus denk dat hij een virus heeft die het Master Directory Blok overschreven heeft :(
of nog erger alle gewist heeft.

maar nu het vervelende voor hem staat nog belangrijke data op. ( zoals altijd geen backup )

Dus hij komt morgen avond hier dan hang ik hem aan mijn eigen pc, met een lege schijf van mij alleen win98 zoda ik geen virus krijg ;)

maar wel programaa kan ik nu het best gebruiken om de files terug proberen te halen.

dacht zelf aan Norton Utilities.
iemand nog een ander idee.

ps sorry voor het lange verhaal.
maar hoop dat het nu wel duidelijk is.

en niet zeggen UTFS

want heb ik al gedaan, maar kwam niet precies iets gelijk tegen.

alvast bedankt

ps bedoel als topic partities,kleine typo maar kan hem niet meer veranderen :?

Verwijderd

Als de partities eraf zijn heeft ie pech...dat wordt herinstalleren en alles is weg..foetsie...gone 4 evah!

En dat gekke ding heet de MBR, MasterBootRecord

Verwijderd

Topicstarter
op de apple was er een programma voor dat gewoon de gehele schijf las, ook zonder MBR

kan zelf als het al gewist is, gaan dan gewoon de gehele schijf na.
duurt dus lang :(

iemand andere ideeen ???

voor de pc las ik dat het met "Tirsmisu" kan maar waar kan ik het krijgen kan het nergens vinden en heeft iemand hier ervaring mee ??

Verwijderd

Topicstarter
^^^^ en up

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zelf een keer geprobeerd met partition Magic, maar dat is niet volledig gelukt. Ik denk dat er anders toch niets opzit, als scannen, cleanen(van virussen) en opnieuw alles installeren.

En kwa data recovery kan je weinig doen ben ik bang. Als je partition magic niet heb mail ff naar lelieveld@rhe.nl dan geef ik je een lokatie waar je die kan downen.

Succes. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 09:42 schreef Wingman25 het volgende:
Ik heb zelf een keer geprobeerd met partition Magic, maar dat is niet volledig gelukt. Ik denk dat er anders toch niets opzit, als scannen, cleanen(van virussen) en opnieuw alles installeren.

En kwa data recovery kan je weinig doen ben ik bang. Als je partition magic niet heb mail ff naar lelieveld@rhe.nl dan geef ik je een lokatie waar je die kan downen.

Succes. :)
Virusscanner gebruik ik Norton Antivirus 2000 met alle updates. ;)

Partition Magic heb ik volgens mij wel ergens liggen, anders download ik hem wel maar hoe moet ik hem gebruiken ???
omdat alle partities weg zijn ( ps PM heb ik zelf nog nooit gebruikt )

• BC3 Victim
In windows (via een andere schijf) kan je in partition magic je partities On The Fly weizigen, maar er zit ook ergens een recovery mode in, alleen dat moet je zelf ff zoeken. Gelukkig heb ik hem zelf nog nooit nodig gehad. Ik zou je niet kunnen vertellen waar dat moet zitten, maar ik zag in die installatie schermen van PQMagic 6.0 dat het kon.

Of het ook in eerdere versies zit weet ik niet.

Ik heer het wel. ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb ook Norton Anti Virus 2001 final voor je als je daar intresse in hebt, ook hier kan je alle updates voor downen :)

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37
Ken iemand die had een harde schijf die niet werd herkend door Windows2000 (echte bagger disk dus), daarnaast had hij er nog een die wel werd herkend.

Hij op een gegeven moment zijn partitie indelingen wijzigen op die onbekende harde schijf, je raad het al, alles weg van die goede schijf en ook geen backup.

Maar welk programma jij nodig hebt is niet een virusscanner maar Lost+Found (van Powerquest is het geloof ik). Bij die gozer is ook een groot deel van zijn bestanden teruggehaald.

Succes!

• BC3 Victim
Zit dat niet geimplementeerd in partition magic???? :?

• BC3 Victim
Nee niet echt, hij is iets van 30 MB ofzo, maar als je hem wil hebben mail ik je de ftp gegevens wel ff, dan kan je hem van mijn ftp afhalen. k???

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 10:10 schreef Wingman25 het volgende:
Ik heb ook Norton Anti Virus 2001 final voor je als je daar intresse in hebt, ook hier kan je alle updates voor downen :)
Bedankt, maar vandaag heb ik net van mijn werk 2001 even mogen lenen :) dus dat installeer ik gelijk vanavond.

en partitien magic 6 zal ik vanavond gelijk downloaden, maar als hij kleiner is dan 5 MB dan mag je hem ook in mijn mail box gooien. O+ 1063958@student.fnt.hvu.nl

thanks alvast voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
Graag de FTP gegevens O+

zal wel even duren voordat ik hem binnen heb zit met een brak com21 kabel modem.

en kan het pas vanavond downloaden omdat ik nu op mijn werk zit |:(

Verwijderd

Imho is het ENIGE dat je kunt proberen, je MBR terug zetten door fdisk /mbr.

Mijn advies: schrijf altijd de informatie in je partitietabel op, dus welke cilinders de partities bevatten (cilinder a tot b = partitie A etc.) Als je dit hebt gedaan dan kun je proberen je partitietabel weer op te bouwen door partitie A van cilinder a tot cilinder b in te stellen.

Hiermee heb ik ooit mn hele Linux partitie(s) teruggekregen nadat Windows mn MBR had overschreven na het installeren van nieuwe videodrivers (vraag me niet hoe dit kon gebeuren, maar het is zo). 8-)

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 10:32 schreef elmo22 het volgende:
Graag de FTP gegevens O+

zal wel even duren voordat ik hem binnen heb zit met een brak com21 kabel modem.

en kan het pas vanavond downloaden omdat ik nu op mijn werk zit |:(
Is goed, stuur ff een mailtje naar lelieveld@rhe.nl, dan reply ik hem met de gegevens. Ik hou er niet zo van dat de gegevens openbaar zijn. k, of geef je mail adres ff, dan stuur ik het naar jouw toe.

Ik zit nu ook op mijn werk, dus ik kan nu nog effe niet controleren, ik heb alleen het account voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 10:41 schreef ImaStar het volgende:
Imho is het ENIGE dat je kunt proberen, je MBR terug zetten door fdisk /mbr.

Mijn advies: schrijf altijd de informatie in je partitietabel op, dus welke cilinders de partities bevatten (cilinder a tot b = partitie A etc.) Als je dit hebt gedaan dan kun je proberen je partitietabel weer op te bouwen door partitie A van cilinder a tot cilinder b in te stellen.
what is IMHO :? :? :?

thuis schrijf ik het wel op, en maak ook backup''s ;)

maar mijn vriend computer leek :o , heeft het niet gedaan |:( |:( en ik had hem al gewaarschuwd !

daarom leuke tip maar ik kan er helaas niets mee. omdat ik het niet weet hoe groot ze waren.

iemand nog andere ideeen ???

edit typo''s

Verwijderd

IMHO=In My Humble Opinion

Inderdaad altijd backups maken van belangrijke gegevens. Anders in ieder geval even je partitietabel opschrijven. Helaas voor je vriend, he ... je vriend zei je ? .. yeah right ;)

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
tip: op een andre comp partion 6.0 installerendan vraagt hij om twee rescue diskettes te maken deze maken en dan op de andre uitpakken is mij gelukt mbr kwam terug +alle programs de schijf was alleen niet te berijken
groetjes

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

waarom niet een HD rescue programma proberen, die zijn daar toch speciaal voor?
Ik kan hier geen link posten, maar ik heb 2 van zulke progjes, gelukkig nog nooit hoeven gebruiken. Eén ervan is trouwens Tiramisu.
Meel maar naar maikelgiesbers@hotmail.com voor meer info. (Kan zijn dat ik dinsdag pas weer terug ben, weekendje weg)

Goed luk.

Maikel

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 15:26 schreef ImaStar het volgende:
Anders in ieder geval even je partitietabel opschrijven. Helaas voor je vriend, he ... je vriend zei je ? .. yeah right ;)
Vriend, buddy niets anders hoor, heb namelijk al een vriendin bijna 5 jaar al. :Y)
Op vrijdag 27 april 2001 15:56 schreef MaikelG het volgende:
waarom niet een HD rescue programma proberen, die zijn daar toch speciaal voor?
Ik kan hier geen link posten, maar ik heb 2 van zulke progjes, gelukkig nog nooit hoeven gebruiken. Eén ervan is trouwens Tiramisu.
Meel maar naar maikelgiesbers@hotmail.com voor meer info. (Kan zijn dat ik dinsdag pas weer terug ben, weekendje weg)

Goed luk.

Maikel
mail is onder weg.
hoop dat je hem nog kan sturen of link

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmpz... Belde dus net een vrind van me op gisteravond (jah, een gewone vrint, heb ook een vrindin net zoals Elmo). Die zat bij een vrind die preciez hetzelfde probleem had. Met fdisk zag hij de schijf wel, maar verder geen partities. Ben ook bang dat hij alles kwijt is, kut voor um. Hij had wel een virus gehad daarvoor, zou de mbr gewijzigd kunnen hebben. Hij ging even kijken of het met pm 6.0 ging.
Wil wel weten hoe het verder met jouw gegaan is Elmo.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik zal hier wel posten of het gelukt is of niet, en hoe het dan gelukt is.

misschien moet ik er dan gelijk maar even een FAQ van maken

Verwijderd

Wat je nog kunt proberen is een andere harddisk inbouwen, installeren en dan Powerquest Lost & Found proberen op je huidige harddisk (te vinden op hoi, ik heb een waarschuwing!).

Succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 16:18 schreef Catequil het volgende:
Wat je nog kunt proberen is een andere harddisk inbouwen, installeren en dan Powerquest Lost & Found proberen op je huidige harddisk (te vinden op hoi_ik_heb_een_waarschuwing!).

Succes!!
zoals ik al in mijn eerst post had gezegt: "Dus hij komt morgen avond hier dan hang ik hem aan mijn eigen pc, met een lege schijf van mij alleen win98 zoda ik geen virus krijg "

dus dat doe ik al anders kan ik geen tools gebruiken

Verwijderd

Sorry ... dubbelpost.

In ieder geval ... bij Fosi kun je hem downen.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Jarno, de reply is onderweg, met link
:P

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 17:06 schreef MaikelG het volgende:
Jarno, de reply is onderweg, met link
:P
bedankt heb hem binnen.
ben hem nu aan het downloaden :9

lukt alleen nog niet zo goed :( om de data eraf te halen, zo even met andere tool proberen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:34
Ok, dit wordt een slotje...

Lost & Found is idd een goed proggie, vooral hiervoor, en onderling mailen zal mij ook echt een pleureszorg zijn, maar hier op public forum hebben we zoiets als http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Oftewel: help elkaar, maar ga GEEN links plaatsen. Willen we got f*cked hebben door een of andere gare instantie als BSA? Niet echt, nou, houd je er dan ook aan!

FOSI is algemeen bekend, meeste weten URL ook wel, maar link plaatsen is dus FOUT.

Admin: slotje

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarschuwing voor Catequil wegens link naar warez site, graag on -topic verder.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat waarschijnlijk lukken :) :) heb al aardig wat spullen terug kunnen krijgen.

is er nog iemand die behoefte heeft hoe alles gedaan is. of eventueel een FAQ.
post het dan maar dan maak ik er een leuk verhaaltje van.

iedereen alvast bedankt voor de hulp O+

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja post maar. FAQ altijd handig. Vroeg of laat krijg je vast ook zo''n probleem, en dan denk je damn, had ''k nou maar de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 16:41 schreef Viper_74 het volgende:
Ja post maar. FAQ altijd handig. Vroeg of laat krijg je vast ook zo''n probleem, en dan denk je damn, had ''k nou maar de oplossing
mm volgens mij heeft verder hier niemand interesse naar :?

voor 1 persoon vindt ik het net teveel tijd maar als er meer zijn ~5 mensen dan wil ik het best doen.
Pagina: 1