Verwijderd
Ik reken meestal <5000 mb 1 cent en >5000 1 cent/MB.
Het vertraagd je bak allen maar..
koop gewoon voor f 200 een 20 GB ofzo, of voor f 450 een 45GB :):)
IIG geen el cheapo k*tzaakOp donderdag 19 april 2001 21:11 schreef DinoRaptor het volgende:
Weet een van jullie dan een _betrouwbare_ winkel waar je ze kan kopen
Als je ergens goeie service op wilt is het wel een HD!!!
Beter een tientje of 2 a 3 meer bij een andere zaak.
Veel tweakers kijken naar de prijs, ik kijk naar de prijs, en dan de betrouwbaarheid van die winkel.
Nu ik van 1 van deze schijven boot en windows en zow draai dan merk ik toch echt het verschil t.o.v. mijn "oude" 20gig ide 5400 rpm schijf
En om antwoord te geven op de onderstaande vraag: Vraag en Aanbod op Tweakers.net
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Dat ben ik helemaal met je eens. Bij veel zaken krijg je 1 jaar garantie op je schijf. Bij sommige 3 jaar. En daar wil ik echt wel extra voor betalen.... Heb al diverse problemen met mijn schijfjes gehad. Mijn oude Quantum Fireball KA plus 9.1 was opeens harstikke dood (Had hem net 3 maanden). Teruggestuurd, en een spiksplinternieuwe voor gekregen... ook die kreeg weer kuren na anderhalf jaar. Weer teruggestuurd en nu krijg ik een Fireball AS 10 Gb. Ff kijken hoeland die het volhoudIIG geen el cheapo k*tzaak
Als je ergens goeie service op wilt is het wel een HD!!!
Beter een tientje of 2 a 3 meer bij een andere zaak.
Veel tweakers kijken naar de prijs, ik kijk naar de prijs, en dan de betrouwbaarheid van die winkel.
Verwijderd
Zo''n HDD past ook in de configuratie van jouw systeem. Een oude 2.1GB IDE schijf op een 1GHz systeem, daarintegen, haalt je hele systeem naar beneden.Op donderdag 19 april 2001 21:18 schreef JaJoah het volgende:
humz, ik heb toch echt net 3 scsi hdd''s gekocht van elk 4.5 gb (ultra wide scsi) voor Fl 135,- en ik kan toch echt zeggen dat mijn systeem niet trager geworden is.
(...)
50 piek voor een 2.1GB is new mooi om je bescheiden Linux webservertje op te runnen
Voor je eigen speelgoed heb je natuurlijk 2*60GB @ RAID-0 ofzo.
Voordeel zo is dat er in het meest ideale geval op 3 plekken tegelijk geschreven kan worden. Wil het nou niet gelijk vergelijken met Raid 1, maar goedOp donderdag 19 april 2001 21:18 schreef JaJoah het volgende:
humz, ik heb toch echt net 3 scsi hdd''s gekocht van elk 4.5 gb (ultra wide scsi) voor Fl 135,- en ik kan toch echt zeggen dat mijn systeem niet trager geworden is.
Nu ik van 1 van deze schijven boot en windows en zow draai dan merk ik toch echt het verschil t.o.v. mijn "oude" 20gig ide 5400 rpm schijf
$veel kleine schijven ipv 1 of 2 grote heb je natuurlijk vooral bij SCSI. Jij hebt nu 3 UW SCSI schijven. Zolang je alleen maar UW devices hebt kunt je in principe nog 12 harddisken bijprikken op hetzelfde kanaal.
Koop je nog een UW of U2W SCSI controller kun je weer 15 devices aansluiten.
Bij IDE houdt het bij 2 disken per kanaal toch op en die nieuwe IDE/RAID kaarten gaan ook niet veel verder dan 6 devices
Het is niet het snelste wat je kunt doen, veel kleine SCSI disken (en vreet stroom),
maar goedkoop en makkelijk is het wel..
(Ik heb zelf een 5Gb Atlas III, een 9Gb Atlas IV en een 9Gb Cheetah 10K RPM)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Van I-Bazzzer heb er twee werken perfect moest alleen de firmware upgrade:7
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Verwijderd
Ik raad het af behalve als je een gek:) (bij ons in Antwerpen lopen er zulke gekken rond) tegen komt die 2GB scsi voor 20NLG:z verkoopt.
Meestal zijn die schijven bijna versleten en men moet er van af geraken, dus verkopen.
Koop liever een nieuwe 20, 30 of 40 GB harde schijf aan.
Dat dan weer wel......
Kunnen jullie me dan ook ff adviseren wat voor harde schijf op deze computer goed draait dan??
- 400 mhz
- 64 MB intern
- 4.2 gig HD
- 40 speed CDrom
- 3.?" diskette
- een resetknop (heel handig
Verwijderd