Toon posts:

[BC3] Branden gaat mis, ondanks Burnproof met Nero! GVD!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 00:22 schreef AirHead het volgende:

[..]

Die zijn dus idd zwaar kut, dat heb ik ook al een paar keer vermeld :P
Ze lijken ook verdacht veel op that''s write cd''s ook zo''n hell!

Er heeft ooit een topic gestaan van iemand die cd''s testte door ze buiten in de regen te leggen :) prima test viel ook te zien dat dit soort cd''s zwaar geoxideerd waren.

Verwijderd

Ik had ergens gelezen dat je Branders het beste op een van je UDMA33 kanalen kan gooien ipv op een Highpoint controller... misschien heb je hier wat aan... ;)

(heb zelf een Lite-On 12x10x32x -met Burnproof- op de 1e UDMA33 poort van mn Abit BE6-2 (zie sig) :) (die dus ook 2 UDMA66 kanalen heeft)

Verwijderd

F25 per doosje philips premium, dat is natuurlijk de gangbare winkelprijs. Koop die zooi toch gewoon bij een winkel uit pricewatch, zie nu bijvoorbeeld die Philips premium 100 stuks voor F159, daar komt nog F10 verzendskosten bij=F169

Volgens mij zeker de investering waard, goedkope rommel kost altijd nog F125 ofso( geen spindels ) dus dat kost je F44 meer, dat is het toch wel waard, van een hoop ergernis af, en je data is veilig.

laatst nog een 1.5 jaar oud That''s Write cd van mijn kast gehaalt ( van een klasgenoot gekocht, die toen stevig in de verkoop van muziek zat ), nou ik kon hem zo de vuinisbak ingooien. Mij cd-speler luste er helemaal geen brood van. En de cd heeft altijd keurig in een jewelcase gezeten dus daar ligt het ook niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 00:17 schreef kRiTz_C het volgende:
heej hlpdsk welke basf gebruik je met een mat zilverkleurige of een glanzend zilverkleurige (lees: als bij normale cd''s)
bovenkant?

de mat zijn namelijk zwaaaaaar klote
Ik heb ze allebei. Die Mat heb ik nog 20 .. van 12x, en die gladde nog 10 van 8x

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 00:30 schreef Nemmie het volgende:
Ik had ergens gelezen dat je Branders het beste op een van je UDMA33 kanalen kan gooien ipv op een Highpoint controller... misschien heb je hier wat aan... ;)

(heb zelf een Lite-On 12x10x32x -met Burnproof- op de 1e UDMA33 poort van mn Abit BE6-2 (zie sig) :) (die dus ook 2 UDMA66 kanalen heeft)
ME bradner _ zit_ niet op een highpoint. dE HDD zit dat. dE bradner zit op een UDAM66, en draait UDMA33 nu

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 01:11 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

ME bradner _ zit_ niet op een highpoint. dE HDD zit dat. dE bradner zit op een UDAM66, en draait UDMA33 nu
No offence, maar volgens mij zou een goeie nachtrust je goed doen, grappig bedoeld hoor, geen flame of zo, :P

Verwijderd

hlpdsk ff een vraagje heb je meerdere brands progs geinstaleerd?

misschien is je aspi layer fucked up.

Verwijderd

Dat was ook mijn eerste gedachte, omdat de 1e regel van de foutmelding uit de aspi layer komt (wnaspi32.dll)

Nero werkt niet samen met EZCDcreator. Winoncd weet ik niet bij win2k, onder NT4 in ieder geval slecht..

;)

Verwijderd

O get, daar staat ie al, helemaal onderaan

File ''Drivers\CDR4_2K.SYS'': Ver=2.5 (094), size=52464 bytes, created 25-7-2000 11:50:00File ''Drivers\CDRALW2K.SYS'': Ver=1.00 (1034), size=21913 bytes, created 20-6-2000 10:00:00

Das prut van EZCD4..
:'(

Verwijderd

Heeft ie er zeker heel ff op gehad en dan weer dev/null gedaan ... ja zo krijg je dat he ik zei het al hij zal wel meerdere brandprogs hebben.

Verwijderd

:? nah,
gewoon EZCD4 de-installeren :)

En achteraf eventueel die bestandjes even met de hand opzoeken en weg gooien.

Verwijderd

Ik vin bradner trouwens een leukere spelling dan brander !!!!!!

8-)

Verwijderd

ik heb geen dikke ervaring met die easy onderzetter creator maar merkte altijd bij kenissen dat het vaak prut was (oke oke dat waren dan weer wat oudere versies) het gata gewoon om het feit dat hlpdsk niet zoveel brand progs naast elkaar moet pleuren. zodat zoals ik al eerder zei zn aspi layer fucked up raakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 01:36 schreef AirHead het volgende:

[..]

No offence, maar volgens mij zou een goeie nachtrust je goed doen, grappig bedoeld hoor, geen flame of zo, :P
Ja, ik typ te snel :P

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 02:45 schreef Hooi het volgende:
Ik vin bradner trouwens een leukere spelling dan brander !!!!!!

8-)
mwoi smaken verschillen..... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 01:41 schreef kRiTz_C het volgende:
hlpdsk ff een vraagje heb je meerdere brands progs geinstaleerd?

misschien is je aspi layer fucked up.
Kheb Nero 5.nogwat en WinOnCD.

Maar die ASPI zit volgens mij wel goed .. lijkt me. Ik heb een tijd gelden beide uninstalled, en register gecleaned en zo .. en daarna eerst NEro er op .. en toen ook dit soort fouten. Daarna nog eens die WinOnCd er op gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 02:42 schreef Hooi het volgende:
O get, daar staat ie al, helemaal onderaan

File ''Drivers\CDR4_2K.SYS'': Ver=2.5 (094), size=52464 bytes, created 25-7-2000 11:50:00File ''Drivers\CDRALW2K.SYS'': Ver=1.00 (1034), size=21913 bytes, created 20-6-2000 10:00:00

Das prut van EZCD4..
:'(
EZ CD Creator heeft nog nooit 1 bit op mijn HDD gestaan! Dus sja ..

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 02:49 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

EZ CD Creator heeft nog nooit 1 bit op mijn HDD gestaan! Dus sja ..
ik zie hier inderdaad weinig ezcd makert in maar ja we zoeken verder

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 02:48 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Kheb Nero 5.nogwat en WinOnCD.

Maar die ASPI zit volgens mij wel goed .. lijkt me. Ik heb een tijd gelden beide uninstalled, en register gecleaned en zo .. en daarna eerst NEro er op .. en toen ook dit soort fouten. Daarna nog eens die WinOnCd er op gezet.
Slim, zeker de laatste versie ??

die is ook van Roxio nu, hetzelfde als EZCD4.

Ik zou lekker effe alle brander programmas en stuurbestandje er af gooien en alleen Nero installeren.

Kijk maar in die bestanden of de tekst "Adaptec" voorkomt !!

Verwijderd

De bestanden specifiek vam Winoncd beginnen met "C2" en dan komt er wat achteraan.

Verwijderd

''rusten,
het is bedtijd voor little Hooi

:P

Verwijderd

13:04:40 #15 SCSI -1135 File Cdrdrv.cpp, Line 1333 SCSI Exec, HA 1, TA 0, LUN 0, buffer 0x0716D118 Status: 0x04 (0x01, SCSI_ERR) HA-Status 0x00 (0x00, OK) TA-Status 0x02 (0x01, SCSI_TASTATUS_CHKCOND) Sense Key: 0x03 (KEY_MEDIUM_ERROR) Sense Code: 0x0C Sense Qual: 0x07 CDB Data: 0xAA 0x00 0x00 0x05 0x5A 0xFA 0x00 0x00 0x00 0x1E 0x00 0x00 Sense Data: 0xF0 0x00 0x03 0x00 0x05 0x5B 0x90 0x0A 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0C 0x07

13:04:40 #16 mmc -1135 File Writer.cpp, Line 284 Write error 13:04:40 #17 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 216 all writers idle, stopping conversion

13:04:51 #18 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 155 Invalid writestate 13:04:51 #19 TRANSFER -18 File WriterStatus.cpp, Line 155 Could not perform EndTrack

Dit is even het aandachtspunt denk ik.
je leest hij laadt die cdrdrv in dezelfde seconde gaat ie al zwaar de fout in.

die geheugentalk zegt me verder weinig.

staat er data op dei cd hlpdsk?? niet als in dat je het ziet als je in je pc douwt maar fysiek. dus ff op de schrijf kant van cd kijken..

verdomme schiet me prompt nog iets te binnen windows media player 7 gaat met adaptec shit aan je aspi layer zitten als je m update of sowieso al. ga ff checken dit..

Verwijderd

Topicstarter
Media Player 7 heb ik niet. 6.4 roelt.

Het is idd de nieuwste WinOnCD van Roxio ja.

En de CD is volledig beschreven. Het ging mis denk ik bij de lead-out of zo.

De 1e files op de schijf zijn leesbaar, maar daarna niet meer. En laat dat nou net de DivX zijn :(

Ik heb de Cd in 2en gebroken uit ellende.

Verwijderd

ja die laatste melding he dat ie niet kan fynalizen (*jezzus t wordt bedtijd ik wee nie hoe ik dat spel.).

maarja dat zou nergens op slaan als dat mis zou gaan zou ie helemaal geen data kunnen lezen... nou ja truste hlpdsk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist iig WinOnCD er af gepleurd en een regclean gedaan.

Verwijderd

blijf je doorgaan tot jew het voor elkaar hebt ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Hell yeah :(

Ik moet toch kunnen fikken, nietdan? :)

Verwijderd

ja idd ik had het laatst ook nieuwe cpu ook hele nacht research en proberen gedaan.

heej je sig is anders..

Verwijderd

ik vraag me altijd alleen af of deinstalle wel genoeg is er blijven altijd wel bestanden plakken en die pik je zelfs niet met regclean altijd weg.. ik heb al vaak genoeg zelf zitten pluizen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 03:19 schreef kRiTz_C het volgende:
ja idd ik had het laatst ook nieuwe cpu ook hele nacht research en proberen gedaan.

heej je sig is anders..
Ja, ik heb een klein feestje. Alweer *D

Verwijderd

ja wie si trouwens dat vrouwtje op je icoon niet dat ik niet van vrouwen houd maar ik vond dat neo icoon wel kewler

Verwijderd

DIKKE lol sub

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 03:24 schreef kRiTz_C het volgende:
ja wie si trouwens dat vrouwtje op je icoon niet dat ik niet van vrouwen houd maar ik vond dat neo icoon wel kewler
Zet webicons eens aan. Dan heb je Neo 8-)

Dame : Alessandra Ambrosio

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/aa.jpg

Verwijderd

oh ja die had ik uitgezet tijdje you know what happened omdat ie honder keer op 1 pagina verscheen inc. me.

BTW dame op foto -> leuke riem heheheh >:)

Verwijderd

hierbij sluit ik deze topic omdat het nergens meer over gaat....

hey w8 ik kan nix sluiten :9

Verwijderd

oei trap ik iemand op zijn pik misschien? sorry fot that

Verwijderd

neuh was alleen klein off-topic dwalend praatje

sub-> nog thougts over hlpdsk zn brand probje? moet toch wel uit die log te halen zijn?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
lijkt me een probleem in de commandset van je brander: alsie de leadout wil gaan maken, gaat dat niet helemaal lekker.

nieuwe firmware, als dat niet helpt is het waarschijnlijk hardware (brakke chip met commandset)

Verwijderd

oke maar ik dacht juist dat het een softwarematig probleem is omdat ie nog met dezelfde versies fikt waar hij eerst wel mee kon burnen

Verwijderd

oh ja nog ff krijg je bij ieder cd''tje wat je doet deze error .. maar dan ook exact.. aangezien we nu ook weten op wat voor cd''s je fikt...bagger

Verwijderd

Topicstarter
Precies

Verwijderd

ja maar ik meende mij te herrineren dat je met een plex 12x het beste uit was met firware 1.01 i.v.m safedisc en clonert.

maar ja dat zal wel 1.07 geweest zijn.

Verwijderd

ik denk trouwens toch dat je er beter firmware 1.07 op kan zetten ivm sd2.0 schijfjes. met 1.08 kan je die namelijk niet copieren met 1.07 wel.

Probeer anders ook eens de nieuwe nero 5.503.

Geen idee of dit allemaal al gezegd is maar ik heb geen zin om alles weer opnieuw te lezen.

Als laatste ingreep kan je misschien met je master en slavesettings spelen..dma uitzetten..nieuwste nero ''downloaden'' en eventueel win2k opnieuw installeren ;)

Trouwens bij opus supplies hebben ze philips multipurpose voor 1.80 12x gegarandeerd ik heb ze oook en ze schoppen kont.

Verwijderd

ik dacht dat 1.01 De firmware was voor die plexers...ach ja heb ik het maar makkelijk met mn lite-on is maar 1 firm-upgrade voor.
is btw top brander.

gebruik altijd plipsen en die bevallen prima heb ff 1 doosie basf gehad maar die oxideren binnen een paar maand en bij veel gewissel paar week.

de rest van wat je voorstelt heeft hlpdsk waarschijnlijk wel gedaan.. en ja win2k opnieuw installe dan is t naar alle waarschijnlijkheid wel opgelost maar t is niet echt de oplossing waar die jongen naar op zoek is..

Verwijderd

nee als je in de log kijkt zie je dat hij 1.08 heeft.

liteon top.. tja geen id ik hou het op plex. Kortzichtig misschien maar dan kan het bijna nooit fout gaan ;)

w2k opnieuw erop gooien was een grapje ik refereerde aan de 2 post op pagina 1

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef geen safedisc en zo te kopieeren.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 14:22
Installeer gewoon eens de laatste ASPI layers voor Windows 2000, dat helpt meestal wat wazige errors verhelpen.

Verwijderd

oke maar stel dat je het ooit eens moet? lijkt me altijd handig?

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 18:00
Kost niet meer hoor , tenminste ik weet niet wat jij betaald , maar ik koop aleen nog maar Philips Silver Premium (laatst bij paradigit 20 piek voor 10 80 min cdtjes ) , vinnik wel een oke prijs , en dat ben je volgens mij ook wel zo''n beetje kwijt met die Basf.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 05:03 schreef kRiTz_C het volgende:
oke maar stel dat je het ooit eens moet? lijkt me altijd handig?
Dan Flash ik wel FF.

En die Philips dingen kosten hier denk ik wel 27 piek of zo.

Waar vind ik de nieuwste Win2K Aspi zooi?

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Waarom zit iedereen toch te zeuren over Basf, ik heb een 16/10/40 Plextor, en ik heb er nu 25 BASF CD''s mee gebrand allen op 16x geen fouten gehad.:P

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 09:49 schreef Enigma69 het volgende:
Waarom zit iedereen toch te zeuren over Basf, ik heb een 16/10/40 Plextor, en ik heb er nu 25 BASF CD''s mee gebrand allen op 16x geen fouten gehad.:P
Gefeliciteerd, nou is ie weer 2 nutteloze replys rijker (die van jou en deze van mij)..........

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Een paar tips, gebruik CDRWin 3.8D werkt perfect (Mocht ie je plex nog niet ondersteunen, dan kan je 4.0a beta proberen)

Ik heb zelf tijden (stuk of 400 cd''s) gefikt met BASF / Emtec, nooit probs, nu gebruik ik That''s Write of Princo werken perfect (Jaja ik weet dat iedereen ze vindt sucken maar nooit geen probs en goedkoop) :)

webOS all the way!

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Ik krijg bij fireburner ook een vage fout.
Streaming error blablabla

(PleXtor 16speed)
ik vind het iig vaag

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
ik denk ook aan de kwaliteit, kijk maar waar je brander in het midden is begonnen8-)
je zal zien als je het vergelijkt met een andere cd die wel gelukt is dat ie verder naar de buitenkant is begonnen met branden.
advies lagere snelheid branden en doe ook die snelheidstest van wInOnCd:P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!

Ik heb zojuist weer een CDtje proberen te fikken. Op 8 x, en eerst een simulatie.

Simulatie gaat perfect .. en dan gaat ie fikken 100% compleet, en dan WRITE ERROR!

Weer een CD Verneukt!

Ik heb GVD alles goed gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb GVD de film op High Priority gezet, en de rest van de data op Low Priority, en TOCH doet ie de film als laatste waardoor die file niet werkt!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Helpdsk, paar tips, ik heb ook ongelooflijk veel probs gehad met me 12x plex.

1. aspi okee?
2. geen irq probs? zal wel niet want dan krijg je instant reboots wat ik had, maar tis maar een tip... ( kwam door sb live )
3. nogsteeds Basf? probeer eens cd''s van www.opussupplies.nl , goeie mannen.
Ik gebruik _veel_ platinums en philips cd''s op het moment ( 75+ p/w ) , nooit probs mee :)

Ik heb het dus ooit gehad met een spindel that''s write dat gewoon 30 van de 100 niet eens op 2x goed ging..

Verwijderd

Ik heb ook problemen met die cd''s gehad.. koop ze ook nooit meer, ik vind de freecom cdtjes erg goed werken en zijn zeer goedkoop

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

7699 op een 702 cd ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 10:01 schreef funkflex het volgende:
7699 op een 702 cd ?
699 en een typo.

WAAR haal ik ASPI zooi danb?

En ik heb nog 25 van die BASFs staan. Die zullen echt eerst op moeten.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mail me voor forceaspi hlpdsk...

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op dinsdag 03 april 2001 10:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

699 en een typo.

WAAR haal ik ASPI zooi danb?
ALs je nou gewoon es bij Ahead op de site kijkt..

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik met Nero trouwens dat de grote file aan het begin komt? Nu fikt ie de DivX als laatste, ipv als eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Aargh .. dit is niet te geloven!

Ik heb die CDR4 nogwat renamed in me drivers map en gereboot. Meteen zijn zowel me brander als m''n CD-ROM pleite!

Ik ze uninstalled en gereboot. Worden ze opnieuw geinstalleerd .. maar nog steeds pleite!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net gecheckt .. en ik heb gewoon de nieuwste Nero en de nieuwste ASPI

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er achter WANNEER het mis gaat iig

Het gaat mis NADAT 100% van de data is gebrand, maar VOOR dat de lead-in en lead-out gebrand worden.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Basf / Emtec slecht ???
Nog NOOIT problemen mee gehad !

Hmmm, misschien omdat ik maar aan 2 speed schrijf, dan werkt alles :)))

The G8KeePeR

(stond dubbele negatie in)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Op zondag 01 april 2001 22:48 schreef HlpDsK het volgende:

De HDD zit Primary Master op een HighPoint controller (IDE 3). Geen slave op dat kanaal.

De CD-ROM zit Primary master op IDE 1. Geen slave er bij.
De Plextor CD-RW zit Primary Master op IDE 2. Ook geen slave er bij.

Alle drives dus Primary Master zonder ander device op het kanaal.
Hmmz, wist niet dat er meerdere primary masters waren.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, master dus. Msar ik heb dus 4 IDE kanalen.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hoewel ik een uitgesproken voorkeur heb voor Verbatim 74 min (Zilver/Blauw) gebruik ik op ''t moment 80 min basfs en die fikken bij mij altijd goed (heb plextor 12x op ide kabel onder win2k en Nero, maar prefereer eigenlijk EasyCDCreator...
Op zondag 01 april 2001 22:24 schreef AirHead het volgende:

[..]

[..]

Je zal t wel weer nutteloos geblaat vinden :) maar volgens mij gebruik je cd-tjes die de 12 speed branden niet aankunnen en dan krijg je idd van die wazige fouten.

Ik wil je geen merk aansmeren, maar gebruik gewoon es Philips Gold of silver.......

Ik heb al vaker posts van je gelezen waarin je zit te kutten met Basf/Emtecs en daar heb ik dus ook problemen mee die hier op lijken, op 12x tenminste. Als ik op4x brand, dan niet. Dat had ik met Basfs (voor de naamsverandering) nooit.....

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
Die setup heb ik dus ook .. en hier gaat het dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist wat gefikt op een CD-RW en dat doettie weer wel foutloos.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net alle referenties van CeQuadrat en WinOnCD handmatig uit het register gepleurd.

Weet iemand nou hoe je met Nero files kunt positioneren op de te schrijven CD? Dat high en low priority maakt geen fuck uit..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DivX op High gezet en alle andere files op Low. En toch fikt ie die DivX als laatste .. aargh!

Verwijderd

Probeer eens te fikken met die uitstekende Platinum cd''s. Ik heb ze gehaald bij een beurs waar ze 4 spindels van 25 cd''s voor f85 werden aangeboden.

• Knightwolf
  • Laatst online: 04-05 18:26
Op dinsdag 03 april 2001 11:10 schreef koosmp3 het volgende:

[..]

Hmmz, wist niet dat er meerdere primary masters waren.. :?
Sjezus, als je dat nog niet eens weet ga ergens anders iemand lastig vallen met storende opmerkingen |:(
Dit is niet als flame bedoelt, maar waarom moet dit nou?

• Knightwolf
  • Laatst online: 04-05 18:26
Ik gebruik nog altijd Easy CD-Creator, maakt eigenlijk niet uit welke versie (3.5 of 4.01) en heb er nog nooit probs mee gehad. Ik heb trouwens alleen maar Win98SE en weet dus niet hoe het onder W2k moet zijn.

Wat de CD''s betreft: ik gebruik alleen maar Sony en Philips Silver Premium, zowel 74 als 80 mins, en zowel CDR als CD-RW, en ik heb nog nooit ergens probs mee gehad.

Ik heb daarbij ook nog een stel BASF-80''s met glanzende (spiegel) bovenkant, en daar heb ik ook nog nooit probs mee gehad, en de oudsten daarvan die ik gefikt heb doen het nog steeds pefect.
Ook nog: heb ik er uberhaupt nog nooig van gehoord dat CD''s kunnen "oxideren" en heb dat ook nog nooit meegemaakt.

• kmf
  • Niet online

kmf

Even een vraagje tussendoor. Kan nero ICM de plextor tijdens het branden niet gewoon van snelheid veranderen?

Als ik al die verhalen hoor, dat het komt door die basf-cd-rs...
Ik had nog de grootste gedeeltes van m''n 1e generatie Arita''s, onbedrukt, een paar maanden in de zon gelegen kunnen branden met m''n liteon. Hoewel hij er toch wel problemen mee heeft. Meestal, als hij kan branden gaat ie na zoveel MBs auto. over op 8x of lager.

Als de loopwerk van plextor ongeveer hetzelfde is als LiteOn moet het toch ook mogelijk zijn dat Nero de snelheid automatisch aanpast aan de brakheid van de media?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Als er functies zijn die een CDRW kan .. dan kan de Plextor ''t wel :)

Verwijderd

stom probleempje ... zelf heb ik nu een nieuwe plextor 12x10x32x SCSI met burnproof ... voorheen had ik een yamaha 4x4x16x die geen burnproof had ... Gewoon yamaha eruit plextor erin geen enkele driver geïnstalleerd en Winoncd3.8 deed het dadelijk perfect (alsook cdrwin 4.0?) ...

Als CD''s gebruik ik TDK, BASF, Fuji en Imation ... nog geen probs gehad

Verwijderd

Ik zou de Plextor niet samen met de HDD hangen. Wissel je Toshiba eens met je Plextor en zie het resultaat.... *D

Verwijderd

inderdaad de nieuwste aspi drivers installeren, hetzij met forceaspi, hetzij downloaden vanaf cdrsoft.net (tools) of de adaptec/roxio sites

(aspiinst.exe v1057) <--origineel (4.57)
(aspi32.exe) v1061) <--recentste (4.60)

Download eens het programma checkaspi.exe van de adaptec site.

Moraal van het verhaal is dus: gebruik de adaptec aspi-drivers en gebruik verder geen adaptec brandsoftware (easy cd creator, winoncd)

Verwijderd

Kun je Nero probleemloos gebruiken bij alle branders? Ik heb namelijk sinds gisteren een 2ehands brandertje van Sony (8x4x32) en ik ga vanavond als ik thuis kom eens kijken of ik ook van die mooie onderzetters kan maken.
Nero heeft de brander al wel herkend , verder ben ik nog niet gekomen

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 08:49
HAHA

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 14:50 schreef Corrado het volgende:
Ik zou de Plextor niet samen met de HDD hangen. Wissel je Toshiba eens met je Plextor en zie het resultaat.... *D
Ehh, lees aub FF. Al mijn drives hangen Master op een eigen kanaal.

Verwijderd

kun je met nero nou ook .ISO fikken?

Verwijderd

Topicstarter
jah. BIN ook.

Verwijderd

moet er dan een .cue bijzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Da''s wel handig ja :D

Verwijderd

oke :D

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 14:56 schreef BBL the 2nd het volgende:
inderdaad de nieuwste aspi drivers installeren, hetzij met forceaspi, hetzij downloaden vanaf cdrsoft.net (tools) of de adaptec/roxio sites

(aspiinst.exe v1057) <--origineel (4.57)
(aspi32.exe) v1061) <--recentste (4.60)

Download eens het programma checkaspi.exe van de adaptec site.

Moraal van het verhaal is dus: gebruik de adaptec aspi-drivers en gebruik verder geen adaptec brandsoftware (easy cd creator, winoncd)
uhm waar vind jij deze shit allemaal :?

kan niet veel vinden bij die tools

Verwijderd

ff vraagje nero:

hoe moet je iso dan branden?

file/burn image/ ?
of wat moet je kiezen?

Verwijderd

adaptec site is behoorlijk onoverzichtelijk.
CDRsoft had ook wel updates dacht ik, maar kennelijk dus niet.

Zoek je te pletter bij adaptec.com of roxio.com naar de term ASPI
(of aspichk.exe ofzo)

http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspichk.exe

http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspi32.exe

gevonden via http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverindex.html

de originele aspi-layer hoort bij easy cd creator 3.5 ofzo te zitten.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Op zondag 01 april 2001 23:26 schreef FrankGuthrie het volgende:
Waarom geilt iedereen zo op Nero, heb het een keer gebruitk meteen een coaster :r.

Wou kijken waarom iedereen Nero zo tof vond, nou zag er amateuristisch uit, en werkte slecht.

Waarom gebruik je niet de software die erbij is geleverd?????

WinOnCD3.7/3.8?????
muhahahaha ik gebruik ook nero is echt wel een goed programma . 1 keer win on geprobeerd dat is echt een bassie write programma kan niet eens goed disc at once branden als de cd uit meerdre tracks bestaat.

win on sucks :r

al geprobeerd je dma aan te zetten in windows?

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

lama
verkeerde posting

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 13:23 schreef lockheart het volgende:

[..]

1 keer win on geprobeerd dat is echt een bassie write programma kan niet eens goed disc at once branden als de cd uit meerdere tracks bestaat.

win on sucks :r
Waar slaat dat nou weer op, dat kan dat proggie dus echt wel ..........

Verwijderd

Je kunt natuurlijk geen multi sessie/cdextra/mixed mode/bootable cd''s maken met disc at once.

Het branden is dan wel succesvol, maar je kunt nooit meer lezen wat er op staat .
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ASPI 4.60

Verwijderd

xk heb een nieuw brandertje, nl een acer 10x8x32. Hierbij zat Nero 5.0.2.4 bijgeleverd. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt om een cd te branden. Ik krijg steeds de melding over de bestandsnamen die te lang zijn (iets met joliet te maken) :?
Dit probleem had ik eerst niet toen ik Easy CD Creator gebruikte. Easy cd creator gebruikte ik bij mijn oude HP brander. De versie van Easy CD Creator die ik heb, ondersteunt niet mijn nieuwe brander.
Het is niet zo dat er nog sleutels van Easy cd creator zijn, want heb een clean install gedaan. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Pagina: 1 2 Laatste