Toon posts:

[BC3] Branden gaat mis, ondanks Burnproof met Nero! GVD!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ehh, master dus. Msar ik heb dus 4 IDE kanalen.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hoewel ik een uitgesproken voorkeur heb voor Verbatim 74 min (Zilver/Blauw) gebruik ik op ''t moment 80 min basfs en die fikken bij mij altijd goed (heb plextor 12x op ide kabel onder win2k en Nero, maar prefereer eigenlijk EasyCDCreator...
Op zondag 01 april 2001 22:24 schreef AirHead het volgende:

[..]

[..]

Je zal t wel weer nutteloos geblaat vinden :) maar volgens mij gebruik je cd-tjes die de 12 speed branden niet aankunnen en dan krijg je idd van die wazige fouten.

Ik wil je geen merk aansmeren, maar gebruik gewoon es Philips Gold of silver.......

Ik heb al vaker posts van je gelezen waarin je zit te kutten met Basf/Emtecs en daar heb ik dus ook problemen mee die hier op lijken, op 12x tenminste. Als ik op4x brand, dan niet. Dat had ik met Basfs (voor de naamsverandering) nooit.....

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Topicstarter
Die setup heb ik dus ook .. en hier gaat het dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist wat gefikt op een CD-RW en dat doettie weer wel foutloos.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net alle referenties van CeQuadrat en WinOnCD handmatig uit het register gepleurd.

Weet iemand nou hoe je met Nero files kunt positioneren op de te schrijven CD? Dat high en low priority maakt geen fuck uit..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DivX op High gezet en alle andere files op Low. En toch fikt ie die DivX als laatste .. aargh!

Verwijderd

Probeer eens te fikken met die uitstekende Platinum cd''s. Ik heb ze gehaald bij een beurs waar ze 4 spindels van 25 cd''s voor f85 werden aangeboden.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 18:26
Op dinsdag 03 april 2001 11:10 schreef koosmp3 het volgende:

[..]

Hmmz, wist niet dat er meerdere primary masters waren.. :?
Sjezus, als je dat nog niet eens weet ga ergens anders iemand lastig vallen met storende opmerkingen |:(
Dit is niet als flame bedoelt, maar waarom moet dit nou?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 18:26
Ik gebruik nog altijd Easy CD-Creator, maakt eigenlijk niet uit welke versie (3.5 of 4.01) en heb er nog nooit probs mee gehad. Ik heb trouwens alleen maar Win98SE en weet dus niet hoe het onder W2k moet zijn.

Wat de CD''s betreft: ik gebruik alleen maar Sony en Philips Silver Premium, zowel 74 als 80 mins, en zowel CDR als CD-RW, en ik heb nog nooit ergens probs mee gehad.

Ik heb daarbij ook nog een stel BASF-80''s met glanzende (spiegel) bovenkant, en daar heb ik ook nog nooit probs mee gehad, en de oudsten daarvan die ik gefikt heb doen het nog steeds pefect.
Ook nog: heb ik er uberhaupt nog nooig van gehoord dat CD''s kunnen "oxideren" en heb dat ook nog nooit meegemaakt.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Even een vraagje tussendoor. Kan nero ICM de plextor tijdens het branden niet gewoon van snelheid veranderen?

Als ik al die verhalen hoor, dat het komt door die basf-cd-rs...
Ik had nog de grootste gedeeltes van m''n 1e generatie Arita''s, onbedrukt, een paar maanden in de zon gelegen kunnen branden met m''n liteon. Hoewel hij er toch wel problemen mee heeft. Meestal, als hij kan branden gaat ie na zoveel MBs auto. over op 8x of lager.

Als de loopwerk van plextor ongeveer hetzelfde is als LiteOn moet het toch ook mogelijk zijn dat Nero de snelheid automatisch aanpast aan de brakheid van de media?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Als er functies zijn die een CDRW kan .. dan kan de Plextor ''t wel :)

Verwijderd

stom probleempje ... zelf heb ik nu een nieuwe plextor 12x10x32x SCSI met burnproof ... voorheen had ik een yamaha 4x4x16x die geen burnproof had ... Gewoon yamaha eruit plextor erin geen enkele driver geïnstalleerd en Winoncd3.8 deed het dadelijk perfect (alsook cdrwin 4.0?) ...

Als CD''s gebruik ik TDK, BASF, Fuji en Imation ... nog geen probs gehad

Verwijderd

Ik zou de Plextor niet samen met de HDD hangen. Wissel je Toshiba eens met je Plextor en zie het resultaat.... *D

Verwijderd

inderdaad de nieuwste aspi drivers installeren, hetzij met forceaspi, hetzij downloaden vanaf cdrsoft.net (tools) of de adaptec/roxio sites

(aspiinst.exe v1057) <--origineel (4.57)
(aspi32.exe) v1061) <--recentste (4.60)

Download eens het programma checkaspi.exe van de adaptec site.

Moraal van het verhaal is dus: gebruik de adaptec aspi-drivers en gebruik verder geen adaptec brandsoftware (easy cd creator, winoncd)

Verwijderd

Kun je Nero probleemloos gebruiken bij alle branders? Ik heb namelijk sinds gisteren een 2ehands brandertje van Sony (8x4x32) en ik ga vanavond als ik thuis kom eens kijken of ik ook van die mooie onderzetters kan maken.
Nero heeft de brander al wel herkend , verder ben ik nog niet gekomen

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 08:49
HAHA

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 14:50 schreef Corrado het volgende:
Ik zou de Plextor niet samen met de HDD hangen. Wissel je Toshiba eens met je Plextor en zie het resultaat.... *D
Ehh, lees aub FF. Al mijn drives hangen Master op een eigen kanaal.

Verwijderd

kun je met nero nou ook .ISO fikken?

Verwijderd

Topicstarter
jah. BIN ook.

Verwijderd

moet er dan een .cue bijzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Da''s wel handig ja :D

Verwijderd

oke :D

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 14:56 schreef BBL the 2nd het volgende:
inderdaad de nieuwste aspi drivers installeren, hetzij met forceaspi, hetzij downloaden vanaf cdrsoft.net (tools) of de adaptec/roxio sites

(aspiinst.exe v1057) <--origineel (4.57)
(aspi32.exe) v1061) <--recentste (4.60)

Download eens het programma checkaspi.exe van de adaptec site.

Moraal van het verhaal is dus: gebruik de adaptec aspi-drivers en gebruik verder geen adaptec brandsoftware (easy cd creator, winoncd)
uhm waar vind jij deze shit allemaal :?

kan niet veel vinden bij die tools

Verwijderd

ff vraagje nero:

hoe moet je iso dan branden?

file/burn image/ ?
of wat moet je kiezen?

Verwijderd

adaptec site is behoorlijk onoverzichtelijk.
CDRsoft had ook wel updates dacht ik, maar kennelijk dus niet.

Zoek je te pletter bij adaptec.com of roxio.com naar de term ASPI
(of aspichk.exe ofzo)

http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspichk.exe

http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspi32.exe

gevonden via http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverindex.html

de originele aspi-layer hoort bij easy cd creator 3.5 ofzo te zitten.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Op zondag 01 april 2001 23:26 schreef FrankGuthrie het volgende:
Waarom geilt iedereen zo op Nero, heb het een keer gebruitk meteen een coaster :r.

Wou kijken waarom iedereen Nero zo tof vond, nou zag er amateuristisch uit, en werkte slecht.

Waarom gebruik je niet de software die erbij is geleverd?????

WinOnCD3.7/3.8?????
muhahahaha ik gebruik ook nero is echt wel een goed programma . 1 keer win on geprobeerd dat is echt een bassie write programma kan niet eens goed disc at once branden als de cd uit meerdre tracks bestaat.

win on sucks :r

al geprobeerd je dma aan te zetten in windows?

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

lama
verkeerde posting

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 13:23 schreef lockheart het volgende:

[..]

1 keer win on geprobeerd dat is echt een bassie write programma kan niet eens goed disc at once branden als de cd uit meerdere tracks bestaat.

win on sucks :r
Waar slaat dat nou weer op, dat kan dat proggie dus echt wel ..........

Verwijderd

Je kunt natuurlijk geen multi sessie/cdextra/mixed mode/bootable cd''s maken met disc at once.

Het branden is dan wel succesvol, maar je kunt nooit meer lezen wat er op staat .
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ASPI 4.60

Verwijderd

xk heb een nieuw brandertje, nl een acer 10x8x32. Hierbij zat Nero 5.0.2.4 bijgeleverd. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt om een cd te branden. Ik krijg steeds de melding over de bestandsnamen die te lang zijn (iets met joliet te maken) :?
Dit probleem had ik eerst niet toen ik Easy CD Creator gebruikte. Easy cd creator gebruikte ik bij mijn oude HP brander. De versie van Easy CD Creator die ik heb, ondersteunt niet mijn nieuwe brander.
Het is niet zo dat er nog sleutels van Easy cd creator zijn, want heb een clean install gedaan. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Pagina: 1 2 Laatste