[BC3] Heb advies over netwerk nodig.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb 3 gewone PC''s en 1 laptop die ik aan elkaar wil koppelen met een netwerk, waardoor ik op alle 4 de computers kan internetten enz. 2 PC''s staan op 1 kamer op de eerste verdieping en 1 PC staat op een andere kamer een verdieping hoger. De laptop wil ik op de begane grond gaan aansluiten.
Nu wil ik graag weten hoe ik dit het beste kan oplossen. Met allemaal goedkope netwerkkaartjes in iedere computer, of iets anders? Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven, alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Ik zou idd. gewone netwerkkaartjes nemen met UTP. Vervolgens Winroute (of een ander progje) installeren en het moet werken :)

Succes

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

HUB is ook noodzakelijk in jouw situatie

• BC3 Victim
Wireless lan is echt een LUXE :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Kun je me kort uitleggen wat HUB is en waarom ik het nodig heb?

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45
HUB is een kastje dat alles aan elkaar knoopt en alle informatie naar alle pc''s stuurt.

Daarnaast heb je ook een switch, beetje intelligenter, stuurt het niet naar elke pc.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Misschien is het voor jou wel nutting om de faq (bovenaan Network Troubleshooting) eens te lezen. Staan een hoop termen verklaard
suc6

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[newbie detected]
En neem gelijk deze ff mee! :)
[/newbie detected]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:14

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

anders jat je m''n nick ff :(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
en dan met welk programma die andere computers op het internet laten komen?? met winroute? kan het ook met win2k alleen? en zoja...HOE??

en ziet @home je netwerk als je winroute gebruikt??

Verwijderd

t ellendige lijkt me alleen dat je eerst een kabel naar boven moet trekken (kabelinternet? of telefoon?) naar pc 1,
dan een kabel naar de hub, dan pc2 met hub verbinden, pc3 (bovenste verdieping) met hub verbinden, MAAR er moet ook nog weer een UTP kabel naar beneden lopen om de laptop aan te kunnen sluiten.
Pagina: 1