[BC3] ICS en icq/msn file transfers, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Crosspost: [topic=166063]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 23:02
Ik heb een netwerkje met 3 pc''s, 1 daarvan draait als inet server (win2kpro). De inet connectie is overigens een mxstream connectie (nieuwe login procedure) De inet connectie wordt met internet connection sharing gedeeld. Het probleem is dat file transfer niet werkt op de client pc''s (1x win2kpro en 1x winME).
Overigens werkt een transperante proxy (winproxy) ook niet, dat heb ik ook al eens geprobeerd. :'(
Volgens mij moet dit probleem iets met NAT te maken hebben. Aangezien ik het ondertussen een beetje zat ben dat het niet werkt hoop ik dat er mensen zijn die weten hoe ik het aan de gang moet krijgen.

pizzaguys get all the pussy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voorzover ik weet bereik je dat alleen maar door een proxy te draaien op je winserver. Deze proxy moet dan ook aan reverse-proxy doen. Je client stuurt iets naar het Inet via de PROXY. Iemand op het Inet reageert en verstuurd het bericht naar de PROXY. Vervolgens sterft het pakketje omdat de PROXY niet weet wat er met inkomend verkeer moet gebeuren. Een PROXY regelt alleen het uitgaand verkeer. Niet alle proxyserver paketten hebben reverse-proxy geïmplementeerd. Met NAT heb je zowieso problemen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online