Okay, ik snap er dus echt geen hout van. Ik heb dit al gevraagd in een andere topic, maar ik dacht ik maak er ff een eigen topic van.
Bij ons in het studentenhuis hebben we kabelinternet. Dit komt binnen bij een gozer op z''n pc. Daar werkt het gewoon prima. Okay, ons idee was dus om een netwerkje te maken met alle pc''s en deze verbinding te delen.
De pc waar alles binnen komt:
AMD k6-2 400
160mb geheugen
3COM ethernet kaart voor kabelinternet
Realtek kaart voor het netwerk.
Win 98 SE
UTP kabel gaat naar een hubje, en op het hubje zit op dit moment alleen mijn computer (er komen er binnenkort nog drie bij)
Mijn comp is een
p2-300
192 mb geheugen
Zelfde realtek kaartje als hierboven.
WinME
Instellingen:
Share PC:
TCP/IP naar Realtek
DNS, WinS, Gateway etc. allemaal uit.
IP adres staat op zelf kiezen: 192.168.0.1
subdinges op 255.255.255.0
Binding naar Client voor Microsoft Netwerken is ingeschakeld net zoals file en printsharing.
Netbios staat aan, en bij geavanceerd staat tcp/ip op default dinges.
Client PC:
DNS, Wins uit.
Gateway is 192.168.0.1
IP: 192.168.0.2
Sub 255.255.255.0
Binding naar file en print en client voor netwerken aan. Netbios is grijs en bij geavanceerd is tcp/ip default.
Werkgroep is op beide pc''s ingesteld op WORKGROUP
Maar het werkt niet.
Ik kan de localhost pingen, ik kan de eigen netwerkkaart pingen op beide pc''s maar ze kunnen elkaar niet pingen, en ze zien elkaar ook niet in de netwerkomgeving.
Ik heb alle kabels gecontroleerd, en die zijn allemaal goed. Het hubje heb ik niet kunnen testen of hij werkt, maar het ding heeft wel altijd goed gewerkt, en alle lampjes branden (powerlampje en de twee lampjes die aangeven dat de pc''s op een poort aangesloten zijn en aanstaan.)
Hoe moet ik in godsnaam dit netwerk aan het werk krijgen? Ik heb echt alles geprobeerd (denk ik tenminste)
HULP!
Bij ons in het studentenhuis hebben we kabelinternet. Dit komt binnen bij een gozer op z''n pc. Daar werkt het gewoon prima. Okay, ons idee was dus om een netwerkje te maken met alle pc''s en deze verbinding te delen.
De pc waar alles binnen komt:
AMD k6-2 400
160mb geheugen
3COM ethernet kaart voor kabelinternet
Realtek kaart voor het netwerk.
Win 98 SE
UTP kabel gaat naar een hubje, en op het hubje zit op dit moment alleen mijn computer (er komen er binnenkort nog drie bij)
Mijn comp is een
p2-300
192 mb geheugen
Zelfde realtek kaartje als hierboven.
WinME
Instellingen:
Share PC:
TCP/IP naar Realtek
DNS, WinS, Gateway etc. allemaal uit.
IP adres staat op zelf kiezen: 192.168.0.1
subdinges op 255.255.255.0
Binding naar Client voor Microsoft Netwerken is ingeschakeld net zoals file en printsharing.
Netbios staat aan, en bij geavanceerd staat tcp/ip op default dinges.
Client PC:
DNS, Wins uit.
Gateway is 192.168.0.1
IP: 192.168.0.2
Sub 255.255.255.0
Binding naar file en print en client voor netwerken aan. Netbios is grijs en bij geavanceerd is tcp/ip default.
Werkgroep is op beide pc''s ingesteld op WORKGROUP
Maar het werkt niet.
Ik kan de localhost pingen, ik kan de eigen netwerkkaart pingen op beide pc''s maar ze kunnen elkaar niet pingen, en ze zien elkaar ook niet in de netwerkomgeving.
Ik heb alle kabels gecontroleerd, en die zijn allemaal goed. Het hubje heb ik niet kunnen testen of hij werkt, maar het ding heeft wel altijd goed gewerkt, en alle lampjes branden (powerlampje en de twee lampjes die aangeven dat de pc''s op een poort aangesloten zijn en aanstaan.)
Hoe moet ik in godsnaam dit netwerk aan het werk krijgen? Ik heb echt alles geprobeerd (denk ik tenminste)
HULP!