Toon posts:

[BC3] Thuisnetwerkje met kabelinternet delen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik snap er dus echt geen hout van. Ik heb dit al gevraagd in een andere topic, maar ik dacht ik maak er ff een eigen topic van.

Bij ons in het studentenhuis hebben we kabelinternet. Dit komt binnen bij een gozer op z''n pc. Daar werkt het gewoon prima. Okay, ons idee was dus om een netwerkje te maken met alle pc''s en deze verbinding te delen.

De pc waar alles binnen komt:
AMD k6-2 400
160mb geheugen
3COM ethernet kaart voor kabelinternet
Realtek kaart voor het netwerk.
Win 98 SE
UTP kabel gaat naar een hubje, en op het hubje zit op dit moment alleen mijn computer (er komen er binnenkort nog drie bij)
Mijn comp is een
p2-300
192 mb geheugen
Zelfde realtek kaartje als hierboven.
WinME
Instellingen:
Share PC:
TCP/IP naar Realtek
DNS, WinS, Gateway etc. allemaal uit.
IP adres staat op zelf kiezen: 192.168.0.1
subdinges op 255.255.255.0
Binding naar Client voor Microsoft Netwerken is ingeschakeld net zoals file en printsharing.
Netbios staat aan, en bij geavanceerd staat tcp/ip op default dinges.

Client PC:
DNS, Wins uit.
Gateway is 192.168.0.1
IP: 192.168.0.2
Sub 255.255.255.0
Binding naar file en print en client voor netwerken aan. Netbios is grijs en bij geavanceerd is tcp/ip default.

Werkgroep is op beide pc''s ingesteld op WORKGROUP

Maar het werkt niet. :(
Ik kan de localhost pingen, ik kan de eigen netwerkkaart pingen op beide pc''s maar ze kunnen elkaar niet pingen, en ze zien elkaar ook niet in de netwerkomgeving.
Ik heb alle kabels gecontroleerd, en die zijn allemaal goed. Het hubje heb ik niet kunnen testen of hij werkt, maar het ding heeft wel altijd goed gewerkt, en alle lampjes branden (powerlampje en de twee lampjes die aangeven dat de pc''s op een poort aangesloten zijn en aanstaan.)

Hoe moet ik in godsnaam dit netwerk aan het werk krijgen? Ik heb echt alles geprobeerd (denk ik tenminste)
HULP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Staat Internet COnnection Sharing aan op de machine met het kabel internet? als dat niet lukt draait er iets van winroute/winproxy/nat32 of iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer TCP/IP eens opnieuw..

Heb pas ook een soortgelijk probleem gehad met een netwerkje en geloof het of niet maar dat bleek, geloof het of niet, aan de Detonatordrivers van mijn TNT2 kaart..

Echt waar ik het uitvoerig getest..
Sindsdien sluit ik helemaal niks meer uit als het op netwerkproblemen uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

spok9

Groen...

gebruik deze instellingen: haal gateway weg.. hou de tcp/ip instelllingen zo en install het protocol netbuie!! Download dan WinRoute lite bij www.download.com en instaleer het. Lees de helpme file en die verteld hoe je met dat programma internet sharing aan kan zetten!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij de client voor DNS nou ook 192.168.0.1 invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet sharing van Windows werkt niet altijd met kabel modems, gebruik een program als Wingate of Sygate of iets dergelijks.
Dit is de makkelijkste oplossing, deze programma''s regelen de hele verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brand het lampje op de netwerkkaart?
ik heb ook een probleem gehad dat de netwerkkaart na een tijdje uitging en niet meer aan ging
is verholpen door de powersave modus uit tezetten
en is die kabel utp crossed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk ook met een UTP crosslink kabel, en gewoon met ICS. Zeer makkelijk en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 03:25

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Volgens mij werkt ICS niet met vast ip, probeer los. DNS server auto verkrijgen of ip van gateway-pc invoeren en ook ip van DNS server van kabelaanbieder.(als deze steeds verandert dan gewoon auto.)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Kijk bij properties van de beide netwerkkaarten en kijk of het ethernet frametype op 802.3 staat. Voor de rest staan je instellingen goed. Ik zou winroute wel aanbevelen om internet te delen, gebruik daar dan ook de DHCP server van, is wel zo makkelijk. www.winroute.nl :)

Je weet zeker dat de kabels goed zijn? Probeer anders eens met een crosscable direkt van PC naar PC, hierdoor sluit je de hub uit. Probeer anders ook even 2 andere HUB poortjes. Netbeui heb je in principe niet nodig, maar dat zal geen problemen geven.

Staan beide NICS op dezelfde snelheid? Zet ze op auto, speel daar eens mee. Is alles 100mbit of alles 10mbit?

Het kan een hoop zijn. Probeer ook idd TCP/IP eens opnieuw te installen.. Suc6!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat "CLient voor MS netwerken" aangeduid als primaire aanmelding? Zorg er voor dat beide computers inloggen op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D''r staat nog niets van sharing ingesteld, ik wil eerst het netwerk aan het werk krijgen.
TCP/IP zou goed moeten zijn, de Share computer is een schone install van Win98SE
Lampjes op netwerkkaart en hub branden, ik heb wake up on lan in beide BIOS uitgezet, dat zou problemen kunnen opleveren hoorde ik. Standaar PC-HUB kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat Ethernet frametype veranderen? Ik zie het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende poorten op de hub gebruikt.
Ik snap er helemaal niets van...ik ga dat Ethernet frametype straks eens proberen.

Trouwens, allebei de pc''s hebben hun harddisk volledig geshared (even om te testen). De Client ziet zichzelf WEL in de Netwerk Omgeving, maar de Share kan het volledige netwerk niet openen, en ziet zichzelf dus ook niet. Hij kan zichzelf zoals boven vermeld WEL pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Download Sygate eens. Dat gebruik ik altijd en het werkt prima.

www.sygate.com

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar stelt Sygate het netwerk voor me in? Want ik heb het nog niet eens over sharen, dat komt hierna wel...ik kan het netwerk niet eens aan de praat krijgen verdomme :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 12:15 schreef Napoleon het volgende:
Ja, maar stelt Sygate het netwerk voor me in? Want ik heb het nog niet eens over sharen, dat komt hierna wel...ik kan het netwerk niet eens aan de praat krijgen verdomme :(
Helemaal gelijk heb je, wat die gozer zij over die tnt kaart klopt ook!
ook als je hem ook met find,- computer, etc. niet vind is ie voor windows spoorloos
Vaak is er al wat mis bij de installatie van de netwerk drivers, in windows, moet je bij setup de hele bups de-installeren (ook de exteren toegangs adapters etc.)en op nieuw installeren.
En dan is die realteK, een kutschip (goede kaart verder)kan per kaart een andere driver willen gebruiken: heb je echt de goede driver? windows pakt soms gewoon een gelijkend type ..
Haal een driver met update met juiste chipnummer, en de-installeer de kaarten (haal ze er ook uit)(twee keer leeg opstarten!)
verwijder daarna in de windows/inf dir. de gebruikte drivers (kun je checken welke bij nieuw stuurprogramma installeren bij apperaatopties bla bla.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 15 februari 2001 12:15 schreef Napoleon het volgende:
ja... Gewoon Server-install op server, client-install op client. Klaar...

Ook verkrijgbaar zonder licentie op kickme.to/fosi ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik Sygate het netwerk laat installeren werkt het dus nog steeds niet. Geen ping mogelijk niets.

Maarre, nu je het zegt...op de Client pc is het nu wel behoorlijk vreemd:
De Realtek kaart staat in het apparaatbeheer als:
Op Realtek 8029 gebaseerde kaart

Op de Share computer heb ik gewoon de originele driver disk gebruikt.
En tcp/ip staat nadat ik het opnieuw had geinstalleerd niet meer verwezen naar de Realtek: (op de Client)

dus niet:
tcp/ip --> Realtek bla bla bla

maar wel:
tcp/ip
Verder staat de Realtek wel gebonden aan TCP/IP :?

Ik snap er helemaal niets meer van hoor. De Realtek zou echter wel goed moeten werken. Ik begin stevig te vermoeden dat de hub naar de gort is. Ik heb namelijk om es uit te proberen de Client en Share PC direct met Coax op elkaar geknald via de Realtekjes (kunnen met UTP en Coax werken) en toen zag de Share PC mijn gesharede harddisk wel. Ik zag de Share PC weer niet vanaf de client, maar ja...dat kan aan een firewall of zo liggen denk ik...toen stond er nog een hoop troep op de Share PC. Daarom heb ik ook de hele boel opnieuw geinstalleerd op de Share PC.

Overigens over die tnt kaarten: in de Share PC zit een Viper V550 (is een TNT 1 geloof ik, toch?) en in de Client zit een V3 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Als ik dit zo allemaal lees dat moet je misschien maar eens na gaan denken over dit project.

Da''s misschien een handigere en betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me, als ze elkaar niet pingen, werkt ICS ook niet. Hoe kun je een hub testen of hij kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met zon thuisnetwerkje is heel simpel! ;)

Zorg in de eerste plaats dat je je netwerk zodanig hebt lopen dat elke pc de ander herkent. (wizard thuisnetwerk wil helpen, protocollen als Netbeui en ipx/spx installeren). Is je dit gelukt (wat niet zo moeilijk is) hoef je alleen maar je hd''s en cdromspelers te delen.

Draai vervolgens de wizard voor internetverbinding delen en ff opstarten en voila je hebp internet op al je pc''s. Zorg er wel voor dat de inbelpc altijd aanstaat anders kan een ander het net niet op. :D

Had dit thuis op mijn kleine netwerkje in een half uurtje strak lopen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da''s dus het probleem, de pc''s herkennen elkaar gewoon niet...als ze dat eenmaal doen kan ik de rest ook wel instellen, das niet zo''n probleem, maar ik snap dus echt niet hoe ik die krengen zover kan krijgen dat ze elkaar herkennen.

Ik denk da''k morgen toch maar eens een ander hubje ga proberen. Misschien is dat ding toch wel naar de klootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf gewoon zo gedaan:
eerst op de ''server'' kabelinternet installeren, vervolgens realtek netwerk kaart plaatsen, ICS installeren (@home werkt niet als ICS al geinstalleerd is). Vervolgens draai je het progja wat ICS maakt op alle andere bakken op het netwerk en HOPSA je hebt internet, of ze elkaar nu pingen of niet pingen, zien of niet zien...
Reuze makkelijk, geen gezooi met subnetmasks oid... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou eindelijk het id dat het bij ons ook gaat lukken. Ik werk ook met WinRoute.
Als ik nou een URL intyp op een gebruikers pc zie ik het modem wel bezig. Maar op het scherm komt te staan:

Error:

connection to "proxy.brunssum.net" failed:
connection refused.

Error detected by WinRoute Pro-Proxy

Wat die ik fout??
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Napoleon ik had afgelopen twee dagen na het opnieu installeren een beetje vergelijkbaar probleem: ik kon maar één kant op pingen.

Eerst en vooral: ik gebruik een desktoppc vppr @home met een Realtec kaart voor het eigen netwerk, en Sygate voor de deling. De laptop hoeft verder geen sygate ofzo te draaien, als alles goed is ingesteld kan ik gewoon internetten.

Probleem was dat met NetBUI het netwerk WEL draaide, maar dan werkt Sygate niet. Daarvoor MOET de TCP/IP kloppen en moet je beide pc''s kunnen pingen. Op een gegeven moment heb ik zelfs een andere netwerkaart gepakt en daarvoor pakte windows doodleuk dezelfde driver als de realtec. Resultaat blauw scherm.

De uiteindelijke oplossing was: De (realtec) weer terugplaatsen maar in een ander PCI slot. Toen kon ik opeens wel beide kanten uitpingen. Rara hoe kan dat???

Misschien moet je dat eens proberen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

O ja en nog iets: het was voor win98se onmogelijk om beide netwerkaarten (dus voor @home en de eigen NIC) tegelijk te installeren. Het ging pas goed door er een uit te halen en te installeren en pas daarna de tweede erin te zetten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmja, ik heb al van iemand anders een tip gehad dat ik de @home kaart eruit moet slopen, en eerst het netwerk moet opzetten, en dan zou hij waarschijnlijk wel moeten werken. Vervolgens dan @home installeren. Dat ga ik nu maar proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:00
als je nou eens hier kijkt:

http://www.home.zonnet.nl/Kabel-internet/

en alles precies zo inselt dan moet je netwerk werken. En als je dan nog eens sygat (wat bij mij niet goed werkt) of standaard windows share instalt(eerst je netwerk voor mekaar en dan pas naar configuratiescherm>software>windows setup>communicatie>internet delen) instalt dan moet ie het doen.

En wat ik ook in het begin last van had was dat ik alleen mezelf kon zien. Maar dat kwam omdat ik geen goeie kabel had (ik had een normale kabel ipv. een crosslink, want ik heb een direkte verbinding zonder HUB, dus jij moet gewone rechte kabels hebben) en toen deed het netwerk het.

Ik heb nu winroute lite erop, en dat werkt perfect, maar ik heb het probleem dat ik geen server ken draaien! Gameserver, ftp server, bestanden ontvangen via ICQ, het ken allemaal niet (ik zit nu dus op de server computer in me netwerk) daar snap ik nou weer geen hout van! Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb trouwens Sonera Power abo met een Surfboard Modem

GoT a clue? Specs

Pagina: 1