Toon posts:

SMC Cablemodem router

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Chellomodem accepteerd dus alleen de orginele NIC. Met een andere werkt die niet.

Hoe zit dat dan als ik zo'n SMC Barricade router aanschaf? Werkt Chello hier wel mee dan?
Ik heb wel eens gehoord van NAT, heeft dit hiermee te maken, zodat die router zich voordoet met het MAC adres van je chello NIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:41
Je kunt met die router gewoon het MAC-adres klonen van een netwerkkaart die op de interne switch van dat apparaat is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Je hebt het bijna goed...

De Router kloont het MAC adres van de netwerkkaart in je PC, dus het kabelmodem heeft niet door dat er wat anders aan hangt. De router krijgt (extern) ook het IP adres van de DHCP server van Chello. De router zelf is ook een DHCP server en geeft alle PC's die erop aangesloten zijn een IP adres.

NAT vertaalt het interne IP adres naar het externe IP adres en vice versa, het route dus het verkeer tussen het internet en de PC's die eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Op woensdag 14 februari 2001 22:16 schreef 8-Track het volgende:
Je hebt het bijna goed...
Hoezo bijna goed? Ik heb dat ding hier staan en hij kloont gewoon het MAC adres van een NIC die in de switch zit. Moet wel (volgens mij) de enige aangesloten NIC zijn. Ging bij mij vlekkeloos. Topding!! :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

hoe zit dat dan precies?
want ik dacht dat een router gewoon een eigen mac adres had en dat je dat dan doorgeeft aan chello, heb ik ook gedaan toen ik een andere netwerkkaart voor chello wilde gebruiken, en dat je router dan door chello herkent wordt en hij internet door route met dhcp etc...

en waar is die SMC Barricade router te koop? en hoe duur?

Verwijderd

[b]Op donderdag 15 februari 2001

en waar is die SMC Barricade router te koop? en hoe duur?
http://www.outpost.com voor 105 $

• 8-Track

8-Track

want ik dacht dat een router gewoon een eigen mac adres had en dat je dat dan doorgeeft aan chello
Dat kan ook, maar dat wil ik liever niet. Want Chello zou het MAC adres terug kunnen tracen naar SMC en ik wil niet dat ze enig vermoeden hebben dat ik een router heb.

De router kan elk gewenst MAC adres klonen, dus dat werkt het makkelijkst, hoef je ook niet in de wacht te hangen bij Chello.

Verwijderd

aha, ik begrijp het...
en dat klonen doet hij automatisch???
je configureert dat ding via browser had ik gelezen, dus dat moet wel meevallen
zit ook te kijken naar die router, scheelt toch weer een pc die niet 24/7 aan hoeft te staan!
als ik mijn switch aan die router hang, dan moet dat ook gewoon werken? dat iedereen ip's krijgt enzo...

• 8-Track

8-Track

en dat klonen doet hij automatisch???
Yep, je klikt op één knop en that's it.
je configureert dat ding via browser had ik gelezen, dus dat moet wel meevallen
Nogal ja.
zit ook te kijken naar die router, scheelt toch weer een pc die niet 24/7 aan hoeft te staan!
Da's één van de belangrijkste redenen dat ik hem gekocht heb.
als ik mijn switch aan die router hang, dan moet dat ook gewoon werken? dat iedereen ip's krijgt enzo...
Yep, gewoon een cross-kabel van je router naar de switch en draaien maar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem dus gaan kopen. Maar wie heeft er een kennis of iets in Amerika wonen via wie we hem kunnen bestellen? Dit scheelt ons dan de invoerbelasting en de BTW, totaal zo'n 120 per router. En kopen we voor 19 februari dan is ie maar 99$.

Wie kent er iemand in the States?

Verwijderd

ik ken zelf niemand in de VS
maar ik wil hem ook gaan kopen
nou zag ik op de SMC site dat er een kantoor in Amersfoort zit, zouden ze daar niet iets weten?? ik ga denk ik eens bellen, misschien hebben ze hier in NL wel een importeur, dat scheelt volgens mij ook al wat knaken....

Verwijderd

Topicstarter
Laat even weten wat ze te zeggen hebben als je gebeld hebt! Denk niet dat die goedkoop is maar even informeren kan nooit kwaad!

Verwijderd

ik heb de man van SMC in Nederland gesproken op zijn 06 (het enige SMC nummer hier. Ik geloof ook dat hij de enige was). Dat was voor de kerst. Ze waren hier iets aan het opzetten en hij zou me terugbellen....

Nooit meer iets gehoord. Heb overigens wel zo'n ding nu en ben er erg blij mee. Heb ook een printer er aan hangen. Werkt prima.. :)

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat nou de exacte kosten zijn van de SMC Barricade na invoerbelasting en btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Zonder belastingontduiking :) heeft ie mij 420 piek gekocht ( en ja: alles, maar dan ook echt alles bij elkaar :))

Topding!!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe! Heb hem nu eindelijk besteld! Ben benieuwd straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus effe alles op een rij je hebt alleen zo'n ding nodig en dan kan je met 2 computers te gelijk internetten ik heb zelf ook chello. dus dat ding achter de kabel modem doen en dan 2 crossoverkabels van pc naar dat ding en dna kunnen we allebei internetten en ook in elkaars bestanden kijken? ik bedoel netals in een gewoon netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op maandag 19 februari 2001 20:05 schreef quicksilver85 het volgende:
Oke dus effe alles op een rij je hebt alleen zo'n ding nodig en dan kan je met 2 computers te gelijk internetten ik heb zelf ook chello. dus dat ding achter de kabel modem doen en dan 2 crossoverkabels ..........
1.ja

2.nee geen crosskabels maar normale UTP kabels.

:7

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen crosscables... verder klopt het allemaal. Je kan internetten en gewoon netwerken. Er hoeft niet steeds 1 pc aan te staan om te kunnen internetten. (ten minste, niet steeds 1 pc aan te staan die met het kabelmodem verbonden is..)

CC
Pagina: 1