De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
, heb een leuk mailtje voor je met wat info, ik zal em zo ff sturen.
Ben druk bezig om dit klusje vandaag nog geklaart te krijgen. (:
Ik sprak net Warbringer ( Goeie kerel BTW!) en inderdaad is uncappen niet mogelijk, maar op IP niveau moet er mijns inziens een boel mogelijk zijn...Op vrijdag 11 mei 2001 11:39 schreef LAN het volgende:
Rtificial
, heb een leuk mailtje voor je met wat info, ik zal em zo ff sturen.
Ben druk bezig om dit klusje vandaag nog geklaart te krijgen. (:
Ik kan volgende week wel de tijd vrijmaken om een situatietekening te maken, en mogelijk aan de hand daarvan de benodigde routeringen...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Op vrijdag 11 mei 2001 11:43 schreef Rtificial het volgende:
[..]
Ik sprak net Warbringer ( Goeie kerel BTW!) en inderdaad is uncappen niet mogelijk, maar op IP niveau moet er mijns inziens een boel mogelijk zijn...
Ik kan volgende week wel de tijd vrijmaken om een situatietekening te maken, en mogelijk aan de hand daarvan de benodigde routeringen...
I want to live forever, so far.. so good.
Op vrijdag 11 mei 2001 12:34 schreef Warbringer het volgende:
[..]
![]()
thnx
het mag gewoon eerlijk gezegd worden he, ik bedoel, ik hoop dat er meer mensen zoals jij bij UPC zitten, dan wordt het nog wel wat...
De comport 1000 en 2000 (die chello volgens mij het meeste gebruikt) zijn ATM modems en niet (?) docsis compliant. Ze worden dmv NMAPS beheert. NMAPS is alleen nergens te krijgen, alhoewel, kunnen we Warbringer niet eens lief aankijken? (; Zou je wat social enginering kunnen loslaten daar bij chello?Op vrijdag 04 mei 2001 12:59 schreef Rtificial het volgende:
Even een stukje over het ''uncappen'' waar dit uiteindelijk toch allemaal over gaat. Voor het verdelen van bandbreedte bij kabelmodems is een standaard gedefineerf, te weten DOCSIS. Hieronder een omschrijving van dit begrip.
"... So you know, DOCSIS is the "Data Over Cable Service Interface Specification". It''s a standard that governs how cable modems behave and interoperate. The majority of systems out there, especially from the big cable ISPs, are DOCSIS compliant. The rest are headed that way.
lap tekst
to allow for reliability throughout the system so that no singular haywire modem is jamming the entire spectrum and taking down multiple users.
Finally, each modem MAY have it''s own file. So that if you buy a work account, you might have more access than your neighbor with the home account. You pay more for that of course. This is a business after all. So that''s the brief version of the DOCSIS system, and why uncapping it is a semi-myth..."
Een en ander betekent dus dat je inderdaad iemand ''inside'' moet kennen die jou een hogere bandbreedte toewijst, dus eigenlijk JOUW config file aanpast op de server. Uit bovenstaande blijkt ook dat het dus wel MOGELIJK is een en ander te omzeilen, maar dat dat slechts voor beperkte tijd is, namelijk totdat de config file gerefreshed wordt.
als dat zo is heb ik wel wat tools liggen...
Ik blijf dan dus toch bij mijn voorgaande bericht, wat betreft routering...
Verwijderd
Ik heb denk ik nog wel ergens het programma nmap liggen, maar zoniet dan is het wel makkelijk te downloaden. wat ik wel heb is een nederlandse handleiding van NmapOp vrijdag 11 mei 2001 13:25 schreef Rtificial het volgende:
Ik heb inderdaad begrepen dat nog lang niet overal Docsis modems gebruikt worden... dat NMAPS principe moet ik nog effe nazoeken...
het programma is een erg goed programma dat gewoon het hele netwerk van bijv chello in kaart brengt.
Verwijderd
Verwijderd
we zijn er ook blij maar, amar noem het "bezigheidstherapie"Op zaterdag 12 mei 2001 10:37 schreef achappey het volgende:
Wat een geklooi, wees bleij dat je 1,5 megabit downstream heb voor dat geld... Alles beter dan ISDN of Kazuigma
Verwijderd
Ja das waar, bezigheidstherapie oftewel tweakenOp zaterdag 12 mei 2001 10:54 schreef Urnie het volgende:
[..]
we zijn er ook blij maar, amar noem het "bezigheidstherapie"
Verwijderd
Met een zakelijk account behaal je geen hogere snelheid sterker nog meestal lager je hebt alleen een gegarandeerde bandbreedte en dat heb je met een normale account niet.Op woensdag 02 mei 2001 18:04 schreef PowerUser het volgende:
[..]
Als je noe een modem "hackt" en zorgt dat de flash niet leeggemaakt wordt, dan de modem flashen bij een zakelijke gebruiker
Verwijderd
het verhaal van www.chelloo.com klinkt overtuigend maar vrij onduidelijk, ofdat het werkt daar ben ik nog niet helemaal over uit, misschien toch nog iemand die het wil testen?
hey sharkyOp zaterdag 12 mei 2001 11:05 schreef Lord_NikoN het volgende:
De flash van je modem wordt overigens niet telkens gewist, je software wordt er via een verbinding die gecodeerd is in je modem gestampt en die software blijf je gebruiken tot er een update wordt uitgevoerd, als je deze ZOU kunnen veranderen ben je al klaar maar ja aangezien dat niet gaat kom je niet verder.
het verhaal van www.chelloo.com klinkt overtuigend maar vrij onduidelijk, ofdat het werkt daar ben ik nog niet helemaal over uit, misschien toch nog iemand die het wil testen?
CM200 of de terayon
Dan probeer ik het uit
Verwijderd
- Wat gaat dat kosten
- down/up ?
Die upstream is echt flut idd, vooral als je een servertje draait
Verwijderd
Over de 1.5 MBit down hoor je ook vrijwel niemand klagen maar de 128 Kbit upload is echt laag en te laag.Op zaterdag 12 mei 2001 10:37 schreef achappey het volgende:
Wat een geklooi, wees bleij dat je 1,5 megabit downstream heb voor dat geld... Alles beter dan ISDN of Kazuigma
Jammer dat die office bakken van ons geen CD-roms hebben, anders konden wie via de arnhem proxy met 400 Kb/sec uppenOp zaterdag 12 mei 2001 11:21 schreef Lord_NikoN het volgende:
[..]
Over de 1.5 MBit down hoor je ook vrijwel niemand klagen maar de 128 Kbit upload is echt laag en te laag.
So tell me about itOp zaterdag 12 mei 2001 11:26 schreef Lord_NikoN het volgende:
upc computers geen cdrom spelers.. |:(
edit:
niet schelden
Verwijderd
downstream instelling 256kbs
upstream instelling 128kbps
speciaal:
Een router
1 vast IP-adres
10 mailboxen a 5MB
1 domeinnaam
1 GB dataverkeer
Kosten:
maandelijks abonnementkosten fl.439,00
eenmalige installatiekosten fl.1299,00
extra dataverkeer(boven 1GB) per MB fl.0,40
Niet erg interessant lijkt me, kunt denk ik dus maar blij zijn dat je maar 99 gulden betaald voor dit alles, oh correctie 99.95.
Met dit alles bedoel ik het chello abonnement zoals de gewone gebruiker het krijgt.
Verwijderd
DAT vindt ik wel zo''n onzin.. je neemt toch chello als internet verbinding, niet als hosting provider?10 mailboxen a 5MB
1 domeinnaam
Verwijderd
Website host je op deze manier bij een andere provider zodat je de bandbreedte van je webserver niet van jouw 1 GB af gaat.
De rest van je dataverkeer van je bedrijf intern gaat via je chello abo en op je bedrijf kun je 10 mensen een eigen mailbox geven.
maar inderdaad ik zou het nooit pakken, liever bij een andere hostingprovider
pcies, daarbovenop.. het is nog eens GRUWELIJK duur itt andere hosting providors.Op zaterdag 12 mei 2001 11:51 schreef Lord_NikoN het volgende:
Is het ook, maar ja het is ook een business abo dus je hebt wel meteen een compleet pakket.
Website host je op deze manier bij een andere provider zodat je de bandbreedte van je webserver niet van jouw 1 GB af gaat.
De rest van je dataverkeer van je bedrijf intern gaat via je chello abo en op je bedrijf kun je 10 mensen een eigen mailbox geven.
maar inderdaad ik zou het nooit pakken, liever bij een andere hostingprovider
Verwijderd
Signaal te laag??? Da''s een kwestie van 5 seconden schroeven in de wijkkast... Ga me niet vertellen dat dáár een nieuwe afspraak voor moet worden gemaakt ?!?Op zaterdag 12 mei 2001 11:12 schreef rjwonder2000 het volgende:
Ik krijg woensdag (weer,signaal was te laag) Chello. Ik weet nog niet welk modem ik krijg:
CM200 of de terayon
Dan probeer ik het uit
Dat moest iemand anders doen!
Komen ze woensdag middag voor, woensdag avond voor installatie chello!
In de middag plaatsen ze een versterker voor tv en chello
Moet hij eigenlijk wel bij mij thuis zijn dan?
verkeerde knopje, sorryOp zaterdag 12 mei 2001 12:21 schreef rjwonder2000 het volgende:
jawel
Dat moest iemand anders doen!
Komen ze woensdag middag voor, woensdag avond voor installatie chello!
In de middag plaatsen ze een versterker voor tv en chello
moet hij dan wel bij mij thuis zijn?
Verwijderd
Toen er hier problemen waren met de sterkte van het signaal, werd dat gewoon gecorrigeerd in die kast. Hier in huis is geen versterker te vinden. Blijkbaar is dus per aansluiting de signaalsterkte te regelen.
Verwijderd
Als je jaren ISDN gewend bent is het egnie laag hoor... Als ze die upload verhogen raakt het netwerk snel overbelast denk ik....Op zaterdag 12 mei 2001 11:21 schreef Lord_NikoN het volgende:
[..]
Over de 1.5 MBit down hoor je ook vrijwel niemand klagen maar de 128 Kbit upload is echt laag en te laag.
Maar waaro is Downstream dan lichter voor het netwerk als upstream ?Op zaterdag 12 mei 2001 15:16 schreef achappey het volgende:
[..]
Als je jaren ISDN gewend bent is het egnie laag hoor... Als ze die upload verhogen raakt het netwerk snel overbelast denk ik....
Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd. Ik heb liever die 1,5 mbit down, dan gewoon 1mbit down, en dan die 0,5 mbit bij mijn upstream erbij...
Omdat er voor Upstream maar een heel klein stukje van de frequentieband wordt gebruikt (0-65 Mhz)....Op zaterdag 12 mei 2001 16:18 schreef Warbringer het volgende:
[..]
Maar waaro is Downstream dan lichter voor het netwerk als upstream ?
Verwijderd
Als iedereen een hoge upstream heeft dan gaat iedereen toch een server draaien...?? Bovendien is er via de kabel sowieso minder upstream beschikbaar dan downstream...Op zaterdag 12 mei 2001 16:18 schreef Warbringer het volgende:
[..]
Maar waaro is Downstream dan lichter voor het netwerk als upstream ?
Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd. Ik heb liever die 1,5 mbit down, dan gewoon 1mbit down, en dan die 0,5 mbit bij mijn upstream erbij...
Gisteren is bij ons in de wijk het kabelnetwerk platgegaan. Ik woon op 30 meter van de wijkkast en kwam daar toevallig een monteur (hele vriendelijke man) tegen, ff een babbeltje gemaakt. Wat bleek, kast oververhit, dat komt omdat er wat aanpassingen zijn gemaakt mbt glasvezelnetwerk, en nu wordt door al die extra apperatuur het toch wel een beetje heet, vooral als de zon er de hele dag op staat. Ok, ik kijk even in die kast en zie daar hele mooie dingen, bijv (met uitleg van monteur) 2 glasvezelkabels up- en 2 voor de down-stream. Verder wat coaxkabels die naar de kleinere kastjes in de straat gaan. De capaciteit heeft upc dus al liggen om het internet nog sneller te maken. Conclusie: aan de bekabeling zal het niet liggen.
Maja, u get the idea...
zou je even wat uitleg willen geven over dat plaatje, wat alles is bedoel ikOp zondag 13 mei 2001 23:39 schreef Mark_640 het volgende:
Was ''t toevallig zo''n kast:
[afbeelding]
Dat grote grijze ding in ''t midden ongeveer (waar die groene kabel in gaat) is de glaslasbak... Daar wordt die stugge groene glasvezel opgelast op de soepelere grijze patchkabels die je naar linksboven ziet lopen...
Linksboven zit dus ook de Glas-ontvanger/zender... Hier wordt ''t downstreamsignaal (TV+Radio, + downstream Internet en telefoon van optisch naar electrisch omgezet... Ook wordt hier ''t ontvangen UPstreamsignaal wat terug uit de wijk komt (IPPV (moviehouse dus) Internet en telefoon) weer omgezet van electrisch naar optisch, en weer op een glasvezel kabel gezet, richting Lokaal Centrum...
Rechts van de glas zender/ontvanger zit de retourversterker... Dit ding versterkt het ontvangen retoursignaal (de UPstream dus) nog ff wat, zodat ''t de lange trip over de glasvezel goed overleeft...
Daaronder zit het uitkoppelveld, hier wordt ''t signaal wat uit de ontvanger komt verdeeld over de wijk...
In ''t uitkoppelveld zitten 2 Duplexfilters, die filteren ''t retourverkeer uit alles wat terugkomt, en sturen dit dus naar de retourversterker...
Helemaal onderaan zit een rijtje ST23 Stroomkoppelfilters... Deze zetten spanning op de kabels die naar de groepversterkers lopen... Wel handig, want zonder spanning versterkt zo''n versterker weinig...
Recht van de glaslasbak zit de voeding van ''t geheel... (dat mooie gouden kreng)
Deze heeft UPS funtionaliteit ingebouwd, dus mocht om de een of andere reden de 220 uitvallen, draait de voeding verder op 2 lompe accu''s, die onder het wijkcentrum in de grond zijn ingegraven...
Tegelijkertijd gaat dan via ''t modem wat er net boven hangt (haaks op de plank geschroefd) een signaaltje richting managementsysteem dat er wat mis gaat...
Net boven dat modem hangt weer een duplexfilter, om ''t up en downstreamsignaal van dat modem te filteren...
Via dit modem kan ook verbruik, status e.d. van de voeding worden uitgelezen....
Ok, nog iets anders weten??
Da''s of Philips, of BTI/Bremi, of Hirschmann, of Tratec....Op maandag 14 mei 2001 23:40 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Bedrijf waar ik werkte ontwikkelde de apparatuur in die kastjes
Ja ze bleven knipperen bij de installatie, het was zo''n nieuwe CM200Op maandag 14 mei 2001 23:21 schreef Mark_640 het volgende:
[..]
Werkt je modem niet goed dan?
Hoe knipperen de leds?? Wat voor modem heb je??