[BC3] kan je die nieuwe chello modems nog opvoeren?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zie topic en zo ja hoe?
ik heb al gezocht, maar daar kwam ik alleen de oude modems tegen.
ook even de snelheid graag die je haalt:P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-08 14:17
NEE!

godverdomme.. USE THE FUCKING SEARCH!

Lock it.

I want to live forever, so far.. so good.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

AAARGH!!!!

Nee, kan niet..
ok??
Snapt u ''t nu??
Ja??
Mooi....
;)

• BC3 Victim
heb ik gedaan, maar ik denk misschien heeft iemand al een trucje gevonden.
ik heb namelijk ook gelezen dat je niet alleen wordt afgeknepen door je modem, maar ook omdat de backbone ziet dat je consument bent. En dat zou je kunnen omzeilen, heb ik gelezen. Alleen weet ik niet meer waar.

Dus als iemand dit weet vertel het me a.u.b.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op woensdag 02 mei 2001 17:43 schreef rjwonder2000 het volgende:
heb ik gedaan, maar ik denk misschien heeft iemand al een trucje gevonden.
ik heb namelijk ook gelezen dat je niet alleen wordt afgeknepen door je modem, maar ook omdat de backbone ziet dat je consument bent. En dat zou je kunnen omzeilen, heb ik gelezen. Alleen weet ik niet meer waar.

Dus als iemand dit weet vertel het me a.u.b.
Jawel, het is puur je modem wat wordt afgeknepen... Je modem maakt verbinding, en dan krijgt ie wat software toegestuurd...
Daarin staat dus precies wat jou max up/down is...

Daar kun je zelf helemaal niks aan veranderen... Je hebt dan namelijk remote acces nodig op je comcontroller of teralink... En die krijg je als klant niet zo makkelijk...

Dus niet de backbone, maar je Comcontroller (Com21) of je Teralink (Terayon) ziet dat je consument bent... En past daarop je max up/down aan...

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:49 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Jawel, het is puur je modem wat wordt afgeknepen... Je modem maakt verbinding, en dan krijgt ie wat software toegestuurd...
Daarin staat dus precies wat jou max up/down is...

Daar kun je zelf helemaal niks aan veranderen... Je hebt dan namelijk remote acces nodig op je comcontroller of teralink... En die krijg je als klant niet zo makkelijk...

Dus niet de backbone, maar je Comcontroller (Com21) of je Teralink (Terayon) ziet dat je consument bent... En past daarop je max up/down aan...
Als je noe een modem "hackt" en zorgt dat de flash niet leeggemaakt wordt, dan de modem flashen bij een zakelijke gebruiker >:)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op woensdag 02 mei 2001 18:04 schreef PowerUser het volgende:

[..]

Als je noe een modem "hackt" en zorgt dat de flash niet leeggemaakt wordt, dan de modem flashen bij een zakelijke gebruiker >:)
Probleem is alleen dat die modems ''geflashed'' worden via de CAI-aansluiting...
En het kan dus ook niet via de ethernet-aansluiting...

Dus dan zul je eerst ff een interface moeten bouwen om je modem aan te sturen... Zender, modulator, heel de rotzooi...

Dan nog ergens de software vandaan zien te toveren... Wordt vrij lastig...

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:36 schreef Warbringer het volgende:
NEE!

Lock it.
WB gaat doordraaien >:)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt het dat de installateur bij de installatie de modem aan zijn laptop aan sluit en dan de software upload?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Op woensdag 02 mei 2001 18:59 schreef jelmervos het volgende:
Klopt het dat de installateur bij de installatie de modem aan zijn laptop aan sluit en dan de software upload?
Bij mij niet ?? Of tenminste, niet bij mij binnen. Die lui hadden niet eens een lepklep bij zich. Misschien dat ze dat van tevoren al hadden gedaan ?:?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:36 schreef Warbringer het volgende:
NEE!

Lock it.
Beetje respect voor God s.v.p. :7
en voor jezelf :P

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op woensdag 02 mei 2001 18:59 schreef jelmervos het volgende:
Mwah, zou kunnen, maar i.i.g. niet bij Com21, gebruikt door UPC en @Home, en ook niet bij Terayon, ook UPC...

Hoe ''t verder zit met de rest van de kabelmaatschappijen, zou''k niet weten...

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb van interne bronnen van chello vernomen dat het wel degelijk mogelijk is om een teryaon modem ''op te voeren''.
Verder weet ik lekker nix :)

maar ik bedoel .. het schijnt dus te gaan.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het kan wel als je iemand ''on the inside'' kent. FuckUPC.exe oid werkt niet meer.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Warbringer
Op woensdag 02 mei 2001 18:14 schreef Coen het volgende:

[..]

WB gaat doordraaien >:)
Sorry hoor, maar deze topic is echt al ZOVAAK voorbij gekomen.. en het KAN GEWOON NIET.

ECHT WAAR...

Niemand heeft een chello verbinding die getweaked is of "maximaal open" staat. KAN GEWOON NIET.

Kan dit niet in de FAQ opgenomen worden ofzo? :)

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 00:10 schreef WouterTinus het volgende:
Het kan wel als je iemand ''on the inside'' kent. FuckUPC.exe oid werkt niet meer.
Zie bovenstaande bericht(en)

HET KAN NIET!

• Stalkert
  • Laatst online: 12-06 08:07
no offence.

hallo .. ik heb het ook niet over FUCKUPC.exe.. ik geloof het zelf ook niet
Ik moet het eerst zien, maar iemand die ken beweerde het..

ik zal het nog wel eens navragen

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 00:28 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
no offence.

Die Fuckupc.exe HEEFT gewerkt op de LANcity modems... (op Com21 en terayon haalt hij nix uit)

Maar zelfs op de LANcity werken die nu niet meer..

Verder zijn er 0,0 manieren om je chello verbinding te tweaken.

Daarbovenop .. je hebt voor 100 piek, 1,6 Mbit down, en 128 Kbit UP, een maand lang!

Da''s toch SPOTGOEDKOOP tegenover ISDN/56k6 ?

Ben blij dat je zo''n verbinding hebt, en ben eens niet zo egoististisch en arrogant om steeds meer te willen!

Dit is niet om iemand persoonlijk aan te vallen, maar even mijn algemene mening.

Deze vraag is al meerdere malen voorbij gekomen en ik wordt er scheitziek van dat mensen nooit tevreden zijn met wat ze hebben.
Altijd meer en meer en meer.. terwijl ze al een superdeal hebben! (uitgezonderd diegene met veel storingen, maar die vragen niet om modem tweaks etc :))

• Warbringer
Zucht...

Slotje please ? (het mag eigenlijk niet , om slotjes zeuren.. maar deze moet er toch echt een krijgen.)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 03 mei 2001 00:28 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
no offence.

Het kan dus echt niet... Zoals ik al eerder heb gezegd, worden die modems op afstand ''ingesteld''... Ok, ''t zou kunnen, als je een hele hoge NetworkManager kent bij UPC... Maar denk je echt dat die dat voor jou gaat doen???

Afkomstig van de Terayon Site:
Operators can establish multiple Quality of Service (QoS) levels on a per-modem basis for downstream and upstream bandwidth in 64 Kbps increments to structure different levels of bandwidth and service.
SNMP-managed by Terayon''s TeraView software or any SNMP management product for bandwidth provisioning, status and performance information
Managed by TeraView Element Management software, or any SNMP-based management platform to provide bandwidth provisioning, status and performance information.
Ik kan dus vanaf hier wel de status van de Teralink + Modems bekijken (monitoren), ik kan er alleen niks aan veranderen... Dat zal echt bij UPC moeten gebeuren... En daar kom je echt niet zomaar bij...

Iets duidelijker nu?? ;)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 03 mei 2001 00:32 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Ben blij dat je zo''n verbinding hebt, en ben eens niet zo egoististisch en arrogant om steeds meer te willen!
Denk dat dit weinig zin heeft... ze zullen ''t nooit nie snappen... ;)

Verwijderd

er zijn van die chello werknemertjes die een laptop hebben en die dan de modem op hun laptop aansluiten en dan kunnen ze alles zien en dus als er iets fout is ook iets veranderen.

Dit vertelde mij een chello installeur, omdat er iets fout was kwam de volgende dag een werknemertje met zo''n laptop , maar toen was ik weg dus heb niet gezien wat ie allemaal kon en deed. :(

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 10:10 schreef lyzer het volgende:
er zijn van die chello werknemertjes die een laptop hebben en die dan de modem op hun laptop aansluiten en dan kunnen ze alles zien en dus als er iets fout is ook iets veranderen.

Dit vertelde mij een chello installeur, omdat er iets fout was kwam de volgende dag een werknemertje met zo''n laptop , maar toen was ik weg dus heb niet gezien wat ie allemaal kon en deed. :(
Wat ze kunnen zien?

signaal / ruis verhouding
signaalsterkte
signaal puls
software versie

het is alleen een info tool, verder nix.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb toch wel eens gehoord van systeembeheerders die een paar films van een kennis willen leechen en ineens verbazingwekkend hoge snelheden uit zo''n modem trekken.

Professioneel Hyves-weigeraar

• BC3 Victim
Dit kwam ik op internet tegen:
Ik weet een truucje om te zien of je je modem kan opvoeren. Bij mij werkt het (chello/terayon modem) en ik kom tot idioot hoge downloadsnelheden en upload met dit truukje.
Kijk zelf of je dit ook kunt door navolgende stappen te volgende stappen te doorlopen.
Oh ja, als je niet weet wat een ARP-tabel is, of wat een POP doet stop dan maar met lezen.
1.Vaststellen of je modem, en vooral jouw aansluiting op het chello netwerk( de router ) dit we aankan;
Maak een mail met een attachment van min 5MB en stuur deze naar een niet bestaand e-mail adres, lieft in de VS.
Wacht tot deze helemaal weg is en ga dan heel goed kijken naar je snelheidsmeter.
Een goede is die van AnalogX http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm genaamd NetStat.

2.Blijf in je mail-programma de mailhost raadplegen totdat je de mail-error terugkrijgt. En dan heel goed naar de snelheidsmeter kijken. Als deze idioot hoog wordt, dus meer dan de 185 kbyte/s die chello kan, dan kom je in aanmerking voor het truukje dat ik (gelukkig) kan toepassen. Hiermee haal ik dus 800 kbyte/s up en down!!!!!!!!!!!! En dit zonder het terayon modem open te maken, of speciale abbonementen te nemen!
Je begrijpt dat ik niet te koop ga lopen met de mannier waarop ik het gedaan heb. En ik maak er zeker geen proggie voor, hoewel dat wel kan. Maar ik kan je wel vertellen hoe ik hierop gekomen ben. De rest kan kun je als je handig bent zelf invullen.
Het kwam door iemand die een proggie geschreven had. Met die proggie en dan de techniek erachter, ben ik wat gaan spelen en redeneren.
Het principe:
Verkeer van je PC naar het UPC brain netwerk ( en andersom) gaat via je kabelmodem en vervolgens naar de dichtsbijzijnde POP van UPC.
Ikzelf heb hiervoor de volgende voorstelling: PCßàKabelmodemßàUPC POPßàUPC Brain Netwerk ( ik denk aansluiting op de Amsterdamse internet gedoetje
Welnu, het UPC Brain netwerk is bloedjes snel. Als je daar met je kabeltje rechtstreeks op aangesloten zou zitten, dan ben je echt tevreden. Echter de UPC POP ziet dat jou kabelmodem tot het consumenten-netwerk behoort, en zal je dus afknijpen. Behalve voor mailverkeer van UPC naar jou als deze mail van de postmaster komt ( een mail-error). En dat is waar UPC de fout in is gegaan. De open deur!
Je vertelt het UPC POP dus eigenlijk dat je tot het UPC Brain netwerk hoort. Dit werkte bij mij zon 10 dagen ( misschien bij anderen nog steeds!!!!!!).

Toen bedacht ik dat je zelf aan je pc routes kan toevoegen. Gewoon met route add <netwerk> <subnet> <gateway>. En als je dan 2 subnetten maakt, 1 op je eigen lan met UPC Brain netwerk IP-nummers, en eentje met een localhost als gateway, die gekoppeld is aan je kabelmodem. Dan ziet de UPC POP je als verkeer van het UPC Brain netwerk en zal je niet afknijpen.
DIT WERKT DUS WEL BIJ MIJ!

3 problemen:
·Je maakt gebruik van een vast ip-nummer. Dus voordat je lease afloopt, moet je deze renewen. Gelukkig is de lease bij UPC 8 dagen, dus dit hoef je maar om de week te doen.
·Je moet op je lokale lan niet een IP-nummer nemen dat al in gebruik is bij UPC. Dus effe handig zoeken!
·Het is niet legaal vermoed ik!

Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd, omdat ik het nog niet heb. AS woensdag krijg ik het en ga ik het ook proberen!
OP EIGEN RISICO!!!!!!!!
Laat effe weten of het ook echt werkt graag!

Ook warbringer ff aan het wword laten over dit! >:)

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 16:46 schreef rjwonder2000 het volgende:

[knip]

Ook warbringer ff aan het wword laten over dit! >:)
ok.. ik ben benieuwd.. gaan we navragen :)
Het klinkt ongeveer zoals de LANcity hack (Fuckupc.exe)..

• BC3 Victim
Hier staat er wel bij dat het voor terayon is. >:)
ok is goed
Ik hoor het wel

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 17:02 schreef rjwonder2000 het volgende:
ok is goed
Ik hoor het wel
Als het werkt post ik wel een screenshot.. :)

• BC3 Victim
oh je test het gelijk even voor me!
Bedankt :)
Dit is nog eens een helpdesk medewerker!

• Warbringer
Ik heb hem ff rondgestuurd, kijken wat eruit komt...

ik heb vandaag geen tijd om het te testen.. jammer genoeg wordt dat zaterdag pas weer..

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 17:14 schreef Warbringer het volgende:
Ik heb hem ff rondgestuurd, kijken wat eruit komt... op jullie interne chelloweb ?

ik heb vandaag geen tijd om het te testen.. jammer genoeg wordt dat zaterdag pas weer..
Ik heb de tijd

• THIJZEL
  • Niet online
werkt di met @sloom ook?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:12 schreef Mark_640 het volgende:
Probleem is alleen dat die modems ''geflashed'' worden via de CAI-aansluiting...
En het kan dus ook niet via de ethernet-aansluiting...

Dus dan zul je eerst ff een interface moeten bouwen om je modem aan te sturen... Zender, modulator, heel de rotzooi...

Dan nog ergens de software vandaan zien te toveren... Wordt vrij lastig...
Achter het klepje zit een RS232-aansluiting..

Verwijderd

Ben wel heel erg benieuwd!! Maar was het wel verstandig om dat aan een helpdeskmedewerker door te spelen?? ;)

Nee begrijp me niet verkeerd... Maar ik zal er nooit gebruik van maken omdat ik 3 jaar ISDN gewend ben.. Chello is een hele verademing.... :) Echt perfectos :)

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 17:05 schreef rjwonder2000 het volgende:
[...]
Dit is nog eens een helpdesk medewerker!
Dus als ze hier ooit met mijn ontslag gaan dreigen willen, dan schrijven jullie wel allemaal een brief met "WARBRINGER MOET BLIJVEN!" >:)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat rjwonder vertelt is gewoon het Fuckupc-verhaal.. heb je niks meer aan.

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 17:41 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Dus als ze hier ooit met mijn ontslag gaan dreigen willen, dan schrijven jullie wel allemaal een brief met "WARBRINGER MOET BLIJVEN!" >:)
doen we als je nog een paar chello trucjes geeft!
Voor wat hoort wat he *D

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 17:43 schreef Bigs het volgende:
Wat rjwonder vertelt is gewoon het Fuckupc-verhaal.. heb je niks meer aan.
Dat zou jammer zijn, maar ik wacht warbringers verhall wel af

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 17:44 schreef rjwonder2000 het volgende:

[..]

doen we als je nog een paar chello trucjes geeft!
Voor wat hoort wat he *D
Hey.. ik doe mijn best he? ik ben een tweaker in hart en nieren dusseh.. als ik het hoor.. horen jullie het ook..

Om het maar bijvoorbeeld over die download max te hebben (die nu staat op 2 gig per week, wijziging ondervoorbehoud). Die is makkelijk te omzeilen... probeer eens een proxy en chello kan nooit meer achterhalen hoeveel je download dus haal je HTTP en FTP proxy''s maar tevoorschijn :)

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 17:46 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Hey.. ik doe mijn best he? ik ben een tweaker in hart en nieren dusseh.. als ik het hoor.. horen jullie het ook..

Om het maar bijvoorbeeld over die download max te hebben (die nu staat op 2 gig per week, wijziging ondervoorbehoud). Die is makkelijk te omzeilen... probeer eens een proxy en chello kan nooit meer achterhalen hoeveel je download dus haal je HTTP en FTP proxy''s maar tevoorschijn :)
hey, dit is weer voor wat hoort wat.
Bedankt!
Kunnen ze die prox''s ook niet zien dan?

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 17:46 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Geldt die limiet dan al? Heb nog geen brief gehad...

Verwijderd

Dat uncap-verhaaltje komt zeker hier vandaan?

http://members.ams.chello.nl/r.kemp3/tips/uncap.html

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 03 mei 2001 18:06 schreef achappey het volgende:

[..]

Geldt die limiet dan al? Heb nog geen brief gehad...
Limit geldt (nog) niet. Krijg je heus wel bericht over (lijkt mij).

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 18:48 schreef Coen het volgende:
Dat uncap-verhaaltje komt zeker hier vandaan?

http://members.ams.chello.nl/r.kemp3/tips/uncap.html
niet daar vandaan, maar het is hetzelfde
Het komt van kabelmodem.nl

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op donderdag 03 mei 2001 17:27 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Achter het klepje zit een RS232-aansluiting..
Lees dit eens:
Expansion Ready

The ComPORT 1000 supports a variety of Application Interface Modules (AIM) to provide value-added features for expansion and growth.

High-speed, easy to use, secure, scalable. All describe the advanced features of Com21s ComUNITY Access System. Comprised of the ComPORT cable modem, NMAPS management software, and the ComCONTROLLER headend switch, the system provides QoS, VLANs and a migration path to other services. This visionary system lets a service provider maximize revenue potential and capture more than just the data-over-cable market.

The ComPORT 1000 modem connects users to local content, the Internet or other on-line services via a standard 10BASE-T port.

All ComPORTs are remotely managed by the NMAPS network management station from a central headend. The NMAPS station can request a ComPORT to report performance statistics, network statistics and alarms, run local diagnostics, or download new software upgrades. ComPORTs also provide usage information to support metered billing applications.

The flexible ComPORT 1000 can be wall- or desk-mounted and will support UNIX, PCs and MACs. Its built-in expansion slot means easy incorporation of future services such as telephony and desktop video conferencing.

With Com21 technology, service providers can maximize todays data-over-cable revenues while setting the stage for seizing tomorrows new market opportunities.
En dan dit:
Physical Interface

To the Network

RJ-45 10BASE-T connector (Optional Parallel Port Module)

To the CATV Network

Female "F" type RF connector

• Bigs
  • Niet online
Ja en dan?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Die RS232 aansluiting is dus om je modem aan een pc te koppelen, als je geen gebruik wilt/kunt maken van de ethernet aansluiting...

Dit uiteraard wel met een berg snelheidsverlies dan....

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is die RS232 aansluiting voor het configureren van je modem.
Connect er maar eens naartoe met Hyperterminal o.i.d.
Zin om eens lekker te hacken? Als je een Com21 kabelmodem hebt kan je het volgende doen: Achterop zit een klepje waarachter 4 pennetjes zitten. Dit is een rs232 aansluiting voor een terminal. Als je een terminalprogramma gebruikt (bv: Hyperterminal) kan je allerlei leuke dingen uitlezen en instellen, bijvoorbeeld de frequentie waarop de modem werkt. Op die manier kan je een andere server pakken, als je dat zou willen. Op die aansluiting achter op de modem past precies een voedingsconnector van een 3.5 inch drive. Voor de andere kant heb ik een oude muiskabel gebruikt. De aansluitingen zijn als volgt:

achterkant modem (achter klepje):

x x x x
rd sc td sc

rd=receive data (subd9: pen 2, subd25: pen3)
td=transmit data (subd9: pen 3, sund25: pen2)
sc=signal ground (pen 7)

gebruik Hyperterminal (oid): 9600:n-8-1, flowcontrol: none, terminal emulation: autodetect

Voordat je dingen gaat veranderen, eerst de standen opslaan. Mijn receive freq=123000 KHz, transmit freq=25500 KHz. Ik ben benieuwd naar andere waarden.

Verwijderd

Volgens mij proberen jullie UPC/chello plat te krijgen . Dan moet je niet zeuren straks dat je een lage ping of weinig dataverkeer hebt !

• Warbringer
Op vrijdag 04 mei 2001 09:27 schreef DelphiX het volgende:
[...]
Volgens mij kunnen ze beter een slotje op jouw mond duwen!
En wat de fuck is jouw probleem ?

edit:
te laat gequote

• Warbringer
Op vrijdag 04 mei 2001 09:27 schreef DelphiX het volgende:
Volgens mij proberen jullie UPC/chello plat te krijgen . Dan moet je niet zeuren straks dat je een lage ping of weinig dataverkeer hebt !
I''ll take a low ping any day of the week...

Als je er geen verstand van hebt.. hou je er dan buiten. |:(

• BC3 Victim
Even een stukje over het ''uncappen'' waar dit uiteindelijk toch allemaal over gaat. Voor het verdelen van bandbreedte bij kabelmodems is een standaard gedefineerf, te weten DOCSIS. Hieronder een omschrijving van dit begrip.

"... So you know, DOCSIS is the "Data Over Cable Service Interface Specification". It''s a standard that governs how cable modems behave and interoperate. The majority of systems out there, especially from the big cable ISPs, are DOCSIS compliant. The rest are headed that way.

The upside is that if you own your modem, and move to a new locality, if they are DOCSIS compliant you can use the same modem regardless of what kind they normally lease or sell. The downside is that boo-hoo, you can''t steal from others. No uncapping.

The reason it doesn''t work is that under DOCSIS, the modem goes through a whole series of steps before you are ever allowed on line. The short version is as follows:

After power is applied:

The modem "ranges" for useable download/upload frequencies that no one else is using.
Having found useable frequencies, it contacts the Cable Modem Termination System, (CMTS) sometimes called the headend.
The headend responds with some information, one part of which is the address and name of a configuration file.
The modem goes to this address at the headend and downloads the configuration file which contains IP addresses, cap settings, and a whole host of other signalling and troubleshooting instructions.
The modem applies this file internally.
The modem then authenticates these settings with the CMTS.
NOW it may begin to transmit.
As you can see, it''s a complicated process, and until it''s complete, you MAY NOT transmit data. Period. It''s also periodically refreshed. The modem recieves the "config settings" file every so often from the CMTS and re-applies the settings, making any changes the new settings may dictate. This means that system adjustments can be done on the fly, which is an advantage from a systems management perspective.

There are multiple reasons why it''s so complicated. Remember that the process must make sure that:

No one can simply plug a modem in and start using the service.
To make sure the service caps are enforced.
It''s also designed to allow for reliability throughout the system so that no singular haywire modem is jamming the entire spectrum and taking down multiple users.
Finally, each modem MAY have it''s own file. So that if you buy a work account, you might have more access than your neighbor with the home account. You pay more for that of course. This is a business after all. So that''s the brief version of the DOCSIS system, and why uncapping it is a semi-myth..."

Een en ander betekent dus dat je inderdaad iemand ''inside'' moet kennen die jou een hogere bandbreedte toewijst, dus eigenlijk JOUW config file aanpast op de server. Uit bovenstaande blijkt ook dat het dus wel MOGELIJK is een en ander te omzeilen, maar dat dat slechts voor beperkte tijd is, namelijk totdat de config file gerefreshed wordt.

• Warbringer
Op vrijdag 04 mei 2001 12:59 schreef Rtificial het volgende:
[.. lang en interresant verhaal..]

Een en ander betekent dus dat je inderdaad iemand ''inside'' moet kennen die jou een hogere bandbreedte toewijst, dus eigenlijk JOUW config file aanpast op de server. Uit bovenstaande blijkt ook dat het dus wel MOGELIJK is een en ander te omzeilen, maar dat dat slechts voor beperkte tijd is, namelijk totdat de config file gerefreshed wordt.
Tuurlijk kan het.. maar dan moet het vanuit de top van chello gebeuren dus, en niet vanuit de user..

Ik blijf bij mijn standpunt dat het _niet_ kan, maar mocht iemand kunnen bewijzen dat het wel kan.. graag! :)

• Warbringer
Wat gebeurd er nu als ik zeg dat het werkt ? >:)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op vrijdag 04 mei 2001 13:58 schreef Warbringer het volgende:
Wat gebeurd er nu als ik zeg dat het werkt ? >:)
Dan ga je dat mij heel gauw vertellen... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 14:12 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Dan ga je dat mij heel gauw vertellen... ;)
:? Hj vraagt wat er gebeurd als hij het vertelt

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 14:27 schreef achappey het volgende:

[..]

:? Hj vraagt wat er gebeurd als hij het vertelt
lijkt me logisch: iedereen hier heeft een hoge downloadsnelheiD :9~

Warbringer weet vastwel een truucje waardoor je verbindingssnelheid omhoog gaat. Hij verteld het alleen niet, dan gaat zijn snelheid achteruit! Slim!, en ik geef hem gelijk!

• Warbringer
Op vrijdag 04 mei 2001 14:47 schreef rjwonder2000 het volgende:

[..]

lijkt me logisch: iedereen hier heeft een hoge downloadsnelheiD :9~

Warbringer weet vastwel een truucje waardoor je verbindingssnelheid omhoog gaat. Hij verteld het alleen niet, dan gaat zijn snelheid achteruit! Slim!, en ik geef hem gelijk!
Ok..

in het kort
ja het kan, amar je hebt gegevens nodig die je niet kan verkrijgen zonder een netwerk beheerder te zijn hier, of inside help.

Ik dus ook niet :( :(

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 15:10 schreef Warbringer het volgende:
in het kort
ja het kan, amar je hebt gegevens nodig die je niet kan verkrijgen zonder een netwerk beheerder te zijn hier, of inside help.
Ik ken iemand ie z''n kabelmodem naar de 8 Mbit/s opgevoerd heeft. Maar ja, hij werkt dan ook als pioneer bij UPC.:)

Verwijderd

Warbringer -> Wanneer gaat Chello nou een brief sturen dat je teveel dataverkeer genereert?

• Warbringer
Op vrijdag 04 mei 2001 17:20 schreef achappey het volgende:
Warbringer -> Wanneer gaat Chello nou een brief sturen dat je teveel dataverkeer genereert?
Dunno.. zolang ze geen brief sturen om je te informeren over het max data verkeer mag je zoveel uppen en downen als je wil eigenlijk.

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 17:57 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Dunno.. zolang ze geen brief sturen om je te informeren over het max data verkeer mag je zoveel uppen en downen als je wil eigenlijk.
maar als zij het teveel vinden hejje gedonder, staat in een van die policy''s

• Warbringer
Op vrijdag 04 mei 2001 18:28 schreef l31p1 het volgende:

[..]

maar als zij het teveel vinden hejje gedonder, staat in een van die policy''s
wat ik hoor van de abuse afdeling doen ze niet moeilijk over 30 gig per maand. ik weet niet of dat de max is, maar de abuse mensen ZELF doen 30 gig per maand.. en vaak nog VEEL meer.. dus ik denk dat ze zeuren vanaf 50 Gig per maand, en dan maanden aan een stuk..

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18-08 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 03 mei 2001 00:32 schreef Warbringer het volgende:

Daarbovenop .. je hebt voor 100 piek, 1,6 Mbit down, en 128 Kbit UP, een maand lang!

Da''s toch SPOTGOEDKOOP tegenover ISDN/56k6 ?

Steeds meer willen??? Ik heb verdorie snelheid moeten inleven. Bij Telekabel Sprinter had ik 220 kb/s down en 25 kb/s UP
dus ga niet zo lullen, we weten wel dat je een fustrerende baan hebt bij UPC, maar dat hoef je niet hier kenbaar te maken :)

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 00:51 schreef Warbringer het volgende:

[..]

wat ik hoor van de abuse afdeling doen ze niet moeilijk over 30 gig per maand. ik weet niet of dat de max is, maar de abuse mensen ZELF doen 30 gig per maand.. en vaak nog VEEL meer.. dus ik denk dat ze zeuren vanaf 50 Gig per maand, en dan maanden aan een stuk..
Waarom willen ze dan een downloadlimiet instellen :?

• I_stealth_I
  • Laatst online: 18-08 18:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zaterdag 05 mei 2001 09:38 schreef achappey het volgende:

[..]

Waarom willen ze dan een downloadlimiet instellen :?
Dat download limiet gaat er echt niet komen volgens mij. Dat kunnen ze niet maken, ze hebben ook al die prijs omhaag gegooit. Als ze zo etterig blijven doen zullen er vast een hoop mensen over stappen naar KPN

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 10:14 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Dat download limiet gaat er echt niet komen volgens mij. Dat kunnen ze niet maken, ze hebben ook al die prijs omhaag gegooit. Als ze zo etterig blijven doen zullen er vast een hoop mensen over stappen naar KPN
Nee lijkt mij ook... En volgens mij gaat het de laatste tijd veel beter met Chello... Hoor iig veel minder geklaag... En mensen die abnormaal veel verkeer veroorzaken mogen ze van mij wel waarschuwen...

Maar 2gb vind ik toch wat aan de krappe kant..

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 09:32 schreef Warbringer het volgende:

[..]

En wat de fuck is jouw probleem ?

edit:
te laat gequote
Je zat op page 1 alleen maar te zeuren , dus ik d8 zal ff me mening uiten maar zag niet dat er 2 pages waren dus heb ik hem direct gewijzigd SORRY !!

• Warbringer
Op zaterdag 05 mei 2001 02:08 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Steeds meer willen??? Ik heb verdorie snelheid moeten inleven. Bij Telekabel Sprinter had ik 220 kb/s down en 25 kb/s UP
dus ga niet zo lullen, we weten wel dat je een fustrerende baan hebt bij UPC, maar dat hoef je niet hier kenbaar te maken :)
Da''s klote voor je, maar dan ben je nog _steeds_ goedkoper uit met chello kabel tegenover telefoon tikken.. waar of niet ?

• BC3 Victim
warbringer heb je het al zelf uitgeprobeert?
Zo ja hoe snel?

• Warbringer
Op zaterdag 05 mei 2001 10:21 schreef DelphiX het volgende:

[..]

Je zat op page 1 alleen maar te zeuren , dus ik d8 zal ff me mening uiten maar zag niet dat er 2 pages waren dus heb ik hem direct gewijzigd SORRY !!
Ah ok :) ik ben af en toe ook wel behulpzaam hoor :)

• BC3 Victim
ennu, wat nou als ieder1 z`n modem zou opvoeren bij jou in de straat?

daar knapt je snelheid ook niet vanop dacht ik

Verwijderd

[..]

Ok..

in het kort

watvoor een gegevens?
wees eens wat duidelijker er zit namelijk er veel verschil in gegevens en gegevens

laat ik het zou stellen: "welke gegevens missen om chello sneller te maken?"

als je iets duidelijker word kunnen er meer tweakers er over nadenken over andere wegen die hetzelfde resultaat leveren.

Verwijderd

zijn er geen reacties meer??

• BC3 Victim
we hebben de tijd tot woensdag dan krijg ik chello >:)

• BC3 Victim
Conclusie: zonder de hulp van een hoge piet van chello, kom je niet verder.
Of ik moet even een aardige monteur hebben die me modem ff voor me tweakt >:)

• Gerco
  • Laatst online: 22:57

Gerco

Professional Newbie

Ik denk niet dat een monteur die macht heeft. Aangezien de config van de server gehaald wordt en regelmatig refreshed.

Maar als het wel kan, wil ik graag weten hoe! Download is prima (200k/s), maar een hogere upload zou ik bijna een moord voor plegen! (15k/s)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 18:15 schreef rjwonder2000 het volgende:
Conclusie: zonder de hulp van een hoge piet van chello, kom je niet verder.
Of ik moet even een aardige monteur hebben die me modem ff voor me tweakt >:)
ok, tuurlijk als je hulp krijgt van een hoge piet dan zal het wel lukken, maar dat is nu geen optie althans voor velen niet.

[..]

Ok..

in het kort

Warbringer heeft het over gegevens maar wat voor een soort gegevens zijn dat?

• BC3 Victim
niet www.chello.com, maar www.chelloo.com

in dat forum staat precies hetzelfde verhaaltje over die terrayon uncap gezeik.

Ik dacht al waar had ik dat eerder gelezen.

• Warbringer
Wat je nodig hebt is een vrij IP adres uit het Brain Netwerk (9dus wel uit de brain IP range, maar 1 die NIET gebruikt wordt)

dan nog wat kennis van subnetting, en dan moet je eigenlijk al genoeg weten met de info van de vorige pagina...

• BC3 Victim
gokken, heeft geen zin.
omkopen, kost te veel.
een behulpzaam iemand bij chello, is te proberen. Helpdesk heeft geen zin. Wat wel?

Verwijderd

Geen id, rjwonder2000
ik ga morgen het truukje ff toepassen
en ff kijken of het werkt.
het zou wel supervet zijn, het IPtje heb ik al, nu nog ff me pa vragen of ie het in kan stellen. >:)

• BC3 Victim
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~
Hoe kom je aan die IP :? Zeg het A.U.B. even
;);););););););););););););)

Verwijderd

je moet goed zoeken, maar je moet eerst zien of het werkt offcourse, ik heb het nog maar aan 1 iemand verteld, en strax werkt het niet. ik vertel wel waneer het werkt want volgens mij zijn er meer vaste IP''s of niet :? we zullen zien.

• BC3 Victim
ik hoor het dan nog wel

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:30
tja het kan of het kan niet...

er zijn mensen die het kunnen andere weer niet.... (het is een kwestie van geluk) >:)

• Warbringer
Ik zeg dat het niet werkt, je komt het brain niet op zonder eerst gecapped te worden door de teragate, maar met een 2e modem moet dit weer te omzeilen zijn, maar dit vereist weer wat soldeer werk etc.. zucht.. teveel moeite dus.

Pak dat Power abbo van chello maar zogauw het er is (oops.. mocht ik dat zeggen? :))

Verwijderd

Moeten ze bij @home ook maar es instellen zo''n Brain Netwerk. Ik haal nu maar max 500kb/s. :o

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 08:42 schreef Warbringer het volgende:
Wat je nodig hebt is een vrij IP adres uit het Brain Netwerk (9dus wel uit de brain IP range, maar 1 die NIET gebruikt wordt)

dan nog wat kennis van subnetting, en dan moet je eigenlijk al genoeg weten met de info van de vorige pagina...
Deze mogelijkheid werkt dus TOTDAT je config een refresh krijgt? Of bedoel je dat je dat IP adres niet op je kabelmodem gebruikt, maar local???? :?

• BC3 Victim
volgens op je kabel-modem. Ik krijg waarschijnlijk zo''n hele nieuwe( zie ander topic) die niet of hoog begrensd zijn 400kbyte''s!!! :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 11:04 schreef rjwonder2000 het volgende:
volgens op je kabel-modem. Ik krijg waarschijnlijk zo''n hele nieuwe( zie ander topic) die niet of hoog begrensd zijn 400kbyte''s!!! :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~
Hmmm, Rotterdam is toch ook randstad? Daar verhuis ik over 3 maanden naartoe... eens even kijken of ik daar ook zo''n ding krijg...

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 11:15 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Hmmm, Rotterdam is toch ook randstad? Daar verhuis ik over 3 maanden naartoe... eens even kijken of ik daar ook zo''n ding krijg...
Ik woon er ook.. Net aangesloten op een een COM21... Maakt niet uit hoor, No probz at all

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 11:35 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik woon er ook.. Net aangesloten op een een COM21... Maakt niet uit hoor, No probz at all
Wat voor snelheden haal je gemiddeld in kbytes?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 11:46 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Wat voor snelheden haal je gemiddeld in kbytes?
Ik haal vrijwel altijd 190 kb/s down en 16 kb/s up.. Zit wel in Kralingen...

• BC3 Victim
pffffff
effe topic weer omhoog halen, staat best interessante info in...

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 12:33 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik haal vrijwel altijd 190 kb/s down en 16 kb/s up.. Zit wel in Kralingen...
Mwah, ik ga wonen op zuid, bij Slinge, veel bejaarden in die wijk, dus zal wel redelijk te doen zijn...

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 20:10
Op dinsdag 08 mei 2001 12:41 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Mwah, ik ga wonen op zuid, bij Slinge, veel bejaarden in die wijk, dus zal wel redelijk te doen zijn...
Nee man, bejaarden downloaden altijd heel veel divx films hoor!!!

:7

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 08 mei 2001 21:56 schreef JJE het volgende:

[..]

Nee man, bejaarden downloaden altijd heel veel divx films hoor!!!

:7
Porn toch? Schroef sex >:):):)

• BC3 Victim
Sorry Sorry, ik geloof dat ik de discussie een beetje off-topic heb gebracht... Anyway, ik denk dat het voor NU veilig is aan te nemen dat de nieuwe chello modems niet op te voeren zijn. Mogelijkerwijs dat een en ander netwerktechnisch wel mogelijk is, door dus een IP adres te gebruiken uit het BRAIN netwerk. Ik kan hier pas werk van maken zodra ik verhuisd ben, maar dat zal ik dan ook zeker doen. Is altijd een leuke uitdaging.
Mocht iemand hier nu al mee willen stoeien, deze ip ranges worden in ieder geval gebruik, waarschijnlijk nog wel meer:

212.142.28.x
212.142.32.x
en deze misschien:
213.46.160.x
213.46.161.x

• BC3 Victim
Ik heb inmiddels een lijst van (bijna) alle IP adressen die in deze ranges WEL gebruikt worden. Lijst kan je opvragen via http://www.geocities.com/rtificial2001/upc.txt

Pagina: 1 2 Laatste