[BC3] Analoge Huurlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 18:16

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Aangezien de telefoonrekening voor 2 maanden al bij de 2.200,- ligt moeten we nu echt een oplossing vinden... Dit ligt zeker bij huurlijnen, aangezien xDSL/Kabel hier niet mogelijk is.

Aangezien een DigiStream DUUR is en niet goedkoper uitkomt kunnen we beter analoog nemen, en dan ISDN ernaast voor gaming.

Alleen, waar kan ik die modems halen? Tron & Dynalink maakt ze nie meer :(

Weet iemand waar ik ze 2de hands kan halen bijv.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien met providers bellen om te kijken of ze nog ''oude voorraad'' hebben staan?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik heb dat allemaal al uitgezocht hoor, ik ga gewoon voor de Analoge Huurlijn, en de providers die ik heb gebeld doen er niet meer aan omdat er geen analoge modems meer zijn.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kijk eens bij www.supportnet.nl

Daar heb je voor ?399 per maand een 64kbit/s digitale huurlijn (ong. 860 gulden dus) en dat is goedkoper dan die telefoonkosten van je.

Wel moet je eenmalig ?450 voor de installatie betalen, en moet je voor ?399 een router aanschaffen. Maar dan kun je meteen over je lan internetten....

Je kunt natuurlijk ook overwegen om te verhuizen.

Een andere overwegen is het nemen van meerdere WISH accounts, welke 70 gulden per 2 uur/dag kosten. Internet je bijv. 10 uur per dag achter elkaar (ofwel je hebt geen sociaal leven meer >:) ) dan kost dat dus 5 keer 70 piek = 350 piek per maand. Het enige nadeel is dat je om de 2 uur disconnect. Met ISDN, en een linux/windows machientje als server is dat trouwens wel te doen, elke 2 uur 2 secs geen internet. Met de huidige download managers is er ook geen probleem, het kan alleen een beetje irritant zijn dat je met online gamen of chatten er dus even uitgegooid wordt.... Mischien een ideetje?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 13:57 schreef Bitfreak het volgende:
Ik heb dat allemaal al uitgezocht hoor, ik ga gewoon voor de Analoge Huurlijn, en de providers die ik heb gebeld doen er niet meer aan omdat er geen analoge modems meer zijn.
Ff voor de duidelijkheid: je bent op zoek naar ''gewone'' analoge modems of iets speciaals? Ik ben er nl. niet zeker van dat ik je vraag begrijp.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik zoek analoge modems jah, voor een huurlijn.

• maartena
Lang niet alle modems hebben een huurlijn mogelijkheid, de meesten ondersteunen alleen een hele range aan V.xx protocollen, en faxprotocollen. Je hebt dus vaak een ietwat exotischer analoog modem nodig... en omdat de analoge huurlijnen langzaamaan aan het verdwijnen zijn, en alles digitaal 64kbit of hoger wordt, zijn er niet zoveel fabrikanten die nog dergelijke modems maken.

Kijk eens bij www.pine.nl, die doen ook nog steeds aan analoge lijnen. Let wel: de prijzen van pine zijn EXCLUSIEF de verbindingskosten voor een analoge lijn die je aan de KPN betaald. De goedkoopste versie van 99 gulden en 250 Mb download komt al snel op ong. 300 gulden per maand uit met de kosten die ja voor de verbinding kwijt bent. Wil je meer downloaden, gaat het ook meer kosten, en voor een Gb dataverkeer ben je al gauw 600 a 700 gulden kwijt, dus abonnement en KPN analoge huurlijnkosten.

Dus dat supportnet is mischien toch beter.... slechts ietsje duurder, en tenminste flatfee. Een Gb dataverkeer ben je met jouw telefoonkosten al in een week kwijt, dus regel iets dat flat-fee is.

Voorbeeldje van pine: als je 1200 Mb aan data wilt over een 33k6 analoge huurlijn: 375 gulden per maand, EXCLUSIEF whatever de KPN nog extra berekend voor een huurlijn, en dat zal in de range van twee of driehonderd gulden liggen. Wil je meer dan 1200 Mb, dan kun je beter niet bij Pine een lijn nemen, of een digitale lijn nemen.... Ik heb trouwens geen andere providers gevonden met een analoge huurlijn, welke was je van plan te nemen? BTW Pine biedt alleen in de regio den haag huurlijnen aan.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Kleine tip, als je alleen internet toegang nodig hebt, kijk dan eens op :

http://web.planet.nl/producten/

128 Kbps (via ISDN) flat fee) voor 600 ex. BTW per maand

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• aKra

aKra

Topicstarter
Het is dat ik gewoon modems zoek, meer niet... Ik ga dan ''n server (LINUX) in ''n serverruimte plaatsen, daaraan een analoge modem (met huurlijn support) en dan een 2 dradige huurlijn van KPN.

Dus niet allemaal moeilijkheden met PINE etc. en PINE doet alleen Den Haag als het goed is.

• qless

qless

...vraag maar...

Op dinsdag 01 mei 2001 16:26 schreef qless het volgende:
Kleine tip, als je alleen internet toegang nodig hebt, kijk dan eens op :

http://web.planet.nl/producten/

128 Kbps (via ISDN) flat fee) voor 600 ex. BTW per maand
Dit leek me een beter alternatief dan een langzame huurlijn...

Website
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• aKra

aKra

Topicstarter
qless, als Planet nou ook eens de telefoonkosten betaald...

Dit is alleen een abonnement, meer niet... Geen Flat Free internet connectie.

Of heb je het zelf? En kan je het bewijzen.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 18:20
Op dinsdag 01 mei 2001 19:43 schreef Bitfreak het volgende:
qless, als Planet nou ook eens de telefoonkosten betaald...

Dit is alleen een abonnement, meer niet... Geen Flat Free internet connectie.

Of heb je het zelf? En kan je het bewijzen.
Uhm, als je de specificaties op planet.nl leest, lijkt het er wel op dat het flat fee is.

• aKra

aKra

Topicstarter
Lijkt me niet, anders zou het ook in de reply''s van Flat Free internet asks staan.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Er wordt wel degelijk ''Flatrate'' aangeboden.
Te vinden in de 10e tabel op de site:

Lan Totaal Abonnement:
Abonnementsvorm: 128 Kbit/s/s flatrate
Tarief: f 177,73 (aansluitkosten)
f 587,50 (per maand)
Vrije uren per maand: onbeperkt
Extra uren, per uur: n.v.t.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 20:19 schreef d-Frag het volgende:
Er wordt wel degelijk ''Flatrate'' aangeboden.
Te vinden in de 10e tabel op de site:

Lan Totaal Abonnement:
Abonnementsvorm: 128 Kbit/s/s flatrate
Tarief: f 177,73 (aansluitkosten)
f 587,50 (per maand)
Vrije uren per maand: onbeperkt
Extra uren, per uur: n.v.t.
Ben nou wel heel benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft...

• aKra

aKra

Topicstarter
Ghmz... M''n vader vindt het te duur...

Weet iemand waar je modems kan vinden die over ''n koperdraad werken?

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 23:45 schreef Bitfreak het volgende:

Hm Nander, kan je niets met cb3rob regelen? Die heeft zelf een aantal huurlijnen en een heel zwikje modems, en ik weet zeker dat je weet hoe je hem kan bereiken.

• maartena
Op dinsdag 01 mei 2001 23:45 schreef Bitfreak het volgende:

Je kunt wel heel leuk die modems willen hebben, maar wie levert er nu uiteindelijk de dienst internet? Alleen een huurlijn heb je niet zoveel aan....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Het schijnt dat je bij dat planet "flat-fee" abo toch nog wel telefoon tikken moet betalen, daar slaat dat sterretje op, zie een andere posting hier in Internet&Telefonie

gathering.tweakers.net/showtopic.php/171782

• maartena
Ja dat zuigt best wel.... mischien toch eens tijd om het ouderlijk nest te verlaten, en op jezelf te gaan wonen? In een fatsoenlijke stad dus? :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• aKra

aKra

Topicstarter
Gehehe... Ben pas 15 Jaar man, was het wel van plan, alleen m''n ouders zijn er niet zo blij mee...

Maar, ik heb begrepen dat je ''n "Alarmlijn/Speciaallijn" kan nemen, en daar gaat gewoon 100% koper... Dus daar kan je gewoon high-bandwith modems aan koppelen, alleen waar je die kan halen :?

En CB3ROB kan ik wel eens vragen ja.

• maartena
ik wil niet vervelend zijn maarre... bij ons in het pand ligt naast een 34 Mbit/s lijn :9~ om alle andere vestigingen te bereiken ok zo''n alarmlijn, voor het pand. En die lijn communiceerd dus op 9600 bps, en echt niet meer..... meer is ook niet nodig voor een alarm service. En ja, voor 9600 bps is een simpel koperlijntje meer dan afdoende.

Ik denk niet dat je over zo''n alarmlijn een internet service kan laten lopen.

Ik wil je niet uit je natte droom halen hoor, maar je kunt rekenenen op bedragen van ong. 600 piek per maand als het absolute minimum!! Als het echt goedkoper kon, dan was het hier echt wel bekend.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Het kan trouwens nog iets goedkoper. Als je per dag 10 uur wilt internetten kun je voor 350 piek 5 wish accountjes nemen. Enige nadeel is dat je om de 2 uur opnieuw moet inbellen....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• aKra

aKra

Topicstarter
Mwah, 33k6 huurlijn kost 125 de maand voor naar Hilversum, 25 de maand voor zelfde centrale.

En ik heb begrepen dat Alarmlijn gewoon koper is, geen spoelen etc. dus kan alles overheen.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:33 schreef Bitfreak het volgende:
Mwah, 33k6 huurlijn kost 125 de maand voor naar Hilversum, 25 de maand voor zelfde centrale.
Die van mij was 60 piek per maand ex dataverkeer op dezelfde centrale. En ik heb hem gehad tot afgelopen november.
Magoed, het hele ding was zo lang als dat je in iets meer dan 5 minuten loopt, en ik had altijd een perfecte 33.6 verbinding.

• qless

qless

...vraag maar...

Kaal koper krijg je nergens meer...Er zitten tegenwoordig filters op, zodat je er niet zelf een HDSL verbinding van kan maken

Website

• aKra

aKra

Topicstarter
Mjah, dat weet ik wel, maar iemand op Tweakers IRC zei dat alarmlijnen geen filters krijgen...

Pagina: 1