Windows Wachtwoord nep?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Ik heb net m'n toetsenbord opengemaakt, schoongemaakt en daarna dichtgemaakt. Ik start de pc op om te kijken of alles het nog doet. Alles doet het, ik gelukkig. Ik krijg m'n windows inlog scherm voor m'n neus, maar ik moet nog zo'n pols ding op het toetsenbord klappen dus draai ik het ding om. Ik zie dat er per ongeluk op enter wordt gedouwd, niks aan de hand, windows geeft een tweede inlog scherm omdat het wachtwoord dus niet klopte :) Na een hoop gemorrel klapt dat pols ding goed, kijk ik op zie ik de windows desktop?? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik per ongeluk m'n wachtwoord heb ingetoets, daarbij is daar nog de shift toets voor nodig ook, dus hoe in godsnaam is ie langs dat wachtwoord gekomen? Niet aan komen zetten dat ik per ongeluk de cancel "knop" heb ingedrukt, ik zit dus ingelogd als mezelf (zie ik aan de icoontjes). WTF???? Heel raar iig, zit er soms een algemeen truukje in windows om langs wachtwoorden te komen? lijkt er anders wel op :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

De esc toevallig ingetoetst ?
Ingelogd onder andere naam ?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je nog meerdere gebruikers dan jezelf dan? Zo nee, misschien de Esc toets ingedrukt.

[sneller leren typen]

• GambitRS
nope, er is maar 1 user en om in te loggen heb je m'n wachtwoord nodig. Je kan wel geen wachtwoord invullen en dus annuleren maar dan krijg je niet mijn desktop te zien maar een kaal icoonloos desktop geval. Het is echt net alsof mijn wachtwoord is ingetypt en op enter is gedrukt maar de kans dat dat is gebeurd is echt veeeeels te klein.

edit:

nee, toch 2 users, die andere gebruik ik niet maar die is voor benchmarking

Verwijderd

Hmmz.. kan haast niet anders hoor.

• GambitRS
Kheb net ff onderzocht wat de oorzaak was en nu blijkt dat het windows inlogwachtwoord gewoon te omzeilen is (iig in mijn Windows ME). Bij het inlogscherm op annuleer duwen dan krijg ik het kale lege desktop geval maar als ik een loginnaam invoer, op OK duw en dan op cancel, dan logt ie toch in??? Leuke beveiliging :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die beveiliging van windows is idd niet echt lekker. Esc rammen werkt altijd, tenzij je windows getweaket hebt

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Pfff dat wachtwoord is ook geen systeem wachtwoord, maar een networking wachtwoord. Win95 t/m Millennium kunnen allemaal door booten bij esc. Is geen foutje, maar heel normaal.
|:(

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• GambitRS
nou, heel normaal is toch echt wat anders. Kunnen ze net zo goed NIET om een wachtwoord vragen, je hebt er toch niets aan.

Verwijderd

Dat wachtwoord zorgt er hooguit voor dat je ww voor je email e.d onthouden worden..
Wil je betere beveiliging.. neem Win2000

Verwijderd

hoe kom je langs het wachtwoord van w2000 dan ?
Op donderdag 28 juni 2001 00:33 schreef Bird2 het volgende:
Dat wachtwoord zorgt er hooguit voor dat je ww voor je email e.d onthouden worden..
Wil je betere beveiliging.. neem Win2000

Verwijderd

Moet je win2000 ernaast zetten het register in en een aantal dingen aanpassen heel gekloot

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Als je het volgende nou in je registry stopt dan heeft Esc geen zin meer bij het inlogscherm.
(N.B. dit is dus alleen voor W95/98/Me)
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon]
"MustBeValidated"=dword:00000001
Maar het is niet echt security ofzo.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd, die 'beveiliging' van Win9x is niet bedoeld voor hetgeen waar jij het gebruikt. Het enige wat daarvoor een beetje werkt is Microsoft Family Logon.
Zoiets werkt alleen bij Windows NT en 2000 goed
Pagina: 1