Toon posts:

[BC3] welke versie linux vindenjullie het best?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat vinden jullie de beste versie van linux om een server op te laten draaien? (FTP & mail...) En...ja ik lees de fqs ja.! >:)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Ik heb SuSE,
dus die vind ik het best
m''n homepage draait erop (www.bruijsten.com)

www.kuiphuis.nl

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Server? Debian, heel zeker..

Verwijderd

OS X >:)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Gaaf opsom topics.

Lees de FAQ eens.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:20

Valium

- rustig maar -

Als je gaat voor gemak, grafisch e.d: Mandrake.

Als je gaat voor gemak op afstand, regelmatige security-updates, en auto-update zooi: Debian (mijn favo, want makkelijk op afstand te beheren).

Als je gaat voor ultieme security en config-mogelijkheden. LFS (linux from scratch).

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag niet wat je me aanraad!!!!! wat vind je gewoon zelf het beste... :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien wel handig om er bij te zetten waarom.

Ik gebruik Linux Mandrake 8.0. Zit kernel 2.4 bij en die heeft een hele goede USB ondersteuning en das handig als je een USB wiel muis hebt en een USB toetsenbordje zoals ik. Verder gaat dat installen makkelijk en snel. Nu nog ff aan SuSE 7.1 komen (heb nu alleen nog de LiveEval versie, is handig voor op school, kun je toch linuxen zonder het te installeren >:))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb eigenlijk een hekel aan dit soort topics... als het was geweest ''welke distro moet ik nemen'', had ie een slotje gehad. Graag alleen vertellen _waarom_ je een distro goed vindt, alleen _dat_ lijkt me interessant. Okee? :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Linux From Scratch is zonder twijfel de beste Linux installatie. Je leert er enorm veel mee, en de installatie is volledig zoals je zelf wil. Dan heb je echt een eigen Linux distro :)

Update: voor de geïnteresseerden - http://www.linuxfromscratch.org/

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik gebruik nu op mijn server, redhat7.1 (gewaagd) vooral omdat er een 2.4.x kernel inzat en de ondersteuning daarvoor ook aanwezig.
Met 2 jaar redhat6.1 draaien ging ook niks mis.

Ondertussen heb ik echter wel alle belangrijke onderdelen vervangen door zelf gecompileerde dingen, dus dat scheelt weer ;)

Verwijderd

*zucht*

SLACKWARE.. 7.2 komt er aan, nog net niet frozen ..:) kan haast niet wachten :D

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Welke versie van linux?
Hmmmm 2.2.18 deed het prima eigenlijk...
En versie 2.4.x schijnt nog wat flaws te bevatten.

Vraag de volgende keer dan gewoon naar de versie van je distributie :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik ben erg te spreken over wat de jongens van mandrake doen. Deze distro is gebaseerd op redhat en installeerd zeer makkelijk. Je kan kiezen uit standaard of expert mode waarbij je meer controlle hebt over de installatie.
Iemand heeft deze distro aan mij aangeraden omdat hij ''newbie friendly'' is. En dat is ie :D

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Tsja.. Heb zelf versie 2.2.13 draaien van Linux, en dat draait gewoon al een jaar stabiel.

Binnenkort ga ik over naar versie 2.4.x, maar moet nog even wachten totdat de firewall die ik gebruik ook geschikt is voor IPTables...

En m''n favoriete distro die ik gebruik is Slackware..

Binnenkort ga ik ook linuxfromscratch gebruiken voor m''n laptop :)

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Op maandag 21 mei 2001 09:01 schreef Gila het volgende:
SLACKWARE.. 7.2 komt er aan, nog net niet frozen ..:) kan haast niet wachten :D
Yup... Slack 7.2-Beta1-NYF tenminste.. dat lees je dan in de changelog... mij maakt het niet uit, ik vinnet zo al _geweldig_ werken.
Hoppa, -Current Downloaden en installeren met je donder.

Tuurlijk, Debian heeft zo zijn voordelen met ./dselect maar ik vind de pkgtool toch net iets overzichtelijker. (moet je alleen meer met de hand uitzoeken welke packages je evt. moet updaten.)

Overigens meende ik ergens er tussen te lezen dat je gewoon met de kernel van de distro moet werken, niets is minder waar... de vette sec.bugs die in 2.2.16/18 zaten .... nee, OF .19, of de laatste 2.4

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Welke versie?
=> 2.4 (iptables)

Mijn persoonlijke voorkeur:
OpenBSD 2.8 (maar is gn linux)
(nu al 4 jaar zonder root-exploit)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Slackware 7.2 Neem dat maar van me aan.