Toon posts:

Modules laden voor FTP install?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren ff zitten klooien, maar ik kom er echt niet uit :(

Wil mijn Suse 7.1 updaten naar 7.2 via ftp. Dus heb ik de bootdisk aangemaakt en een disk met modules gemaakt. Alles gaat goed tot ik die modules moet laden.

Ik weet zeker dat ik voor mijn netwerkkaart de goede module kies (NE2000 pci) maar dan komt hij met de melding dat er parameters nodig zijn. Heb al vanalles geprobeert en me rot gezocht op het i-net maar het lukt me niet. Het rare is dat wanneer ik de Suse 7.1 CD gebruik ik wel gewoon de NE2000 module kan kiezen en dan niks meer hoef in te stellen :?

Wat moet ik doen om mijn netwerkkaart aan de gang te krijgen?

Alvast bedankt!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
bij modules voor pci netwerkkaarten hoef je normaal gesproken helemaal geen parameters in te stellen, gaat allemaal vanzelf. Ik vermoed dan ook dat je de module ne.o probeert te insmodden ipv ne2k.o.

Je hebt zeker een realtek kaartje? Kijk anders nog eens goed of je wel de ne2000 module moet hebben. Als ik me goed herinner heeft b.v. de 8139 een andere module nodig.

Verwijderd

Topicstarter
bij modules voor pci netwerkkaarten hoef je normaal gesproken helemaal geen parameters in te stellen, gaat allemaal vanzelf. Ik vermoed dan ook dat je de module ne.o probeert te insmodden ipv ne2k.o.

Je hebt zeker een realtek kaartje? Kijk anders nog eens goed of je wel de ne2000 module moet hebben. Als ik me goed herinner heeft b.v. de 8139 een andere module nodig.
Ja, maar als ik via mijn "oude" 7.1 cd boot en dan mijn netwerkkaart module kies dan werkt het wel en dat is de ne200 module :? Erg vaag, en ik heb voor de zekerheid ook maar ff alle modules getest maar die werken geen van alle :(

In ieder geval bedankt voor de reactie :)