[BC3] Linux Gateway Forum

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik hoop dat dit getolereerd wordt hier :) Maar ik heb dus gister een forum op mijn website aangebracht en daar wil ik dus het nederlandse forum voor linux gebaseerde gateway toepassingen van maken.
Ik heb dit voorstel al gedaan naar aanleiding van het topic van iemand hier over een developers list en toen waren er wel een paar die het een goed idee vonden.

Bij deze wil ik dus even vermelden dat dit forum hier beschikbaar is:

http://www.minddigger.com/cgi-bin/ikonboard/ikonboard.cgi

Uiteraard staat er nog niets in want ik heb het pas van gisteravond aan de praat en ik weet ook niet alles van linux en gateways (dat is trouwens ook het motief geweest voor het opstarten hiervan...mijn eigen hulp behoevendheid hierbij).

Ik hoop op jullie support zodat dit forum snel kan uitgroeien tot een goed nederlandstalig forum dat is toegespitst op linux gateways. Er zijn nl. nogal wat mensen hiermee bezig en de nederlandstalige hulp die specifiek betrekking heeft op dit soort linux pakketten is vaak wat summier dus wil ik dat hier gaan bundelen.

Dit is dus uiteraard niet bedoeld als alternatief van GoT!!! Op GoT zijn genoeg mensen die vragen hebben over linux gateways en ook genoeg mensen die hierop antwoorden. Echter, altijd in het NOS omdat er geen speciaal forum voor is. Vaak wijken deze pakketten nl. af van de standaard linux distro''s waar ze op gebaseerd zijn (zie bijv. e-smith). Hierdoor is het naar mijn idee handig dit zoals ik al zei bij elkaar te brengen.

Groeten,

Timothée

Verwijderd

beetje dubbelop? Dit werkt toch ook prima?

• MinddiggerNL
Op donderdag 17 mei 2001 14:22 schreef Deleon het volgende:
beetje dubbelop? Dit werkt toch ook prima?
Jawel, GoT werkt zeker prima, maar dan zou bijvoorbeeld het forum op e-smith.org ook dubbelop zijn. Dat is het niet omdat daar vragen beantwoord worden door mensen die zelf goede ervaring hebben met dat pakket. Vandaar dat ik dus in eerste instantie een nederlandse equivalent wilde maken voor het e-smith.org forum. Echter, leek het me beter om er dan ook meteen aandacht te besteden aan Freesco, Clarkconnect, Smoothwall en evt. anderen.

Verwijderd

Ten eerste wordt het niet getollereerd gok ik zo. Volgens mij staat er toch echt iets over in, in de Algemene FAQ.

Ten tweede is het denk ik een beetje onzinnig. Als je geen goedlopende site hebt, ga ik echt niet op jouw forum terecht komen, waar geen "experts" rondlopen.

Verder denk ik dat GOT meer dan voldoende ruimte biedt in het NOS-forum, om dergelijke vragen te stellen, waarbij ook voldoende kennis van personen aanwezig is.

Betekent niet dat ik je geen succes wens natuurlijk met je forum. :)

[edit: grrr Opera5 final heeft nog steeds die blanke-regels bug]

• MinddiggerNL
Op donderdag 17 mei 2001 14:27 schreef nelske het volgende:
Ten eerste wordt het niet getollereerd gok ik zo. Volgens mij staat er toch echt iets over in, in de Algemene FAQ.
Daarom vroeg ik het....heb nog niet aan de alg. faq gedacht...die ga ik dan wel ff doorspitten.
Ten tweede is het denk ik een beetje onzinnig. Als je geen goedlopende site hebt, ga ik echt niet op jouw forum terecht komen, waar geen "experts" rondlopen.
Dat snap ik ook wel, maar hoe wil het een goedlopende site worden als ie niet bekend is :?
Daarom wilde ik hier ff wat meningen peilen en hopen dat er mensen de site bezoeken en daar (en dan evt. ook nog eens op GoT tegelijk) hun vragen en/of antwoorden posten. Op die manier moet de site toch enigszins langzaam op te bouwen zijn. Ik heb niet het budget om te gaan adverteren ofzo.

Hij hoeft ook niet grootschalig te zijn maar ipv documenten te leveren via de site leek me dit wel een leuk idee.
Verder denk ik dat GOT meer dan voldoende ruimte biedt in het NOS-forum, om dergelijke vragen te stellen, waarbij ook voldoende kennis van personen aanwezig is.
Toch niet helemaal anders zou ik dit niet opstarten he. Ik gebruik zelf e-smith en ondervindt er soms problemen mee. Er zijn inderdaad genoeg mensen die hier oplossingen posten die wellicht bij een gewone redhat distro werken maar niet bij e-smith. En het e-smith.org forum biedt ook niet genoeg uitkomst omdat dat dus ook niet goed genoeg bezocht wordt.
Betekent niet dat ik je geen succes wens natuurlijk met je forum. :)
Thanx :)

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Ik hoop dat het wat wordt !!!
Op 1 plaats veel gebruikte gateway''s die met linux te maken hebben en in het nederlands. Ik vind het wel tof.

Suc6

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Volgens de FAQ is dit niet toegestaan, maar ik ben de kwaadste niet... als we er geen gewoonte van maken, vind ik het best zo :)
Succes met je forum :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• MinddiggerNL
Op donderdag 17 mei 2001 15:30 schreef ProZa het volgende:
Ik hoop dat het wat wordt !!!
Op 1 plaats veel gebruikte gateway''s die met linux te maken hebben en in het nederlands. Ik vind het wel tof.

Suc6
Dankje...ik zie dat je je al hebt geregistreerd :) Hopelijk doen meer mensen dat en komen er veel die ervaring hebben met linux gateways. Ik heb inmiddels al het een en ander geleerd van e-smith dus ik hoop ook alvast goede adviezen te kunnen geven. Ik ga nog een betere indeling maken voor het forum en alvast wat algeme info erop zetten voor de newbies onder ons :) Ik zie nl. nog altijd hier posts komen van mensen die ook een server willen voor internet te delen maar niet weten wat voor software te gebruiken.

Dankje Jotti, Nelske had me er ook net al op geattendeerd maar ik heb niets in de Faq die hier bovenaan staat kunnen vinden. Ik zal wel niet goed gekeken hebben dan. Maar daarom vroeg ik het ook voorzichtig :)
Het wordt geen gewoonte van me....

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 17 mei 2001 16:36 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Ik zal wel niet goed gekeken hebben dan.
Er is ook een algemene FAQ:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Daar staat het in :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

ik vind het idee van een knowledge base met DAARBIJ eventueel een forum wel een goed idee maar dit zal niet gaan lopen denk ik zo...des al wel te plus...suc6

• MinddiggerNL
Die alg. FAQ had ik dus inderdaad niet gelezen :) Mijn excuses....maar mag het topic toch nog ff doorgaan? Het zal vanzelf wel doodbloeden maar dan kan ik nog wat meningen peilen.
Op donderdag 17 mei 2001 16:41 schreef Gila het volgende:
ik vind het idee van een knowledge base met DAARBIJ eventueel een forum wel een goed idee maar dit zal niet gaan lopen denk ik zo...des al wel te plus...suc6
Dankje...
Dat is wel interessant...leg eens uit hoe je dat invulling zou geven om naast het forum een knowledge base te maken (ik draai het nu maar ff om omdat het forum dus al gemaakt is :))
Hoezo vermoed je dat het niet gaat lopen? Bedoel je het forum?
Daar kan ik inkomen....ik heb er ook over zitten denken maar ja...als je het niet probeerd weet je het nooit en opbouwende kritiek is altijd welkom he. Iemand moet toch met het idee komen dus dat ben ik bij deze geweest. Ik hoop ook dat het een succes wordt maar dat hangt van veel dingen af en ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit zoiets heb gemaakt maar ik probeer het gewoon.

P.S. Ik heb ook in de announcement een linkje naar het GoT forum geplaatst :)
Pagina: 1