het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
wat je daar zegt is niet helemaal waar ..
Als je zoals ik een linuxfirewall hebt , op een floppy distro en dan ook nog eens kabelinternet , lopen de logfiles zeer snel vol , zelfs zo snel dat het geheugen vol is voordat de logs weer gecleand worden ...
en dan niet omdat je zovaak ge-attacked wordt , maar omdat er zoveel slecht geconfigureede machines aan het internet hangen die allemaal onzin packets het internet opgooien (gereserveerde ranges , multicast meuk , noem maar op ):(
de enige optie voor mij was de -l flag weghalen bij sommige van m''n ipchains rules
Als je zoals ik een linuxfirewall hebt , op een floppy distro en dan ook nog eens kabelinternet , lopen de logfiles zeer snel vol , zelfs zo snel dat het geheugen vol is voordat de logs weer gecleand worden ...
en dan niet omdat je zovaak ge-attacked wordt , maar omdat er zoveel slecht geconfigureede machines aan het internet hangen die allemaal onzin packets het internet opgooien (gereserveerde ranges , multicast meuk , noem maar op ):(
de enige optie voor mij was de -l flag weghalen bij sommige van m''n ipchains rules
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
als je hackertjes wilt detecten is het wellicht beter om een IDS te installeren.Op maandag 16 april 2001 14:32 schreef zomer het volgende:
Mijn vraag is dus: wat kan ik het beste loggen op een linuxbakje wat draait als firewall. Het systeempje doet verder niet veel maar toch zou ik graag de potentiele hackertjes buiten de deur willen houden.
tips zijn welkom
www.snort.org is een hele leuke.
verder, als je diskspace genoeg heb, probeer in iedergeval alle deny''s te loggen.
Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren
Het gaat mij er ook om of iemand probeert een rootkit erop te zetten endergelijke
ik zal eens naar die snort kijken
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
wat jij nodig heb is ids + tripwire of cryptomark. die checken integriteit van files.Op maandag 16 april 2001 23:06 schreef zomer het volgende:
Het gaat mij er ook om of iemand probeert een rootkit erop te zetten endergelijke
Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren
Pagina: 1