Oeh, heb deze thread weer een avondje niet gevolgt...
waarom maken we niet zoiets als DOS met een IDE, dan kan iedereen z''n eigen progies maken tog, ik wil best wel meedoen, heb een beetje ervaring met c++ en turbo pascal
Een appje maken onder dos / windows / linux verschilt niet zoveel van mekaar...
ik denk dat een LFS (Linux From Scratch ) met kernel die zwaar naar onze needs zijn aangepast toch realistischer is...
je kunt desnoods nog een kei oude kernel pakken, dat je m zelf verder schrijft.
waarom een oudere kernel. De 2.4.3 is snel genoeg, en daar valt nog genoeg aan te hacken... En besides, wil jij het wiel opnieuw uitvinden?
Use the source, luke
Open Source that is

Jup, voor die 1,5 paardekop die hier op Tweakers een beetje verstand van linux heeft een iets meer verstand van windows een OS schrijven dat je totop kernel niveau moet kunnen tweaken.
Nobel streven maar tamelijk nutteloos, als je nu al ziet hoeveel mensen niet eens SuSe out the box kunnen installeren zal het TweakOS wel helemaal hopeloos worden.
Ik denk niet dat mensen die geen bal van een OS snappen uberhaupt hier gebruik van willen / kunnen maken..
Internet zal niet het grootste probleem worden schat ik, maar wil jij voor office en voor games de std. windows dingen voor gebruiken?
Zo niet zullen er bijna geen games zijn voor het TweakOS dus haakt 99% van de Tweakers af. Waarom tweaken ze hun computer juistem om spelletjes te kunnen spelen.
Damn, heb jij mijn q3 onder SuSE 7.1 al gezien
serieus, er zijn op dit moment genoeg
major spellen om de fanaat ff bezig te houden. kijk maar eens op
Linuxgames.comAls je gaat rekenen hoe ontzettend veel werkuren er in een produkt als Linux of Windows zitten, en daar ook nog eens de tijd die het kost om de soort applicaties te ontwikkelen die jij noemt, lijkt mij dit TweakOS een beetje een niet-realiseerbaar plan. Aan de andere kant, wel heel stoer natuurlijk...
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met v0.1 van mijn eigen distro, gisteravond heb ik networking aan de praat gekregen...
Als je met een serieus groepje "hackers" bezig gaat, heb je binnen de kortste keren, (lees 3/4 maanden) een volledig customized grafische Linux...
Enne, ik hoor hier iedereen over Linux, maar een getwiekte FreeBSD zou ook nog mogelijkheden kunnen bieden...