[BC3] d.net klaar voor einde RC5 ??

Pagina: 1
Acties:

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Wat bedoel je precies, ikke niet begrijpe :?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
Wat denken jullie.. d.net klaagt als DPC nu een megaflush zou doen.. ok.
Maar zijn ze eigenlijk wel klaar als morgen de key gevonden wordt en gans de wereld overschakeld naar 1 van de kleinere projekten? Of loopt dan alles in''t honderd?

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
hij bedoelt of dnet is opgewassen tegen wat er kan gebeuren als vandaag of morgen de key wordt gevonden en iedereen dus opeens van rc5 naar een ander project overstapt.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Nadat de key gevonden is wordt dit eerst door Dnet onderzocht of het daadwerkelijk zo is. Er schijnen 2 weken overheen te gaan alvorens de buitenwereld hier van op de hoogte gesteld wordt; Misschien wel om die reden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Misschien is er wel helemaal geen key en is dit een eindeloos spelletje }:O

• 0rbit
Mwa... Het verleden heeft aangetoond dat RC5 gewoon te kraken valt met de manier die Dnet gebruikt.

Maar er zijn ook mensen die zeggen : "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst." :)

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Wat ik in die 1.5 jaar nooit heb gesnapt:
Waarom een beveiliging kraken, als je toch al weet dat ie te kraken valt? En waarom uberhaupt een beveiliging kraken?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 00:31 schreef looskuh het volgende:
Waarom een beveiliging kraken, als je toch al weet dat ie te kraken valt? En waarom uberhaupt een beveiliging kraken?
dat snap ik dus ook niet. mij is vertelt dat ze de sleutel kraken om aan te tonen dat de codering van belangrijke documenten/bestanden/enz niet veilig genoeg is. maar als je er met ik weet niet hoeveel duizenden computers jaren mee bezig bent om één zo''n sleutel te breken, dan zou je je kunnen afvragen of dat niet al veilig genoeg is.

de kans dat de directeur van de nederlandse bank op straat overvallen wordt door een baviaan met een baseballpetje op, waarna hij gedwongen wordt de sleutel van de kluis te overhandigen is nog groter.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 25 mei 2001 00:49 schreef nelis het volgende:

[..]

dat snap ik dus ook niet. mij is vertelt dat ze de sleutel kraken om aan te tonen dat de codering van belangrijke documenten/bestanden/enz niet veilig genoeg is. maar als je er met ik weet niet hoeveel duizenden computers jaren mee bezig bent om één zo''n sleutel te breken, dan zou je je kunnen afvragen of dat niet al veilig genoeg is.

de kans dat de directeur van de nederlandse bank op straat overvallen wordt door een baviaan met een baseballpetje op, waarna hij gedwongen wordt de sleutel van de kluis te overhandigen is nog groter.
gheghe...

mooi gezegd en 100% waar >:)

D3 char(s)

• 0rbit
Op vrijdag 25 mei 2001 00:49 schreef nelis het volgende:

[..]
maar als je er met ik weet niet hoeveel duizenden computers jaren mee bezig bent om één zo''n sleutel te breken, dan zou je je kunnen afvragen of dat niet al veilig genoeg is.

Dat is dus niet waar; Dnet toont aan dat het mogelijk is de code te kraken. De taak mag dan wel onnoemelijk veel rekenkracht vergen, zoveel dat mensen ervan uit gaan dat niemand dit ooit bij elkaar zou krijgen, maar blijkbaar is ook dat niet genoeg.

Een relatief kleine groep kwaadwillende personen zou in iets meer tijd dezelfde taak kunnen doen als Dnet en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een veilig geachte codering.

De manier die Dnet gebruikt, de zogenaamde brute-force methode, is maar één van de vele manieren waarop je de code zou kunnen kraken. Dnet kiest voor de gemakkelijkste, maar niet noodzakelijk snelste manier.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Om te beginnen heb je veiligheid op korte termijn en op lange termijn. Dat het op korte termijn veilig is, da''s nu wel duidelijk. Maar een encryptie moet ook op lange termijn veilig zijn. Stel dat je vandaag een paar beveiligde documenten te pakken kunt krijgen van de CIA. (k, de kans is klein, maar ik bedoel maar). Als je over 3 jaar in staat bent deze beveiliging te kraken in een paar weken of maanden, dan kunnen ze een probleem hebben he :) En met de steeds toenemende rekenkracht... >:)
Bovendien : het is niet omdat wij met een paar duizend zitten te rekenen met - relatief gezien - trage computers dat een ''organisatie'' het niet in z''n eentje kan he. Ga er maar van uit dat bvb de Amerikaanse overheid over een budget en rekenkracht beschikt om de voltallige DPC in het zand te doen bijten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 23-05 00:26
Tuurlijk kan het kraakten van de code veel sneller. Echter wij chekken alle mogelijkheden...en niet d.m.v. statistische vergelijkingen tot een oplossing komen. Hierbij post ik ff een voorbeeld van dan het sneller kan (let wel: wij kraken de 64 bits beveiligingssleutel...deze Zweden hebben de 512 bit sleutel gekraakt)
Zweden kraken ''512-bit'' code (19-10-2000)

De moeilijkste code aller tijden is als eerste gekraakt door een team Zweedse computerfanaten. Daarmee hebben ze wereldwijd duizenden concurrenten verslagen. Voordat het Zweedse team aan deze code kon werken, moesten er eerst nog negen andere codesets ontcijferd worden. Deze varieerden van geheimschrift uit het oude Griekenland tot aan de moeilijkste, de ''512-bit'' code.

De codes waren afkomstig uit het "The Code Book" van Simon Singh. De auteur had niet verwacht dat de ''512-bit'' code te kraken zou zijn en had al een prijs uitgeloofd voor het team dat het verst zou komen in het ontcijferen van de codes. Het Zweedse team kon nu naar huis met 17.000 euro.

Verwijderd

Uhhm .. of de US Overheid tegen DPC opkan weet ik zo net nog niet. Het zou ze iig voor een paar miljard aan CRAYs kosten.

• Oefening
  • Niet online
ja hèhè, ik snap ook wel dat ie te kraken is. maar zoals ik al zei, de kans dat ie gekraakt wordt is zo klein, dat je je rekenkracht beter ergens anders in kan investeren. je kan je beter zorgen maken over de irl-beveiliging van de cia, dan hun virtuele beveiliging.

daar komt bij dat het nutteloos blijft om het uit te rekenen. je kan zo ook wel uitrekenen hoe lang je erover denkt te doen. je hoeft dat ding echt niet te kraken om te zeggen: "zie je wel dat het niet veilig is". je argumenten daarvoor worden er niet meer of minder op als je de code kraakt.

• Oefening
  • Niet online
aanvulling: waarom niet je rekenkracht gebruiken voor dat kankeronderzoek of dat onderzoek naar buitenaards leven.

als dat voltooid is kan je tenminste zeggen dat je wat bereitk hebt. je hebt de mens en wetenschap vooruit geholpen. als de sleutel echter gekraakt is kan je alleen maar zeggen dat ie niet veilig genoeg is, terwijl je dat al die tijd al vond. je hebt bij het rc5-project van tevoren net zo veel (of weinig) poten om op te staan als erna. de oplossing kan in dit geval volledig in theorie aangetoond worden, en dat is niet het geval bij het kankeronderzoek of bij het onderzoek naar buitenaards leven. het kan wel in theorie uitgelegd worden, maar je hebt de oplossingen nodig om iets te bereiken, en dat is bij rc5 niet zo.

[edit]ik ben trouwens zeer zeker niet van tevoren negatief ingesteld. als jullie me weten te overtuigen heb je er weer een lid bij. maar dat wordt nog moeilijk blijkt wel :)

• 0rbit
Op vrijdag 25 mei 2001 01:43 schreef nelis het volgende:
aanvulling: waarom niet je rekenkracht gebruiken voor dat kankeronderzoek of dat onderzoek naar buitenaards leven.

als dat voltooid is kan je tenminste zeggen dat je wat bereitk hebt. je hebt de mens en wetenschap vooruit geholpen. als de sleutel echter gekraakt is kan je alleen maar zeggen dat ie niet veilig genoeg is, terwijl je dat al die tijd al vond. je hebt bij het rc5-project van tevoren net zo veel (of weinig) poten om op te staan als erna. de oplossing kan in dit geval volledig in theorie aangetoond worden, en dat is niet het geval bij het kankeronderzoek of bij het onderzoek naar buitenaards leven. het kan wel in theorie uitgelegd worden, maar je hebt de oplossingen nodig om iets te bereiken, en dat is bij rc5 niet zo.

[edit]ik ben trouwens zeer zeker niet van tevoren negatief ingesteld. als jullie me weten te overtuigen heb je er weer een lid bij. maar dat wordt nog moeilijk blijkt wel :)
Dan ga je toch UD Think doen voor DPC? Geen probleem, hoor...

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 08:45 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Dan ga je toch UD Think doen voor DPC? Geen probleem, hoor...
ja, dat doe ik misschien ook wel. maar nou heb ik nog steeds geen antwoord :)

• 0rbit
Mijn antwoord : Stap af van het idee dat alles nut moet hebben, want, zo luidt ons flatmotto : "Omdat nutteloos best leuk kan zijn." :)

Veel mensen doen met DC mee voor de statistieken. Ik eigenlijk ook :)

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 23-05 00:26
Wat Mr_Atheist hiermee doelt te zegen is dat iedereeen vrij is om te doen wat ze zelf willen. Jij hebt een mening over die projecten en vindt dat Seti@home en UD nuttig zijn.

Qua UD ben ik het met je eens....echter Seti@home vind ik helamaal niks (de blocks zijn al meerdere malen vergeven, tragere nieuwe clients, clients zijn te hacken, ze zoeken maar 0,00000001% ofzo van het heelal af etc.) Maar nogmaals dat is _mijn_ mening.

Ik vind RC5-64 leuk en ga daarmee door. Laat iedereen in zijn eigen keuze...we kunnen hooguit informeren wat die andere projecten inhouden zodat de members zelf een keuze kunnen maken (geen keuze opdringen dus!) :)

(tenminste dat denk ik wat Mr_Atheist bedoelt :+ )

[edit] is het natuurlijk niet de bedoeling dat ie eerder post als ik :)

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 13:06 schreef MarcyDarcy het volgende:
Wat Mr_Atheist hiermee doelt te zegen is dat iedereeen vrij is om te doen wat ze zelf willen. Jij hebt een mening over die projecten en vindt dat Seti@home en UD nuttig zijn.
eeuuhhm, ik zeg alleen dat ik het nut niet zie en zeg daarbij waarom ik dat vind. daarna vraag ik aan anderen waarom ze het wel nuttig vinden. discussie heet dat. ik zeg dus NERGENS dat iemand moet stoppen of dat ik iedereen voor gek verklaar verklaar ofzo, ik vraag alleen om een reden (en daar zijn forums voor toch?).
Qua UD ben ik het met je eens....echter Seti@home vind ik helamaal niks (de blocks zijn al meerdere malen vergeven, tragere nieuwe clients, clients zijn te hacken, ze zoeken maar 0,00000001% ofzo van het heelal af etc.) Maar nogmaals dat is _mijn_ mening.
ben ik het wel mee eens
Ik vind RC5-64 leuk en ga daarmee door. Laat iedereen in zijn eigen keuze...we kunnen hooguit informeren wat die andere projecten inhouden zodat de members zelf een keuze kunnen maken (geen keuze opdringen dus!) :)
en weer hetzelfde verhaal. je doet net of ik iedereen voor gek verklaar dat ze meedoen aan RC5. ik zeg toch alleen dat ik het nut niet zie en dat ik graag wil weten waarom anderen er aan meedoen. en nu heb ik dus nog steeds geen antwoord (behalve van mr_atheist dan, thnx).

Verwijderd

Simpel : Doe mee en kijk of je het leuk vindt. Sommigen vinden macrameeen leuk. Waarom is dat leuk ? Moet dat dan een reden hebben ?

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 14:40 schreef Nemesis het volgende:
Simpel : Doe mee en kijk of je het leuk vindt. Sommigen vinden macrameeen leuk. Waarom is dat leuk ? Moet dat dan een reden hebben ?
nou, meestal wel toch?
ik doe niet mee en zeg daarbij waarom niet. daarna vraag ik aan jullie waarom jullie meedoen en waarom ik mee zou moeten doen, maar daar krijg ik geen antwoord op. wat is er nou leuk aan of wat is het nut ervan?

• 0rbit
Ik ben eindeloos gefascineerd door de getallen bij RC5.

Om een indruk te krijgen van de immense taak die RC5-64 inhoudt, lees deze draad op de forums van AT maar eens :

Hier is ie!

Verder zijn er dan nog de statistieken van zowel, subteam, team en de teams onderling.

Zie bijv. : De stats van mijn subteam

Verder post Crisp zijn wekelijkse voorspellingen (Die tot nu toe soms akelig nauwkeurig bleken). Sinterklaas komt wel eens met maandstats. Zie bijvoorbeeld dit topic : De voorspellingen van Crisp

Deze liefde voor grafiekjes en het mogen beheren van een proxy voor zowel, GF, RC5 als OGR is voor mij reden tot dagelijkse vreugde! :)

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 15:14 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik ben eindeloos gefascineerd door de getallen bij RC5.

Om een indruk te krijgen van de immense taak die RC5-64 inhoudt, lees deze draad op de forums van AT maar eens :

Hier is ie!

Verder zijn er dan nog de statistieken van zowel, subteam, team en de teams onderling.

Zie bijv. : De stats van mijn subteam

Verder post Crisp zijn wekelijkse voorspellingen (Die tot nu toe soms akelig nauwkeurig bleken). Sinterklaas komt wel eens met maandstats. Zie bijvoorbeeld dit topic : De voorspellingen van Crisp

Deze liefde voor grafiekjes en het mogen beheren van een proxy voor zowel, GF, RC5 als OGR is voor mij reden tot dagelijkse vreugde! :)
kijk, hier kan ik wat mee. dit geldt dan wel niet voor mij maar ik kan begrijpen dat dat voor anderen wel geldt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het gaat gewoon om de wedstrijd.. iedere dag op de stats wachten en kijken of je een plekkie omhoog (of omlaag) bent gegaan.. Of een persoonlijke fete tegen wat kennisen of subteams enz...
De sport in het assimileren van steeds meer pc''s en zo steeds sterker worden..
Kortom zoals een van de voorgangers al meldde, probeer t eens !

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 14:50 schreef nelis het volgende:

[..]

nou, meestal wel toch?
ik doe niet mee en zeg daarbij waarom niet. daarna vraag ik aan jullie waarom jullie meedoen en waarom ik mee zou moeten doen, maar daar krijg ik geen antwoord op. wat is er nou leuk aan of wat is het nut ervan?
Sommigen onder ons zijn gewoon blind begonnen, zonder verwachting. En het bleek leuk te zijn. Anderen geilden op hun computer, en konden de eerste groep overtreffen. En dat bleek leuk te zijn. Een derde golf zag ''strength in numbers'' en begon met een subteam en overtroffen de tweede groep, en dat bleek NOg leuker te zijn. Vervolgens kwamen er megaflushes en da''was pas ECHT beregaaf. Vervolgens werd AT ingehaald ...

Het lijkt dus op het groei-en-attack-gebeuren van Dune2/Warcraft etc. Zo goed :) ?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Why not?
It''s really cool!
To fight the man! It''s all about politics.
I need the money
I love stats.
The cow is soooooo cute.
To attract the opposite sex.

:)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 00:31 schreef looskuh het volgende:
Het gaat om het spel, niet om de knikkers.
Pagina: 1