Toon posts:

[BC3] UD FAQ

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jeroon heeft voor ud een erg mooie faq geschreven, daarin staan onder andere de vragen die hier op GoT zijn gesteld. DPC-UD kan trouwens goed nieuwe leden gebruiken, want nu staat dpc nog 5 maar we zakken steeds verder. Dus lees even de faq en download dan snel de ud-client. Zodat ook jij meewerkt aan een onderzoek tegen kanker. En bovendien zorg je er dan voor dat dpc ook met dit project gaat roeleren. }:O Heb je nog vragen (:?) join dan #dpc op irc.sorcery.net, wil je spreken met de echte ud-experts, join dan #ud. ;)

De faq staat trouwens ook op http://www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=167

Wat is het?
Van UD.com: "The Intel-United Devices Cancer Research Project is asking you to volunteer your PC to help process molecular research being conducted by the Department of Chemistry at the University of Oxford in England and the National Foundation for Cancer Research. To participate, you simply download a very small, no cost, non-invasive software program that works like a screensaver: it runs when your computer isn''t being used, and processes research until you need your machine. Your computer never leaves your desk, and the project never interrupts your usual PC use." Het is dus geen Oxford. Het bedrijf is United Devices in USA. Ze hebben een project verzonnen (eigenlijk 2, Hmmer en Think) dat mogelijk data levert aan Oxford. Het is dus geen project waar grandioze resultaten mee behaald kunnen worden. United Devices heeft laatst 13 mensen van D.net in dienst genomen. Maar van een funding weet ik niet veel. Wel dat ze bakken met geld uitgeven. Elke dag een dagwinnaar, een maand winnaar, en tussen door nog een loterij. Een nieuw pand, en datacenter, een stats box voor d.net, etc.

Non-profit?
Ik wil in deze faq niet teveel ingaan op de vraag of UD nou een non-profit organisatie is, of dat er mensen bakken met geld verdienen aan dit project. In plaats daarvan een paar links, waarin bovenstaande bediscussieerd wordt:
[topic=155145]
[topic=155340]
[topic=155032]
http://members.ud.com/vypc/cancer/faq_proj.htm
Meer threads hierover:
Hier of hier

Hoe meedoen?
Om mee te doen moet je eerst de client downloaden op http://members.ud.com/download/gold/ Nadat je deze hebt geinstalleerd kan je een nieuwe gebruiker aanmaken.

Foutmelding bij het inloggen
Verscheide mensen hebben een foutmelding gekregen toen ze voor het eerst in probeerden te loggen. De login kan vrij veel tijd kosten, terwijl het lijkt of het programma vastloopt. Ook krijgen sommige mensen de melding dat het ingevoerde paswoord niet overeenkomt met dat in de database: "Als ik de client download dan installeer ik hem dan krijg je zo''n schermpje waar je je gebruikersnaam intypt. Dit is dus de eerste keer dat ik dat doe. Als ik gewoon een username in typ met een password dan druk ik op log in. Na een tijdje komt er een vage melding die zo gaat "The password that you have provided does not match the one in our records". Hoe moet dat dan als je voor het eerst inlogt?" Dit kan een gevolg zijn van een verkeerd ingestelde proxyserver, maar ook een fout aan de kant van UD zijn. Oplossing: gooi het bestand cs.ud in de folder van het programma weg, en probeer opnieuw in te loggen (Als je eenmaal ingelogd bent, en het programma werkt goed, doe dan niks meer met cs.ud!! Het programma saved hier namelijk de voortgang in!)
meer info: hier

OK. Ik wil wel mee doen, maar ik heb Sygate/Wingate etc geinstalleerd. Welke poorten moet ik openzetten?
De UD-client maakt gebruik van poorten 80 (HTTP) en 443 (SSL, Secure Sockets Layer). Deze 2 poorten moet je dus openzetten, voor zowel binnenkomend als uitgaand verkeer. Gebruik je nog een firewall ook, dan moet je verkeer van en naar server.ud.com toestaan. Dat is de server waarnaar de client gaat connecten.

Hoe join ik DPC?
Om team DPC te joinen ga je naar de teampage van DPC en klik je op ''join this team''.

Wat betekenen al die dingen op me scherm?
Uitleg over de client: http://members.ud.com/vypc/cancer/think.htm

Het protein aan de rechterkant van je scherm verandert niet zo vaak, het molecuul aan de linkerkant echter wel: alle mogelijke koppelingen van het molecuul en het eiwit worden onderzocht, dat zijn de zogenaamde conformers. Deze varieren van enkele duizenden of meer dan een miljard! Als een koppeling mogelijk is, wordt dat een ''hit'' genoemd, die rechtsboven het molecuul bijgehouden worden. Als alle koppelingen van 1 molecuul onderzocht zijn, wordt begonnen aan een volgend molecuul. In de molecuulnaam wordt het laatste getal 1 opgehoogd. Als dit getal 100 heeft bereikt, wordt er begonnen aan een molecuul met een andere naam, en komt er 1% bij het totaal.

Saven
De client saved om de 2%. Aangezien de grootte van de moleculen veranderd, houdt dit in dat het programma soms om de 2 minuten saved, en soms om de 20 uur Dit probleem staat hoog op de prioriteitenlijst van UD, en verwacht wordt dat dit bij een volgende versie verholpen is. De client update zichzelf overingens automatisch. De laatste keer dat het bestand cs.ud in de UD map gewijzigd is geeft aan wanneer er voor het laatst gesaved is. Als dat dus bv. 8 uur geleden is, en je zou de client uitzetten, ben je 8 uur werk kwijt! Let hier dus goed op! Het beste is trouwens om de client op de volgende manier af te sluiten: minimize to tray, rechtsklik en dan Exit

Een alternatieve manier om te zien wanneer de client gesaved heeft is door dit tooltje te downloaden, uit te pakken in de client-directory (\Program Files\United Devices) en dan een shortcut op je desktop ofzo te zetten. Deze geeft de laatste save-date weer.

Hoe groot kunnen die moleculen wel niet worden??
Ik zit nu op 520 miljoen!! En hij is dan ook al ruim 44 uur bezig. Aantal hits van medegebruikers: Hoeveel hits hebben jullie?

De screensaver?
Bij het programma zit ook een screensaver. Deze wordt bij de install standaard aangezet Het is echter beter deze niet te gebruiken (en uit te zetten)omdat het laten zien van de plaatjes de computer rekenkracht kost, die beter aan het berekenen kan worden besteed.

Het score systeem?
Als je een ''pakketje'' klaar hebt, krijg je daar ''points'' voor. Het programma berekent het aantal punten dat voor een ''pakketje'' gegeven wordt aan de hand van de ''systeemscore'' en de cpu tijd die nodig is geweest om het te completeren. Waarschijnlijk wordt dit systeem binnenkort herzien. Je krijgt dus pas punten als je een pakketje afgerond hebt

Dagscores en totaalscores DPC?
Op de teampage van DPC kun je realtime de totaalscore van iedereen zien. Er wordt door UD gewerkt aan teamstats,
en totdat die beschikbaar zijn wordt er op GoT DPC forum dagelijks een team-hitparade gepost.

Verwijderd

Hehe, nu maar hopen dat we ook met DPC bovenaan komen te staan :)

Verwijderd

vervang even die &''s door ;amp''s, dan geeftie geen ;amp''s meer aan in de url (staat slordig en werkt bovendien ook niet), voor de rest, good job! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 april 2001 15:02 schreef LoWLaNDeR het volgende:
vervang even die &''s door ;amp''s, dan geeftie geen ;amp''s meer aan in de url (staat slordig en werkt bovendien ook niet), voor de rest, good job! :)
Topix he.... |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 08 april 2001 14:56 schreef [Mike] het volgende:
Hehe, nu maar hopen dat we ook met DPC bovenaan komen te staan :)
Inderdaad. Maar dat kan alleen als we wat meer leden hebben... de nr1 heeft nu bijna 1100 members, wij nog maar 383 :'(

Dus er moeten gewoon meer DPC-ers overstappen van RC5 naar UD. Dan komt alles vanzelf op zijn pootjes terecht.

Virussen? Scan ze hier!

• Onno
  • Niet online
helaas nogal lastig
Je mag er ook best wat moeite voor doen hoor.

• Onno
  • Niet online
Waarom moeten mensen toch altijd overstappen... eerst moest men van RC5 naar OGR overstappen, nu van RC5 naar UD... werf gewoon nieuwe leden voor UD! :)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dus er moeten gewoon meer DPC-ers overstappen van RC5 naar UD. Dan komt alles vanzelf op zijn pootjes terecht.
Nee, DPC-UD moet nieuwe pc''s assimileren. De invloed van UD is helaas al behoorlijk te merken bij OGR en GF, als dat met RC5 ook zo gaat staat AT over een half jaartje weer eerste.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 08 april 2001 20:01 schreef Chaos het volgende:

[..]

Nee, DPC-UD moet nieuwe pc''s assimileren. De invloed van UD is helaas al behoorlijk te merken bij OGR en GF, als dat met RC5 ook zo gaat staat AT over een half jaartje weer eerste.
Wow, beetje pessimistisch?

Ik draai nog steeds OGR en RC5 hoor.... alleen is een aantal PC''s (3 in mijn geval, morgen de 4e en laatste) overgeschakeld...
werf gewoon nieuwe leden voor UD!
Mjah, dat zou het mooiste zijn, helaas nogal lastig, iedere PC in Nederland is zowat al assimilated (bij wijze van....).

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je mag er ook best wat moeite voor doen hoor.
Euh... al mijn kennissen en vrienden hebben voor zover ze dat willen (en voor zover ze PC''s hebben ;)) al een koe of iets anders van DPC draaien... en een mes op de keel van willekeurige mensen zetten om ze aan de koe of iets anders te helpen vind ik ook zo radicaal.

Virussen? Scan ze hier!

• Onno
  • Niet online
zucht.

Verwijderd

Wildhagen, je kan altijd random telefoonnumers proberen! :)

Verwijderd

tis wel handig dat UD project...
bij rc5 ogr en GF moest je altijd uitleggen wat het is en dan nog willen ze het niet
bij UD zeg je , ja dat is SETI (iedereen kent dat wel) maar dan zoek je naar een medicijn voor kanker
en tada ze willen allemaal meedoen :)

Verwijderd

BoerQ : Prima, klasse initiatief, bravo en zo !

Wat betreft nieuwe leden voor UD : Het effect dat UD heeft op OGR en GF zou wel eens kunnen komen omdat de laatste nieuwe aanwas bij deze projecten op zoek was naar een leuk nieuw project. Totdat UD uitkwam waren GF en OGR afdoende, maar UD heeft voor deze ''switchers'' blijkbaar meer aantrekkingskracht.

Just my $927.02 >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 april 2001 08:25 schreef Nemesis het volgende:
BoerQ : Prima, klasse initiatief, bravo en zo !
Dank u dank u, maar vergeet niet dat jeroon deze faq heeft gemaakt, ik heb de faq alleen gepost. :)

Verwijderd

Non-profit?
Ik wil in deze faq niet teveel ingaan op de vraag of UD nou een non-profit organisatie is, of dat er mensen bakken met geld verdienen aan dit project. In plaats daarvan een paar links, waarin bovenstaande bediscussieerd wordt:
[topic=155145]
[topic=155340]
[topic=155032]
http://members.ud.com/vypc/cancer/faq_proj.htm
Meer threads hierover:
Hier of hier
En de discussie op slashdot (ik kan hem zo gauw niet vinden, dus sorry: geen url)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 09 april 2001 20:48 schreef joska het volgende:

[..]

En de discussie op slashdot (ik kan hem zo gauw niet vinden, dus sorry: geen url)
Mjah, dat artikel op Slashdot was gewoon één grote troll. Die hele lefgozer had zijn huiswerk niet eens gedaan, want het hele artikel stond vol met (aantoonbare!) leugens en halve (en verdraaide) waarheden en insinuaties.

Een hele discussie hierover + uitleg van de UD-crew is te vinden op http://forum.ud.com/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=10&t=000047

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

^ UP-sideesie ^

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Up-sideesie ja want het gaat niet zo goed met DPC wat betreft UD. We staan negende!!! Volgens mij zitten we dus effe in een dalletjuh :'(
Ik doe mijn best, ik laat de pc''s zelfs lekker aanstaan in de weekenden hier :P maar ik neem aan dat jullie ook jullie best doen :)

Dus: we hebben nieuwe leden nodig! Spread the word! Maak reclame! Als ze maar bij DPC komen is alles goed...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 08:48

chem

Reist de wereld rond

jammer dat ''t niet op mac draait - G3''s en G4''s kunnen aardig grazen nl.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 11 april 2001 09:24 schreef chem het volgende:
jammer dat ''t niet op mac draait - G3''s en G4''s kunnen aardig grazen nl.
Een MAC-client is nog in ontwikkeling, evenals een Linux-client.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Volgens het forum ( http://www.forum.ud.com )zit er een bug in (client/sever ?) waardoor voor een blokje maar 10 sec. CPU-tijd gegeven :( wordt, waarna het hele blokje maar gewoon niet in de stats verschijnt |:(. We hebben nu een PC even geherinstalleerd, kijken of dat wel blokjes oplevert.
PC draait volcontinu, heeft al blokjes ingeleverd maar laatste paar blokjes worden niet opgeteld. Andere PC heeft ueberhaupt nog geen bijtelling gehad, wel 2 blokkies ingeleverd :r.

• mvds
  • Laatst online: 23:17

mvds

Totally awesome!

Kan je eigenlijk ook meerdere PC''s op een user laten draaien? Net zoals }:O dus zeg maar.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 12 april 2001 08:48 schreef obsidian het volgende:
Kan je eigenlijk ook meerdere PC''s op een user laten draaien? Net zoals }:O dus zeg maar.
Jazeker. Als je dan bij Devicename een goede naam invult, dan kun je ook onderscheid maken tussen je verschillende machines.

Vul gewoon bij je name hetzelfde in.

Virussen? Scan ze hier!

• mvds
  • Laatst online: 23:17

mvds

Totally awesome!

Ik zag het al ja... Thanks anyway. :)

Klopt het dat punten niet meegenomen worden als je een team joined? Ik heb 291 punten staan, gaan die nou naar DPC?

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op donderdag 12 april 2001 08:59 schreef obsidian het volgende:
Klopt het dat punten niet meegenomen worden als je een team joined? Ik heb 291 punten staan, gaan die nou naar DPC?
Ja dat klopt. als je al punten had staan voordat je joinde staan die niet bij je team. best jammer. ik doe namelijk al mee sinds oktober vorig jaar en heb nu 20999 pointen (mooi getal, toeval) in mijn prive stats. bij het team staan er slechts 3787.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Jammer dat er geen proxy voor de pakketjes is. Anders kan ik een aantal andere PC''s, die op een ander VLAN zitten, ook laten rekenen. Nu werkt dat niet omdat ze niet bij de proxyserver kunnen komen en dus niet op internet.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Gebruikt het programma alléén je idle cpu clocks of vertraagt het je systeem?

• stappel_
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op donderdag 12 april 2001 15:04 schreef Mutilator het volgende:
Gebruikt het programma alléén je idle cpu clocks of vertraagt het je systeem?
het gebruikt bijna alleen idle cpu cycles. voor het rekenen gebruikt alleen idle cycles, maar voor het versturen en updaten van je scherm zijn het gewoone cycles. Als je hem minimized merkt je er niks van.

een wel vervelend effect is dat hij (soms) geheugen vreet. soms ben ik 48MB kwijt aan de client, soms ook maar 2mb. ligt een beetje aan het molecul denk ik.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Bedankt _Stappel! Ik heb hem sinds gisteren draaien en het is wel een geinig programma.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, we zitten inmiddels op 505 leden, niet slecht, maar het kan altijd beter!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Die van mij doet ook mee.
De moleculen die zijn onderzocht en verstuurd worden echter helemaal niet opgeteld.
Ik heb nog steeds 0 punten en 0000 cpu time.
:?

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Je kunt toch ook de formaat van zo''n molecuul aangeven of niet :?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 14 april 2001 21:29 schreef Wessie het volgende:
Je kunt toch ook de formaat van zo''n molecuul aangeven of niet :?
Nee, dat kan helaas niet. Laten we hopen dat het er nog een keer van zal komen dat het wel kan.

Virussen? Scan ze hier!

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Mijn pc staat niet de hele dag aan en is nu al een week op zelfde molecuul aan het knagen. Als ik weer opstart, begint ie weer vrolijk vooraan. :(
Kan ik nu een ander molekuul ophalen ofzo, want dit schiet niet echt op.

Blaat

Pagina: 1