[BC3] msm draad door gewerkt en thor op +4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ttveel imho, ik heb de fAQ er ook weer eens bij gepakt en tis een mooi verhaal vat samen wat reeds eerder in de draad staat en het einde is zuiver specultatief, +2 zou mooi zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

Ik stem voor 3 (minstens), het mag dan wel info zijn die al eerder genoemd is. Ik vind het toch wel heel prettig dat ik zelf niet al die replies zelf hoef samen te vatten. Daarbij heeft ''ie er in mijn ogen een redelijk volledig vehaal van gemaakt. Ik vind het zelf toch een 2plus reactie. 2 zou ik iets te magertjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
2 punten vind ik mooi genoeg, samenvatting is fijn en daarvoor die +2 maar de rest komt niet in aanmerking voor een waardering.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuk een eigen reactie!!! :)
Ik zal even behulpzaam zijn.

* korenwolf geeft inderdaad altijd graag een volledig verhaal, al was het alleen maar om zijn eigen punt in te leiden/ondersteunen.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Deze van Thor bedoel je neem ik aan. Deze staat op 3 op het moment en ik vind het zeker een +3 post. Er staan wel een aantal al eerder genoemde zaken in samengevat. Ach eenieder heeft een karmah#*r in zich ;). Maar verder is het juist de kracht van het houden van de helicopteview wat deze post zo sterk maakt. Veel reacties in die draad krijsen een +je of een -netje van één van beide progjes en vormen zo een onsamenhangend geheel. Deze post vult dat gat slim op en geeft verder een mogelijkheid hoe het ook heel goed had kunnen lopen. Ik geef toe een +4 must read is het misschien niet, maar ik zou me er op 4 niet aan storen. Zeker gezien het +4 referentiekader de laatste tijd.

En oh ja:
...was het juist ICQ die er nooit aan wou om hun programma compatible te maken met andere standaards...
Kwaak

Brabo zeker? ;)

Het is ''wilde'' mijn waarde /me . Hier maak ik trouwens de inschatting dat iemand als /me graag op zulke zaken gewezen wordt. Als ik blaat dan laat ik het de volgende keer, maar * KeX waardeert het zelf ook als hij in een meer serieuze tekst gecorrigeerd wordt. Alz hei blaat schreift for de LOL doet dat r niet feel toe.

edit:
Ik was in de veronderstelling dat ik als eerste zou reageren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 15 mei 2001 11:08 schreef KexDaFlex het volgende:
edit:
Ik was in de veronderstelling dat ik als eerste zou reageren. :+
''T is hier altijd rustig, behalve als er wat gebeurd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 15 mei 2001 11:11 schreef Jaymz het volgende:

[..]

''T is hier altijd rustig, behalve als er wat gebeurd:)
Moge dat weer duidelijk zijn. Ik nam er lekker rustig de tijd voor en dacht dat de Molice op één oor op lag of hard aan het werk was. Niet dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

De werktijden van een MoliceOfficer zijn nogal onregelmatig en onvoorspelbaar.

Maar: back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Brabo zeker ;)
ik ook, nix mis mee toch zeker?
De ''helicopterview'' is ook prima in orde, alleen dan zou je van ''elke'' samenvatting die je maakt een +3 scoren, volgens mij voegt een samenvatting nix toe aan het geheel, wel kun je het als informatief beschouwen. De ''span'' (engels) van 2-4 is niet in de FAQ gedocumenteerd i.t.t. -1, 0,1 en 4. 2-4 is naar eigen inzicht te schalen en samenvatten komt bij mij op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Modden blijft mensenwerk, en persoonlijk vind ik dat je op eigen inzicht moet modden. Dat doe jij. Jij vind het +2, ik +3. Best. de waarheid ligt in het midden: +2,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 15 mei 2001 11:17 schreef Spice het volgende:

[..]

ik ook, nix mis mee toch zeker?
Absoluut niet
De ''helicopterview'' is ook prima in orde, alleen dan zou je van ''elke'' samenvatting die je maakt een +3 scoren, volgens mij voegt een samenvatting nix toe aan het geheel, wel kun je het als informatief beschouwen.
Correct echter het speculatieve verhaal voegt wat mij betreft, al is het luchtfietserij ook iets toe. Het is een niet te onderbouwen speculatie, maar een AS IF.. verhaal. Kun je mensen een ander inzicht mee geven en belicht het totaalplaatje vanuit een andere invalshoek. Dan beroep ik me op de TMFMoDFaq:
...Directe aanvullingen of goed gefundeerde kritiek die de nieuwsposting in een ander daglicht stelt. ...
wat bij +4 reacties staat. Nu neem ik dat niet zo heel zwaar bij deze, maar vind ik het wel een verantwoording voor de +3 (i.c.m. de samenvatting dan).
De ''span'' (engels) van 2-4 is niet in de FAQ gedocumenteerd i.t.t. -1, 0,1 en 4. 2-4 is naar eigen inzicht te schalen en samenvatten komt bij mij op +2.
Nee, dat klopt en dat is dan het leuke voor het eigen inzicht van de mod. Het is juist leuk dat mods het niet eens met elkaar hoeven te zijn. Er zit natuurlijk ook een stukje eigen mening in. Juist dat is ook de kracht van het systeem. De bovengenoemde MoDfaq gaat overigens wel dieper op de [2,4] ''span'' in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wij blinken uit in vriendelijkheid. Soms iets te vriendelijk, maar ach: dat zal de pret zeker niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
De bovengenoemde MoDfaq gaat overigens wel dieper op de [2,4] ''span'' in.
thx! Mijn brabantse boerenverstand zei al tegen mij dat er zoiets moest zijn en dat jullie wel zo vriendelijk zouden zijn het mij te melden zodat ik zelf niet hoef te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 11:08 schreef KexDaFlex het volgende:
*knip*
Thanx voor het melden van de schijffout, ik ben idd iemand die zich dat kan aantrekken. :) Ik moet me vaak inhouden om andere mensen niet op hun fouten te wijzen, maar dat mag niet van de FAQ, maar als je erom vraagt...:P
Brabo?
* korenwolf is geboren in Den Bosch, getogen in Kerkdriel (vlak boven Den Bosch, maar wel in Gelderland) en studeert/woont nu in Eindhoven.

Overigens best wel raar als je eigen post hier in één keer langskomt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Hehehe, Korenwolf is Bosche Bol :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ach eenieder heeft een karmah#*r in zich. ;)
Zou je trouwens even willen oppassen met wat je allemaal zegt? Besef wel dat het plaatsen van die reactie me een stuk of 10 karmapunten heeft gekost! |:(

;)

(niet overdreven trouwens, echt de waarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Eh, verklaar je nader ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 15 mei 2001 17:19 schreef Thor-korenwolf het volgende:
...
Zou je trouwens even willen oppassen met wat je allemaal zegt?
Het was hooguit bedoeld als het een beetje afzwakken van de hoeveelheid veren die ik je daar in het achterste aan het steken was. Nooit als persoonlijke aanval bedoeld. :)
Besef wel dat het plaatsen van die reactie me een stuk of 10 karmapunten heeft gekost! |:(

;)
* KeX is niet automagisch op de hoogte en begrijpt niet dat een +3 post /me tien karmapunten kan kosten. Zou iemand * KeX even kunnen bijschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 17:21 schreef Jaymz het volgende:
Eh, verklaar je nader ? ?
Nou, even serieus, dan, omdat ik het eigenlijk soms best wel ergerlijk vind.

Het karma-berekenings-systeem geeft punten voor de geplaatste reacties. Betere reacties krijgen hogere scores en, daar komt ie, users die veel goede reacties posten krijgen nog een extra bonus. Die extra bonus wordt volgens mij niet toegekend, maar elke keer dynamisch berekend: elke keer als ik een reactie post, zelfs als ik hem op +2 inzet, ben ik mijn gemiddelde score dus (eventueel tijdelijk) omlaag aan het halen en komt het wel eens voor dat het op de grens van wel/niet bonus valt. In dat geval gaat je karma d''r aan.

En dat neemt overigens ernstige vormen aan: bij Cookie schommelt het karma wel eens met meer dan 100 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Oh, Kex, nooit als persoonlijke aanval opgevat ook, trouwens. Ik realiseerde me de tegenstelling ineens en ik vond het wel grappig om te plaatsen. :)

edit: wat is dat toch met die mislukte/verkeerd opgevatte grapjes hier de laatste tijd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Als-ie een positieve score heeft, levert het hem juist Karma op! Tenzij Thor bedoelt dat-ie door dit alles zoveel tijd heeft verloren, dat-ie in die tijd niet nog andere karmapuntjes h*&r&r%nde postings heeft kunnen doen ;).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 15 mei 2001 17:31 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Oh, Kex, nooit als persoonlijke aanval opgevat ook, trouwens. Ik realiseerde me de tegenstelling ineens en ik vond het wel grappig om te plaatsen. :)
Het was niet verkeerd opgevat hoor, maar een kleine verklaring. Nog steeds begrijp ik niet dat een reactie die naar vier gestormd is en daarna nooit lager dan 3 is geweest je de bonus kan ontnemen en ook dus tien punten kan laten verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
nou Thor het was niet mijn bedoeling om je karma een duw te geven, ik wilde alleen even iets kwijt en wat te weten te komen (volgens Spice bestaan korenwolven nog altijd en komen ze deze tik ook wel te boven). btw is je reaktie verdwenen van de betreffende draad??
<off-topic:dex zou je je licht kunnen laten schijnen over mijn vraagje in het auodio-video forum n.a.v. testje bij realtime divx capture)>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 15:45
Hmm, wat is die karmamachine ingewikkeld. Ik heb er trouwens nooit wat van gemerkt dat ik een lager karma kreeg bij het plaatsen van een posting, maar mijn karma bestaat ook niet uit zoveel bonus (verschil tussen totaalscore en karma is bij mij ongeveer 40, bij thor-korenwolf momenteel 178, dus daar zal het wel aan liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 18:40 schreef Spice het volgende:
*knip*
Ho, daar wil ik meteen even op reageren. Ten eerste heb je me al geen karmaduw gegeven, die karmavermindering treedt, als ik het goed heb, op wanneer ik de reactie plaats en ten tweede, al zou je daarvoor verantwoordelijk zijn dan hoef je je daar niet voor te verontschuldigen. :)
Mijn posts moeten net zo behandeld worden als die van ieder ander. Zo kijk ik ook naar de reacties van anderen. En als ie geen +4 waard is, so be it, modden dan!
Het zou toch fout zijn als de vaste bewoners hier elkaar de handen boven het hoofd gingen houden en willens en wetens elkaars posts altijd positief zouden modden.
No offence at all dus, kom rustig terug op het TMF!

Mijn reactie is overigens niet verdwenen, ik weet al wat er gebeurd is. Er is zo ontzettend veel gereageerd in die ICQ-draad (175 reacties) dat niet alle reacties op één pagina staan. Onderaan de pagina staat een dropdownbox ("volgende pagina") en daar zou je eens mee moeten spelen. ;)

Wat ik wel nog even kwijt wil: als ik geen +4 mag, dan zijn deze, deze, deze en vooral deze reacties overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz gaat op de melding af

Wie-oeh-Wie-oeh-Wie-oehWie-oeh-Wie-oeh-Wie-oeh-Wie-oeh-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
KARMA-SWING, The REAL story...

Aangezien iedereen vol verbazing reageerde, wil ik in deze draad toch even uitleggen wat ik precies bedoel met de karmategenslag en waarom ik het vrij zeker denk te weten. :)

Ongeveer een maand geleden doorbrak ik de 300 punten karmagrens. Ik werd grootmeester. Korenwolf blij, piep, piep, feestje, je kent dat wel. ;)
Toen ik echter de volgende reactie plaatste en ik keek in mijn profile, was het karma flink (6 punten) gezakt. Het valt niet meteen op, maar ik was in een keer weer tweakotine-addict. Dat vond ik toen zo raar dat ik meteen ben gaan uitzoeken hoe dat zou kunnen.

Wat bleek: de dag ervoor had ik een reactie geplaatst, maar die had überhaupt alleen positieve beoordelingen gekregen. Daar kon het dus niet aan liggen.
Twee dagen ervoor had ik niet gereageerd, en aan alle postings daarvoor zou het niet kunnen liggen.

Conclusie: het moest liggen aan het plaatsen van een nieuwe reactie, waardoor de reactie/score-ratio (tijdelijk) zakt.

Misschien is het allemaal wel toeval en is de karmawaarde gewoon een tijdje niet ge-update en klopt mijn stelling gewoon niet. ''Niemand'' kent de karma-waarderings-functie namelijk. :)

* korenwolf maakt er zich overigens verder niet druk om, hoor. :)

Pagina: 1