[BC3] Troll ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is dit (first post) een Troll??

1) first post
2) ik vond hem wel grappig. Bij elk apparaat met veel CPU''s is er altijd wel iemand die over koeien begint, zoals ook al eens is opgemerkt door iemand.

Maak ''m dan off-topic oid, maar het is imo zeker geen troll

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je bedoelt dus deze. (voor de andere mods)

Nou, de post komt op mij inderdaad over als een first post, dus in ieder geval zou hij, in mijn ogen dan, maximaal een 0 mogen halen.
Het probleem is echter inderdaad die koe. Je geeft het zelf al aan, zowel in je T.net reactie als hier: bij elk apparaat met veel cpu''s begint iemand over koeien en je merkt op T.net al op, dat nu niemand het meer hoeft te zeggen.
Een tijdje geleden (ik zal zo het draadje even opzoeken) was het bij een vergelijkbaar newstopic zo erg met die beesten (ze ''vervuilden'' de rest van de reacties gewoon) dat er op het TMF toen min of meer is afgesproken om die koeien naar -1 te modden, daarbij gebruik makend van de volgende uitleg van troll:
a broad request for trivial follow-up postings
Wat ikzelf tegenwoordig doe bij die koe-reacties is dat ik de eerste meestal nog laat staan, maar de rest mod ik eerlijk gezegd ook omlaag. Dit is dan nog een apart geval, aangezien het een first post én een koe-reactie is...

Hoe had je dat kunnen weten? Nou, daar komt het zwakke punt van de reactie: niet. Of je moet even heel GoT bestudeerd hebben, maar dat lijkt me een een beetje overdreven eis.

edit:
draadje gevonden. Kijk maar naar:
[topic=139456]
Onofficiele DPC-mod richtlijnen...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Het is ook een brede interpretatie van de modfaq. Omdat daar in de niveauaanduiding gezegd wordt:
  • -1: Flamebaits, Trolls
  • 0: Overbodige postings, dubbelposts, off-topic postings, onschuldige first posts
  • 1: Normale score voor on-topic postings
  • 2-4: Interessant, informatieve, inzichtvolle postings. Reacties die zo interessant zijn dat een bezoeker ze bij wijze van spreke zou moeten lezen, verdienen een +4.
Dat woord onschuldig op nul doet " niet-onschuldige" vaak op -1 belanden.
En de combinatie koe/overduidelijke first-post vinden veel mods niet onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Oh, daar ben ik het mee eens, hij was allesbehalve onschuldig, ik deed het idd. met opzet..

Ik vond het wel grappig, kon de humor er wel van inzien, maar goed, zal wel de enige zijn dan :)

Obligaat=verplicht, daarmee gaf ik zelf al aan dat er altijd koe-reacites tussen zitten, nou, dat was nu gelijk gezegd dus dat probleem was opgelost..

maar goed, nev mind.. m''n karma staat nog op 189, maak me dus geen zorgen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 14 mei 2001 14:03 schreef hezik het volgende:
...
Ik vond het wel grappig, kon de humor er wel van inzien, maar goed, zal wel de enige zijn dan :)
* KeX ziet de humor ook wel, maar zelfs de }:O-opmerking-afvang grap is al vaker voorbij gekomen en dus een spreekwoordelijke oude }:O. Persoonlijk vind ik het nog steeds geen troll.
...
maar goed, nev mind.. m''n karma staat nog op 189, maak me dus geen zorgen :)
Karma past zich op het hele uur na een reactie aan. Bij geen verdere reacties is de eerst volgende keer dat je karma bijgesteld wordt volgens mij eens per dag en wel tussen 12 en 1 ''s nachts. Dikke kans dat die min 1 dan alsnog verwerkt wordt.

Ik heb de post een zetje naar nul gegeven. Da''s klassejustitie uit het voordeel van de twijfel oogpunt. * KeX weet toevallig dat * KeX ondanks een ontzettend snel groeiend aantal posts hier nog niet lang rondloopt en zich constructief en positief bezighoudt. Het blijft een overbodige reactie maar hoeft IMO niet met -1 gestraft te worden.

0.02 ?cts de la * KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 14:52 schreef KexDaFlex het volgende:

Ik heb de post een zetje naar nul gegeven. Da''s klassejustitie uit het voordeel van de twijfel oogpunt. * KeX weet toevallig dat * korenwolf ondanks een ontzettend snel groeiend aantal posts hier nog niet lang rondloopt en zich constructief en positief bezighoudt. Het blijft een overbodige reactie maar hoeft IMO niet met -1 gestraft te worden.

0.02 ?cts de la * KeX
Constructief? Positief? Wat heet! Hezik haalt qua aantal posts per dag zelfs bijna de score van HlpDsK. De constructieve posts op LA waren mij ook al opgevallen. Ook een karma van 189 binnen iets meer dan een maand zie ik ook niet iedereen doen.

Klassejustitie vind ik eigenlijk fout, dat zou niet mogen. Toch zie ik mezelf graag als een strenge, rechtvaardige, maar ook enigszins tolerante moderator en ik steun daarom het initiatief van Kex. Ik zal de post niet weer omlaag modden.

* korenwolf ziet dat de actie van Kex niets heeft uitgehaald, dus zal hij de reactie uit sympathie achteraf ook een zetje geven. :)

edit: de moderatie van Kex was enigszins verlaat. Ik hou mijn modpuntjes dus maar in mijn zak...:)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 14 mei 2001 15:34 schreef Thor-korenwolf het volgende:
...Klassejustitie...
Het is het wel, maar slechts omdat ik anderen op troll zou laten staan en ik iemand het voordeel van de twijfel geef. Dan moet het woord klassejusititie maar in een iets minder negatief daglicht gezien worden.
edit: de moderatie van Kex was enigszins verlaat. Ik hou mijn modpuntjes dus maar in mijn zak...:)
Mij ondergewaardeerd was alweer vertrolled, gemod enz. Het ging snel met het aantal moderaties.
* KeX is wel benieuwd waar de post eindigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
//off topic

Ehm.. bedankt voor de complimenten, ik doe m''n best :)

Wat betreft HlpDsk, ja, DAMN, ik zie dat hij me weer ingehaald heeft, heb een tijdje hoger gestaan. Nou ja, ''t gaat niet om de kwantiteit ;)

Valt niet tegen te knokken, zo''n bot, ik type me helemaal lam hier.

Wat betreft die post, ik zie wel waar ie uitkomt, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen troll, maar wel overbodig.

De }:O grap is al net zo vaak gemaakt als dat er draden zijn geweest met nieuwe proc''s, dus issie overbodig (in ieder geval).

/me zijn ? 0.02

edit: ik zie dat ik er net zoveel voor over heb als /me Kex-Man :)
Pagina: 1