[BC3] Modetrend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het tegenwoordig in de mode om te klagen over moderaties?

Dan denk ik aan de volgende voorbeelden:
edit:
Lekkere moddereters hier...
Hoezo flaimbait???
In http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=312189
//edit: sure, dubbelpost, 2e deel ok, 1e deel zie ik echt nergens anders.
[Reaktie gewijzigd door . . . - - . . .]
In http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=312233
edit: troll?
In http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=312181
edit:
Leuke moderators lopen er hier rond zeg <http://www.tweakers.net/nieuws/g/s/frown.gif> . verstrek alleen maar wat informatie over een gerelateerd onderwerp waar mensen iest verkeerd begrepen hebben.
[Reaktie gewijzigd door ELD]
In http://www.tweakers.net/nieuws/16876?t=989491363&

Dit hele bericht: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=312237

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Beetje zelfkritiek zit er sowieso niet meer in. Niet dat er altijd zo fantastisch gemod wordt, maar dit is ergens gewoon pure onwetendheid gecombineerd met een grote bek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor klachten over het moddereren kunt u zich wenden tot het moddereterforum.
U zult daar in principe een eerlijke en zo objectief mogelijk behanding krijgen voor uw klacht, door een panel van "deskundigen".
url

Die had ik ook nog slingeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

whehhehe...

offtopic op dat accountje .... LOL....

[serieus mode aan]
Als ik PM ben, dan zal degene die daar offtopic bij prikte niet meer kunnen modden :(.
[/serieus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op donderdag 10 mei 2001 13:17 schreef ecteinascidin het volgende:
whehhehe...

offtopic op dat accountje .... LOL....

[serieus mode aan]
Als ik PM ben, dan zal degene die daar offtopic bij prikte niet meer kunnen modden :(.
[/serieus]
Jij had toch afgezien van PM-schap i.v.m. neutraliteit en mogelijke belangenverstrengeling? >:) 8-)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tja, het ís nu eenmaal off-topic, een opmerking over moderating in een thread over virussen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iemand die zeurt over moderaties... als je daar dan een tip geeft om ergens anders te zeiken incl url... dan noem je dat nog steeds behulpzaam ipv offtopic oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De laatste tijd geven steeds meer mensen hints over hoe slecht de moderatie in hun ogen wel niet is. Vaak doen ze dat zelfs al na één moderatie. Soms kan ik me daar mateloos aan ergeren en soms is het voor mij dan ook de reden om een post over het algemeen lager te beoordelen.
Het erge is eigenlijk nog wel, dat veel mods er gewoon intrappen. Niet zozeer de TMF-mensen natuurlijk, maar mensen die gewoon incidenteel modden zijn daar erg gevoelig voor, heb ik het gevoel.

Dat aanmaken van die moddereter account vind ik overigens een ontzettend goed idee. Ik weet niet wie het gedaan heeft (al heb ik een idee...), maar is het niet een idee om dat password met een aantal mensen te sharen, zodat dit soort reacties altijd op dat account terecht komen; je profileert je als TMF dan veel beter.
Ik kan me overigens ook voorstellen dat de rest hier niets in ziet...

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

Thor, zelfs dat is gebeurd. (het sharen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 14:29 schreef Jaymz het volgende:
Tsjakka!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ik moet bekennen dat ik, ondanks dat ik me ook weleens stoor aan replies over de moderatie, zeker als ze snel gemaakt zijn, ook weleens een keer zo''n opmerking gemaakt heb uit frustratie en onbegrip over een ontvangen troll/overbodig op een informatieve/inzichtvolle post van myself. Ik probeer het achterwege te laten en een post die erg krom staat evt. hiero te melden, maar je vermoedt soms dat zo''n eikel-moderator TMF toch niet bezoekt en je kunt dan dus zo iemand moeilijk anderszins bereiken :(.

Zo''n standaard TMF-doorverwijzing is perfect. Mag van mij verder op 0 staan, als zijnde een dienstmededeling. Zou wel handig zijn als-ie automagisch op hetzelfde niveau te lezen zou zijn, als de aangesproken post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 10 mei 2001 14:37 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

Tsjakka!!! >:)
Ik kan dat ook, en ik kan het kracht bijzetten 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op donderdag 10 mei 2001 14:29 schreef Jaymz het volgende:
Dan heb ik iets gemist indertijd. Kan iemand mij het account en password dan doorgeven svp? Ik zie ''m eigenlijk ook nooit opduiken, dus ik wist niet dat-ie daadwerkelijk in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

HAHAHAHA...... Moddereter Account is al 5 maanden oud (doe serach op lumineus in TMF) en zal misschien nu wel lekker handig worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Is (bijna) onderweg testcae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jaymz moet aan de ICQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 14:46 schreef ecteinascidin het volgende:
HAHAHAHA...... Moddereter Account is al 5 maanden oud (doe serach op lumineus in TMF) en zal misschien nu wel lekker handig worden :)
Nee, dat ga je niet menen! Ik dacht echt dat het idee vandaag even bij iemand opgekomen was.

* korenwolf gaat zich even in een hoekje zitten schamen... |:(

Ik zal er vanavond nog eens naar searchen, ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nu zo 123 niet kan vinden.

edit: Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 10 mei 2001 14:48 schreef ecteinascidin het volgende:
Jaymz moet aan de ICQ :P
Jaymz moet helemaal niets, en heeft dat ICQ geval al eens uitgelegd. ''T komt pas als ik thuis internet heb, en dan alleen als ik thuis ben.

Of iemand moet mij kunnen uitleggen welke smoes ik (als systeembeheerder) tegen m''n collega''s kan gebruiken om ICQ te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-10 21:18
* Tha_Snail heeft de betreffende draad gevonden na een search naar lumineus, en ik vind het nog steeds een goed idee. In die draad staat toch al 1 persoon die het niet een goed idee vindt, als het account wordt downgemod... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ik wist wel dat-ie indertijd door iemand aangemaakt was, maar ik had nooit een PW ontvangen. Inmiddels heb ik ''m mogen ontvangen. Het Password is..oops, bijna verraden.
* Cookie kan het password moeiteloos onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[topic=105017]

hoppa..

zit dus wel een standaard tekst aan vast die je hier wel kan neerplanten, maar dan moet je dus de url ook meenemen en dat is lastig. :)
Voor klachten over het moddereren kunt u zich wenden tot het moddereterforum.
U zult daar in principe een eerlijke en zo objectief mogelijk behanding krijgen voor uw klacht, door een panel van "deskundigen". :)
* Delerium gaat ff wat passen via ICQ opgooien....

Jaymz, sorry, maar ik ICQ sneller dan jij meelt... :+, maakt an sich niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 15:00 schreef KexDaFlex het volgende:
lumineus idee
En bedankt voor het linkje, Kex. Sorry, C39H43N3O11S, hij was net drie minuten eerder. Het linkje was iig niet binnen enkele minuten te vinden en ik had vanmiddag haast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op vrijdag 11 mei 2001 00:49 schreef Thor-korenwolf het volgende:
...C39H43N3O11S...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Is het erg dat ik ergen iets niet helemaal begrijp. Ik bedoel, wie is die scheikundige formule. (sorry K*T verbinding met koorstuitslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op vrijdag 11 mei 2001 00:55 schreef Jaymz het volgende:
Is het erg dat ik ergen iets niet helemaal begrijp. Ik bedoel, wie is die scheikundige formule. (sorry K*T verbinding met koorstuitslag)
* KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 11 mei 2001 01:04 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

* Jaymz
Dan zeg ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Keej, Ik heb hier iets van iemand die last heeft van een kip ei situatie. In . de .NET draad van zondag 20 mei staan veel reacties van blouwekip die vaak een edit met gezeik over het modsysteem staan, wat volgens mij ook weer extra downmodding reacties veroorzaakt. Het gevecht dat hij, in de voor veel TMF-ers al bij voorbaat als %#@draad bestempelde nieuws, voert is de bekende linux/MS variant gecombineerd met het schelden op linux minded modderators.
voorbeeld
Kaap doet er een schepje bovenop en wakkert de oorlog aan. Met andere woorden, weer een MS gerelateerde nieuwsposting die alleen maar dit soort discussies in de reacties achterlaat.

* KeX is benieuwd of de mod-consensus in deze bijgesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fok, fok, fok, fok, fok, fok, fok!

IE weigert nog steed om tweakers.net aan te bieden :( dus in houdelijk kan ik niet meeblaten.

edit:

Hmm, opmerkelijk, die links verwijzen naar www.tweakers.net\bladiebla_enzovoort, als ik daar athena.tweakers.net van maak, kom ik er wel.

:? gelukkig heb ik meer verstand van duiken en pannenkoeken eten, ik geloof niet dat ik deze echt snap...

/edit

Anywayz, ik heb de afgelopen tijd vaker gebruik gemaakt van het Moderetter Account (tja, ik kende dat verhaal van 5 maanden terug nog wel :P en had ook het wachtwoord), ik wil soms nog wel eens de vrije tekst gebruiken, zeker als er weer zo''n anti-moderator-sfeer ontstaat.

Ik denk dat we het nog eens moeten hebben over het gebruik van dat account.

Voorstel:

We handhaven de tekst zoals ie ook in deze draad staat, eventueel voorafgegaan door een eigen stukje tekst, ik zou dat graag willen, om duidelijk aan te kunnen geven naar een user waarom iets gemod wordt. Soms kan dat nuttig zijn.

Overigens modereer ik daarna onder mijn eigen naam het moderetter account (om de reply zo lang mogelijk in ere te houden).

Overigens lijkt het mij niet dat er ook gemod wordt met dat account, maar dat we het alleen gebruiken voor bovengenoemde activiteiten.

Eens? Of zijn er andere ideeen?

/me wil weer modden, maar op de één of andere duistere wijze denkt mijn systeem daar anders over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 22 mei 2001 10:08 schreef TgF iets over het Moddereter Account:
Ik gebruik het ding niet vaak, maar als dan met de standaard tekst en een upgrade van de mod in kwestie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 13:57 sloeg ecteinascidin Den Spijcker Op Zijnen Kop met deze opmerking:
Iemand die zeurt over moderaties... als je daar dan een tip geeft om ergens anders te zeiken incl url... dan noem je dat nog steeds behulpzaam ipv offtopic oid.
En daarom modereer ik het MA altijd op +1 Behulpzaam.

Ik sta volledig achter deze stelling, maar dat zal geen verassing zijn. Als je het nl. omdraait: iemand die gaat lopen zeiken over de beoordeling van zijn reactie wordt daarvoor ook niet gestraft, ook niet degene na hem die het (uiteraard) helemaal met hem eens zijn en een mod-oorlog willen starten.

Nee, dat vindt iedereen ineens Inzichtvol, Behulpzaam, Grappig, Interessant, etc.

[mijmer-mode]

*zucht*
Vroeger kon het selecte gezelschap de moderatoren dergelijke figuren vroegtijdig de mond snoeren en kwam dit relatief weinig aan de oppervlakte, nu probeer je op een nette wijze toelichting te geven en dan krijg je dit soort gezeur.
*zucht*

[/mijmer mode]
Pagina: 1