En zelfs een lumineus idee. :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Al zeg ik het zelf. Voor deze ene keer heb ik zelfs geen hulp van Femme nodig, da's wel zo makkelijk.

Om het gezeik gericht op 1 persoon die zo vriendelijk is een behulpzame posting te doen(betreffende moderaties), voortaan te voorkomen (zie de affaire badmuts) heb ik dus het volgende in de planning.
Ik zal een nieuwe user aanmaken en onder deze usernaam worden voortaan ALLE verwijzingen naar het modereerforum gedaan.

Waarom een nieuwe user (account:Moddereter Account)? Als iemand een klacht heeft en iemand van 'ons' erop reageert trekt dat aandacht en krijgt deze soms de volle laag. In principe zou deze account leeg kunnen blijven en dus een geheel neutraal en objectief boodschapje kunnen doorgeven zoals:
voor klachten wend u zich tot het moddereterforum
Door deze neutrale en verder geen aanstootgevende tekst komt de user hier schelden en blijft de draad op Tnet tenminste bespaard. De tekst die deze account moet plaatsen zal dus een standaardtekstje moeten zijn dat in een tekstbestand ergens staat en alleen gecopied-paste moet worden.
Om de neutraliteit te waarborgen, zal ik dit account vrijgeven aan een aantal Betrouwbare moddereerders die redelijk modereren (ik noem bv GaMeOvEr, TgF, wat Lieve Adjes, irrelevant etc), zodat iedereen in principe dezelfde neutrale boodschap kan geven (en de herkomst niet traceerbaar is).

Dus, standaardaccount plaatst tekst, user komt hiero schoon blijft Tnet. :).

Op en aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Dat de herkomst niet traceerbaar mag zijn lijkt mij duidelijk. Aangezien het een normale neutrale posting moet zijn en blijven is iedereen verantwoordelijk voor hoe en waarom. Alleen mensen die deze verantwoordelijkheid aantoonbaar kunnen dragen zouden dus in principe dit account kunnen gebruiken.
Overigens zal dit account niet zo vaak gebruikt hoeven te worden en hoop ik dat iedereen op den duur de weg naar dit forum kan vinden. (ach ja, de newbies he :)).

ik moest ff mijn systematische spelfout er maar uit halen (anders valt het alsnog op).
maar ik ben al een beetje gaan
testdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
LOL! Dit is zout in de wond strooien! Je zou dat 'Moddereter Account' type toch een schop geven als je hem op straat zou tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:16

GaMeOvEr

Is een hork.

ecteinascidin, ik vind hem geniaal !

Helemaal nix op aan te merken !

Een Adje misschien ?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Voor klachten over het moddereren kunt u zich wenden tot het moddereterforum.
U zult daar in principe een eerlijke en zo objectief mogelijk behanding krijgen voor uw klacht, door een panel van "deskundigen".
Errug leuk idee, maar ik zou de boodschap wel veranderen. Vooral dat panel van deskundigen komt nl behoorlijk arrogant over, ook al staat het tussen haakjes en is het misschien waar ;)
Als je het zo neutraal als mogelijk wilt houden kan je het maar beter weglaten, anders krijg je daar weer allerlei flames op etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13807

ik vind dit regelrechte onzin, sorrie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19688

volgens mij krijg die account de volle laag, van mij in ieder geval wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Jullie gaan je gang maar. Het is niet meer dan een verwijsbriefje hierheen en niemand van ons gaat ervoor opdraaien omdat het anoniem is. Op Tnet erop reageren is A) dom, B) overbodig en C) de laatste reactie die je op Tnet kan plaatsen.

Zie het als een vorm van behulpzaamheid om iemand het idee en de mogelijkheid te geven om de weg hierheen te vinden. Niet iedereen is zo slim als jullie 2 om geheel op eigen initiatief de weg hierheen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
Waarom anoniem? Je laat je door een type als badmutsje toch niet ontmoedigen? En als het wel anoniem is (en misschien wat minder arrogant geformuleerd), zou dat dan helpen - m.a.w. zou de boze troller dan wel naar GoT gaan i.p.v. zijn gal te spuien in de thread zelf? Dacht ut niet. Je hoeft er ook niet wakker van te liggen als je op die manier wordt aangevallen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Irrelevant nu slecht slaapt ;).

Als er geklaagd wordt over moderatie op deze manier krijgen ze van mij gewoon een -1. Opmerkingen over moderaties waarbij iemand de moeite neemt om zich te verduidelijken of zijn standpunt te beargumenteren krijgen beoordeel ik gewoon op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Wel, ik kom hier ook voor mijn plezier. Ik heb niet veel trek in een persoonlijke discussie waarbij gewoon onder de gordel wordt geschopt. Dat is dus ook de reden dat ik niet over moderaties op Tnet becommentarieër. Dat doen ze hier maar.

Indien een neutrale boodschap wordt neergezet dan is daar niets mis mee. Overigens is dit voornamelijk voor newbies bedoelt die echt niet beter weten. Je ziet soms een edit van iemand die vind dat het niet terecht is en niet iedereen heeft zin in een reactie en zo'n newbie is ook niet blij. Hier heeft iemand tenminste nog wat aan en is een over en weer vragengesprek op Tnet niet nodig.

De afgelopen 2 dagen nog niet veel gevallen daarvan gezien, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19673

Is het geen mooi idee om deze accountpass ook aan andere die-hard mods te geven, zoals moi, en irrelevant (als hij dat wil) en gameover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19688

Op zaterdag 13 januari 2001 19:17 schreef ecteinascidin het volgende:
Jullie gaan je gang maar. Het is niet meer dan een verwijsbriefje hierheen en niemand van ons gaat ervoor opdraaien omdat het anoniem is. Op Tnet erop reageren is A) dom, B) overbodig en C) de laatste reactie die je op Tnet kan plaatsen.

Zie het als een vorm van behulpzaamheid om iemand het idee en de mogelijkheid te geven om de weg hierheen te vinden. Niet iedereen is zo slim als jullie 2 om geheel op eigen initiatief de weg hierheen te vinden.
Moet ik dit als een bedreiging zien?
zo ja, -1 troll voor deze posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Nee hoor, een bedreiging is dit niet. Iets als; "Als Stefana3a zo doorgaat, wordt het volgend jaar geen Stefana4a >:)!" bijvoorbeeld wel.
;)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
Op zondag 14 januari 2001 19:41 schreef D.Kasemier het volgende:
Is het geen mooi idee om deze accountpass ook aan andere die-hard mods te geven, zoals moi, en irrelevant (als hij dat wil) en gameover
Het is dus niet moeilijk om te raden wie er afgebekt dient te worden als 'Moddereter Account' weer eens z'n behulpzame melding doet op T.net. Ik vind het nog steeds geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja? met ze x'en staan we sterker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 21:50

Jaymz

Keep on moving !

Ik blijf m'n kop wel lekker boven het maaiveld uitzteken. (zal het wel netter doen dan als bij batmutsje, maar ik was toen niet zo goed gemutst ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Op zondag 14 januari 2001 20:46 schreef stefana3a_revision_1 het volgende:

[..]
Moet ik dit als een bedreiging zien?
zo ja, -1 troll voor deze posting
Stefana:

Tss, het wordt dus weer tijd voor een nieuwe revisie Stefana, voor dit soort opmerkingen is het idee van ecteinascidin dus bedoeld! Lekkere professionele reactie :r

Ecteinascidin:

Goed idee, het zal nog wel wat fine tuning moeten hebben, maar het begin is er! Ik ben het met trashbash eens dat die opmerking over "het panel" wellicht eruit moet, maak er desnoods van:

Heb je vragen of opmerkingen over de beoordeling? Wend je dan tot het Moddereter Forum
Op het Moddereter Forum kun je een vraag stellen over de beoordeling van jouw reactie. Op dat forum krijg je in de regel een reactie van één van de vaste moderators die je kunnen vertellen waarom jouw posting zo beoordeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Euh ja wat zal ik zeggen...

Aan de ene kant is het wel een goed idee, aan de andere kant is het misschien wat lullig, maarja da's dan pech, mijn zegen heb je :P

Ik vind het tekstje van TgF wel beter dan die van ecteinascidin als ik eerlijk moet zijn ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Tekst van TgF is iets beter. Er zal alleen ff zoiets bijmoeten als: Indien de moderatie inderdaad onterecht is, zal deze worden rechtgezet.

Zal vanmiddag een hoop melen sturen.
Floris, GameOver, TgF en jaymz, irrelevant in ieder geval. Dkasemier in principe ook.

Otis hoeft zoiets niet te hebben, iemand vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhrm, doe je er dan ook een verklaring bij wat de bedoeling is?

Een aantal van ons weet niet waar het over gaat:

- irrelevant loopt zijn been te breken (sterkte!)
- GaMeOvEr is ziek (sterkte!)

Ik zie um wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ecteinascidin: Had jij m'n adres nou ? 'K dacht ut wel, maar weet het even niet zeker. Irrelevant heeft em iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 15 januari 2001 13:53 schreef Jaymz het volgende:
Ecteinascidin: Had jij m'n adres nou ? 'K dacht ut wel, maar weet het even niet zeker. Irrelevant heeft em iig wel.
Maar die is zijn been aan het breken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Ik heb iedereen zijn adres en de bedoeling is eigenlijk simpel: Zodra iemand klaagt over modereatie zet je dit account aan en plaats je deze tekst (nog niet helemaal af) erbij en dan smeer je hem weer.
Geloof me, zo vaak is het gelukkig niet nodig dus echt veel moeite kost het niet. ik heb alleen wat namen nodig omdat anders de herkomst wel makkelijk te traceren is (ik dus :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik steun je voor de volle 99,9% ;) ik heb je mijn alternatieve mail adres toegezonden, doe je Moderator verhaal daar maar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T'Net is down!!! aarghhhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hmm, bij mij anders niet, welke Tweakers.net bezoek jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. off topic, maar dat terzijde
2. T.net is NIET down, maar gedraagt zichzelf wel een beetje buggy, ik krijg met enige regelmaat time outs, ff de refreshknop beroeren et volia.

Click op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/106475 en lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19885

Hij was wel down toen ik dat postte, athans bij mij en bij heel veel anderen en dan ook echt geheel down, en dan minuutje weer up. en GoT had toen ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welnee, ik vind dat down betekend dat je er gedurende x-tijd niet op kunt, in dit geval ging het slechts om een paar seconden.

Ik heb de frontpage altijd openstaan en soms kreeg ik een "pagina kan niet worden geladen" fout, refresh, en hij was er weer.

Dan is de site niet echt down.

Maar goed, die discussie heeft nu geen zin meer, want beide sites zijn er gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn stem telt nog niet zo heel erg mee
(hoewel het wel vordert)
Maar ik vind het idee alvast goed, we geven alvast aan dat we het zelf proberen op te lossen, als Femme dan er misschien voor kan zorgen dat het account alvast niet helemaal vast loopt (als je zwaar in de - staat kun je alleen maar postst van 0 zetten :( ) dan heeft dit project zeker kans van slagen.

TheGhostInc doet mee (wil zelf niet mee posten, doet het anders toch fout ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Ik heb het mailtje wel gehad, maar zal er naar alle waarschijnlijk heid ook bijna geen gebruik van maken. Ik stel het echter wel op prijs dat ik er eentje heb gehad :)

Mocht het er van komen dat ik het nodig heb, heb ik iig een username en wachtwoord om mee te werken. Op het moment dat deze "user" een laag karma heeft, waardoor op een te laag niveau gepost word, kan ik wel kijken of ik de user een reset kan geven.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
In principe is een laag karma onmogelijk, omdat de posting bij een klacht wordt gezet. Iedere keer zou het een +2 behulpzaam moeten vangen, dus daar maak ik me niet veel zorgen over.

Floris weet misschien nog wel een adje die in dit complot gestopt kan worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Of een 0: Off-topic.

Behulpzaam lijkt me alleen terecht als het (enigszins) on-topic is.

Trouwens, je bent er zelf bij (je weet waar je gepost hebt, dus kun je 'em een beetje in de gaten houden)

[edit:Nee, nu geen Typo, gewoon aanvulling ;)]
Pagina: 1