Nah ja, boeien!Op maandag 28 mei 2001 19:32 schreef JvS het volgende:
even voor de oplettende lezer.
[..]
en dan:
[..]
Dat waren wel een héle langzame twee minuten dan, hoor Pier!
(in afwachting van de standaardreactie van pier, als-ie het fout heeft: "nah ja, boeien!"
Goh, ik kan weer een beetje lachen
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Virussen? Scan ze hier!
Als het zo simpel was, zou er al wel een oplossing zijn gekomen.een .plan-update maken met de reden en wanneer het opgelost is...
En ik kan ook al niet zoeken...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
tering wat is dat hier weer brak!
en niemand ide snapt waarom.. aiaiaiai, ocharme ons verslaafden
code #55 - Femme is weer bezig
code #1 - Arjen kan er weer es niet van afblijven
af en toe doet ie iets en dan is het weer #55 of ''Kan Server Niet Vinden''
maareuh... server rebooten helpt bij mijn comp vaak als het niet meer zo lekker draait
/sbin/shutdown -r now
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
* Sharky lacht iedereen hard uit
This too shall pass
Bulldog heeft net een topic van me weggehaald met een #49...
Hier moet iets aan gedaan worden
zelfs een 404 tijdens het posten
Verwijderd
Grote posts: Ctrl+A, Ctrl+C, het zou niet nodig moeten zijn, maar je zult blij zijn als je post weer eens ergens strand op weg naar meneer vuurwerkOp maandag 28 mei 2001 20:49 schreef DinoRaptor het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!
Bulldog heeft net een topic van me weggehaald met een #49...... Duurde me 10 min ommut topic te schrijven. 100+ woorden...
Hier moet iets aan gedaan worden
edit:
zelfs een 404 tijdens het posten[edit2]en veranderen[/edit2]
Verwijderd
Zou je denken?Op maandag 28 mei 2001 20:17 schreef Femme het volgende:
Begin vorige week ging het gewoon goed. Er klopt gewoon ergens iets niet.
Verwijderd
toen ik net ff de search wilde gebruiken!Search staat momenteel uit om te zien watvoor invloed dat heeft op de servers
Zelfs het computertotaal forum is stabieler (maar lang zo leuk niet
Anyway, wie zit er nou zo te kloten met die handel daar bij vuurwerk? Of is dat hele topix gewoon 3x niets??
Is het nou zo moeilijk om een paar pc''s zo te configureren om een forum te draaien?
C!T heeft geen 850K pageviews (t.net+Fok!)Zelfs het computertotaal forum is stabieler
Verwijderd
Zou kunnen (ik zit niet in de bezoekcijfers). Maar vind je dat een geldige reden voor het brakke functioneren van GoT? (T.net doet het prima bij mij)Op maandag 28 mei 2001 21:23 schreef Femme het volgende:
C!T heeft geen 850K pageviews (t.net+Fok!)
Verwijderd
Tijdens de langdurige table locks stonden er ook bijna altijd een paar search queries in de process list.
Maar nu kunnen we niet meer massaal utfs roepenOp maandag 28 mei 2001 21:34 schreef Femme het volgende:
Het gaat idd stukken beter sinds de search uit is. Praktisch geen slow queries meer en ook weinig non-immediate table locks.
Tijdens de langdurige table locks stonden er ook bijna altijd een paar search queries in de process list.
Verwijderd
Je kunt niet eeuwig de search uit laten staan.
[edit]
Overigens is het gekanker op Topix en de servers onzin. Als alles draait hoor je niemand, maar als 0.01% van de service weg valt is het meteen *allemaal* crap.
Beetje respect voor Arjen en de server admins mag ook wel, ze zijn niet voor niets bezig...
[edit 2]
Hmm, Topix gaat nu automatisch al posts van Floris opruimen?
Nee, maar nu weten ze wel een klein beetje waar de problemen oa aan kunnen liggen, en kunnen ze daar ook aan werken.Op maandag 28 mei 2001 21:36 schreef [nielsonline] het volgende:
Okay, zonder search werkt het beter, en dan?
Verwijderd
http://bugs.topix.nl:[quote]
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: ''arjen@athena.webmagix.net'' (Using password: YES) in /home/arjen/bugs.topix.nl/core_API.php on line 28
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: ''apache@localhost'' (Using password: NO) in /home/arjen/bugs.topix.nl/core_API.php on line 29
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /home/arjen/bugs.topix.nl/core_API.php on line 29
ERROR: FAILED CONNECTION TO DATABASE
[/quote]
UTFseuhhhh laat maar...
Hoop dat ie snel weer tot onze dienst staat want ik ben nu zo''n 1000+ topics aan het doorzoeken op 1 berichtje..
Ehm, met alle respect voor Arjan&Co, maar er is hier meer an de hand dan 0.01% vd. service welke wegvalt. Zolang ik ingeschreven sta hier (nog niet zo lang) heeft het forum nog nooit goed gewerkt, als je een uurtje aan het forummen bent heb je iets van 99% kans dat je minimaal 1 error voor je kiezen krijgt imo. #55, #24, #1, enz. De SQL server is zo ongeveer minimaal 1 keer per dag koffie aan het drinken, enz.Overigens is het gekanker op Topix en de servers onzin. Als alles draait hoor je niemand, maar als 0.01% van de service weg valt is het meteen *allemaal* crap.
An sich ben ik het wel met je eens mbt. respect etc, kankeren is het makkelijkste wat er is. Het probleem is imo juist dat er op constructief bedoelde posts vaak afwijkend, geirriteerd of zelfs helemaal niet gereageerd wordt. Op zich snap ik dat best wel, ik zou het ook strontvervelend vinden als ik mijn best deed om iets draaiende te houden en mensen er continu over zouden lopen te zeiken. _Echter_ ''men'' wil t.net graag ''professioneel'' aanpakken, en daar hoort ook verantwoording afleggen tegenover de users bij.
Tsja, als alles goed loopt zul je daar idd. weinig van horen, je zou alleen wel de hoeveelheid hits etc. kunnen zien als waardering..
Danku voor dit vertrouwenOp maandag 28 mei 2001 21:36 schreef [nielsonline] het volgende:
[edit]
Overigens is het gekanker op Topix en de servers onzin. Als alles draait hoor je niemand, maar als 0.01% van de service weg valt is het meteen *allemaal* crap.
Beetje respect voor Arjen en de server admins mag ook wel, ze zijn niet voor niets bezig...
[edit 2]
Hmm, Topix gaat nu automatisch al posts van Floris opruimen?, niet tevreden over je post, Floris?
Euhm mijn post had ik al een tijdje daarvoor getikt, maar het was al door 2 of 3 anderen gezegd, dus ik heb hem gelijk na het plaatsen weer verwijderd (binnen 10 seconden schat ik).
effe vriendelijk vragen aan onno of ze zijn search (expertise) (tijdelijk) mogen gebruiken?Op maandag 28 mei 2001 21:36 schreef [nielsonline] het volgende:
Ik krijg altijd heel veel code #30, is dat errug?Op maandag 28 mei 2001 22:19 schreef hezik heel veel
PSN
Volgens mij heb je er daar nog maar ~1250 van gehadOp maandag 28 mei 2001 22:28 schreef YakuzA het volgende:
Ik krijg altijd heel veel code #30, is dat errug?
Ten eerste valt dat wel mee. Ik kon hier vorige week prima zonder problemen forummen. Ten tweede betaal jij nergens voor waardoor wij geen geld hebben om een quad Alpha Tru64/Oracle clustertje neer te zettenEhm, met alle respect voor Arjan&Co, maar er is hier meer an de hand dan 0.01% vd. service welke wegvalt. Zolang ik ingeschreven sta hier (nog niet zo lang) heeft het forum nog nooit goed gewerkt, als je een uurtje aan het forummen bent heb je iets van 99% kans dat je minimaal 1 error voor je kiezen krijgt imo. #55, #24, #1, enz. De SQL server is zo ongeveer minimaal 1 keer per dag koffie aan het drinken, enz.
Moeilijk die smileysOp maandag 28 mei 2001 22:33 schreef Femme het volgende:
[..]
.
PSN
Verwijderd
Ehmm, die page wil niet gevonden worden.Op maandag 28 mei 2001 19:55 schreef Femme het volgende:
De gezondheid van MySQL kun je hier volgen: http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats . Slow table locks moet zo laag mogelijk zijn (nu 2% en dat gaat redelijk), evenals running threads (<10 is erg netjes).
Sorry, ik niet.. veel ''page cannot be found''..Ten eerste valt dat wel mee. Ik kon hier vorige week prima zonder problemen forummen.
Ik wil best betalen en er is in het verleden ook aangeboden om een dergelijke (nou ja) server te helpen bekostigen. Daarnaast heb ik het vermoeden dat het probleem niet zozeer in de hardware zit atm, toch?Ten tweede betaal jij nergens voor waardoor wij geen geld hebben om een quad Alpha Tru64/Oracle clustertje neer te zetten .
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor het werk wat er verzet word, ik denk dat mijn stats duidelijk genoeg aangeven dat ik GoT/T.net wel kan waarderen
Verwijderd
Ik bedoel de search is volgens mij al 2(!) keer eerder uitgeschakeld geweest zonder dat er een merkbare verbetering waargenomen is nadat hij weer aan is gezet
Ik probeer niemand af te zeiken ofzo en ik zal de laatste zijn om te zeggen dat GoT niet cool is, ik ben er niet voor niets bijna dagelijks te vinden! Maar dit gestuntel is toch om te
Nou nou, zo erg is het nou allemaal ook weer niet, er moet wel genuanceerd worden (dat was wat ik eigenlijk probeerde te doen nl).Misschien moeten we gewoon leren leven met een slecht functionerend forum!
[..]
Misschien is het gewoon onmogelijk om topix stabiel draaiend te krijgen.
[..]
Maar dit gestuntel is toch om te !!
Ik ben het structureel oneens met beide groepen mensen; mensen die zeggen dat Topix best goed draait en mensen die zeggen dat Topix totaal k*t draait. De waarheid ligt imo, zoals zovaak, in het midden.
Kode #55, sowhat. Wacht ik gewoon even.
En posts doe ik altijd eerst in een notepadje, dan weet ik zeker dat ik niet overnieuw hoef te beginnen.
Verwijderd
Ik ben inderdaad een beetje sjaggie; soms werkt het forum idd goed! Maar gister en vandaag moet ik elke topic wat ik open standaard refreshen omdat er geen inhoud inzit er een #55 op me scherm verschijnt of de hele pagina niet gevonden wordt!Nou nou, zo erg is het nou allemaal ook weer niet, er moet wel genuanceerd worden (dat was wat ik eigenlijk probeerde te doen nl).
Dan kan ik me ergeren aan de nonchelante manier waarom de crew hiermee omgaat!
Als jij je getroll voortaan even voor je wilt houden, dank je.Op maandag 28 mei 2001 22:33 schreef Femme het volgende:
De expertise van Onno gaat zover als het kunnen installeren van Netware Web Search Server.
Ik heb meer kaas gegeten van programmeren dan jij, Jorma en Arjen bij elkaar. En dat ik toevallig een kant en klaar iets voor mijn zoekgeval gebruik (wat jullie ook zouden moeten doen, kennelijk zijn jullie niet in staat zelf iets te bouwen... beter iets goeds van iemand anders gebruiken dan iets slechts van jezelf) zegt niet dat ik er dus niets van weet.
Dat lijkt me toch net op de expertise die we nu effe erg goed kunnen gebruikenOp maandag 28 mei 2001 22:33 schreef Femme het volgende:
De expertise van Onno gaat zover als het kunnen installeren van Netware Web Search Server.
Verwijderd
Je spreekt jezelf nogal tegen?Op maandag 28 mei 2001 23:15 schreef Onno het volgende:
[..]
Als jij je getroll voortaan even voor je wilt houden, dank je.
[..]
kennelijk zijn jullie niet in staat zelf iets te bouwen... beter iets goeds van iemand anders gebruiken dan iets slechts van jezelf) zegt niet dat ik er dus niets van weet.
Verwijderd
Lees beter.Op maandag 28 mei 2001 23:22 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen?
MySQL is toch het probleem?Op maandag 28 mei 2001 23:27 schreef [nielsonline] het volgende:
Btw, de problemen komen door te weinig server capaciteit, niet door Topix voor zover ik weet
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Dat is helemaal niet zo simpel te zeggen.Op maandag 28 mei 2001 23:27 schreef [nielsonline] het volgende:
Btw, de problemen komen door te weinig server capaciteit, niet door Topix voor zover ik weet
Verwijderd
Ik lees prima hoorOp maandag 28 mei 2001 23:27 schreef Onno het volgende:
Hee, ik ben niet begonnen hoor.
[..]
Lees beter.
Maar eerste zeg je tegen Femme dat ie z''n flames thuis moet houden, en vervolgens ga je flamen over de search? ''ik kan beter proggen dan Femme, Arjen en Jorma bij elkaar'', etc.
Boeit me niet hoor, vindt ''t alleen een beetje raar, die 2 zinnen in 1 post
Verwijderd
Het viel me gewoon op, thats all.
Flamen is lame, dus bij deze: [/upcomming_flame].
anders gaat hij dicht..
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Er wordt zo snel mogelijk een oplossing gezocht. Tot die tijd is niet veel anders mogelijk dan de search uitzetten.Dan kan ik me ergeren aan de nonchelante manier waarom de crew hiermee omgaat!
''Discussiëren'' met Onno heeft niet zoveel zin, dus dat ga ik ook maar niet doen. Ik geloof graag dat je geweldig kunt proggen.
Verwijderd
24/7 of alleen op bepaalde dagdelen?Op maandag 28 mei 2001 23:41 schreef Femme het volgende:
[..]
Er wordt zo snel mogelijk een oplossing gezocht. Tot die tijd is niet veel anders mogelijk dan de search uitzetten.
aw, c''mon people..
trolls/flames (twee verschillende dingen, de 1e post van Femme was een troll, de reactie van Onno een Flame) zijn niet nodig, niemand bereikt daar nl. wat mee. Topix wordt er niet beter van en de verstandhouding crew/users ook niet.
// on-topic
Femme:
- Uit eerdere threads heb ik begrepen dat er genoeg mensen zijn die best een steentje willen bijdragen op financieel vlak. Is er inmiddels al een (bij t.net behorend) rekeningnummer waar dit naar toe kan?
- Zit het probleem nou dan toch in de hardware? Ik had juist uit eerdere posts begrepen dat het softwarematige problemen waren?
En dus begin je maar te trollen?? Als je niks nuttigs te zeggen hebt, hou je dan gewoon stil zeg.Op maandag 28 mei 2001 23:41 schreef Femme het volgende:
''Discussiëren'' met Onno heeft niet zoveel zin,
En verder valt er best te discussieren, mits je argumenten gebruikt. (dat is de hele essentie van discussieren) Ik kan wat ik zeg beargumenteren, en doe dat ook. Dat jij en anderen dat niet kunnen of doen is geen reden om maar te zeggen dat ik irritant ben, of dat er niet met mij te praten valt.
Verwijderd
Leuk, maar als gebruikers financieele bijdrages gaan leveren, verwachten zij daar ook de gewenste kwaliteit bij, maar wat als dat desondanks niet behaald kan worden?- Uit eerdere threads heb ik begrepen dat er genoeg mensen zijn die best een steentje willen bijdragen op financieel vlak. Is er inmiddels al een (bij t.net behorend) rekeningnummer waar dit naar toe kan?
Lijkt me sowieso niet slim... Als GoT en T.net geld ontvangen van users, hoe kun je dan nog users waarschuwingen geven en bannen e.d.? Dat is nogal wrang... Maar i.e.g. denk ik niet dat het zo''n vaart zal lopen, toch?Op maandag 28 mei 2001 23:55 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Leuk, maar als gebruikers financieele bijdrages gaan leveren, verwachten zij daar ook de gewenste kwaliteit bij, maar wat als dat desondanks niet behaald kan worden?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat weet ik niet, behalve dat-ie ''soms nu wel 250% sneller'' is.Wat is er veranderd dan?
Verwijderd
Idd, nog zoeen, zou een gezellige boel worden inderdaad, als iedereen z''n ban eraf kan kopen
Dat is idd een probleem. Zonder database replication is het moeilijk om een hoge uptime/availability te garanderen.Leuk, maar als gebruikers financieele bijdrages gaan leveren, verwachten zij daar ook de gewenste kwaliteit bij, maar wat als dat desondanks niet behaald kan worden?
bdw: Arjen heeft de search geoptimaliseerd. Morgen zien we in hoeverre dat effect heeft.
Verwijderd
Wat is er veranderd dan?Op dinsdag 29 mei 2001 00:23 schreef Femme het volgende:
[..]
bdw: Arjen heeft de search geoptimaliseerd. Morgen zien we in hoeverre dat effect heeft.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Je moet ervoor betalen!Op dinsdag 29 mei 2001 00:29 schreef Wirf het volgende:
Is Topix nou eigenlijk ergens te downloaden? (inc. source) Ik ben erg geintresseerd in dit soort problemen, misschien als ik een (erg) goede dag heb, kom ik toevallig een bug/performance probleem tegen wat ik kan maken, dan hebben jullie er ook nog wat aan.
Verwijderd
Maja, ik ken het gevoel, je besteed er vreselijk veel tijd aan, en dan is opensource ook niet iets wat je zomaar doet, we blijven immers hollanders
eehh... "het doel" van tweakers is toch om een website te zijn, en niet om een programma te maken, toch?Op dinsdag 29 mei 2001 00:35 schreef [nielsonline] het volgende:
Maja, ik ken het gevoel, je besteed er vreselijk veel tijd aan, en dan is opensource ook niet iets wat je zomaar doet, we blijven immers hollanders
En levert dat nu dan zoveel op?
Verwijderd
T.net koopt topix van AndroidOp dinsdag 29 mei 2001 00:39 schreef Wirf het volgende:
eehh... "het doel" van tweakers is toch om een website te zijn, en niet om een programma te maken, toch?
En levert dat nu dan zoveel op?
Verwijderd
Juist, maar tweakers zijn tweakers, en met de kennis die hier aanwezig is kan het er alleen maar op vooruit gaan.eehh... "het doel" van tweakers is toch om een website te zijn, en niet om een programma te maken, toch?
Hmmja, redelijkEn levert dat nu dan zoveel op?
huh? maar de tweakers mogen met hun handjes toch niet aan topix komen?Op dinsdag 29 mei 2001 00:41 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Juist, maar tweakers zijn tweakers, en met de kennis die hier aanwezig is kan het er alleen maar op vooruit gaan.
maarja, als je closed-source wilt blijven, ook goed. Al vind ik het wel jammer dat ik zelf niets aan de problemen kan doen...
Edit: oh ja, en als je open-source gaat, zou je tegen "bepaalde personen" kunnen zeggen dat als ze het beter weten, ze het ook maar zelf moeten maken
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
oh sorry, ik dacht dat je me tegensprak (niet dat dat op zich erg is)Op dinsdag 29 mei 2001 00:53 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
*zucht*
Daarom zeg ik: opensource zou goed zijn voor de ontwikkeling van Topix.
maar dat forumpje van jou is toch ook niet opensource? (is dat trouwens topix of een forum van jezelf?)
* Wirf begint het steeds vager te vinden
Verwijderd
Is ook niet opensource neeOp dinsdag 29 mei 2001 00:59 schreef Wirf het volgende:
[..]
oh sorry, ik dacht dat je me tegensprak (niet dat dat op zich erg is)
maar dat forumpje van jou is toch ook niet opensource? (is dat trouwens topix of een forum van jezelf?)
* Wirf begint het steeds vager te vinden
Is geen Topix, is een zelf geschreven forum.
oh hee, dit had ik gemist, dat maakt alles al een stuk duidelijkerOp dinsdag 29 mei 2001 00:40 schreef tineau het volgende:
[..]
T.net koopt topix van Android
Verwijderd
Ben benieuwd wat t.net daarvoor betaald..Op dinsdag 29 mei 2001 01:01 schreef Wirf het volgende:
[..]
oh hee, dit had ik gemist, dat maakt alles al een stuk duidelijker
Maja, dat zal wel een vraag zijn die nooit beantwoord zal worden.
Snel is zeer zeker nu ja.Op dinsdag 29 mei 2001 00:31 schreef Femme het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, behalve dat-ie ''soms nu wel 250% sneller'' is.
Meteen nadat de search t weer deed ging GoT weer eens op topsnelheid
Toch eens weten wat ''ie gedaan heeft...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
24/7? als we elkaar afwisselen wel..Op maandag 28 mei 2001 23:49 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
24/7 of alleen op bepaalde dagdelen?
(iig ben ik vandaag vanaf 12 uur bezig geweest met mysql schoppen/httpd''s killen/2 servers configgen..)
denk dat ik nu maar
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Ehrm, dus alle topics in de search worden realtime door mensen bij elkaar geharkt?24/7? als we elkaar afwisselen wel..
Lijkt me idd beter dat je ff gaat pitten
Maar goed, off topic
Een gift is belastingtechnisch nogal moeilijk, daarom zouden we daar iets voor moeten verzinnen, een e-mail adres voor een geeltje per jaar ofzo...Op dinsdag 29 mei 2001 04:01 schreef hezik het volgende:
Ik heb het over donaties, giften. Niet over contributie. Als ik jullie morgen gratis en voor niets een quad xeon ofzo geef met tig GB geheugen en een megawreed controller, dan ga je toch ook geen nee zeggen? Zolang het een gift is en duidelijk is dat er geen rechten aan te ontlenen zijn zie ik niet in waarom het een probleem moet zijn.
Maar goed, off topic
Als je dat kan poppen is het wel een ideeOp dinsdag 29 mei 2001 11:08 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Een gift is belastingtechnisch nogal moeilijk, daarom zouden we daar iets voor moeten verzinnen, een e-mail adres voor een geeltje per jaar ofzo...
Jah hé! Het is nog maar een ideetje hoorOp dinsdag 29 mei 2001 11:22 schreef Buzzman het volgende:
[..]
Als je dat kan poppen is het wel een idee
Ik weet ook bij God niet hoe je die mailadressen dan moet zien. Ik zou zelf niet zo happy zijn als iedereen een [naam]@tweakers.net adres zou krijgen. (Gaan mensen zich voordoen als crew enzo...)
Dus dan kom je op iets als:
[naam]@member.tweakers.net
[naam]@sponsor.tweakers.net
[naam]@tweakotine.net (? Domein hebben we igg al wel)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind GoT echt een geweldig forum met heel veel toffe gasten, maar er is zooo vaak wat aan de hand! Om de zoveel dagen is Vuurwerk wel ruk, of is er een server down, of dit of dat, hoe kan dat? Voor zo''n proffesioneel forum als dit vind ik dat ronduit slecht. Sorry..
p.s.
echt ik vind het geweldig om hier te kunnen posten, maar die ontoegakelijheid verpest echt heel veel
dit is dus een vage actie van vuurwerk, hier kunnen wij echt _heel_ weinig mee doenOp dinsdag 29 mei 2001 12:41 schreef PiNDa.CoM het volgende:
Damn het gaat weer eens supertraag en superverkeerd allemaal!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind GoT echt een geweldig forum met heel veel toffe gasten, maar er is zooo vaak wat aan de hand! Om de zoveel dagen is Vuurwerk wel ruk, of is er een server down, of dit of dat, hoe kan dat? Voor zo''n proffesioneel forum als dit vind ik dat ronduit slecht. Sorry..
p.s.
echt ik vind het geweldig om hier te kunnen posten, maar die ontoegakelijheid verpest echt heel veel
Routing is idd weer totally fucked up to the max ja...Op dinsdag 29 mei 2001 12:45 schreef Kees het volgende:
[..]
dit is dus een vage actie van vuurwerk, hier kunnen wij echt _heel_ weinig mee doen
Tracing route to arshia.tweakers.net [62.250.6.6]
over a maximum of 30 hops:
1 <10 ms <10 ms <10 ms rsm-ir1.net.tue.nl [131.155.146.2]
2 <10 ms <10 ms <10 ms msfc-gw.net.tue.nl [131.155.14.24]
3 <10 ms <10 ms <10 ms BR2.Eindhoven.surf.net [145.41.177.133]
4 <10 ms <10 ms 10 ms BR7.Amsterdam.surf.net [145.41.7.186]
5 <10 ms <10 ms 10 ms BR6.Amsterdam.surf.net [145.41.7.45]
6 <10 ms <10 ms 10 ms BR3.Amsterdam.surf.net [145.41.7.54]
7 <10 ms <10 ms 10 ms sara.amsix-ge1.versatel.net [193.148.15.47]
8 <10 ms <10 ms 10 ms 62.58.131.17
9 <10 ms <10 ms 10 ms srp0-0.12008-1.hlm.versatel.net [62.58.128.69]
10 <10 ms 10 ms <10 ms 62.58.143.141
11 * * * Request timed out.
12 * 240 ms 260 ms unused-62-250-6-6.vuurwerk.net [62.250.6.6]
Virussen? Scan ze hier!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [62.250.6.5] via maximaal 30 hops: 1 10 ms 20 ms 20 ms r1-bvi6.rdc1.ov.home.nl [213.51.82.1] 2 20 ms 30 ms 30 ms bb1-fe2-4.rdc1.ov.home.nl [213.51.133.13] 3 20 ms 30 ms 20 ms bb1-pos6-3.amsix.nap.home.nl [212.120.67.189] 4 30 ms 20 ms 30 ms sara.amsix-ge1.versatel.net [193.148.15.47] 5 20 ms 30 ms 20 ms 62.58.131.17 6 20 ms 20 ms 30 ms srp0-0.12008-1.hlm.versatel.net [62.58.128.69] 7 30 ms 30 ms 20 ms 62.58.143.141 8 241 ms 250 ms 250 ms 62.58.142.2 9 250 ms 271 ms 260 ms unused-62-250-6-5.vuurwerk.net [62.250.6.5] |
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Het lijkt nu al wat beter te gaan, maar echt vrolijk kan ik hier niet van worden.
Ondertussen (na 250 pings) zit ik op een loss van ongeveer 31%
[Edit]
1
2
3
4
| Ping statistics for 62.250.6.6: Packets: Sent = 250, Revieved = 171, Lost = 79 (31% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 230ms, Maximum = 341ms, Average = 182ms |
Lekker is dat, laagste ping tijd is 230ms!! Dat is bijna net zo (walgelijk) slecht als ik met casema had man. (Heb nu Mxstream, gemiddeld een ping van 20-30ms naar www.tweakers.net, maar nu dus niet!)
www.trueserver.nl:
1
2
3
4
| Ping statistics for 213.239.129.17: Packets: Sent = 100, Revieved = 100, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 10ms, Maximum = 461ms, Average = 33ms |
Hmmm duidelijk verschil of ben ik nou scheel?
AARGHTracing route to www.tweakers.net [212.189.235.3]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms 1 ms 1 ms excelsior [192.168.0.3]
2 5 ms 7 ms 5 ms h9rtr1.a2000.nl [62.108.10.1]
3 16 ms 25 ms 13 ms h0rtr1-h9rtr1.a2000.nl [62.108.0.13]
4 15 ms 16 ms 8 ms amsixrtr1-h0rtr1.a2000.nl [62.108.0.18]
5 6 ms 6 ms 7 ms amsix-gw1-amssa.nl.conxion.net [193.148.15.63]
6 7 ms 8 ms 7 ms pos1-1-0-brj1-amssl.nl.conxion.net [213.35.124.37]
7 6 ms 6 ms 8 ms versatel-gw1-amssl.nl.speedport.net [213.35.4.30]
8 13 ms 7 ms 6 ms 62.58.131.9
9 9 ms 8 ms 10 ms srp0-0.12008-1.hlm.versatel.net [62.58.128.69]
10 7 ms 7 ms 6 ms 62.58.143.141
11 32 ms 32 ms 27 ms 62.58.142.2
12 27 ms 30 ms 14 ms www.tweakers.net [212.189.235.3]
Trace complete.
te vroeg gejuicht:
10 7 ms 7 ms 9 ms 62.58.143.141
11 267 ms * 226 ms 62.58.142.2
12 235 ms 236 ms 244 ms www.tweakers.net [212.189.235.3]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Verwijderd
Record?[niels@home niels]$ traceroute arshia.tweakers.net
traceroute to arshia.tweakers.net (62.250.6.6), 30 hops max, 38 byte packets
1 e153001.upc-e.chello.nl (213.93.153.1) 26.267 ms 13.510 ms 26.937 ms
2 gig2-0.rd00rt01.net.upc.nl (213.93.128.25) 27.790 ms 18.555 ms 19.746 ms
3 pos11-0-0.am00rt03.brain.upc.nl (212.142.33.25) 19.105 ms 19.864 ms 21.850 ms
4 srp8-0.am00rt01.brain.upc.nl (212.142.32.33) 21.572 ms 30.719 ms 25.574 ms
5 srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl (212.142.32.44) 29.277 ms 11.127 ms 13.468 ms
6 nl-ams-rd-01-pos-4-0.chellonetwork.com (213.46.161.53) 18.644 ms 16.299 ms 144.433 ms
7 nl-ams-ri-03-pos-4-0.chellonetwork.com (213.46.161.62) 29.984 ms 16.706 ms 26.696 ms
8 ge5-0.br1.ams7.nl.uu.net (193.148.15.98) 28.388 ms 21.425 ms 26.354 ms
9 331.atm1-0-0.cr2.ams7.nl.uu.net (212.136.172.6) 28.361 ms 14.456 ms 15.788 ms
10 132.atm2-0-0.xr1.ams6.nl.uu.net (212.136.184.94) 17.761 ms 18.540 ms 17.491 ms
11 pos1-0.gw5.ams6.nl.uu.net (146.188.4.6) 120.764 ms 29.827 ms 20.805 ms
12 svianed-gw.customer.nl.uu.net (192.16.190.122) 16.092 ms 24.158 ms 26.991 ms
13 62.58.131.9 (62.58.131.9) 29.732 ms 20.978 ms 22.703 ms
14 srp0-0.12008-1.hlm.versatel.net (62.58.128.69) 26.368 ms 20.116 ms 30.413 ms
15 62.58.143.141 (62.58.143.141) 25.578 ms 23.443 ms 20.250 ms
16 62.58.142.2 (62.58.142.2) 224.752 ms 240.910 ms 240.081 ms
17 * unused-62-250-6-6.vuurwerk.net (62.250.6.6) 248.668 ms 242.319 ms
[niels@home niels]$ ping arshia.tweakers.net
[..]
--- arshia.tweakers.net ping statistics ---
31 packets transmitted, 19 packets received, 38% packet loss
round-trip min/avg/max = 225.1/239.1/256.4 ms
Goed tegen RSI zo''n trage boel... maar leuk?
neej dat niet. FOK is al net zo beroerd. Zal wel hetzelfde als GOT zijn neem ik aan?
How many babies can a motherboard have?