StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| C:\>ping www.tweakers.net
Unknown host www.tweakers.net.
C:\>ping tweakers.net
Pinging tweakers.net [212.189.235.11] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 212.189.235.11:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
C:> |
ff niets
Dit is idd zwaar irritant.. weer server troubles op een of andere manier.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Hebben we nog een alternatief?Op dinsdag 22 mei 2001 00:28 schreef Moartn het volgende:
Athena ligt plat...
ff niets
Wel mooi btw, zo''n snelle reactie, ondanks traag forum
Verwijderd
iig: iedereen welcome back!!
Oh jottemOp dinsdag 22 mei 2001 00:28 schreef Moartn het volgende:
Athena ligt plat...
Dus artemis trekt nu zowel t.net als GoT? Geen wonder dat het de helft van de tijd plat ligt dan.
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
ping www.vuurwerk.nl maar es. Net zo bagger.
''t Lijkt erop alsof er ergens een router tussenin enigszins zijn werk niet helemaal goed doet
Ey DX, jij ging pitten zei jeOp dinsdag 22 mei 2001 00:29 schreef DarkX het volgende:
Ah, is de oorzaak bekend?
Wel mooi btw, zo''n snelle reactie, ondanks traag forum
StatBar.nl - @GoT
OOWW... DAT was die stekker...Op dinsdag 22 mei 2001 00:29 schreef ACM het volgende:
''t Lijkt erop alsof er ergens een router tussenin enigszins zijn werk niet helemaal goed doet
Verwijderd
Ja?Op dinsdag 22 mei 2001 00:29 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Oh jottem
Tja, vuurwerk... ikke wille GoTte
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Op mondag 20 Mei, om ongeveer 23:00, zal Vuurwerk overgaan van het huidige netwerk naar de nieuwe infrastructuur die in de afgelopen weken is gebouwd. Zoals velen van u weten heeft Vuurwerk veel werk verzet om op de proppen te komen met hogere betrouwbaarheid en prestaties op haar netwerk. Deze verandering zal de eerste stap vormen in het proces van verbeteringen.
De verbinding met onze uplink provider Versatel zal worden opgewaardeerd van 2x 100Mb naar 2x 1Gb met twee Cisco 7513 routers die zullen worden verbonden met de Versatel ring. Deze migratie zal resulteren in een paar minuten onderbroken service naar alle klanten, maar hierna zal de betrouwbaarheid onmiddellijk verbeterd zijn.
Onze excuses voor de late waarschuwing.

(c) een andere GoT bezoeker, zou niet meer weten welke.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Want na de 1e onderbreking van anderhalf uur heeft het daarna weereen paar uur plat gelegen.
Edit : en als de huidige snelheid de ''verbetering'' is, laat ze de boel dan maar terugdraaien. Het gaat voor geen meter.
Via XS4All gaat ''t trouwens wel snel.
Hmm, net ook al geprobeerd maar hier doet die ut ook niet ..... (Chello, Flevoland)Op dinsdag 22 mei 2001 07:18 schreef Femme het volgende:
http://odin.tweakers.net doet het wel.
Verwijderd
EindelijkOp dinsdag 22 mei 2001 07:24 schreef Bulldog het volgende:
Hmm, maar http://tweakers.net/ doet het hier (nu!) wel
Verwijderd
Athena is een zijOp dinsdag 22 mei 2001 07:34 schreef Femme het volgende:
Athena doet ''t nu wel maar ik kan ''m niet pingen
Pingen naar athena.tweakers.net [212.189.235.3] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 212.189.235.3:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms
Maar ik zit wel via Athena op t.net
Verwijderd
edit: of de ondoorgrondelijke Versatel/Conxion/Speedport/Vuurwerk spaghetti routering.
Verwijderd
Dan ongetwijfeld dat laatste. GoT is momenteel echt de enige site die rete traag gaat.Op dinsdag 22 mei 2001 07:50 schreef Femme het volgende:
Dat GoT traag is ligt blijkbaar aan jouw @Home.
edit: of de ondoorgrondelijke Versatel/Conxion/Speedport/Vuurwerk spaghetti routering.
De rest vliegt binnen.
Verwijderd
Me neither. Maar wel zat timeouts, en ''onbereikbaar''.Op dinsdag 22 mei 2001 08:01 schreef Femme het volgende:
Ik heb de hele nacht nog geen 55 gezien...
Klaarblijkelijk ligt het aan de routing.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Hmm, van mij mag je d''r een paar overnemen, als je wilt. Mijn teiltje 55 is al overgelopen, ik spaar nu nog wel andere codes.Op dinsdag 22 mei 2001 08:01 schreef Femme het volgende:
Ik heb de hele nacht nog geen 55 gezien...
''t is net kwartetten, ''mag ik van jou een code 23?'', ''ja, als ik van jou een code 49 of 55 mag''.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Misschien wilde hij al zijn #55''s verkopen
GoT doet het af en toe heel snel en dan weer traag hier, t.net is compleet onbereikbaar (voor de zoveelste keer deze week, dat hoerenchello ligt ook lekker te k*tten deze week)
Athene doet het wel, maar die gaat vanmiddag overbelast raken als iedereen daarnaartoe fietst.
Toch niet denk ik:Op dinsdag 22 mei 2001 08:55 schreef Femme het volgende:
Ik krijg de indruk dat Vuurwerk poort 53 (DNS) heeft geblokkeerd.
Odin en Arshia zijn ook te pingen. Enkel Athena en Artemis willen niet replyen...G:\>ping aphrodite.tweakers.net
Pinging aphrodite.tweakers.net [212.189.235.11] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
G:\>ping artemis.tweakers.net
Unknown host artemis.tweakers.net.
Edit: Ja, ik weet dat Aphrodite is overleden, maar hij resolved zijn IP dus nog wel...G:\>ping athena.tweakers.net
Unknown host athena.tweakers.net.
Vreemd, Intern (binnen Vuurwerk zelf) werkt alles wél goed:
G:\>nslookup
Default Server: tuegate.tue.nl
Address: 131.155.2.3
> server ns.vuurwerk.nl
Default Server: ns.vuurwerk.nl
Address: 62.250.2.2
> odin.tweakers.net
Server: ns.vuurwerk.nl
Name: odin.tweakers.net
Address: 62.250.6.5
> athena.tweakers.net
Server: ns.vuurwerk.nl
Name: athena.tweakers.net
Address: 212.189.235.3
Virussen? Scan ze hier!
Ligt het aan mij of is dit een redelijk niet professioneel berichtje? Ziet eruit als een systeembeheerder die zijn best doet om een ''nette'' verklaring in elkaar te flansen op het laatste moment maar daar net niet helemaal in slaagtOp mondag 20 Mei, om ongeveer 23:00, zal Vuurwerk overgaan van het huidige netwerk naar de nieuwe infrastructuur die in de afgelopen weken is gebouwd. Zoals velen van u weten heeft Vuurwerk veel werk verzet om op de proppen te komen met hogere betrouwbaarheid en prestaties op haar netwerk. Deze verandering zal de eerste stap vormen in het proces van verbeteringen.
De verbinding met onze uplink provider Versatel zal worden opgewaardeerd van 2x 100Mb naar 2x 1Gb met twee Cisco 7513 routers die zullen worden verbonden met de Versatel ring. Deze migratie zal resulteren in een paar minuten onderbroken service naar alle klanten, maar hierna zal de betrouwbaarheid onmiddellijk verbeterd zijn.
Onze excuses voor de late waarschuwing.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ping ok, webbrowser ok:
http://gathering.tweakers.net
http://odin.tweakers.net
Geen ping, wel te benaderen met webbrowser:
http://tweakers.net
Dood en overleden:
http://www.tweakers.net
Overigens staat er nu nog geen news van vandaag op de frontpage
ff niets
Ik dacht vannacht eerst dat er iets bij mij mis was maar al vlug bleek dat gans vuurwerk eruit lag. Ik hoop nu dat alles vlug werkt en ik ga voortdoen hier hebben ze zoveel geduld niet.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Lijkt me toch een time out iets?
Hier ook okOp dinsdag 22 mei 2001 09:41 schreef FlipFlap het volgende:
Resumé:
Ping ok, webbrowser ok:
http://gathering.tweakers.net
Zo dood als iets kan geen nslookup meer doen
Hier ookGeen ping, wel te benaderen met webbrowser:
http://tweakers.net
Hetzelfde dat domein lijkt niet te bestaan geen nslookup meer.Dood en overleden:
http://www.tweakers.net
Hier is in België met B''com Skynet
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
/me :):DOp dinsdag 22 mei 2001 03:16 schreef JvS het volgende:
zow dat was even een tijdje vloeken zeg:
[afbeelding]
(c) een andere GoT bezoeker, zou niet meer weten welke.
Hopelijk is vuurwerk goed verzekerd, want als dit nog langer duurd ga ik echt gekke dingen doen
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
En verder: waarom hebben alle servers niet een versatel IP en een vuurwerk IP (IP aliasing)? Op deze manier creëer je redundancy.
die ip''s krijgen wij van vuurwerk, daar hebben zij heel weinig over te zeggen, en tja, speedport ligt er nu al geruime tijd uit, das best heel erg klote, en ook de eerste keer dat het zo lang duurt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Vuurwerk deelt alleen nog maar IP''s in de 62.250.6.* range uit. Die IP''s hebben een snellere routering. Als het VW netwerk downtime is zit het probleem trouwens erg vaak in een router bij Vuurwerk en dan maakt het niet of de route via Sara/Versatel/Vuurwerk of Sara/Conxion/Speedport/Versatel/Vuurwerk wordt gevolgd.
a) Kondigen ze het te laat aan
b) Verneuken ze het
c) Ontkennen ze alles
We hebben dit met webhosting al ZOVAAK meegemaakt, echt niet normaal meer. Php3
-> Php4, servermigratie, nieuwe locatie, etc etc. Die lui trekken de stekker eruit en gaan daarna pas denken. Er lijkt geen enkel plan van aanpak te zijn, geen fallback procedures, niets. En testen? Was da
(maar wel tof dat ze de bandbreedte beschikbaar stellen)
Voor de duidelijkheid: de datum stond net nog op 13:42 omdat de verbinding zo kut was!
Of het nou jullie schuld / schuld van Vuurwerk is maakt me niet zoveel uit maar ik wordt echt kotsziek van al die downtijd van het forum. Het is gewoon niet leuk meer. Ik probeer altijd snel te replieën maar nu wordt mijn geduld gewoon op de proef gesteld
Als het de schuld van Vuurwerk is kunnen jullie beter een nieuwe provider zoeken, want dit kan echt niet meer. Het was gisteren al erg, vandaag is het forum continue brak, down of whatever.
Sorry als dit verkeerd overkomt.
Het is nu alweer te doenOp dinsdag 22 mei 2001 17:08 schreef DarkX het volgende:
En momenteel is het weer diepe ellende moet ik zeggen, het schiet ECHT niet op hierzo.
Aannames zijn fataal.
trust * Delerium
Was vuurwerk weer aan het pongelen, of was het nu iets anders?
verklaar u nader.. ik begrijp het niet helemaalOp dinsdag 22 mei 2001 17:10 schreef ecteinascidin het volgende:
Als Dennis de boel gelaten over zich heen zou laten komen dan lost het probleem zichzelf op.
trust * Dennis
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ja omdat Vuurwerk ook zo hard zuigt :(:(:(:(Op dinsdag 22 mei 2001 17:16 schreef jelmervos het volgende:
Ik vraag me wel es af of het ooit es perfect wordt? Er is altijd wel wat man.
Ja, zo kan íe wel weer met vuurwerkflamen etc.Op dinsdag 22 mei 2001 17:18 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja omdat Vuurwerk ook zo hard zuigt :(:(:(:(
ik zeg verder niets en insinueer ook niets.
BLA!
Ik ga maar eens eten, wie weet is het dadelijk iets beter...
- Vuurwerk werkt niet echt mee
- De DB geeft ook al problemen
Soms ook nog vreemde IE meldingen dat de syntax niet klopt, of kan geen verbinding met de server maken.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ja klopt hier ook...maar waarom is de DB ook soms down?Op dinsdag 22 mei 2001 17:35 schreef jelmervos het volgende:
Code #55 kwam ook weer ff kijken!
- Vuurwerk werkt niet echt mee
- De DB geeft ook al problemen
Soms ook nog vreemde IE meldingen dat de syntax niet klopt, of kan geen verbinding met de server maken.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
De bezoekersaantallen groeien de laatste tijd nogal erg hard (binnen een maand 22%) en zo ook het verkeer dat de servers te verwerken krijgen. Als het druk is per seconde zo''n 20 dynamische gegenereerde pageviews en gem. 250 queries/s (zonet zelfs 330).
Ik kreeg vanmorgen het advies om op RAQ''jes te gaan hosten. Ik vrees dat die geen oplossing bieden
Bij mij loopt het nu trouwens supersnel.
HeheheheheOp dinsdag 22 mei 2001 17:52 schreef Femme het volgende:
Ik kreeg vanmorgen het advies om op RAQ''jes te gaan hosten. Ik vrees dat die geen oplossing bieden.
Iemand zin om dat in voor mij begrijpelijke taal uit te leggenOp dinsdag 22 mei 2001 17:52 schreef Femme het volgende:
Ik kreeg vanmorgen het advies om op RAQ''jes te gaan hosten. Ik vrees dat die geen oplossing bieden.
Ennuh ik heb er nog steeds last van. Af en toe errug traag, pagina''s die niet te vinden zijn etc etc.
Verwijderd
RAQ''jes zijn Sun Cobalt systeempjes, 19"/1U. dus prettig klein. Helaas geldt dit ook voor de specs: AMD K6II-450MHz met maximaal 512MB enzovoortsOp dinsdag 22 mei 2001 18:14 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Iemand zin om dat in voor mij begrijpelijke taal uit te leggen?
Zie: http://www.sun.com/hardware/serverappliances/raq4/
Verwijderd
Ik heb een beetje gelogen, er is ook een wat slimmere RAQ zie ik nu net: de RaQ XTR
Zie: http://www.sun.com/hardware/serverappliances/xtr/
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
oww... Ik dacht even dat het rackspace voor moest stellen, ik schrok al.Op dinsdag 22 mei 2001 18:26 schreef Reinaert een uitleg over wat RAQ is
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmmmm geinig ik dacht dat zo''n beetje iedereen wel wist wat een RAQ is, mede omdat ze zo populair zijn
Dat dacht ik dus ook half als eerste ingevingOp dinsdag 22 mei 2001 18:47 schreef JvS het volgende:
oww... Ik dacht even dat het rackspace voor moest stellen, ik schrok al.
Maar bedankt voor de uitleg en als jullie op RAQ''jes overgaan, ik heb hier nog een p1 233 om als databeest te fungeren