Toon posts:

[BC3] uitleg

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk de reden dat er geen opsommertjes enz niet meer mogen.
hmmm..ik denk dat ik gewoon erg dom ben ofzo
kan ik ook niets aan doen denk ik dan maar..
Weet iemand waar ik dan wel opsommertjes mag plaatsen?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Opsommertjes mogen op de IRC of op Fok! forum oid...
En deze topic mag naar [LA]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

kun je dit niet beter in LA vragen?

<edit> net te laat:) </edit>

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Scherp blijven Digit! ;)

Mare hier is het [SU] item... [topic=176796] :P

Heal the internet ...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
  • Topics waarmee iemand zijn eigen probleem oplost zonder dat een meelezer er iets aan heeft (kaartjes U2 te koop in urk?), opsomtopics waarmee iedereen kan opscheppen wat íe zelf heeft (en dus niet leest wat anderen hebben), zogenaamde grappige topics/links, liefdesproblemen (daarvoor zijn andere fora opgericht), scheldtopics op andere users/mensen/organisaties (omdat het eenzijdig blijft) en pure onzin zijn op deze fora ongewenst.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Kortom samengevat in .... Da FAQ

Heal the internet ...

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 09:49 schreef Bulldog het volgende:

Topics waarmee iemand zijn eigen probleem oplost zonder dat een meelezer er iets aan heeft
dus dat post hier je nummer vragen gaat ook dicht ??;(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 10 mei 2001 09:57 schreef hazes het volgende:
Nee die valt in het grijze gebied :) (well at least i hope so :)).

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 10 mei 2001 09:57 schreef hazes het volgende:

[..]

Mogelijkerwijs help je daar ook nog iemand anders een beetje mee. Er kunnen er meer zijn met dezelfde welk-nummer-was-dat-ook-alweer-vraag. ;)

Heal the internet ...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

So do i guess. Eerlijk: ''kweetutniet, Daar gaan anderen dan ik over.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 10:00 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Mogelijkerwijs help je daar ook nog iemand anders een beetje mee. Er kunnen er meer zijn met dezelfde welk-nummer-was-dat-ook-alweer-vraag. ;)
en dat is misschien wel met andere vragen ook zo ;)

edit:
ow en deze zou dus ook dicht moeten volgens de reply van Bulldog :?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Eerlijk gezegd ben ik het wel een beetje met MREn eens in het volgende [SU]topic: [topic=176757]
Het gaat hier om het volgende topic: [topic=176755]
Op zich een leuke draad, maar niet echt een toegevoegde waarde. Aan de andere kant is het natuurlijk wel leuk om te zien, dat tweakers ook andere hobby''s hebben;)
Maar strikt genomen een beetje inconsequent...

Heal the internet ...

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 10:05 schreef FoolZero het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het wel een beetje met MREn eens in het volgende [SU]topic: [topic=176757]
Het gaat hier om het volgende topic: [topic=176755]
Op zich een leuke draad, maar niet echt een toegevoegde waarde. Aan de andere kant is het natuurlijk wel leuk om te zien, dat tweakers ook andere hobby''s hebben;)
Maar strikt genomen een beetje inconsequent...
grijs.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Coulant :)

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Zodra een modje uit positie wordt geluld, komt er een ander modje met de opmerking, dat het onder het grijs gebied valt.
Wordt er zo ook niet duidelijker op imho.
Dit is al de 4e keer nml dat een vraagsteller word afgescheept met het woordje "Grijs"

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 13:35 schreef HBM het volgende:
Zodra een modje uit positie wordt geluld, komt er een ander modje met de opmerking, dat het onder het grijs gebied valt.
Wordt er zo ook niet duidelijker op imho.
Dit is al de 4e keer nml dat een vraagsteller word afgescheept met het woordje "Grijs"
Ja, sorry dat ik het zeg, maar als je in dat grijze gebied gaat posten, dan kun je verwachten dat je niet echt duidelijkheid krijgt... Gewoon geen opsomtopics posten, dan weet je waar je aan toe bent. Ze mogen niet, dat weet je, post je er toch een en hij blijft open, dan heb je enorm veel mazzel.

Sommige opsomtopics zijn gewoon interessant, zo interessant dat ze open blijven. Als ik een topic open met "wat is jouw favorite muziek?", dan heeft die meer overlevingskans dan "wat zit jij nu te doen?", gewoon omdat het interessanter is om te weten waar tweakers naar luisteren dan om te weten wat ze nu zitten te doen.

Er staat trouwens wel een verkapte opsomtopic in de SG: [topic=176917] is duidelijk een opsomtopic, maar de titel verraad het niet direct... Het begint niet met "post hier je..."

Maar ja, begeef je dus gewoon niet in het grijze gebied, dan voorkom je onduidelijkheid

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 10 mei 2001 13:42 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

< knip>
Leuk die uitleg, maar daar ging het niet om :+

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja zoals ik gisteren ook al gezegd heb. Er kunnen wel regels komen zodat iedereeen precies weet wat er wel en niet mag maar dan wordt het er ook niet gezelliger op. Het hebben van een grijs gebied is imho een betere oplossing, dan blijft het hier ook nog een beetje gezellig :).

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zowiezo is het wel makkelijk als de users zich niet druk maken over andere topics die open blijven... daar zijn modjes voor aangesteld. ''t zal dan wel inconseqeunt zijn, maar er is zoveel te plaatsen dat formeel niet zou mogen en toch zou moeten kunnen. Niemand kan een korte duidelijke FAQ schrijven waar ALLES in is opgenomen. Dat hangt lekker af van het inzicht van de modjes. En alles wat inconsequent open blijft kan je gewoon zien als een modje die users matst. :)

En het probleem dat users dan niet weten of het wel of niet mag? in geval van twijfel niet doen dus. Of de tekst zo inpakken dat het er beter uitziet en conform de FAQ is. :). Als het dan alsnog niet kan, dan zie je vanzelf een slotje verschijnen.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 10 mei 2001 14:04 schreef IceStorm het volgende:
< knip >
Het hebben van een grijs gebied is imho een betere oplossing, dan blijft het hier ook nog een beetje gezellig :).
Maar tevens ook ontzettend frustrerend.
Jouw topic word gesloten terwijl een soortgelijk open blijft.
Puur afhankelijk van de willekeur van de modjes.
Kweek je toch scheve gezichten van user naar user.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Trouwens.. wat boit het als er een slotje op je topic verschijnt in SG met korte uitleg? Is het dan zo erg dat een topic in een "crap" forum op slot gaat? Zolang er geen consequenties door modjes/adjes aan verbonden wordt is er voor de user niets aan de hand... of heeft het met eergevoel te maken? dan zou ik niet in SG posten. >:)

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 10 mei 2001 14:12 schreef ecteinascidin het volgende:
een "crap" forum op slot gaat?
:+

Was toch een serieus forum :P

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 10 mei 2001 14:08 schreef HBM het volgende:

[..]

Maar tevens ook ontzettend frustrerend.
Jouw topic word gesloten terwijl een soortgelijk open blijft.
Puur afhankelijk van de willekeur van de modjes.
Kweek je toch scheve gezichten van user naar user.
Jij bent zelf ook mod geweest dus je weet ook wel hoe het werkt.

Veel users vinden het leuk om onzin te posten. Maar we willen dat niet meer. Veel users daarvan willen zich wel een beetje aanpassen, maar gaan daardoor steeds in het grijze gebied posten. En dat blijft het idd aan de mod liggen hoelang ie open blijft. En als je dan scheve gezichten krijgt... tja, boeien. Dan moet je maar gewoon uit het grijze gebied weggaan en gewoon normaal posten. Onze regels zijn niet zwart wit, maar wel duidelijk genoeg om te bepalen wat wel kan en wat niet. Maar ja, daarvoor moet je wel je verstand gebruiken, en dat is nou net wat het probleem is. Sommigen willen dat niet. Die vinden dat als ze hier zitten, en ze hebben zin in onzin. Dat wij dat maar toe moeten laten. Ze zullen dan niet ergens anders heengaan waar het welkom is. Nee ze willen dat het hier ook toegestaan word, gewoon omdat ze hier zitten en nergens anders om. Maakt niet uit hoe duidelijk de regels zijn, die users zullen dwars blijven liggen met vragen, maar waarom mag het dan niet? En het moet toch gewoon kunnen! En het is een openbaar forum. Jullie zijn machtsgeil. En weet ik veel wat voor crap nog meer.

Tja, en dan kan je het jezelf afvragen aan wie het nou eigenlijk ligt? Aan ons met onze regels, of aan de users die schijt hebben aan de regels.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 10 mei 2001 14:15 schreef obsidian het volgende:

[..]

< toch maar de schaar erin >
Kijk, dit werkt verhelderend, kort krachtig en duidelijk.:)
Daar heb ik en de andere users iets aan.
Zegt meer als "dat valt in het grijze gedeelte"

edit: en tevens een antwoord op mijn eerste vraag

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 10 mei 2001 14:21 schreef HBM het volgende:

[..]

Kijk, dit werkt verhelderend, kort krachtig en duidelijk.:)
Daar heb ik en de andere users iets aan.
Zegt meer als "dat valt in het grijze gedeelte"

edit: en tevens een antwoord op mijn eerste vraag
Probleem is alleen dat die users waar het om gaat in de meeste gevallen, bij het lezen van zo''n verhaal als het voorgaande zoiets zullen hebben als: boeien. En vervolgens toch weer aankomen met de standaard vragen zoals, maar waarom... en dergelijke.

De mensen die hun gezond verstand wel willen gebruiken zullen dit als een goede uitleg zien, de mensen die we willen bereiken met deze uitleg zullen er schijt aan hebben. Tja... wat moet je dan? De regels aanscherpen en er een politiestaat van maken? Of erop vertrouwen dat de users hun verstand gaan gebruiken als ze iets posten?

Bij sommige users is de plaat voor hun kop te dik, en hun capaciteit om zich normaal te gedragen te klein.

En ik ben er ook voor om dat soort users te gaan bannen ipv te gaan hopen dat ze de regels eens flink overtreden om ze te mogen bannen. Die types die steeds op de grens gaan zitten om ons te treiteren kunnen me echt gestolen worden. (ik zeg er wel bij dat dit mijn persoonlijke mening is, en niet noodzakelijk die van de crew)

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Moet je in de meeste dingen gelijk geven, echter het feit dat ook bij de nieuwe users (dus buiten de bekende irri users) het antwoord "valt in grijs" wordt gegeven stond mij tegen.
Bij die users verwacht ik dan toch een normaal antwoord zoals bovenstaande.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 10 mei 2001 14:40 schreef HBM het volgende:
Moet je in de meeste dingen gelijk geven, echter het feit dat ook bij de nieuwe users (dus buiten de bekende irri users) het antwoord "valt in grijs" wordt gegeven stond mij tegen.
Bij die users verwacht ik dan toch een normaal antwoord zoals bovenstaande.
Hahahaha... hoe vaak denk jij een bepaald antwoord te willen herhalen? En dan kan je zeggen, zet het in de FAQ. En dan is mijn vraag weer: hoeveel procent van de nieuwe mensen hier denk je dat de FAQ lezen?

Ik heb altijd een normaal antwoord gegeven, maar op een moment dan heb je geen zin meer om iets te herhalen, of de zoveelste nutteloze discussie aan te gaan met iemand over waarom iets niet mag.

Hoeveel users denk jij dat dit verhaal lezen en er ook echt iets van opsteken? Het gaat niet om hoeveel regels of de duidelijkheid van de regels, of hoe goed de uitleg is of zoiets normaals. Maar puur aan de laksheid en gemakszucht van de users.

Veel newbies hier weten nog niet eens de link naar de FAQ te vinden of denken dat het alleen nut heeft voor anderen omdat ze zelf alles al weten.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan,
mijn topic was dus: wat is je favoriete dvd en dat vind ik persoonlijk boeiend voor een heleboel mensen met een dvd speler. Ik heb net een dvd speler en ik wil dus graag leuke dvds kopen. Das toch niet zo erg om dat aan mijn medetweaker te vragen...
WEL DUS!! 3 minuten later was tie gebanned....

snif snif :'(
Pagina: 1