[BC3] Splitsing van Programming en Webscripting

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Misschien is het een idee om het P&W op te splitsen in aparte forum in plaats van ze bij elkaar te zetten.

programmeren en webscripten hebben imho namelijk vrij weinig met elkaar te maken
Denk ook dat de doelgroep van die onderwerpen anders is..

ben benieuwd wat jullie ervan vinden ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Opzicht is het nu prima, het is niet zoals vroeger W&G werd overspoelt met SiteChecks e.d.

Verder hoort Porgramming en Webscripting bijde bij mekaar, want als je iets programmeert zit er (meestal) een script achter.

Owjah en veel mensen vinden HTML ook programmeeren (wat het eigenlijk wel een beetje is).

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 08 mei 2001 23:51 schreef Aikeleer het volgende:
Owjah en veel mensen vinden HTML ook programmeeren (wat het eigenlijk wel een beetje is).
Ben ik het niet mee eens. HTML = opmaaktaal.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
mm duidelijk een niet programmeur aan het woord. HTML heeft nietsmet programmeren te maken.
HTML is zoals de naam al zegt een MarkUp taal. Een opmaak taal dus..

programmeren en scripten hoot ook niet bij elkaar..(nee, echt niet)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Webscripting hoort inderdaad zeker niet bij programming.. maar als je een apart Webscripting forum maakt hou je denk ik weinig over [in het Programming-forum].

En HTML is inderdaad GEEN programmeertaal. |:(

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde als het Hardcore Ineraction Design nu, maar da''s toch niet zo erg.

Ik denk dat er bij de gebruikers een stuk irritatie wegvalt.

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 10:12
programmeren en webscripten hebben imho namelijk vrij weinig met elkaar te maken
Denk ook dat de doelgroep van die onderwerpen anders is..
Er is in P&W al eens een discussie geweest over de verschillen/overeenkomsten tussen programmeren & scripten:

deze nl
en deze staan vlgs mij ook wel dingen in.

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Op zich een aardig idee. Het grote probleem is dat de grens erg onduidelijk zal worden.

Omdat het nou ook weer niet zo heel erg druk is in P&W ervaar ik het zelf niet als een probleem. Zeker omdat vrijwel iedereen zich tegenwoordig keurig aan de topic-titel conventies houdt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Webscripting hoort inderdaad zeker niet bij programming..
Waar zou je servlets dan indelen? :+

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
bij:
website ondersteunende programma''s
(web-scripting)
en
niet-website ondersteunende programma''s
(programming)

en bij twijfel kies je degene die het best bij je past ;)

• Onno
  • Niet online
Maar is dat nou handig? Hetzelfde onderwerp in twee forums? Lijkt me niet. En zoooo vol is P&W toch ook weer niet dat het in tweeen moet? :)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Waarom moet het eigenlijk gesplits worden?

Omdat er hele onduidelijke grens is zou ik het juist zo laten en er flink de nadruk op blijven leggen om goede topic namen te gebruiken.

Straks kan je met je C++ of Java vragen in twee forums terecht. Dat werkt verwarrend (en bovendien moet ik dan naar twee forums toe ;)).

Op zich vind ik opsplitsen wel ok, maar dan moet er een goede omschrijving zijn van de beide onderdelen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoezo webscripting geen programmeren, onderbouw je stelling graag.

Verwijderd

Ik zou het als volgt zien:

Scripting gerelateerd aan internet in het Webscripting forum. W.o. php, asp, cfm, xml, ssi, javascript, java, etc.

Scripting losstaand aan internet in het Programming forum. Ik denk dan aan assembly, c en java, (hoewel dit ook voor webscripting kan voorkomen), python etc.

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind het eigenlijk wel goed zo... maar als daar veel behoefte aan is kunnen we er eens naar kijken of het iets is. Maar ehm denk dat het niet zo hard nodig is eigenlijk.

Verwijderd

Misschien dat het handiger zou zijn, om alles in 1 forum te laten staan. Maar als extra een functie toevoegen, waarbij je bij het openen van een nieuw topic uit een select aangeeft welke taal het betreft.

Je krijgt dan een beter overzicht in de topics, en zal er naar mijn idee zo uit komen te zien

[PHP] Hoe moet zus en zo?
[C++] Hoe moet zus en zo?
[JAVA] Hoe moet zus en zo?

Dan los je meteen een heel groot probleem op en dat is nl. dat er dikwijls topics langsvliegen waar een vraag wordt gesteld, maar waar niet wordt verteld over welke taal het gaat en de mensen maar moeten gissen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 10:51 schreef Gordijnstok het volgende:
[PHP] Hoe moet zus en zo?
[C++] Hoe moet zus en zo?
[JAVA] Hoe moet zus en zo?
Dat wordt over het algemeen wel goed gevolgd. Ik heb alleen de indruk dat we zoals het nu gaat. Newbie''s (vooral webscripters(programmeurs)) amper iets durven te vragen, omdat ze bang zijn gedist te worden door de pro''s(vooral niet-web-programmeurs) en de pro''s amper iets vragen omdat er weinig mensen zijn die op hun vraag reageren.

Een forum is zo goed als de mensen die er op komen. En we hebben een aantal goede mensen rondlopen. Ik denk alleen dat dat alleen maar meer goede mensen komen wordt als het gescheiden wordt
(de proffesionele programmeurs meer scheiden van hobby-isten)
(de kwaliteit zal denk ik omhoog gaan)

ps. Ik heb absoluut niets tegen web-scripters, newbie''s en hobbyisten. Iedereen is zo begonnen;) En als je het leuk vooral blijven doen, maar ik wordt er af en toe wel een beetje moe van(en meerdere met mij)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 11:39 schreef wasigh het volgende:

[..]

Dat wordt over het algemeen wel goed gevolgd. Ik heb alleen de indruk dat we zoals het nu gaat. Newbie''s (vooral webscripters(programmeurs)) amper iets durven te vragen, omdat ze bang zijn gedist te worden door de pro''s(vooral niet-web-programmeurs) en de pro''s amper iets vragen omdat er weinig mensen zijn die op hun vraag reageren.

Een forum is zo goed als de mensen die er op komen. En we hebben een aantal goede mensen rondlopen. Ik denk alleen dat dat alleen maar meer goede mensen komen wordt als het gescheiden wordt
(de proffesionele programmeurs meer scheiden van hobby-isten)
(de kwaliteit zal denk ik omhoog gaan)

ps. Ik heb absoluut niets tegen web-scripters, newbie''s en hobbyisten. Iedereen is zo begonnen;) En als je het leuk vooral blijven doen, maar ik wordt er af en toe wel een beetje moe van(en meerdere met mij)
1. Dan daag ik je uit om een snelle blik te werpen in Programming en Webscripting. Ik geef als voorbeeld:

script openen in een tekstvakje?
Welk weeknummer zitten we in?

2. Welke criteria moet men handhaven om onderscheid te maken tussen pro''s en hobbyisten. Naar mijn idee is dit niet mogelijk.

3. Net als velen wordt ik er ook moe van, vandaar dat ik niet eens meer mijn tijd besteed aan dit soort topics. De vragen die worden gesteld zijn niet uitdagend en horen thuis op de eerste 10 bladzijden van het "leer html in 24 uur boek". Wat bij de topics naar voren schiet is de absolute luiheid om eventjes te zoeken. Het is meer van, "ik heb geen probleem, maar ik ben te lui en laat anderen het voor me oplossen. Ik hoef alleen nog copy & paste te doen".

Wat betreft de SiteChecks. Ik vindt het geen probleem dat het SiteChecks forum er niet meer is, maar wat ik nu wel zie is

"post hier je 3d creaties"
"ontwerp een postzegel"
"Fotosoep/paint/waskrijt hier je nick"

Naar mijn idee zijn dit ook gewoon GFXChecks hetzij onzin, en horen net als de SiteChecks behandeld te worden. Een 3d creatie tonen is hetzelfde als je website tonen (om vervolgens reactie erover te ontvangen). Niet echt consequent denk ik.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Het idee is niet om dwingens de pro''s en de hobbyisten te scheiden.

maar ik denk alleen dat het aantrekkelijker word voor beide partijen als het gescheiden word. Zoals het nu is zijn er (ongeveer) 2 groepen,

Scripters die hun vragen durven stellen.
en pro''s die hun OOP duscissies kunnen voeren.

Verwijderd

Je hebt nog een groep, en dat zijn de wannabee pro''s die denken het te weten. En daar ge je al meteen de mist in. Iedereen kan zich een pro noemen. De mensen weten toch niets van de persoon zijn achtergrond af. Zo krijg je dus een "scheiding" niet voor mekaar.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
mm je begrijpt me niet helemaal:

Het is niet dat ik wil scheiden op niveau oid, maar alleen op soort-probleem.
nl: web-programming: programma''s ter ondersteuning van webpagina''s
en niet-web-programming
alle programma''s die niet ter ondersteuning van webpagina''s zijn, etc..

nu denk ik(correct me if i''m wrong)
dat de meeste (let op: niet alle) web-programmers vooral hobby-isten zijn.
en de meeste niet-web-programmers
Informatica opgeleiden...

Ik wil dus niet scheiden op nivo ofzo(dat is gewoonweg niet mogelijk en absoluut niet mogelijk) maar op soort programma, omdat ik denk dat er wel zeker verschil in zit, of je voor het web progd(meestal gewoon IO en database werk) en of voor een programma progd(kan ingewikkelder zijn, path-finding, sorting etc)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
ik leg me bij de mening van de meerderheid neer ;)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik vind het wel goed zoals het is. Meeste die er komen zijn denk ik toch EN in webscripting EN in ''gewoon'' programmeren geintereseert (ik val daar ook onder :)). En het is niet overdreven vol, zoals het nu is.
De meeste posters daar gebruiken duidelijke topic titels als [php]vraag (dan gaat het dus over webscripting of [vb6]vraag (dan heb je dus ''gewoon'' programmeren.
Als je dan maar in 1 onderwerp geinteresseert ben, kun je toch makkelijk, en snel filteren.

Conclusie: Houden zoals het is :Y)

Verwijderd

Webscripting is programmeren. Ik vind niet dat dit gesplits moet worden. En als het gesplitst gaat worden, waar trek je dan de grens? Wat me een beter idee lijkt, is het forum opsplitsen in een programming forum voor gevorderde programmeurs en een programming forum voor beginners, maar hier is tot nu toe niet echt behoefte aan. Er wordt (nog) niet extreem veel gepost, en de hevige OOP discussies worden (nog) niet gestoord door newbies.

• Tom
  • Niet online

Tom

Dan laten we het voorlopig gewoon even zoals het is.
Pagina: 1