Op woensdag 09 mei 2001 11:39 schreef wasigh het volgende:
[..]
Dat wordt over het algemeen wel goed gevolgd. Ik heb alleen de indruk dat we zoals het nu gaat. Newbie''s (vooral webscripters(programmeurs)) amper iets durven te vragen, omdat ze bang zijn gedist te worden door de pro''s(vooral niet-web-programmeurs) en de pro''s amper iets vragen omdat er weinig mensen zijn die op hun vraag reageren.
Een forum is zo goed als de mensen die er op komen. En we hebben een aantal goede mensen rondlopen. Ik denk alleen dat dat alleen maar meer goede mensen komen wordt als het gescheiden wordt
(de proffesionele programmeurs meer scheiden van hobby-isten)
(de kwaliteit zal denk ik omhoog gaan)
ps. Ik heb absoluut niets tegen web-scripters, newbie''s en hobbyisten. Iedereen is zo begonnen;) En als je het leuk vooral blijven doen, maar ik wordt er af en toe wel een beetje moe van(en meerdere met mij)
1. Dan daag ik je uit om een snelle blik te werpen in Programming en Webscripting. Ik geef als voorbeeld:
script openen in een tekstvakje?
Welk weeknummer zitten we in?
2. Welke criteria moet men handhaven om onderscheid te maken tussen pro''s en hobbyisten. Naar mijn idee is dit niet mogelijk.
3. Net als velen wordt ik er ook moe van, vandaar dat ik niet eens meer mijn tijd besteed aan dit soort topics. De vragen die worden gesteld zijn niet uitdagend en horen thuis op de eerste 10 bladzijden van het "leer html in 24 uur boek". Wat bij de topics naar voren schiet is de absolute luiheid om eventjes te zoeken. Het is meer van, "ik heb geen probleem, maar ik ben te lui en laat anderen het voor me oplossen. Ik hoef alleen nog copy & paste te doen".
Wat betreft de SiteChecks. Ik vindt het geen probleem dat het SiteChecks forum er niet meer is, maar wat ik nu wel zie is
"post hier je 3d creaties"
"ontwerp een postzegel"
"Fotosoep/paint/waskrijt hier je nick"
Naar mijn idee zijn dit ook gewoon GFXChecks hetzij onzin, en horen net als de SiteChecks behandeld te worden. Een 3d creatie tonen is hetzelfde als je website tonen (om vervolgens reactie erover te ontvangen). Niet echt consequent denk ik.