Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Even collega HlpDsK verbeteren: Als iets volgens de wet niet verboden is en wij willen het hier niet hebben, dan gebeurt het ook niet.Op woensdag 09 mei 2001 00:00 schreef HlpDsK het volgende:
Grondwet en Policy gaan hand in hand. Als iets van de wet mag, en wij willen het hier niet hebben dan gebeurt ''t ook niet.
Dus niet. We geven alleen aan dat wij het hier voor het zeggen. Dat is helemaal niet dictatoriaal bedoeld in de zin van ''sir, yes sir'', maar het is wel zo. Wij bepalen de policy en wij delen de slotjes uit. Als je het daar niet mee eens bent, kun je alternatieven aandragen die wij dan objectief zullen bekijken. Maar de uiteindelijke gang van zaken bepalen wij en niet jullie. Als je serieuze ideeën hebt, ga je gang, maar ga nou niet onredelijk lopen doen, daar hebben we niet zoveel aan, okee?Op woensdag 09 mei 2001 00:02 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Dus jullie beschouwen jullie zelf boven de grondwet te staan? Sterke uitspraak. Het wordt hier hoe langer hoe extremer!
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Turkeyboy-klonen bvOp woensdag 09 mei 2001 00:08 schreef YakuzA het volgende:
[..]
Tenzij hij natuurlijk doorkloot met een clone, maar dat risico loop je toch zo ongeveer altijd.
Hou je altijd. Maar het werkt tegen de meeste mensen.
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen : van de wet mag je roken. Maar als je vader zegt dat je thuis niet mag roken, mag je het dan of niet?Op woensdag 09 mei 2001 00:02 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Dus jullie beschouwen jullie zelf boven de grondwet te staan? Sterke uitspraak. Het wordt hier hoe langer hoe extremer!
Je kunt dan roken, en het huis uit, of thuis blijven, maar dan niet roken.
Zo duidelijk?
*voor deze keer dan*Op woensdag 09 mei 2001 00:04 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Heb mijn codex niet bij de hand. Is voor morgen dus. Art. 29 gaat over de schending van het briefgeheim...
BTW: ik studeer wel Belgisch recht!
Plonk = Usenet voor killfile /ignore.
Dat je rechten studeert spreekt in deze niet eens in je voordeel.
Je begeeft je hier op een forum waarbij je je akkoord verklaart met de huisregels die hier gelden. Deze mogen beperkender zijn dan je grondrechten, mede omdat je je daar vrijwillig voor hebt opgegeven. Het is je eigen vrije keuze geweest.
Of ga je ook met de grondwet lopen leuren als je van IRC gekickt wordt door een op?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ja maar dat is weer een verhaal apart:DOp woensdag 09 mei 2001 00:10 schreef stokkie het volgende:
[..]
Turkeyboy-klonen bv
Hou je altijd. Maar het werkt tegen de meeste mensen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
LOL.Op woensdag 09 mei 2001 00:02 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Dus jullie beschouwen jullie zelf boven de grondwet te staan?
Maar dat slaat natuurlijk nergens op he? Volgens de grondwet mag ik best schoenen met zwarte zolen aan, maar volgens het squashcomplex mag het niet... Dan beroep ik me toch niet op de grondwet
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als je moeilijk ventje bent welOp woensdag 09 mei 2001 00:16 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
LOL.
blabla
Dan beroep ik me toch niet op de grondwet
Helemaal als je net op bent
Iemand (modjes/adjes) die je een dienst (GoT/T.net) verleent mag eisen stellen aan de gebruiker (bijvoorbeeld Fubar)
(staat ook in de grondwet trouwens)
1:0Op woensdag 09 mei 2001 00:22 schreef Grrrrrene het volgende:
OK, ik bedenk me net:
Iemand die je een dienst verleent mag eisen stellen aan de gebruiker (staat ook in de grondwet trouwens)
(Zeker opgelet op school
Technisch gezien mag hij je niet eens het huis uitzetten! Check de wet, maar dat is allemaalOp woensdag 09 mei 2001 00:12 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen : van de wet mag je roken. Maar als je vader zegt dat je thuis niet mag roken, mag je het dan of niet?
Je kunt dan roken, en het huis uit, of thuis blijven, maar dan niet roken.
Zo duidelijk?
Ff serieus nu: ik vind gewoon dat jullie nogal rap met een slot lopen zwaaien.
Helemaal sinds de GoT Kroeg gesloten is. Daar kon je tenminste nog eens slap ouwehoeren, dat was pas relaxed. Als ik dat nu wil doen, moet ik naar de Winamp fora en die zijn helemaal niet zo goed vormgegeven als GoT...
Maar ik zal kappen met dat kutten, het haalt toch nix uit.
Check mijn posts eens, dan zie je hoeveel raad ik al heb gegeven! Ha!
Peace man!
Jij bent denk ik net bezig?Op woensdag 09 mei 2001 00:24 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Technisch gezien mag hij je niet eens het huis uitzetten! Check de wet, maar dat is allemaal
Tussen de letter en de geest van de wet zit een groot terrein.
Hier vallen onder andere jurisprudentie en beginselen van redelijkheid en billijkheid in.
Stap maar naar het Europees Hof van Justitie.
Doe dat. Je maakt jezelf een beetje belachelijk zo.Ff serieus nu: ik vind gewoon dat jullie nogal rap met een slot lopen zwaaien.
Helemaal sinds de GoT Kroeg gesloten is. Daar kon je tenminste nog eens slap ouwehoeren, dat was pas relaxed. Als ik dat nu wil doen, moet ik naar de Winamp fora en die zijn helemaal niet zo goed vormgegeven als GoT...
Toch jammer...Check mijn posts eens, dan zie je hoeveel raad ik al heb gegeven! Ha!
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Wanneer snap je nou eens dat GoT niet de plek is om slap te ouwehoeren?Op woensdag 09 mei 2001 00:24 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Technisch gezien mag hij je niet eens het huis uitzetten! Check de wet, maar dat is allemaal
Ff serieus nu: ik vind gewoon dat jullie nogal rap met een slot lopen zwaaien.
Check mijn posts eens, dan zie je hoeveel raad ik al heb gegeven! Ha!
Peace man!
De richtlijnen die op dit moment gehandhaafd zouden moeten worden zijn onhaalbaar..
En daarom worden tweakers ook vaak boos omdat hun topic gesloten wordt terwijl andere topics open blijven omdat die "meer gewaardeert worden door de modjes en adjes"
Dat is pas :9~!
Ja, maar het is nog altijd een vrij forum dus ze moeten in principe iedereen aanvaarden!Op woensdag 09 mei 2001 00:22 schreef Grrrrrene het volgende:
OK, ik bedenk me net:
Iemand (modjes/adjes) die je een dienst (GoT/T.net) verleent mag eisen stellen aan de gebruiker (bijvoorbeeld Fubar)
(staat ook in de grondwet trouwens)
En, Grene, het is F.U.B.A.R.©!
Plus, in zo''n stom sportcomplex loop ik ook met mijn dikke Fila''s aan. Zwarte zolen of niet, sportschoenen maken geen strepen!
Nee.Op woensdag 09 mei 2001 00:30 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Ja, maar het is nog altijd een vrij forum dus ze moeten in principe iedereen aanvaarden!
Maar dat schijn je niet helemaal te begrijpen helaas......
Het begint te dagen... kan ik mijn bijna 300 posts overdragen naar FOK? Ik heb er nogal moeite voor moeten doen.Op woensdag 09 mei 2001 00:29 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Wanneer snap je nou eens dat GoT niet de plek is om slap te ouwehoeren?
Verwijderd
Alleen gaat het in de praktijk niet helemaal werken, want dan durven er nog minder mensen te posten (wel weinig onzin topics in SG) en nog meer gezanik over slotjes omdat het gevolg van een slotje krijgen veel erger is.
Laat maar zitten dus
Verwijderd
Een kroeg is leuk. Dat vind ik zelfs. Maar op GoT is er geen plaats meer voor.Op woensdag 09 mei 2001 00:30 schreef hazes het volgende:
mijn mening is nog steeds dat er niks mis wat met de kroeg.. (en nee dat is geen cliché gejank over dat de kroeg weer terug moet..
De richtlijnen die op dit moment gehandhaafd zouden moeten worden zijn onhaalbaar..
En daarom worden tweakers ook vaak boos omdat hun topic gesloten wordt terwijl andere topics open blijven omdat die "meer gewaardeert worden door de modjes en adjes"
Verwijderd
Het is geen vrij forum. Het is een geregistreerd forum. Op het moment dat jij je registreerde heb je je gebonden aan het feit dat de crew de dienst uitmaakt, en niet de users.Op woensdag 09 mei 2001 00:30 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Ja, maar het is nog altijd een vrij forum dus ze moeten in principe iedereen aanvaarden!
En dat is geen machtsgeilheid, dat is gewoon zoals het er voor staat. IRL heb je je ook aan de regels te houden. En hiet op GoT maken wij de regels.
En daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar dan moet je gewoon ergens anders gaan posten.
Trouwens, als je het idee hebt dat een topic zich over de grens gaat begeven (terwijl het erin is begonnen) _hoef_ je toch niet meer te reageren.
In [SG] post ik by the way niet teveel ''k lees er wel aardig wat. Mocht iemand op het idee komen op "Jaymz" te gaan zoeken in [SG]
Fuck mijn reputatie (die is hier allang naar de kloten!). De kans dat ik jullie in real life tegen het lijf loop is 1/100000... Behalve als ik naar de HCC-dagen ga, en dan nog: wat zou er gebeuren als ik zeg dat ik F.U.B.A.R.© ben?Op woensdag 09 mei 2001 00:36 schreef Jotti het volgende:
Postcount = niet relevant. Als je bezorgd bent om je reputatie, is het alleen maar een goede uitdaging om die op een andere plek ook op te bouwen!
Ik ga me op FOK! amuseren, overdag zit ik hier, ''s avonds op FOK! Da''s het beste voor ons allebei denk ik.
Ciao tutti
*zucht*... Ik leg het je net uit en dan nog snap je het niet? Als iemand (Femme) een forum bouwt en zijn eigen regeltjes opstelt (die heeeeeeel redelijk zijn overigens), wie ben jij dan om _zijn_ regels aan te passen?Op woensdag 09 mei 2001 00:33 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Het begint te dagen... kan ik mijn bijna 300 posts overdragen naar FOK? Ik heb er nogal moeite voor moeten doen.
F.U.B.A.R.© moet maar eens goed de faq doorlezen ofzo?
Lezen is niet genoeg, ook niet met wetboeken.Op woensdag 09 mei 2001 00:42 schreef Grrrrrene het volgende:
F.U.B.A.R.© moet maar eens goed de faq doorlezen ofzo?
Je moet ''m ook begrijpen.
Ja, da''s waar, maar als er nou onredelijke dingen in stonden? Maar het is toch glashelder? Onzintopics worden niet op prijs gesteld, daarmee loop je gewoon het risico dat het gesloten wordt. Bedoel je iets serieus, dan blijft het open. Is er een misverstand, dan neem je contact op met de betreffende mod op ICQ of post je hier in LA als je je onrecht aangedaan voelt (klopt die zinOp woensdag 09 mei 2001 00:44 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Lezen is niet genoeg, ook niet met wetboeken.
Je moet ''m ook begrijpen.
Verwijderd
When hell freezes over.Op woensdag 09 mei 2001 00:49 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Het wordt tijd dat ik eens boven de wet kom te staan...
Dat is pas :9~!
Doe ik toch?Op woensdag 09 mei 2001 00:46 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Ja, da''s waar, maar als er nou onredelijke dingen in stonden? Maar het is toch glashelder? Onzintopics worden niet op prijs gesteld, daarmee loop je gewoon het risico dat het gesloten wordt. Bedoel je iets serieus, dan blijft het open. Is er een misverstand, dan neem je contact op met de betreffende mod op ICQ of post je hier in LA als je je onrecht aangedaan voelt (klopt die zin)
En ik zit Femme niet af te zeiken maar zijn minions!
Ik zie het, dat bedoel ik ook niet, maar er zijn meer users die er problemen mee hebben, dus ik dacht: laat ik het duidelijk makenOp woensdag 09 mei 2001 00:51 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
Doe ik toch?
minionsEn ik zit Femme niet af te zeiken maar zijn minions!
Je hebt gelijk. Dit was de laatste (onzin) reply voor vanavond. Ik ga wat in de hardware fora rondhangen.Op woensdag 09 mei 2001 00:51 schreef Jotti het volgende:
F.U.B.A.R: ik wil niet zeuren, maar als je zegt dat je weggaat: wees een man en ga dan ook. Dat is hier denk ik voor beide partijen beter (iig voor vanavond).
"onderdanen".Op woensdag 09 mei 2001 00:54 schreef Grrrrrene het volgende:
minions
Even zeuren, want anders wordt Pacific_Ocean onterecht de les gelezen...Op dinsdag 08 mei 2001 20:36 schreef hazes het volgende:
[off-topic]Het is GreyP.O :*[/off-topic]
''Grey'' is Brits Engels, ''Gray'' is in de States de gebruikelijke schrijfwijze.
Gek genoeg is het wel ''greyhound'', ook in de US.
(ben er niet 100% zeker van welke nou Amerikaans en welke nou Brits is, hoor, maar weet wel dat beide varianten mogelijk zijn)
[/very off-topic]
Ga rustig verder met waar jullie gebleven waren.
min·ion (mnyn)Op woensdag 09 mei 2001 00:54 schreef Grrrrrene het volgende:
minions
n.
1. An obsequious follower or dependent; a sycophant.
2. A subordinate official.
3. One who is highly esteemed or favored; a darling.
http://www.dictionary.com
Every morning is the dawn of a new error.
Sorry, maar om 1:00 uur ''s nachts ga ik niet in een woordenboek snuffelenOp woensdag 09 mei 2001 01:09 schreef dodo_devil het volgende:
[..]
min·ion (mnyn)
n.
1. An obsequious follower or dependent; a sycophant.
2. A subordinate official.
3. One who is highly esteemed or favored; a darling.
http://www.dictionary.com
Ik kende het niet HlpDsK...
Kom op zeg, hoeveel meer moeite is het om inplaats van "minion :?" te typen ff naar http://www.dictionary.com te gaan en "minion" daar in een formpje te pastenOp woensdag 09 mei 2001 01:12 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Sorry, maar om 1:00 uur ''s nachts ga ik niet in een woordenboek snuffelen
edit:
Ik kende het niet HlpDsK...
Every morning is the dawn of a new error.
Als ik het goed heb ik het hoofddoel van het forum:"Kennis en ervaring uit te wisselen met mede-tweakers".
Dit is dus niet alleen nemen (lezen) maar ook geven (posten).
Ook al zie ik een in mijn ogen newbie vraag, dan ga ik er wel serieus op in. Dat is ook de kracht van GoT. Ik weet zelf bijv. helemaal NIETS van programmeren, digitale camera''s en als ik daar iets over wil weten, weet ik dat ik hier ook terecht kan.
Verder lijkt het me een zeer goed plan om SG alleen toegankelijk te maken voor tweakers die zich ''bewezen'' hebben. Dat is een barriere voor niet-tweakers.
Ik hoop echter niet dat SG dichtgaat omdat het idd leuk is om over wat dingen te babbelen die niet in de andere fora thuishoren.
Tenslotte: ik ben blij dat LA bestaat omdat je dan ''in beroep kunt gaan'' tegen een slotje. En zeg nu niet dat dat geen zin heeft, want zelfs nederige * Lordy79 heeft een keer een slotje open laten breken
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dat bedoelde ik niet... Ik ben gewoon niet zo wakker meer dat ik er niet aan had gedacht... :z:z:zOp woensdag 09 mei 2001 01:20 schreef dodo_devil het volgende:
[..]
Kom op zeg, hoeveel meer moeite is het om inplaats van "minion :?" te typen ff naar http://www.dictionary.com te gaan en "minion" daar in een formpje te pasten
Natuurlijk ben ik niet te beroerd om effe 1 minuut te zoeken. Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen een aantal newbies
en wanneer heb je jezelf dan bewezen..als je bijvoorbeeld in elk forum minstens één tweaker heb geholpen met zijn/haar vraagOp woensdag 09 mei 2001 01:28 schreef Lordy79 het volgende:
Verder lijkt het me een zeer goed plan om SG alleen toegankelijk te maken voor tweakers die zich ''bewezen'' hebben. Dat is een barriere voor niet-tweakers.
Welnee...Op woensdag 09 mei 2001 01:34 schreef hazes het volgende:
[..]
en wanneer heb je jezelf dan bewezen..als je bijvoorbeeld in elk forum minstens één tweaker heb geholpen met zijn/haar vraag
Ik denk dat de grens heel subjectief is (ja ja, da''s gevaarlijk!!
Als iemand zich ''normaal'' gedraagt en een kleine onzin-ratio heeft, dan is ie geschikt om hier te blijven.
Net zoals iedereen op tweakers mod-rechten heeft die hij/zij houdt als hij/zij deze goed gebruikt (en dus een lage penalty-ratio heeft/houdt).
Er moet gewoon bij een X-aantal posts een soort van ''oordeel'' gegeven worden. Ik weet alleen niet of dat haalbaar is. (ik weet niet hoeveel mensen er dan dagelijks die X-aantal posts halen.
Hazes: Denk eens mee ! (wees constructief)
Zover ik weet speelt dit idee al 2 maanden, en heb het idee dat dit zeker een keer gaat gebeuren, alleen de vraag is hoe, JIJ kan nu invloed uitoefenen, maak daar gebruik van.
Verwijderd
Indiviueel goedkeuren is ondoenlijk.Op woensdag 09 mei 2001 01:39 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Welnee...Dan zou ik mezelf nooit bewijzen
Ik denk dat de grens heel subjectief is (ja ja, da''s gevaarlijk!!)
Als iemand zich ''normaal'' gedraagt en een kleine onzin-ratio heeft, dan is ie geschikt om hier te blijven.
Net zoals iedereen op tweakers mod-rechten heeft die hij/zij houdt als hij/zij deze goed gebruikt (en dus een lage penalty-ratio heeft/houdt).
Er moet gewoon bij een X-aantal posts een soort van ''oordeel'' gegeven worden. Ik weet alleen niet of dat haalbaar is. (ik weet niet hoeveel mensen er dan dagelijks die X-aantal posts halen.
Iedereen in SG toelaten, en dan de mensen die zich misdragen er uit schoppen. Als ze zich dan misdragen op de overige fora = ban.
Ik bedoel natuurlijk niet dat jullie dat moeten gaan doen, maar gewoon de users. Die modereren een user zoals je dat met posts op de T.net page kunt doenOp woensdag 09 mei 2001 01:45 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Indiviueel goedkeuren is ondoenlijk.
Iedereen in SG toelaten, en dan de mensen die zich misdragen er uit schoppen. Als ze zich dan misdragen op de overige fora = ban.
Maar ja, ik denk dat het hele probleem ondoenlijk is. Niet op te lossen eigenlijk...
Okee, dat is dus ondoenlijk.Op woensdag 09 mei 2001 01:45 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Indiviueel goedkeuren is ondoenlijk.
Maar als er iemand uitgeschopt wordt, dan krijg je weer het probleem van klonen en/of gaat iemand zeuren dat het onterecht is. Maar ja.. dat kan er nog wel bij.. volgens mij is LA ook een dagtaak...
Wat is trouwens het uurloon voor mods of worden jullie per slotje betaald?
Ik hoor HlpDsK al mompelen "Was dat maar waar"Op woensdag 09 mei 2001 01:47 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Okee, dat is dus ondoenlijk.
Maar als er iemand uitgeschopt wordt, dan krijg je weer het probleem van klonen en/of gaat iemand zeuren dat het onterecht is. Maar ja.. dat kan er nog wel bij.. volgens mij is LA ook een dagtaak...
Ik vind het modsysteem op tweakers ook waardeloos, maar het interesseert me echt niet of mijn sporadische opmerking op tweakers op -2 of +4 staat...Op woensdag 09 mei 2001 01:43 schreef Jaymz het volgende:
Lordy79 (uit m''n hoofd) het T.net modsysteem ondergaat nu ook behoorlijke discussies (onderging eigenlijk), anyway ook dat is nog niet foolproof.
(verdiep je in TMF als je me wilt begrijpen)
Maar er is veel vriendjespolitiek (ik heb collega''s ook wel eens expres omlaaggemod
Wat mij betreft worden er ook gewoon een paar makkers aangewezen op tweakers die modden. Waarom is het huidige systeem eigenlijk ingevoerd?
Jaymz vergeet effe dat [OT] ontopic en offtopic kan betekenen?Op woensdag 09 mei 2001 01:50 schreef Jaymz het volgende:
De meeste mods, misschien zelfs alle, krijgen nada, nothing, niente, niets, geen ene moer. Behalve dan een hoop gezeik, maar dit lijkt me nu [OT]
Kom hierheen daar hoort deze discussie thuis, momenteel loot er een relaxte mod rondOp woensdag 09 mei 2001 01:50 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Ik vind het modsysteem op tweakers ook waardeloos, maar het interesseert me echt niet of mijn sporadische opmerking op tweakers op -2 of +4 staat...
Maar er is veel vriendjespolitiek (ik heb collega''s ook wel eens expres omlaaggemod) en er is een te grote groep users die domweg niet goed KAN modden. Misschien niet eens omdat ze het per se willen verzieken, maar omdat ze er domweg de capaciteiten niet voor hebben.
Wat mij betreft worden er ook gewoon een paar makkers aangewezen op tweakers die modden. Waarom is het huidige systeem eigenlijk ingevoerd?
Verwijderd
Geen loon.Op woensdag 09 mei 2001 01:47 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Okee, dat is dus ondoenlijk.
En er moet ook een tijdslimiet op. Minstens een maand of zo.
Als je een kloon aanmaakt moet die minsten een maand wachten. Dan druipen ze wel af.
Dat houdt wel in dat er een periode is waarin de oude users wel zo in SG kunnen, maar nieuwe users niet
Sorry, gewenningOp woensdag 09 mei 2001 01:53 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Jaymz vergeet effe dat [OT] ontopic en offtopic kan betekenen?
GoT is in de basis een technisch forum bedoeld voor computergerelateerde topics. De doelstelling is een bepaald niveau hierin te handhaven, dus niet posts van ''hoe stuur ik een emailtje''. maw. GoT heeft heel duidelijk een doelgroep. Het ''probleem'' is dat een dergelijke doelgroep heel veel mensen aantrekt welke buiten deze doelgroep vallen -lees niet het beoogde niveau kunnen of willen handhaven.
SG is gewoon onderdeel van GoT. SG heeft idd niet hetzelfde topic (computergerelateerde onderwerpen), dit wil echter niet zeggen dat SG niet dezelfde doelgroep (en dus het bijbehorende niveau) heeft.
Als ''men'' geen slotjes zou zetten op topics waarvan echt heel duidelijk is dat ze buiten het beoogde niveau vallen dan zou SG binnen no time overspoeld worden door ''chatters'', met als gevolg dat de doelgroep waarvoor dit forum eigenlijk bedoeld is z''n biezen pakt en z''n heil ergens anders gaat zoeken.
SG is niet ''een alleenstaand'' forum. Het maakt onderdeel uit van het geheel. Zie ook mijn voetbalkantine-analogie. SG is eigenlijk een extraatje voor mensen welke gebruik maken van de andere fora. Feit is gewoon dat als ''men'' het niveau van SG geheel laat varen, dat dan de andere fora vanzelf zullen volgen.
Ik zie ook niet in waarom hier zo''n heet hangijzer van gemaakt is. Er is namelijk OOK een forum welke _wel_ bedoeld is voor het niveau wat jij graag ziet, nl. het FOK forum.
Dit is niet omdat ''men'' een hekel aan jou of aan je onderwerpen heeft. Dit is puur en alleen omdat wat jij wilt en de onderwerpen welke jij het liefst ziet niet vallen binnen het bestek van dit forum. Als jij van hardrock muziek houd, ga je toch ook niet sky radio opzetten? Of enorm klagen dat sky radio hardrock moet draaien?
Het aanhalen van grondrechten slaat imo helemaal nergens op. Als ''Femme en zijn minions'' morgen besluiten dat het woordje ''computer'' morgen als ''kompjoeter'' geschreven moet worden en iedereen die dat niet doet gebanned word dan is hier niets tegen te doen, dit is nl. gewoon hun goed recht. Grondrechten zouden pas in het geding komen als zij jou zouden gaan (kunnen) verbieden uberhaupt ooit ergens op welk forum dan ook te posten of als zij jou zouden bannen op basis van deel uitmaken van een bepaalde bevolkinsgroepering (bv. racisme).
---- althans, dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hey laat mij erbuiten ajb!Op woensdag 09 mei 2001 01:43 schreef Jaymz het volgende:
...anyway ook dat is nog niet foolproof.
Mare ik denk dat een SG recht verdienen en het beoordelen van GoT-ters toch niet de bedoeling kan zijn van dit alles. Met zo een dynamische ledendatabase is het gewoon onmogelijk om iedereen te reviewen.
Feit is wel dat er iets moet gebeuren, want GoT is nog steeds erg populair bij de verkeerde groep. Aan de ene erg handig bij het aantrekken van nieuwe adverteerders, aan de andere kant erg irri voor de die hards...
Misschien is het three strikes and you''re out systeem een idee. Hierbij worden de waarschuwingen wat sneller uitgedeeld en is men bij drie gewoon history. Natuurlijk moeten dergelijke straffen altijd discutabel blijven in LA, want ook mods en adjes maken weleens een inschattings fout.
Ook kan bij goed gedrag (niet misdragen voor een bepaalde periode) een waarschuwing worden ingetrokken.
Helaas blijft dit alles onderhevig aan de objectiviteit (of dus niet) van de beoordelers. Errug gevoelig punt wederom.
Ik vermoed dan ook dat er op korte termijn geen oplossing zal komen tegen het onzin publiek, omdat deze simpelweg niet voor handen ligt.
* FoolZero gaat nu echt naar bed om morgen om 5:00 wakker te worden en zich te begeven in een dagje HELL...
Tering ik tiep ff een berichtje en terwijl ik het tiep wordt alles al gezegd wat ik aan het tiepen ben...
Jullie l**len te veel (en te snel!)
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
[super-offtopic, sorry]Op woensdag 09 mei 2001 01:53 schreef Jaymz het volgende:
[..]
Kom hierheen daar hoort deze discussie thuis, momenteel loot er een relaxte mod rond, hoewel ''ie wel een last heeft van iemand met een Global Mod status.
ik lees in de TMF-FAQ:
Daarbij: welk draadje gaat over het moddereter systeem?Suggesties voor verbetering modereren?
In principe is daar het Lieve Adjes (LA) forum voor.
[/super-offtopic, sorry]
Op woensdag 09 mei 2001 01:55 schreef FoolZero het volgende:
[..]
heel lang verhaal
* FoolZero gaat nu echt naar bed om morgen om 5:00 wakker te worden en zich te begeven in een dagje HELL...
Slaap lekker
Maar je hebt wel gelijk hoor. Users beoordelen is eigenlijk ook niet de bedoeling. Je kunt dus 2 kanten op: op users positief beoordelen (dus je moet SG rechten verdienen), of negatief beoordelen (je kunt je SG rechten kwijtraken). Aangezien SG-bans sporadisch (1 per dag ofzo?) voorkomen, lijkt me het het makkelijkst om HlpDsK''s idee in gebruik te nemen: misdragen in SG resulteert in een SG-ban. Gedurende 1 maand mag je er niet meer posten ofzo...
Een andere verwoording dan..
[..de andere verwoording..]
* Lordy79 fully agree!
Een periode van een maand... is dat zo onoverkomelijk? Meer dan een maand wordt misschien wel een hele hoge drempel, maar je kunt in de FAQ uitleggen waarom. Als je het (veel) langer doet, dan krijg je denk ik een tweedeling in niet-SG-gerechtigden en wel-SG-gerechtigden.Op woensdag 09 mei 2001 01:53 schreef HlpDsK het volgende:
En er moet ook een tijdslimiet op. Minstens een maand of zo.
Als je een kloon aanmaakt moet die minsten een maand wachten. Dan druipen ze wel af.
Dat houdt wel in dat er een periode is waarin de oude users wel zo in SG kunnen, maar nieuwe users niet
Verder moet een ban in SG denk ik ook niet levenslang zijn. Ook een maand ofzo. En bij herhaling langer of voor EEUWIG...
Dit vind ik een voortreffelijk idee. Zeker dat goed gedrag ook beloond wordt met een intrekking. Een niet-tweaker wil & kan toch geen goed gedrag vertonen.Op woensdag 09 mei 2001 01:55 schreef FoolZero het volgende:
Misschien is het three strikes and you''re out systeem een idee................................... Ook kan bij goed gedrag (niet misdragen voor een bepaalde periode) een waarschuwing worden ingetrokken.
Klopt, maar anderzijds gaat dit met slotjes volgens mij ook vrij goed. Er wordt wel over gediscussieerd, maar hoeveel slotjes gaan er in de praktijk weer open? Als dat minder dan 5% is, gaat het volgens mij wel goed. (ervan uitgaande dat de 2e opinie in LA altijd ''rechtvaardig'' is)Helaas blijft dit alles onderhevig aan de objectiviteit (of dus niet) van de beoordelers. Errug gevoelig punt wederom.
Live long and prosper !
[topic=154920]Daarbij: welk draadje gaat over het moddereter systeem?
[topic=158439]
[topic=153536]
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
Mensen die in de crew zitten hebben bewezen om dat inzicht te hebben om dat soort beslissingen te maken.
HlpDsK, ik ga een heel eind met je mee in deze draad, maar deze uitspraak klinkt mij nét iets te kort door de bocht. Alsof je door een aanstelling als Forummodje opeens geen fouten of verkeerde inschatten kan maken en bij voorbaat het gelijk aan je zijde hebt. Kom nou zegOp woensdag 09 mei 2001 02:18 schreef HlpDsK het volgende:
Die objectiviteit valt nogal mee. Het is gewoon aan de crew om dat te beslissen. En daar moeten mensen ook niet over gaan zeuren, want dat is gewoon een van de voorwaardes die je accepteert door op GoT te posten.
Mensen die in de crew zitten hebben bewezen om dat inzicht te hebben om dat soort beslissingen te maken.
Ik vind dat ook een Modje af en toe op de vingers getikt mag worden of eens verantwoording over z''n daden mag afleggen. Communicatie enzo, weetjewel. Als alle moderators nou eens zouden zorgen voor duidelijke huisregels, zoals o.a. ecteinascidin die nu aan het opzetten is, dan biedt je tenminste enige duidelijkheid voor users die niet goed kunnen inschatten waar de grenzen liggen.
Wat mij ook af en toe opvalt en ??? oproept, is het meteen ''en grouppe'' voor elkaar in de bres springen, van modjes, als een user komt vragen waarom zijn topic gesloten is, bijv. Weliswaar is zo''n slotje vaak terecht, maar een modje kan en mag daar in mijn ogen het beste zélf uitleg over geven. Die moet daar mans (no offence, dames
Uiteraard maakt elk mens fouten, maar ik denk dat de mods hier ZO weinig fouten maken (% gezien) dat ze gewoon goed zijn. En het eventuele bannen van users zal ook niet door 1 enkele mod gedaan worden, maar in overleg met collega''s. Dus dat er users onterecht geband zullen worden, zal denk ik zeer zelden voorkomen.Op woensdag 09 mei 2001 02:50 schreef testcase het volgende:
HlpDsK, ik ga een heel eind met je mee in deze draad, maar alsof je door een aanstelling als Forummodje opeens geen fouten of verkeerde inschatten kan maken en bij voorbaat het gelijk aan je zijde hebt.
Wat mij ook af en toe opvalt en ??? oproept, is het meteen ''en grouppe'' voor elkaar in de bres springen, van modjes, als een user komt vragen waarom zijn topic gesloten is
Verwijderd
Elke keer als ik zeg "de crew", krijg ik een antwoord in de vorm van "jij als modje".
Ik zeg toch neit voor niks "de crew". Wij gezamenlijk hebben echt wel het inzicht. En die kennis en wijsheid (uche
ALs modje ben je echt niet alwetend, maar je wordt geen modje als je niet duidelijk hebt laten blijken dat je dit soort beslissingen kunt maken op een goede manier.
Precies... Maar het is wel logisch dat dat gedacht wordt. Als jij iets sluit in de SG, iemand klaagt in LA en bijvoorbeeld Ecteinascidin (in 1 keer goed) reageert daar op met "terecht, want...", dan lijkt het alsof hij het altijd met je eens is.Op woensdag 09 mei 2001 02:56 schreef HlpDsK het volgende:
Dat vind ik dus weer een voorbeedl van niet goed lezen.
Elke keer als ik zeg "de crew", krijg ik een antwoord in de vorm van "jij als modje".
Ik zeg toch neit voor niks "de crew". Wij gezamenlijk hebben echt wel het inzicht. En die kennis en wijsheid (uche) is echt wel goed verdeeld
ALs modje ben je echt niet alwetend, maar je wordt geen modje als je niet duidelijk hebt laten blijken dat je dit soort beslissingen kunt maken op een goede manier.
Dat komt gewoon omdat jullie (crew) de faq gewoon beter kennen...
* Grrrrrene is wel eens benieuwd hoeveel wannabe mods er al op de WOS vacature hebben gereageerd
GenoegOp woensdag 09 mei 2001 02:59 schreef Grrrrrene het volgende:
* Grrrrrene is wel eens benieuwd hoeveel wannabe mods er al op de WOS vacature hebben gereageerd
edit: sommige toegevoegd
Dat is wel een punt.. vind ik ook... ook op dit moment staan er topics open die ik van het niveau ''wat is een ECHTE tweaker'' vind...Op woensdag 09 mei 2001 03:07 schreef testcase het volgende:
maar ik kan me goed voorstellen dat menig dolende bezoeker sommige zaken onduidelijk en inconsequent vindt. Onzin en illegale praktijken staan nog dagelijks in allerlei draden te schitteren, zonder dat er slotjes of waarschuwingen aan te pas komen.
Maar ik vind het ook zo lame om ze in SU ''aan te geven''.
Dat hoef je niet lame te vinden, daar is SU toch voor?Op woensdag 09 mei 2001 03:10 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
In SU worden ze ook nog effe beoordeeld door een mod hoor, ze worden niet meteen gebannedOp woensdag 09 mei 2001 03:10 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Dat is wel een punt.. vind ik ook... ook op dit moment staan er topics open die ik van het niveau ''wat is een ECHTE tweaker'' vind...
Ik begrijp wel wat je bedoelt, beetje het jongetje wat altijd naar de juf rent om te vertellen dat iemand anders z''n huiswerk niet gemaakt heeft.Dat is wel een punt.. vind ik ook... ook op dit moment staan er topics open die ik van het niveau ''wat is een ECHTE tweaker'' vind...
''Vroeger'' zou ik het met je eens geweest zijn, maar ik heb inmiddels 3 fora en zeker 5 newsgroups waar ik postte ten onder zien gaan aan dit fenomeen en nu heb ik dan eindelijk een forum gevonden ''wat nog gered kan worden''
Is zowiezo een ontzettend irriterend fenomeen. Zodra ''men'' er lucht van krijgt dat jij ''verstand van computers hebt'' gaan ze gelijk bellen en voor je het weet zit je de hele week computers voor andere mensen te fixxen of ben je verworden tot helpdesk voor iedereen die ooit ergens je telefoonnummer vandaan gehaald heeft. 10 keer aan verschillende mensen uitleggen hoe ze een email account moeten instellen is leuk, 50 keer wordt vervelend en iedereen die daarna nog belt ga je een hekel aan krijgen..
Ik weet zeker dat de meeste mensen dit fenomeen wel bekend in de oren klinkt..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Op woensdag 09 mei 2001 03:18 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
In SU worden ze ook nog effe beoordeeld door een mod hoor, ze worden niet meteen gebanned
Maar wanneer worden er eigenlijk knopen doorgehakt hieromtrent? Want je kunt nog maanden praten over ''dit zou goed zijn'', maar er moeten natuurlijk wel daden komen na woorden.
[oft]shit shit... laatste peuk.. dan pitten[/oft]
Klikken heet dat geloof ik...Op woensdag 09 mei 2001 03:19 schreef hezik het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, beetje het jongetje wat altijd naar de juf rent om te vertellen dat iemand anders z''n huiswerk niet gemaakt heeft.
Oplossing: bij een computerwinkel gaan werkenIk weet zeker dat de meeste mensen dit fenomeen wel bekend in de oren klinkt..
Ik doe het ook niet graag, maar als je eenmaal door hebt dat het de kwaliteit van het forum ten goede komt, dan doe je het vanzelf vakerOp woensdag 09 mei 2001 03:19 schreef hezik het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, beetje het jongetje wat altijd naar de juf rent om te vertellen dat iemand anders z''n huiswerk niet gemaakt heeft.
Trouwens: klikken is niet persé slecht hoor... Het is gewoon een positieve bijdrage die je als user kunt leveren
Idd (te) herkenbaar, maar ik ben de link met het stukje erboven helemaal kwijt?Op woensdag 09 mei 2001 03:19 schreef hezik het volgende:
[..]
''Vroeger'' zou ik het met je eens geweest zijn, maar ik heb inmiddels 3 fora en zeker 5 newsgroups waar ik postte ten onder zien gaan aan dit fenomeen en nu heb ik dan eindelijk een forum gevonden ''wat nog gered kan worden''
Is zowiezo een ontzettend irriterend fenomeen. Zodra ''men'' er lucht van krijgt dat jij ''verstand van computers hebt'' gaan ze gelijk bellen en voor je het weet zit je de hele week computers voor andere mensen te fixxen of ben je verworden tot helpdesk voor iedereen die ooit ergens je telefoonnummer vandaan gehaald heeft. 10 keer aan verschillende mensen uitleggen hoe ze een email account moeten instellen is leuk, 50 keer wordt vervelend en iedereen die daarna nog belt ga je een hekel aan krijgen..
Ik weet zeker dat de meeste mensen dit fenomeen wel bekend in de oren klinkt..
Eerst heb je het over het redden van een forum en dan over het lastig gevallen worden met computervragen
Edit: Wat is dat toch met mij??? ''k lijk een of andere magische power te hebben om altijd de laatste reply te hebben.. Voor mij 1 reply per minuut en na mij al 15 minuten nix... Maja zal wel aan mij liggen dan
OUCH en dat moet jij dat uitgereked zeggen...OUCHOp woensdag 09 mei 2001 00:29 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Wanneer snap je nou eens dat GoT niet de plek is om slap te ouwehoeren?
Op woensdag 09 mei 2001 07:39 schreef persianboy het volgende:
[..]
OUCH en dat moet jij dat uitgereked zeggen...OUCH
Nou ok dan, ik wil het ook nog el eens een keer zeggen hoor, dat is trouwens de mening van de gehele crew! Niet alleen van HlpDsK...
Wanneer snappen jullie nou eens dat GoT niet de plek is om slap te ouwehoeren? Ga daarvoor maar naar Fok! of whatever, maar niet hier iig.
De crew staat niet ter discussie. <h1>punt</h1>
Verwijderd
zoals veel mensen zeggen worden er veel topics gesloten omdat ze onnodig zijn toch?Op dinsdag 08 mei 2001 20:36 schreef hazes het volgende:
[..]
ik wil trouwens niet zeuren hoor maar er zijn zo een stuk of 10 topics te sluiten die volgens de faq niet kunnen
hmmm dan kan er toch een onzin forum komen?
1. de GS forum is niet duidelijk is het wel een goede post of wel !
2. zeggen veel mensen hier net er worden veel topics gesloten of ze zien er een stuk of... die gesloten kunnen worden vriendjes politiek??
3. ik past ff
De Kroeg is sinds zondag 11 februari 2001 definitief gesloten. Waarom? Onder andere omdat er evenveel werk (zoniet meer) verzet moest worden als in de rest van de forums samen.
Het sluiten van de Kroeg is een stap in ons plan om de kwaliteit van GoT weer op te schroeven.
als er zoveel topics zijn die gesloten kunnen worden en jullie doen dat niet
a. vriendjes politiek
b. jullie laten het staan
dan kan je netzogoed weer een onzin forum erbij nemen
1. wordt dan alles in GS weer serieus
2. je hebt alle onzin bij elkaar het enige wat je maar hoeft te doen is tijd bij tijd een topic te sluiten dat echt tegen de regels is...
dus bij deze heb ik mijn zegje gedaan ik hoor graag of andere het ook met mij eens zijn
[typo]
Verwijderd
:):)Op woensdag 09 mei 2001 01:01 schreef dextertje het volgende:
[very off-topic]
[..]
Even zeuren, want anders wordt Pacific_Ocean onterecht de les gelezen...
''Grey'' is Brits Engels, ''Gray'' is in de States de gebruikelijke schrijfwijze.
Gek genoeg is het wel ''greyhound'', ook in de US.
(ben er niet 100% zeker van welke nou Amerikaans en welke nou Brits is, hoor, maar weet wel dat beide varianten mogelijk zijn)
[/very off-topic]
De kroeg is weg, en komt niet meer terug. Onzin willen we hier niet en we gaan daar dus ook geen forum voor maken... Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
We willen het niet, en aangezien wij het hier voor het zeggen hebben, is dat gewoon pech voor jullie!
Verder leef ik en velen met mij in de hoop, dat GoT ooit weer op een hoger niveau zal belanden. Newbees en newbee vragen zijn nooit verkeerd. Duh iedereen heeft het ooit moeten leren (hierover zijn overigens genoeg topix geweest). Maar er is een verschil tussen een newbee vraag of een onzin topic.
Idd is er ruimte in SG voor off-topic (Non-techno) onderwerpen en zelfs af-en-toe voor een onzin topic. Helaas is de trend van GoT momenteel zo neerwaarts geweest en zijn er zoveel BS topix geweest, dat momenteel met harde hand wordt geregeerd. En natuurlijk is het afhankelijk van de mood van de modjes/adjes en van welke topicstarter het is, of een topic kans van overleven heeft.
Toch moeten wij ons berusten in hun besluiten. Zij zijn immers aangesteld voor deze taak. Mocht er dan toch een meningsverschil ontstaan dan is er ruimte in LA om dat uit te praten.
BTW over dat SU gedoe. Als voorstander van een gezond en lekker draaiend GoT, zal ik forummisbruik of andere vervelende zaken gewoon melden in SU. Ook omdat ik vrij veel topix lees (en beantwoord) zie ik meer dan sommige modjes/admins, dus draag ik hopelijk op deze manier mijn steentje bij aan het beste forum op het internet!
OK dat was erg slijmerig, maar de intensie is denk ik wel duidelijk.
typo
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Ehm volgens mij is die voor mijOp woensdag 09 mei 2001 08:49 schreef obsidian het volgende:
Ooit wel eens gehoord van leestekens? En nog een keer om de kroeg vragen en je hebt een waarschuwing te pakken.
De kroeg is weg, en komt niet meer terug. Onzin willen we hier niet en we gaan daar dus ook geen forum voor maken... Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
We willen het niet, en aangezien wij het hier voor het zeggen hebben, is dat gewoon pech voor jullie!
Voor mij hoeft de kroeg helemaal niet terug, heb ik ook nooit gezegd, het was wel leuk maar niet noodzakelijk. Als ik hier alleen was geweest voor de kroeg was ik _allang_ weggeweest omdat ik zelf ook wel snap dat ie niet terug komt.
Ik ben hier ook maar om meer te weten te komen over Windhoos en dingen die ermee te maken hebben, ik post nou eenmaal niet erg veel in de heel erg technische fora, omdat ik er over het algemeen toch wel wat minder van afweet dan jullie, dus wat ik zeg is vaak fout. Desalnietemin, probeer ik er zo veel mogelijk op te steken, en als er iets is waar ik op kan reageren doe ik dat ook.
En nog maar eens, ik lok het offtopic gaan in posts _niet_ expres uit.
Voor jou?Op woensdag 09 mei 2001 09:01 schreef Pacific_Ocean het volgende:
[..]
Ehm volgens mij is die voor mij
Was voor GODZILLA2001... Geen reden dus om je te verdedigen/verontschuldigen. Ik was even vergeten om even erbij te zetten tegen wie ik het had, had niet verwacht dat er iemand tussendoor zou komen.
Verwijderd
Oh okeej..Op woensdag 09 mei 2001 09:06 schreef obsidian het volgende:
[..]
Voor jou?Nee hoor, was niet voor jou!
![]()
Was voor GODZILLA2001...
Verwijderd
Grey moet dus wel Gray zijnOp dinsdag 08 mei 2001 20:36 schreef hazes het volgende:
[..]
ik wil trouwens niet zeuren hoor maar er zijn zo een stuk of 10 topics te sluiten die volgens de faq niet kunnen
De uitspraken van de MODS zijn zoals gewoonlijk van een HOOG niveau....HULDEOp woensdag 09 mei 2001 08:49 schreef obsidian het volgende:
Ooit wel eens gehoord van leestekens? En nog een keer om de kroeg vragen en je hebt een waarschuwing te pakken.
punt 1: de crew heeft een beslissing genomen wat wel mag en wat niet, en wat jullie als users daarvan vinden zal ons worst zijn. Als je vind dat onzin een plaats moet hebben, dan is die plaats Fok!
punt 2: het heeft geen fuck te maken met recht van meningsuiting, of het wel of niet openbaar zijn van dit forum. Het gaat erom dat je toen je jezelf registreerde je akkoord gegaan bent met de regels, en daar nu dus niet over kan zeiken. Simple as that.
punt 3: als jullie zich niet kunnen vinden met de regels die hier gelden dan zijn jullie geheel vrij om op te stappen. En als jullie er moeilijk over blijven doen, en de regels blijven overtreden, dan willen wij wel zo vriendelijk zijn om jullie te helpen vertrekken hoor.
btw. Er zijn mensen die voor dit forum betalen om het in de lucht te houden, dus zo openbaar is het niet. Zij mogen dus wel degelijk regels vaststellen die voor iedereen gelden. En als het jullie niet bevalt... tough luck, get a life and get used to the way the world works.