De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Bij mijn weten is Webmagix een bedrijf maar dat is meer iets voor iemand die het ECHT weet ipv iemand die gewoon maar wat loopt te zeggen (/me).Op zondag 06 mei 2001 13:30 schreef HappyFun het volgende:
Tweakers en rest is = BV ??
Waar zitten ze dan = Amsterdam ??
Views >> 10,- * 700 = veel per dag
Iig zijn ze nog niet zover dat er een kantoor is dat in Amsterdam staat
En 1 cent per view is bij mijn weten ENORM veel.
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Op zondag 06 mei 2001 13:35 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Webmagix een bedrijf maar dat is meer iets voor iemand die het ECHT weet ipv iemand die gewoon maar wat loopt te zeggen (/me).
>> Femme
Iig zijn ze nog niet zover dat er een kantoor is dat in Amsterdam staat.. Vuurwerk heeft hun servers in Haarlem staan.
>> Merci
En 1 cent per view is bij mijn weten ENORM veel.
>> Betekend dus dat webads oplichters zijn
Tweakers Nethttp://www.tweakers.net11.000.000468*60
Bovenstaande is dus van webads.nl !
Ze vragen per 1000 views = fl 50,-
fl 750/1000 op jouw site of Tweakers ed ?Op zondag 06 mei 2001 13:42 schreef persianboy het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Webads...en zij konden me vertellen dat de verdiensten nu tussen de fl.750,- en fl.1000,- per dag lagen...ik hebzelf namelijk ook een site bij Webads draaien
En over die banners weet ik alleen dat het contract met webads niet het meest soepele is
Webads vertelde me dat dit voor T.net gold...mijn site levert per dag fl 250,- opOp zondag 06 mei 2001 13:45 schreef HappyFun het volgende:
[..]
fl 750/1000 op jouw site of Tweakers ed ?
Je mist een nogal erg belangrijke factor in je berekening en dat is bezettingsgraad. Die kan zo laag zijn als enkele procenten. Adverteerders hebben immers geen oneindig budget.Ik zat ff te rekenen.. Ze Tweakers heeft totaal(forum + site) per dag 350.000 views ( ongeveer??)
Dan zouden ze binnenkrijgen (zeer kort genomen):
350 cpm * 10,-(heel weinig) = 3500,- per dag... en dan per maand * 31 = veelll....
Daarom zie je dus vooral onbetaalde exchange banners opo t.net.
Hoe hebben jullie dat voor mekaar gekregen ?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Op zondag 06 mei 2001 13:57 schreef IceStorm het volgende:
Lief vragen
heheOp zondag 06 mei 2001 13:57 schreef IceStorm het volgende:
Lief vragen
Zo gek zijn ze toch niet ? of
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Blij te vernemen dat je de discussie volgt...dacht even dat je al op de Bahama''s zat of je huis in Monaco aan het inrichten was.....Op zondag 06 mei 2001 13:49 schreef Femme het volgende:
[..]
Je mist een nogal erg belangrijke factor in je berekening en dat is bezettingsgraad. Die kan zo laag zijn als enkele procenten. Adverteerders hebben immers geen oneindig budget.
Daarom zie je dus vooral onbetaalde exchange banners opo t.net.
Zo is hij denk ik niet..anders hadie Tweakers allang verkochtOp zondag 06 mei 2001 14:07 schreef koekoeksjong het volgende:
[..]
Blij te vernemen dat je de discussie volgt...dacht even dat je al op de Bahama''s zat of je huis in Monaco aan het inrichten was.....
Maar bezettingsgraad?
Verwijderd
Op zondag 06 mei 2001 14:07 schreef koekoeksjong het volgende:
[..]
Blij te vernemen dat je de discussie volgt...dacht even dat je al op de Bahama''s zat of je huis in Monaco aan het inrichten was.....
Op zondag 06 mei 2001 14:07 schreef koekoeksjong het volgende:
[..]
Klopt ongeveer wel. Dat is althans het huidige niveau, in de eerste 3 maanden van het jaar lag het meer tussen de 100 en de 250 per dagOp zondag 06 mei 2001 13:42 schreef persianboy het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Webads...en zij konden me vertellen dat de verdiensten van T.net nu tussen de fl.750,- en fl.1000,- per dag lagen...ik hebzelf namelijk ook een site bij Webads draaien
Dekking ligt nu tussen de 5 en 10% ongeveer: oftewel: 6-8% van de banners levert ook daadwerkelijk iets op, de rest is exchange. Dat lijkt erg weinig, maar is voor een site zo groot als T.net vrij normaal, het zijn altijd nog 50-70.000 betaalde banners per dag.
- T.net is geen B.V. (moet het wel worden
- Vuurwerk sponsort de hosting in ruil voor een logo op alle pagina''s
- Servers zijn deels gesponsord (nieuwe database-server Apollo is helemaal door Bolder betaald, procs krijgen we van AMD en mobo''s van MSI) maar soms ook bijna helemaal voor eigen rekening (Artemis bijv.)
Het meeste geld gaat overigens op aan personeel en hardware...
Lekkere privacy van webads dat ze dat zomaar aan iedereen vertellen.Op zondag 06 mei 2001 13:42 schreef persianboy het volgende:
Ik heb navraag gedaan bij Webads...en zij konden me vertellen dat de verdiensten van T.net nu tussen de fl.750,- en fl.1000,- per dag lagen...ik hebzelf namelijk ook een site bij Webads draaien
Hmmja..vind ik ook niet zo tof eigenlijk. Hoewel Webads natuurlijk niet kan weten dat persianboy dat meteen op GoT gaat vertellenOp zondag 06 mei 2001 15:31 schreef te(X)en het volgende:
[..]
Lekkere privacy van webads dat ze dat zomaar aan iedereen vertellen.
Nouja, op zich kan iedereen die een beetje verstand heeft van online advertising wel uitrekeken hoeveel wij ongeveer omzetten. Ik ga daar dus ook niet echt een geheim van maken.
Natuurlijk heeft Webads dat niet gezegd maar op basis van mijn inkomsten bij Webads...en een tipje van hen over bannerviews en een eerdere uitspraak van Daniel over 500 perdag...was het een simpel rekenwerkje...Op zondag 06 mei 2001 15:38 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Hmmja..vind ik ook niet zo tof eigenlijk. Hoewel Webads natuurlijk niet kan weten dat persianboy dat meteen op GoT gaat vertellen
Nouja, op zich kan iedereen die een beetje verstand heeft van online advertising wel uitrekeken hoeveel wij ongeveer omzetten. Ik ga daar dus ook niet echt een geheim van maken.
Maar serieus...hardware hebben jullie wellicht zelf aangeschaft wat beftreft Artemis..maar de rest toch echt niet...toch? En personeel....is het grootste gedeelte vrijwillegerswerk...heb ik begrepen....
Ik neem aan dat er verschil zit tussen de nieuwsposters, en de programmeurs of niet?
Sja, ik kan ook moeilijk van elke server gaan opnoemen wat we wel en niet zelf gekocht hebbenOp zondag 06 mei 2001 16:02 schreef persianboy het volgende:
[..]
Maar serieus...hardware hebben jullie wellicht zelf aangeschaft wat beftreft Artemis..maar de rest toch echt niet...toch? En personeel....is het grootste gedeelte vrijwillegerswerk...heb ik begrepen....
Het is ongeveer 50-50 gesponsord en voor eigen rekening. Gelukkig kun je spul als geheugen en SCSI-kaarten hergebruiken.
GoT is vrijwilligerswerk maar T.net niet. Nieuwsposters, reviewers etc. worden gewoon betaald (en terecht...er gaat soms veel tijd in zitten)
Je krijgt als newsposter betaalt per post... En geloof me, je kunt er niet van leven...Op zondag 06 mei 2001 16:17 schreef Blue-eagle het volgende:
Is dat salaris een bijverdienste of een echt full-time-payd salaris, als nieuwsposter?
Ik neem aan dat er verschil zit tussen de nieuwsposters, en de programmeurs of niet?
Het is gewoon een kleine vergoeding van de tijd die je er in steekt...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Hehe... Ach als je er veel tijd in steekt of gewoon een werkweek of meer aan hebt mag je daar best voor betaald krijgenOp zondag 06 mei 2001 16:24 schreef Daniel Kegel het volgende:
Over de hoogte van mijn of andermans salaris doe ik geen uitspraken
En qua die bv. = niet genoeg inkomsten lijkt me dus nu voor een bv... Teveel kosten
Maar ik kan er toch niet bij dat er maar fl. 750,- tot fl. 1000,- per dag wordt binnengehaald.. al die exchange banners
GOOI ZE ERVAN AF EN KOOP EEN EIGEN SERVER IPV DIE VAN VUURWERK
Huh? Vuurwerk bannertje staat er voor de hosting, dat gaat helemaal buiten Webads om.Op zondag 06 mei 2001 16:25 schreef HappyFun het volgende:
Maar ik kan er toch niet bij dat er maar fl. 750,- tot fl. 1000,- per dag wordt binnengehaald.. al die exchange banners
GOOI ZE ERVAN AF EN KOOP EEN EIGEN SERVER IPV DIE VAN VUURWERK
En hoe groot je website ook is, adverteerders moeten er wel iets in zien. Bovendien is de online advertentiemarkt uit een diep dal aan het krabbelen. In oktober vorig jaar verdienden we ongeveer net zoveel als nu, met minder dan de helft van het aantal pageviews...
Daar komt nog bij dat er maar weinig partijen zijn die structureel een aanzienlijk bedrag voor online advertising uit willen en kunnen trekken. Een campagne van 10.000 gulden netto (voor de site dus, de bannerboer wil ook nog wat verdienen) is naar Nederlandse begrippen gewoon groot, en daar heb je er dus niet zo vaak 1 van...ook al heb je 3 miljoen views per dag.
hahahahOp zondag 06 mei 2001 16:44 schreef Revolution het volgende:
Wat voor BMW ga je kopen Femme?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Laat Tweakers dan sparen voor een eigen server.. of zoek een betere server..want Vuurwerk is nuOp zondag 06 mei 2001 16:37 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Huh? Vuurwerk bannertje staat er voor de hosting, dat gaat helemaal buiten Webads om.
En hoe groot je website ook is, adverteerders moeten er wel iets in zien. Bovendien is de online advertentiemarkt uit een diep dal aan het krabbelen. In oktober vorig jaar verdienden we ongeveer net zoveel als nu, met minder dan de helft van het aantal pageviews...
Daar komt nog bij dat er maar weinig partijen zijn die structureel een aanzienlijk bedrag voor online advertising uit willen en kunnen trekken. Een campagne van 10.000 gulden netto (voor de site dus, de bannerboer wil ook nog wat verdienen) is naar Nederlandse begrippen gewoon groot, en daar heb je er dus niet zo vaak 1 van...ook al heb je 3 miljoen views per dag.
Verwijderd
Is er wel eens een topic waar jij niet komt? :?Op zondag 06 mei 2001 16:47 schreef jelmervos het volgende:
[..]
hahahah
Uhm de server is NIET van Vuurwerk. Die is van T.net & co. Hij STAAT bij Vuurwerk, das iets anders.Op zondag 06 mei 2001 16:54 schreef HappyFun het volgende:
Laat Tweakers dan sparen voor een eigen server.. of zoek een betere server..want Vuurwerk is nuSorry
En ik kan hier prima surfen dus Vuurwerk is ok
Dacht dat de GoT''ers niet blij waren met Vuurwerk.. of ik vergis meOp zondag 06 mei 2001 16:58 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Uhm de server is NIET van Vuurwerk. Die is van T.net & co. Hij STAAT bij Vuurwerk, das iets anders.
En ik kan hier prima surfen dus Vuurwerk is ok
Maar zoek nog iemand die een server voor me online radoi sponsort
Femme >> Lekker laten gaan die gasten over hun BMW/Monaco...
Lach maar als je Tweakers ooit verkoopt net als StartPagina.. lach dan maar
Verwijderd
Mag alleen als ie van dat geld een MOOIE BMW koopt.Op zondag 06 mei 2001 17:09 schreef pier het volgende:
Ik denk niet dat ie Tweakers gaat verkopen, jah op ze 65''ste mischien
BTW, wie zou het willen kopen?
Geen idee.Op zondag 06 mei 2001 17:12 schreef Revolution het volgende:
[..]
Mag alleen als ie van dat geld een MOOIE BMW koopt.
BTW, wie zou het willen kopen?
Als ie die al haaltOp zondag 06 mei 2001 17:09 schreef pier het volgende:
Ik denk niet dat ie Tweakers gaat verkopen, jah op ze 65''ste mischien
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Heet jou broer HlpDsK?Op zondag 06 mei 2001 17:13 schreef jelmervos het volgende:
[..]
laat mij toch lekker
Op zondag 06 mei 2001 17:15 schreef Revolution het volgende:
[..]
Heet jou broer HlpDsK?
Is dit serieus?? Dacht dat alleen Daniel en Floris betaald kregen. En als dit serieus is, hoeveel krijgt een nieuwsposter per post dan? Niet dat ik me nu opeens als nieuwsposter ga aanmelden ofzo, vraag ik me gewoon afOp zondag 06 mei 2001 16:19 schreef Moartn het volgende:
[..]
Je krijgt als newsposter betaalt per post... En geloof me, je kunt er niet van leven...
Het is gewoon een kleine vergoeding van de tijd die je er in steekt...
Verwijderd
genoegOp zondag 06 mei 2001 17:57 schreef woutf het volgende:
[..]
Is dit serieus?? Dacht dat alleen Daniel en Floris betaald kregen. En als dit serieus is, hoeveel krijgt een nieuwsposter per post dan? Niet dat ik me nu opeens als nieuwsposter ga aanmelden ofzo, vraag ik me gewoon af
Verwijderd
Beroerd.maar ik heb eigenlijk ook geen idee wat de situatie is op het moment op de .com(.net) markt.
doh! ''genoeg'' zegt ook nie veel, hoeveel per maand ongeveer? (ja ik ben nieuwsgierig)Op zondag 06 mei 2001 18:24 schreef RobinVR het volgende:
[..]
genoegHangt af van het aantal artikelen dat je schrijft, hoeveel artikelen er op een dag al staan, hoe ''goed'' je artikel is.
Dat ligt er dus maar aan hoeveel je doet... Is niet zo makkelijk te zeggen...Op zondag 06 mei 2001 18:27 schreef woutf het volgende:
[..]
doh! ''genoeg'' zegt ook nie veel, hoeveel per maand ongeveer? (ja ik ben nieuwsgierig)
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Zit ik te hoog als ik zeg 80,- p/mnd voor iedere dag een "goed" artikel ?Op zondag 06 mei 2001 18:28 schreef Moartn het volgende:
[..]
Dat ligt er dus maar aan hoeveel je doet... Is niet zo makkelijk te zeggen...
voor nieuwsberichten moet je denken aan tussen de 10 en 15 piek per bericht. Voor reviews denk ik zo''n 25 per uur werk dat erin zit..Colums zo ongeveere 20-50 gulden per columnOp zondag 06 mei 2001 19:10 schreef pier het volgende:
[..]
Zit ik te hoog als ik zeg 80,- p/mnd voor iedere dag een "goed" artikel ?
Verwijderd
Gokje of heb je inside-info?Op zondag 06 mei 2001 19:58 schreef persianboy het volgende:
[..]
voor nieuwsberichten moet je denken aan tussen de 10 en 15 piek per bericht. Voor reviews denk ik zo''n 25 per uur werk dat erin zit..Colums zo ongeveere 20-50 gulden per column
Verwijderd
ik begrijp uit dit topic dat Femme nog geen BMW heeft... dat valt me eerlijk gezegt tegen.
maar ik heb eigenlijk ook geen idee wat de situatie is op het moment op de .com(.net) markt.
enehh ik weet wel wie wil kopen als Femme zou verkopen, als het een BV wordt, is de volgende stap een beursgang, en genoeg mensen die een stukje tweakers.net willen hebben
Professioneel Hyves-weigeraar
Er waren ook genoeg mensen die Worldonline wilde hebben. En kijk daar nu eens naar.Op zondag 06 mei 2001 21:16 schreef Hiro Shima het volgende:
enehh ik weet wel wie wil kopen als Femme zou verkopen, als het een BV wordt, is de volgende stap een beursgang, en genoeg mensen die een stukje tweakers.net willen hebben
Klopt niet helemaal, maar je zit aardig in de richting inderdaad.Op zondag 06 mei 2001 19:58 schreef persianboy het volgende:
[..]
voor nieuwsberichten moet je denken aan tussen de 10 en 15 piek per bericht. Voor reviews denk ik zo''n 25 per uur werk dat erin zit..Colums zo ongeveere 20-50 gulden per column
Als je tussen de 20k en 30k per maand aan inkomsten hebt en je hebt kosten voor al je werknemers, dan houdt je nog maar weinig over, daarom heeft Femme nog geen BMW. (Hij wil een 850 geloof ik, of een hele foute 635CSi. Daniel wil een X5 en ik ben al blij met een Jaguar X-type(of een Mark II)).
Het komt er op neer dat de personeelskosten op het moment meer dan 70% van de inkomsten bedragen en dan kan je niet echt veel uitgaven doen om uit te breiden. Ik zou bijvoorbeeld wel heel graag op een kantoor willen werken, maar er is geen geld voor, ook zou ik wel een salaris willen hebben dat vergelijkbaar is met salariering in deze branche voor de zelfde functie, maar ook daar is geen geld voor. Zo wil Femme ook wel meer verdienen en Daniel, Kees, Rick etc ook, maar als er geen geld is, kan het nu eenmaal niet.
Daniel gaf al aan dat we nu met ±6-8% dekking werken, dat is eigenlijk extreem laag, dat ligt aan het vertrouwen van de bedrijven die willen adverteren in de online media. Als dit toeneemt, zullen we hopelijk ook wat meer kunnen verdienen om zo weer wat extra reserves op te kunnen bouwen en te kunnen groeien.
Een beurssite heeft overigens een veel hogere CPM en dekking, hierdoor kan een site met 100k views/dag maandelijks rekenen op bedragen die soms wel 2x zo hoog zijn als de onze. (Denk dus aan 50k/maand)
"Waarom zijn ze dan geen beurs-site begonnen?" zal je denken. Welnu, dat interesseert ons lang niet zo als computers, waardoor je er ook minder tijd in zou steken en dus een kwalitatief slechte site neer zetten, vandaar dus.
Weer genoeg verteld, ik ga lekker slapen
Verwijderd
Hmmm, straks moeten we nog een inzamelactie gaan houden: Help Femme aan een BMWOp zondag 06 mei 2001 22:48 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, maar je zit aardig in de richting inderdaad.
Als je tussen de 20k en 30k per maand aan inkomsten hebt en je hebt kosten voor al je werknemers, dan houdt je nog maar weinig over, daarom heeft Femme nog geen BMW. (Hij wil een 850 geloof ik, of een hele foute 635CSi. Daniel wil een X5 en ik ben al blij met een Jaguar X-type(of een Mark II)).
Het komt er op neer dat de personeelskosten op het moment meer dan 70% van de inkomsten bedragen en dan kan je niet echt veel uitgaven doen om uit te breiden. Ik zou bijvoorbeeld wel heel graag op een kantoor willen werken, maar er is geen geld voor, ook zou ik wel een salaris willen hebben dat vergelijkbaar is met salariering in deze branche voor de zelfde functie, maar ook daar is geen geld voor. Zo wil Femme ook wel meer verdienen en Daniel, Kees, Rick etc ook, maar als er geen geld is, kan het nu eenmaal niet.
Daniel gaf al aan dat we nu met ±6-8% dekking werken, dat is eigenlijk extreem laag, dat ligt aan het vertrouwen van de bedrijven die willen adverteren in de online media. Als dit toeneemt, zullen we hopelijk ook wat meer kunnen verdienen om zo weer wat extra reserves op te kunnen bouwen en te kunnen groeien.
Een beurssite heeft overigens een veel hogere CPM en dekking, hierdoor kan een site met 100k views/dag maandelijks rekenen op bedragen die soms wel 2x zo hoog zijn als de onze. (Denk dus aan 50k/maand)
"Waarom zijn ze dan geen beurs-site begonnen?" zal je denken. Welnu, dat interesseert ons lang niet zo als computers, waardoor je er ook minder tijd in zou steken en dus een kwalitatief slechte site neer zetten, vandaar dus.
Weer genoeg verteld, ik ga lekker slapen
Nou, valt wel mee. Die cijfers die hier van WebAds noemt moet je aan de lage kant zien. 20K is net genoeg voor de vaste kosten en de noodzakelijke server uitbreidingen.Tussen de fl. 22.500,- en fl. 31.000 per maand aan inkomsten. Is toch leuk voor je website
Als ik zou zeggen dat ik morgen m''n 330Ci Cabrio ga ophalen dan zijn er volgens mij nog mensen die het geloven ookWat voor BMW ga je kopen Femme?
Wordt dus gewoon een betaalbare tweedehandse bak.
In de VS zijn dit jaar al veel games sites gestopt. Vorige week nog einde voor Daily Radar. Alex "Sharky" Ross is gekapt met Sharky Extreme, GA-Source is doodgegaan en de meeste advertentienetwerken zoals UGO (véél affiliates) hebben het moeilijk. Tweakers.net heeft in Nederland het voordeel dat er weinig concurrentie is en dat de doelgroep vrij interessant is voor adverteerders. Jongerensites hebben het daarom bijv. veel moeilijker.maar ik heb eigenlijk ook geen idee wat de situatie is op het moment op de .com(.net) markt.
Maar een probleem is dus ook dat er eigenlijk alleen aan advertenties verdiend kan worden. Bezoekers alleen leveren niets op (reken maar uit wat bijv. 25 cent gem. per bezoeker per maand zou kunnen opleveren).
Mag ook wel hoor.. maar dan zijn topics van niet genoeg geld en tweakers bijleggen toch echt wel een beetje stupid. (Niet dat t.net daar ooit geld heeft uit proberen te slaan, dat zeker niet)
Als T.net met zulk geld (ik denk effe aan de voorraad die je rond oktober vorig jaar en nu weer aan''t aanleggen bent) een fatsoenlijke planning aanmaakt kunnen wij tweakertjes ons leesvoer en discussie hier nog lang volhouden.
ps: 3 werknemers toch he? femme meegerekend.
Verwijderd
Ja, volgens mij wel..Op maandag 07 mei 2001 00:41 schreef poohbeer het volgende:
ps: 3 werknemers toch he? femme meegerekend.
Professioneel Hyves-weigeraar
Twee managers (Daniël en Floris), twee server beheerders (Rick en Kees), 10 actieve nieuwsposters en reviewers en (via Android) twee forum developers + ikke.ps: 3 werknemers toch he?
ik bedoelde eigenlijk betaalde werknemersOp maandag 07 mei 2001 00:49 schreef Femme het volgende:
[..]
Twee managers (Daniël en Floris), twee server beheerders (Rick en Kees), 10 actieve nieuwsposters en reviewers en (via Android) twee forum developers + ikke.
Of krijgt iedereen een centje voor hun werk? veel toch op vrijwillige basis dacht''k?
Scheelt ook enorm in de verrekening natuurlijk he.
ps: geen antwoord verplicht
ik dacht aan rsz (of hoe noemt dat in nederland, patronale bijdrage aan rijksdienst sociale zekerheid enzo) en dergelijke dingen.. maar maakt niet uit, zijn absoluut mijn (onze) zaken niet eigenlijk.Op maandag 07 mei 2001 01:17 schreef WouterTinus het volgende:
''t wordt aan de belasting opgegeven ja
Wat ik echter wel zou willen weten is hoe die overgang van hobby naar bedrijf (met VEEL meer papierwerk) geregeld word.. ''k bedoel, werden jullie begeleid door iemand die er het fijne van wist (duur persoontje denk''k) of hebben jullie alles zelf uitgezocht en hoe dan?
Dat kan aardig meevallen, als jij je zaakjes al goed hebt gesorteerd en uitgezocht hoeft het niet heel duur te zijn.Op maandag 07 mei 2001 01:39 schreef poohbeer het volgende:
die dure jongens dus
We kunnen denk ik beter een beetje open kaart spelen dan alles maar vaag houden en ontkennen. Jij kwam met een berekening die helemaal niet klopte, dan gaan er vast en zeker weer mensen denken dat deze site enorm lucratief is en dat wij over de hoofden van anderen veel geld verdienen. Dit is nu eenmaal niet zo, werknemers zijn duur. (Stel dat je 2500 netto verdient, dan kost je dat als bedrijf al snel 4000 piek (+kosten voor werkplek, telefoon, PC, internet, mobieltje, auto etc. etc. waardoor je al snel richting de 7-8k voor een "betrekkelijk simpele" werknemer gaat...)Op maandag 07 mei 2001 14:29 schreef HappyFun het volgende:
Toch wel oke dat mensen zoals Femme edaardig openen hierover zijn
kan je gaan rentenieren op Hawai :):)
It seemed like a good idea at the time
OuweOp donderdag 17 mei 2001 19:44 schreef Strumxector het volgende:
Ja, femme: Verkopen die zooi
kan je gaan rentenieren op Hawai :):)
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
Ben ik het helemaal mee eens. GoT en T.net zijn gewoon mijn favo sites, als je dat soort sites bedenkt/start/beheert dan heb je toch wel wat verdiend?Op donderdag 17 mei 2001 23:17 schreef MoBi het volgende:
Wat maakt het nu uit wal de "staff" verdient? Kijk zolang als de maand rekening nog altijd + is... Kun je de volgende maand gewoon nog op tweakers. Al verdienen ze een kwartje voor iedere gebruiker die hier maandelijks komt, als het nog steeds blijft zoals het nu is het goed. Volgens mij zijn er ook een aantal mensen jaloers, je kan de hele dag wat je het leukste vind en eind van de maand krijg je er ook nog geld voor.
Het interesseert me absoluut niet wat jullie verdienen en wat je met je geld doet. Als deze site maar OK blijft, mag je van mij part in een kast van een huis gaan wonen, 3 Porsches hebben, sauna, zwembad, 3 hectare grond, noem maar op. Zolang de site er niet onder lijdt is er toch niks aan het handje?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Van mij part doet ie ut vanuit Hawaii, op ut strand, tussen de danseresjes & de cocktails, met een laptop...Op vrijdag 18 mei 2001 02:38 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. GoT en T.net zijn gewoon mijn favo sites, als je dat soort sites bedenkt/start/beheert dan heb je toch wel wat verdiend?
Het interesseert me absoluut niet wat jullie verdienen en wat je met je geld doet. Als deze site maar OK blijft, mag je van mij part in een kast van een huis gaan wonen, 3 Porsches hebben, sauna, zwembad, 3 hectare grond, noem maar op. Zolang de site er niet onder lijdt is er toch niks aan het handje?
Typo
* Femme heeft geen lief danseresje
* Femme woont wel op 1 hectare grond!
Ik heb met je te doenOp vrijdag 18 mei 2001 04:39 schreef Femme het volgende:
* Femme heeft nog geen Porsche
Dan moeten we maar een GoT-ster in tweakgear langs sturen* Femme heeft geen lief danseresje
Het begin is er dus al* Femme woont wel op 1 hectare grond!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Shit, moet ik dus weer 1 Porsche verkopenOp vrijdag 18 mei 2001 02:38 schreef Grrrrrene het volgende:
Nouja, die Boxster gebruik ik toch nooit
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
(met mijn kennis als webmaster met online advertising en mijn eigen sites):
Tweakers draait amper winst en zal af en toe zelfs hoofdpijn hebben om de kosten te betalen zoals die ene werknemer
1 toch ?
Daarnaast klopt dat zeker van die bezettingsgraad.
Alleen snap ik niet waarom jullie alleen maar webads hebben als sponsor.
Nooit van promopeppers gehoord ?
Netdirect of resultonline ?
Daarmee kan je ook aardig verdienen naast webads.
Maar wellicht hebben jullie een bepaalde deal met webads.
Zelf hosting gaan regelen is niet verstandig doch realistisch. Wie gaat die vele honderden GBŽs per maand aan dataverkeer betalen ? (hoeveel bandwidth burnen jullie eigenlijk per maand, even een nieuwsgierige vraag tussendoor)
De banners brengen dat echt niet op.
My two cents
Er is geen enkel serieus advertentie netwerk dat het toestaat om meerdere netwerken op 1 site te draaien. Dat is ook logisch, anders zouden er veel problemen ontstaan bij het benaderen van potentiële adverteerders.Alleen snap ik niet waarom jullie alleen maar webads hebben als sponsor. Nooit van promopeppers gehoord ? Netdirect of resultonline ? Daarmee kan je ook aardig verdienen naast webads.
Traffic is meer dan een Terabyte per maand. De bandbreedte en rackspace wordt gesponsord door VuurWerk.Zelf hosting gaan regelen is niet verstandig doch realistisch. Wie gaat die vele honderden GBŽs per maand aan dataverkeer betalen ? (hoeveel bandwidth burnen jullie eigenlijk per maand, even een nieuwsgierige vraag tussendoor)
* WoutF vraagt zich af hoeveel boerderijdieren er op die hectare levenOp vrijdag 18 mei 2001 04:39 schreef Femme het volgende:
* Femme heeft nog geen Porsche
* Femme heeft geen lief danseresje
* Femme woont wel op 1 hectare grond!
Hmmm, en mag je ze ook elke dag voerenOp vrijdag 18 mei 2001 23:45 schreef Femme het volgende:
1 pony, 4 geiten, 1 schaap, 1 hangbuikzwijn, stuk of 15 kippen, paar konijnen (waarvan er eentje geilt op krielkippetjes), 3 katten, 1 hond. De hamsters zijn volgens mij allemaal dood.
Maar wanneer komt dat grote T.net pand nou bovenop het kippenhok?
Holy fuck, Femme doet aan het distribueren en/of het voorhanden hebben van kippen/k''nijen porno. Waaah ik durf niet meer naar het oost''n (Winterswijk e.o.)Op vrijdag 18 mei 2001 23:45 schreef Femme het volgende:
1 pony, 4 geiten, 1 schaap, 1 hangbuikzwijn, stuk of 15 kippen, paar konijnen (waarvan er eentje geilt op krielkippetjes), 3 katten, 1 hond. De hamsters zijn volgens mij allemaal dood.
Verwijderd
Ja daar heb je gelijk in.Op vrijdag 18 mei 2001 23:26 schreef Femme het volgende:
[..]
Er is geen enkel serieus advertentie netwerk dat het toestaat om meerdere netwerken op 1 site te draaien. Dat is ook logisch, anders zouden er veel problemen ontstaan bij het benaderen van potentiële adverteerders.
[..]
Traffic is meer dan een Terabyte per maand. De bandbreedte en rackspace wordt gesponsord door VuurWerk.
Daarom ben ik ook zo huiverig om de ads op mijn sites te laten regelen door bijvoorbeeld webads. Mijn sites draaien nu 130.000 pageviews per maand en dan is het handiger om het in eigen beheer te houden.
Ik verkoop zelf advertentie plus ik heb dan resultonline om de niet verkochte adspots te vullen.
Waarom zet je geen plan op om tweakers om een vrijwillege bijdrage te vragen via een gironummer ?
Er zijn zeker mensen die wel geld over hebben voor hun tweakersverslaving
Ik heb hier ook wel eens over gedacht, maar ik ben bang dat de twekers het op dat punt gaan laten afweten. Natuurlijk zit er enige logica in, ben het met je eesn, maar we blijven (helaas) Hollanders, kijk maar naar wat er met de voicemail gebeurd.Op zaterdag 19 mei 2001 11:59 schreef Mikedigi het volgende:
[..]
Waarom zet je geen plan op om tweakers om een vrijwillege bijdrage te vragen via een gironummer ?
Er zijn zeker mensen die wel geld over hebben voor hun tweakersverslaving
exit vreselijke typo
Wheheheh, whahahaaOp vrijdag 18 mei 2001 23:45 schreef Femme het volgende:
De hamsters zijn volgens mij allemaal dood.
zijn trouwens nog grote plannen voor de nabije toekomst?
This too shall pass
Verwijderd
http://www.nu.nl/document?n=32472
Het is dus niet alleen tweakers.net die zo''n lage bezetting heeft. Okay. Ik vind 10% nog wel erg laag. Misschien moeten Floris en Daniel nog ff met andere sponsor netwerken kletsen over wat zij hun kunnen bieden. Doubleclick heeft volgens mij een veel hogere bezettingsgraad.
We hebben een tijdje geleden gepraat met DC. Problemen die we daar zagen waren:Op donderdag 24 mei 2001 18:23 schreef pornking het volgende:
Nog ff een interessant URLetje voor jullie
http://www.nu.nl/document?n=32472
Het is dus niet alleen tweakers.net die zo''n lage bezetting heeft. Okay. Ik vind 10% nog wel erg laag. Misschien moeten Floris en Daniel nog ff met andere sponsor netwerken kletsen over wat zij hun kunnen bieden. Doubleclick heeft volgens mij een veel hogere bezettingsgraad.
1. Veeeeel pop-ups
2. Relatief weinig per view
3. Hoge dekking, maar weinig geld, je prijst jezelf uit de markt.
Wij vonden dat er meer nadelen dan voordelen aan vastzaten eigenlijk...
Verwijderd
Mmmm, vaag:Op donderdag 24 mei 2001 20:10 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
We hebben een tijdje geleden gepraat met DC. Problemen die we daar zagen waren:
1. Veeeeel pop-ups
2. Relatief weinig per view
3. Hoge dekking, maar weinig geld, je prijst jezelf uit de markt.
Wij vonden dat er meer nadelen dan voordelen aan vastzaten eigenlijk...
1. Hoezo pop ups? Dat hoeft toch niet bij DC? Ken genoeg sites met DC zonder pop ups.
2. Dit zijn toch normale prijzen : DC ad rates
Ivm de banner onderbezetting lijkt het me een zeer logische stap om een sales afdeling op te zetten of deze activiteit uit te besteden. Ik weet de beste banner sales afdeling van NL wel aan te wijzen.
Uhm, dat gebeurt toch al, het uitbesteden danIvm de banner onderbezetting lijkt het me een zeer logische stap om een sales afdeling op te zetten of deze activiteit uit te besteden.
Which is?Ik weet de beste banner sales afdeling van NL wel aan te wijzen.
kijk het is ook wel weer veel werk, zooi schrijven op de bus doen (of telebanking) vveel mensen zullen dat laten versloffenOp zaterdag 19 mei 2001 13:38 schreef zeef het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel eens over gedacht, maar ik ben bang dat de twekers het op dat punt gaan laten afweten. Natuurlijk zit er enige logica in, ben het met je eesn, maar we blijven (helaas) Hollanders, kijk maar naar wat er met de voicemail gebeurd.
edit:
exit vreselijke typo
wat je ook kunt doen is bv. zoon 0900 nummer openen en dan 2piek per gesprek en dan gewoon daar niets op laten zetten, dan kun je vanuit je luie stoel ff bellen en t.net sponsoren (en voor vele is het toch vaak dat pappie betaalt)
hoorde laatst ergens dat zoon 0900 nummer 30-50piek p/maand kost om het open te houden (maar dat weet ik niet zeker)