[BC3] Grafi-Call en de Shop-survey

Pagina: 1
Acties:

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-12-2025

smc

Member of the Redeemercows

Topicstarter
Sorry dat ik dit onderwerp niet kan laten liggen, maar waarom verdwijnt Grafi-call telkens uit de shop survey en pricewatch?

Ik heb ze nu al een aantal keren toegevoegd maar 30 minuten later zijn ze dan weer verdwenen. Wat is de reden hiervoor.

Ik heb namelijk een positieve en een minder positieve ervaring met deze gasten en die wil ik eigenlijk wel kwijt om mijn mede-tweakers te behoeden.

Ik heb al een mailtje naar Femme gestuurd (3 dagen terug) maar nog niks gehoord. Hij zal het wel druk hebben maar kan een van de andere admins dan misschien reageren ?

Ik ben benieuwd???

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gebruik de search eens... :Z

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Grafi-Call wil zelf niet meer in de shop-survey... Op verzoek van hen verwijderen we elke keer dat bedrijf...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• smc

smc

Topicstarter
Ik snap dat ze niet in de survey willen omdat ze dan waarschijnlijk alleen maar negatieve results krijgen. Dat is toch geen reden om ze er dan uit te halen ? Op deze manier trappen er meerdere mensen in hun "mooioe" praatjes en maken meerdere mensen dezelfde fouten als ik heb gemaakt...

Dat is toch een vorm van censuur ????

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 05 mei 2001 01:13 schreef smc het volgende:
Ik snap dat ze niet in de survey willen omdat ze dan waarschijnlijk alleen maar negatieve results krijgen. Dat is toch geen reden om ze er dan uit te halen ? Op deze manier trappen er meerdere mensen in hun "mooioe" praatjes en maken meerdere mensen dezelfde fouten als ik heb gemaakt...

Als Grafi-call niet in de shop-survey wil, dan moeten ze dat zelf weten... Een nadeel voor hun is dat ze ook niet in de pricewatch komen, maar dat is verder hun probleem...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 05 mei 2001 01:13 schreef smc het volgende:
Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met ze, maar ik ben het wel met je eens dat dit een uitholling is van de Shop-survey.

Tweakers zou wat meer guts moeten hebben, en ze gewoon moeten laten staan.

Als alle bedrijven die er wat minder uitkomen (Bij Graficall was dat zelfs geen probleem, meestal 7 gemiddeld) eruit gehaald worden is dat ding niets meer waard.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 05 mei 2001 01:17 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met ze, maar ik ben het wel met je eens dat dit een uitholling is van de Shop-survey.

Tweakers zou wat meer guts moeten hebben, en ze gewoon moeten laten staan.

Als alle bedrijven die er wat minder uitkomen (Bij Graficall was dat zelfs geen probleem, meestal 7 gemiddeld) eruit gehaald worden is dat ding niets meer waard.
Bedrijven worden er nooit uitgehaald... Grafi-call vroeg er zelf om, en dan hebben wij daar naar te luisteren. Ik zou nu niet gelijk willen spreken van uitholling omdat 1 bedrijf er niet instaat!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is niet dat Grafi-Call een slechte beoordeeling kreeg, want dat viel gemiddeld wel mee (>7), maar ''ze'' (familie Grafi-Call + ontevreden klanten) maken er altijd een enorme zooi van. De shop survey is niet bedoeld voor het organiseren van flamewars.

• smc

smc

Topicstarter
Kan dit toch niet loslaten en moet toch nog ff reageren ;( Ik heb idd ook gezien een tijdje terug dat er een soort flame-war gaande was betreffende grafi-call en een paar gebruikers.

Het is toch wel vreemd dat dit blijkbaar alleen bij graficall gebeurt! en niet bij andere shops. Eigenlijk zou er dus een soort censuur op de reakties en beoordelingen moeten zijn ipv het niet opnemen van de winkel...

Kunnen jullie dan niet een entry maken met een berichtje dat graficall zelf niet in de shop survey wil verschijnen. Op die manier kunnen de tweakers dan zelf hun conclusies trekken. (Ik weet nu wel beter).

Had mij ook een paar pogingen tot toevoegen gescheeld (ja ik weet ik ben nu eenmaal oppig |:(

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Grafi-call vroeg er zelf om, en dan hebben wij daar naar te luisteren.
Niet mee eens.
Als bedrijven vragen om de cijfers wat op te hogen, gebeurt dat dan ook ?
De shop survey is niet bedoeld voor het organiseren van flamewars.
Accounts van de Graficall staf blokkeren, en echte flames van users (Die je dan al vrijwel niet meer zult krijgen) kun je verwijderen. Dat zal vast wel voor meer winkels nodig zijn.

• xxxMaverick
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op zaterdag 05 mei 2001 01:28 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Niet mee eens.
[..]

Accounts van de Graficall staf blokkeren, en echte flames van users (Die je dan al vrijwel niet meer zult krijgen) kun je verwijderen. Dat zal vast wel voor meer winkels nodig zijn.
hier ben ik het mee eens

• smc

smc

Topicstarter
Kan een van de adjes misschien nog commentaar geven op de hierboven genoemde suggesties ?

Thanx voor de moeite

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 01:28 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Niet mee eens.
[..]
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Als je hebt gezien hoeveel flames er daar al verwijderd zijn. Volgens mij heeft Daniël tot drie keer toe veel reacties verwijderd en een bericht geplaatst of het ''gezellig'' kon blijven, maar tevergeefs.
Het is logisch dat als je een bedrijf aanvalt, dat het zich wil verdedigen, alhoewel dat dus niet de bedoeling van de shopsurvey is, maar je kunt het niet tegenhouden. Ik heb zelf weleens wat bij Grafi-Call gekocht en het is een goeie zaak, dus het bedrijf is niet verwijderd omdat ze negatief eruit kwamen.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Dat zet je iemand "vast" op de Shopsurvey. Die kan daar naar hartelust flamewars voorkomen en er voor zorgen dat Grafi-Call weer kan worden opgenomen in de shopsurvey.

Er zijn hier genoeg mensen die een crewstatus ambieëren dus het vinden van vrijwilligers zal geen probleem zijn.

Het kan toch niet zo zijn dat op vriendelijk verzoek van Grafi bijv. de Consumentenbond het informeren van haar leden inzake al dan niet bedenkelijke gang van zaken bij Grafi staakt???

Het onpartijdig houden van de shopsurvey, dunkt me dat we daar meer bij gebaat zijn.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• smc

smc

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 19:01 schreef RobinVR het volgende:

Als je hebt gezien hoeveel flames er daar al verwijderd zijn. Volgens mij heeft Daniël tot drie keer toe veel reacties verwijderd en een bericht geplaatst of het ''gezellig'' kon blijven, maar tevergeefs.
Dit pleit dus wederom voor een anti-flame-systeem ipv het niet toevoegen van bepaalde shops waar veel ophef over is. Beperk het aantal reakties per shop per persoon tot 2 ofzo.

Wel blijft het raar dat dit dus blijkbaar alleen bij Graficall gebeurt en dat de andere shop hier totaal geen last van hebben.:?
Ik heb zelf weleens wat bij Grafi-Call gekocht en het is een goeie zaak...
Hmmm, jij hebt er wel eens wat gekocht en dus is het een goede zaak.... Dit slaat dus nergens op in mijn ogen. Ik heb er dus ook verschillende dingen gekocht maar nu ik een defect produkt heb willen ze dat voor een inferieur produkt (IBM HD voor een MAXTOR) inruilen |:(

Oftewel ik heb nu dus een slechte ervaring met deze mensen.:r

De shop survey is precies de plek waar we (allebei) onze ervaringen op kunnen weergeven. Aan de lezers dan de taak om voor zichzelf een weloverwogen besluit te maken..

Verwijderd

is ronaz nouw een vrijwilliger?
ja heh, zo iets hoorde ik ook...
;)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Eh, nee doe maar niet, dat zou belangenverstrengeling zijn :)

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Wel blijft het raar dat dit dus blijkbaar alleen bij Graficall gebeurt en dat de andere shop hier totaal geen last van hebben.
Dat komt dus doordat het personeel van Grafi zo stom is om steeds te reageren, al dan niet in de persoon van ons aller vriend (:r)Theo van Dissel.

IMHO komen de flamerwars 9 van de 10 keer van de zijde van Grafi.

edit:

quoteslashdingetje vergeten

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Er werden pas in een draad hier nog een paar bedrijven genoemd waar rustig tussen klanten en personeel werd geflamed.

Dit los je niet op door bepaalde bedrijven niet meer op te nemen. Daarnaast wordt de betrouwbaarheid van de S-s nogal twijfelachtig als je dat soort dingen gaat doen. Zorg er gewoon voor dat persoon van winkels niet openbaar in discussie gaat met klanten.

Doen ze dat toch, dan lijkt mij een ban voor die user niet meer dan terecht. Winkels mogen wel flamen, terwijl als users dat doen er gelijk met ip bans gesmeten wordt :r

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Ook al weer goede argumenten. Vervelend is ook, als een shop "zomaar" uit de Survey verdwijnt de "oeh!-omkoping" -geruchten ook meteen de kop op steken.

Je gooit daarmee ook je eigen integriteit onbedoeld te grabbel.

• smc

smc

Topicstarter
Hmm jammer.... al een paar dagen geen reactie van de Adjes. Blijkbaar wordt dit probleem niet serieus genoeg gevonden om er iets aan te doen. Jammer maar helaas.

Al valt het me wel een beetje tegen dat jullie het gewoon doodzwijgen. Gewoon zeggen dat jullie een andere mening hebben en er geen verandering in brengen had ik ook geacepteerd (niet leuk gevonden maarja) Maar helemaal niet meer reageren....

Jullie zullen het wel te druk hebben...

• smc

smc

Topicstarter
Ik zie het al... er is hierover al eerder een draadje over gemaakt. Garficall en de pricewatch oid.

Blijkbaar "leeft" het toch bij een groot aantal mensen. Ben benieuwd of en hoe jullie dit gaan oplossen. Succes ermee !!

Pagina: 1