There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
- Soulseek rulez -
Verwijderd
1
2
3
4
| <cfquery name="test1" datasource="itrecruitment" dbtype="ODBC"> update Inschrijvingen <cfif sexe EQ "de heer">SET Sexe = "M"<cfelse sexe EQ "mevrouw">SET Sexe = "V"</cfif> </cfquery> |
Topix houdt niet van single quotes ofzo
Zodra single quotjes niet meer single zijn gaat ie grandioos op zijn plaat ja.Topix houdt niet van single quotes ofzo
- Soulseek rulez -
moet je die URL es proberen te posten zonder achteraf te editten... gaat gewoon niet.
1
| www.bla.com/bla1/bla2/bla3.html |
Wat anders? Ultratopix van Disillusion ofzoOp donderdag 03 mei 2001 17:26 schreef saviour het volgende:
Ja, lomp zeg
En men blijft Topix gebruiken???
Natuurlijk zijn er wel andere PHP boards.. maar da''s niet zelf gemaakt
Verwijderd
Ultratopics? ActiveTopics off corrzzz :P;)Op donderdag 03 mei 2001 17:31 schreef Buzzman het volgende:
[..]
Wat anders? Ultratopix van Disillusion ofzo![]()
Dat ben ik niet met je eens. Bij UBB ging best wel vaak wat mis ja, maar dat was meestal te wijten aan de configuratie of hardware.Ok, Topix is brak, maar UBB was echtwel brakker hoor!!
In dit geval ligt de fout toch echt bij de software.
Verwijderd
Uhm, Chaos forum al wel eens gezien? Kijk zelf maar: http://chaosproductions.dhs.org/devforum/Op donderdag 03 mei 2001 17:31 schreef Buzzman het volgende:
[..]
Wat anders? Ultratopix van Disillusion ofzo![]()
En ik zou graag zien dat niet iedere kans aangegrepen wordt om Topix met de grond gelijk te maken.
Topix is al een puinhoop. Daar hoeft niemand nog wat aan te doen.En ik zou graag zien dat niet iedere kans aangegrepen wordt om Topix met de grond gelijk te maken.
Wat het probleem van Topix gewoon is is dat het gemaakt is door iemand die simpelweg niet *kan* programmeren. Beetje hier en daar kunnen php''en is gewoon niet genoeg, dat blijkt. Met trial & error iets laten werken heeft niets met gestructureerd programmeren te maken. Maar het is wel de manier waarop Topix gebouwd is. En dat is niet goed.
En dat iemand gewoon niet genoeg weet of kan is absoluut niet erg, maar asjeblieft, ga dan niet proberen wat je toch niet kunt.
(de stommiteiten hier al gezien Daniel?)
Maar er zitten nou eenmaal veel fouten in ''het forum''. En mischien zou het ook wel prettig zijn dat Arjen hier dan ook weer eens post, zoals hij dat wel op Fok! doet...
Lekker subtielOp donderdag 03 mei 2001 17:13 schreef Onno het volgende:
Sjeeeeeeeeees... hoeveel krankzinnige regex-foutjes moeten we nog tegenkomen voordat Topix gedumpt wordt?
Daar ben ik het niet mee eens. Het is alleen vrij duidelijk dat de fouten zich op een paar punten concentreren. De manier waarop HTML en andere code verwerkt worden is inderdaad matig tot slecht, voor het overige functioneert het vrij goed.Op donderdag 03 mei 2001 17:58 schreef Onno het volgende:
[..]
Topix is al een puinhoop. Daar hoeft niemand nog wat aan te doen.
Over de programmeerkwaliteiten van Arjen ga ik geen uitspraken doen, al helemaal niet in het openbaar.Wat het probleem van Topix gewoon is is dat het gemaakt is door iemand die simpelweg niet *kan* programmeren. Beetje hier en daar kunnen php''en is gewoon niet genoeg, dat blijkt. Met trial & error iets laten werken heeft niets met gestructureerd programmeren te maken. Maar het is wel de manier waarop Topix gebouwd is. En dat is niet goed.
En dat iemand gewoon niet genoeg weet of kan is absoluut niet erg, maar asjeblieft, ga dan niet proberen wat je toch niet kunt.
Uh, nee...eens kijken(de stommiteiten hier al gezien Daniel?)
Ik doel nergens op, maar is het niet eens tijd voor een complete rewrite? Er is op een gegeven moment een punt waar je in zult zien dat sommige elementen van ''t systeem niet op een optimale basis staan, en d''r is een moment wanneer oplappen ook niks meer helpt.
Als je naar je werk fietst door het bos, en overal liggen takjes en troep enzo, en elke dag kan je je band wel plakken omdat ie weer plat is, op een gegeven moment zit je band vol met plakspul en is íe gewoon niet meer te redden: je moet een nieuwe buiten + binnen band kopen.
Snapt men wat ik bedoel?
Dat zo''n regex niet werkt wil nog niet zeggen dat je niet kunt proggen.
Verwijderd
Tegen wie heb je het nu?Op donderdag 03 mei 2001 21:06 schreef Daniel Kegel het volgende:
Overigens: kritiek op Topix is OK, maar regelrechte flames en trolls richting Arjen worden niet geaccepteerd. Handhaaf dus een beetje normale omgangsvormen.
Dat iets werkt zegt niet dat de techniek erachter goed/schaalbaar/wat-dan-ook is.Op donderdag 03 mei 2001 20:44 schreef Daniel Kegel het volgende:
voor het overige functioneert het vrij goed.
...en dan kun je doodleuk weer de goedkope, maar zoals gemerkt snel lek rakende band kopen, of een duurdere, maar ook veel duurzamere, Vredestein Perfect.Op donderdag 03 mei 2001 20:48 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Als je naar je werk fietst door het bos, en overal liggen takjes en troep enzo, en elke dag kan je je band wel plakken omdat ie weer plat is, op een gegeven moment zit je band vol met plakspul en is íe gewoon niet meer te redden: je moet een nieuwe buiten + binnen band kopen.
Lees: jij snapt niet hoe ze werken.Op donderdag 03 mei 2001 20:53 schreef Femme het volgende:
Regexxen zuigen gewoon big time.
Als je dat eenmaal doorhebt zijn regexen een eitje. En erg handig.
Ga je eigen onkunde niet afschuiven op iets anders aub. Dat is beneden elk niveau.
1. Het kan niet onpersoonlijk. Topix == Arjen. Hoe je het ook wendt of keert. Of ik nou Arjen of Topix zegt, jij zult het altijd als een persoonlijke aanval blijven lezen.Iemand keer op keer persoonlijk aftrollen voor een paar foutjes in een forum noem ik beneden ieder niveau.
2. De mate van stupiditeit van veel van die ''paar'' foutjes is dusdanig dat daar echt helemaal niets positiefs over te melden is. Ze zijn veelal gewoon *dom*. Verder blijven die ''paar'' foutjes maar steeds meer worden. Hoezo een ''paar''?
Jij hebt nog heel wat over logica te leren zeg. Denk je nou serieus dat als niet iedereen iets snapt het dus niet logisch is? Word wakker... dat is niet zo. Iets is misschien niet simpel, maar dat zegt NIETS over of het logisch is of niet.Feit is dat halve wereld problemen heeft met regexxen en dat ze dus kennelijk niet al te logisch in elkaar zitten.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Mwoch.. misschien moet je eens perldoc perlre (tik maar in op Athena ofzo) lezen, daar staat erg veel duidelijke uitleg. I know, ''t is Perl, maar de PHP regexes zijn daar volgens mij aardig gelijk aan.Op donderdag 03 mei 2001 21:36 schreef Femme het volgende:
Iemand keer op keer persoonlijk aftrollen voor een paar foutjes in een forum noem ik beneden ieder niveau. Feit is dat halve wereld problemen heeft met regexxen en dat ze dus kennelijk niet al te logisch in elkaar zitten.
Wel dat het slecht is dan?Dat iets werkt zegt niet dat de techniek erachter goed/schaalbaar/wat-dan-ook is.
Het lijkt erop dat jij geen kans onbenut wilt laten om Arjen als onbenul af te schilderen. Dat is niet nodig. Het richt ook veel schade aan.1. Het kan niet onpersoonlijk. Topix == Arjen. Hoe je het ook wendt of keert. Of ik nou Arjen of Topix zegt, jij zult het altijd als een persoonlijke aanval blijven lezen.
Daarom staat er ook "niet al te logisch".Ja hehe programmeren = altijd logisch, je moet het alleen even doorhebben (zou wel koel zijn, programmeertalen met AI omdat ze niet logisch zijn), was niet echt een handige uitspraak Femme
hmm jah okOp donderdag 03 mei 2001 22:09 schreef Femme het volgende:
[..]
Daarom staat er ook "niet al te logisch".
Maarja pff geen zin om erover te zeuren
(correct me if i''m wrong)
* 2 man die de code schrijven, debuggen beheren etc is niet veel
* Ik heb gehoord, dat beta''s op dezelfde database als Got lopen, dus echt testen gaat niet om overbelasting van got te voorkomen
* programma zonder goed ontwerp, waardoor afhankelijkheden niet duidelijk zijn
Dus volgens mij ligt het niet aan de programmeurs, maar meer aan de organisatie.
Als je een forum zo groot als got hebt moet je dingen professioneler, gestructureerder, en goarganiseerder aanpakken als een forum met 50 man
(no flame intended)
Misschien is het een idee, om een BetaServer op te zetten en 20 beta_testers onder de leden van got te werven. En deze flink laten testen voordat ie online komt (waar je 20.000 users over je heen krijgt)
(just a thought)
Alleen is het niet op een totaal onafhankelijke server. Testen duurde ook maar één dagje. Veel bugs zijn onderschept, maar lang niet alles was tijd voor helaas.
[mijn Diablo is iedereen voor, leer dat nou ;)]
Professioneel Hyves-weigeraar
dus dat test forum is er al...
[hmm wouter was me voor :)]
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Ik heb al tig keer gezegd: het boeit absoluut niets of je wel of niet kunt programmeren, of je regexen wel of niet snapt, maar, weet dat van jezelf. Ga geen forum bouwen zolang je dat ook niet kunt waarmaken. Als je dat desondanks toch doet, is het je eigen schuld dat je veel commentaar over je heen krijgt. Commentaar op het forum, en op de werkwijze.Het lijkt erop dat jij geen kans onbenut wilt laten om Arjen als onbenul af te schilderen.
Gut.Het richt ook veel schade aan.
Iets dergelijks bestaat al: http://gathering.tweakers.net. Maar dat is geen volledig functionele versie van Topix, zoeken op inhoud zit er bijvoorbeeld niet in (''omdat hier geen index voor is aangemaakt, beetje nutteloos ook met zo weinig inhoud.'' -> volgens mij ontgaat iemand het doel van dat forum een beetje), de response van de developer is grandioos (''Wat je zegt klopt niet.'', ''Dit is puur mierenneuken''), en het is daar dus al weer erg dood.Misschien is het een idee, om een BetaServer op te zetten en 20 beta_testers onder de leden van got te werven. En deze flink laten testen voordat ie online komt (waar je 20.000 users over je heen krijgt)
Of is''t zoiets dat integraal deel uitmaakt en waar je het ganse forum moet rond proggen?
Het is iig niet iets wat iemand "effe" doet. Er zijn namelijk heel veel regular expressions die ''over elkaar'' op de tekst losgelaten worden. Daar moet goed over nagedacht worden.. Verder is het iets wat in de loop der tijd nog veel zal veranderen/verbeteren/etc. Dus het is volgens mij niet iets wat iemand ff doet.Op vrijdag 04 mei 2001 00:07 schreef poohbeer het volgende:
Euhhm.. ik heb geen flauw idee wat zo''n regexdingen zijn, maar als arjen er zo''n problemen mee heeft, kan ie dat stukkie dan niet effe door iemand laten doen diet''t wel snapt (onno? chaos?).
Of is''t zoiets dat integraal deel uitmaakt en waar je het ganse forum moet rond proggen?
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Tjah, Onno en Chaos hebben al een paar keer een goede regex geschreven, maar als Arjen die weigert te gebruiken...Op vrijdag 04 mei 2001 00:07 schreef poohbeer het volgende:
Euhhm.. ik heb geen flauw idee wat zo''n regexdingen zijn, maar als arjen er zo''n problemen mee heeft, kan ie dat stukkie dan niet effe door iemand laten doen diet''t wel snapt (onno? chaos?).
jammer wellicht maar begrijpelijk.
ohja, wat ik mij afvroeg: was dat probleem met die regexen niet al eerder bekend?
voordat het geupgrade werd?
waarom is daar niet iets meer op getest dan?
of testen we stiekem massaal nu?
Saved by the buoyancy of citrus
[off topic]Op vrijdag 04 mei 2001 10:00 schreef Cyphax het volgende:
''k vind het niet heel gek dat ie ze niet wil gebruiken hoor
jammer wellicht maar begrijpelijk.
ohja, wat ik mij afvroeg: was dat probleem met die regexen niet al eerder bekend?
voordat het geupgrade werd?
waarom is daar niet iets meer op getest dan?
of testen we stiekem massaal nu?
Probeer je hoofd er niet over te breken Cyphax
[/off topic]
Dat zeg ik niet, maar als de bugs alleen met regexen te maken zouden hebben zou Arjen het allang gefixt kunnen hebben lijkt me, hij heeft een heel Programming forum tot z''n beschikking..Op donderdag 03 mei 2001 20:55 schreef Femme het volgende:
[..]
Een forum is echt wel meer code dan een paar regexxen. Dus als de regexxen het niet soms niet helemaal doen moet je het hele forum opnieuw bouwen?