[BC3] Metamodbot :(

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Ik heb ooit eens in een diep duister verleden een keer een -1 troll/flamebait gegeven. Dit was toen volgens mij volkomen terecht, die gast zat gewoon echt te stoken. Ik krijg toen van jullie &@^*(% metamodbotje penalty points. Deze bedragen nu 1.733.
Ik heb hierna niet veel meer gemod (ik post/mod zo ie zo niet veel op t.net, ik ben ook pas trainee;)). Maar wat schetst mijn verbazing, ik heb na 3/4/5 (heel lang dus) nog steeds niet de mogelijkheid om -1 troll te geven. Niet dat ik dat wil, maar mijn penalty ratio staat constant op een kleine 2.

Mijn vraag nu: wordt dit nooit minder? Ik vindt het maar een corrupt systeempje hoor:(.... het is bijna vergelijkbaar met MKZ: he hij heeft gemod, dat mag niet meer gebeuren, dus ruim die boel maar.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Tsja, als je vaak genoeg ''normaal'' modereert, zal de penalty ratio vanzelf naar beneden gaan..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Je penalty ratio vliegt niet zomaar boven de 1. Ik neem aan dat één trolletje daar niet voor zorgt. Maar goed dat terzijde. Laten we er maar vanuit gaan dat het wel zo is. Je ratio wordt berekend aan de hand van het aantal mismoderaties (onterechte trollen/flamebaits in de ogen van de modbot) op het aantal uitgevoerde moderaties. Dus het enige wat je kan doen is meer en vooral correct moddereren dan daalt de penalty ratio vanzelf.
[b] Uit de modfaq[/b]
Metamod

Omdat het regelmatig voorkomt dat corrupte moderators zogenaamd voor de lol onterechte flamebait en troll beoordelingen uitdelen, loopt er een metamod botje mee dat controleert of de flamebaits en trolls enigzins terecht zijn. Als de tussenscore van de troll of flamebait afwijkt van de eindscore, wordt een penalty berekend. Hoe groter het verschil tussen de tussenscore en eindscore, des te groter de penalty. De penalty wordt harder meegewogen als het aantal moderaties voor de reactie groot is (dit maakt het aannemelijker dat de eindscore terecht is). Vervolgens wordt er gekeken naar het totaal aantal moderaties dat je hebt gedaan en aan de hand daarvan wordt een penalty ratio berekend.

Zolang deze penalty ratio onder 1 blijft is er niets aan de hand. Een penalty ratio boven één heeft tot gevolg dat je geen flamebaits en trolls meer mag uitdelen tot je penalty ratio weer onder 1 is gezakt. Als de penalty ratio hoger is dan 4 worden al je moderator rechten definitief ontnomen.

• Postman
Das nu juist het probleem, die 30-40 mods die ik hierna gedaan heb zijn allemaal ''normaal'' (wat je hier ook onder verstaat, ik geef regelmatig mensen +1, en ook -1 als ze off-topic zijn, etc.).
Ik ben ook niet uit op flamebaits (nee, mijn nick heeft niks van flamen te maken, meer met dingen in de fik steken>:) enzo, maar ik wil gewoon een reset van de stomme penalty, ik loop er nu al maanden mee rond:(

• Postman
Op woensdag 11 april 2001 13:12 schreef KexDaFlex het volgende:
Je penalty ratio vliegt niet zomaar boven de 1. Ik neem aan dat één trolletje daar niet voor zorgt. Maar goed dat terzijde. Laten we er maar vanuit gaan dat het wel zo is. Je ratio wordt berekend aan de hand van het aantal mismoderaties (onterechte trollen/flamebaits in de ogen van de modbot) op het aantal uitgevoerde moderaties. Dus het enige wat je kan doen is meer en vooral correct moddereren dan daalt de penalty ratio vanzelf.
[..]
Maar wat is ''correct'' moderen:? Iedereen maar +1 geven en de stomme posts vermijden?

[edit]En ik heb bij mijn weten maar 1 keer flamebait gegeven, maar het is wel zo geweest dat iemand een paar weken op mijn account heeft gepost door een fout in het netwerk op school|:(... dus eigenlijk wordt ik gestraft voor dingen die anderen doen. Ik voel me net die gast uit The Shawshank Redemption;(

Verwijderd

Typisch, ik heb ooit ook wel een virtueel op mijn flikker gehad, maar ik sta nu op 0.017 en dat getal gaat steeds een stukkie naar beneden.

Da''s ook de standaard instelling, het wordt vanzelf minder, schijnbaar is er bij jou iets anders aan de hand (of de modbot heeft een hekel aan jou :) )

• Postman
Op woensdag 11 april 2001 13:21 schreef TgF het volgende:
Da''s ook de standaard instelling, het wordt vanzelf minder, schijnbaar is er bij jou iets anders aan de hand (of de modbot heeft een hekel aan jou :) )
Dat gevoel begin ik wel te krijgen:(
En wat helemaal ''leuk'' is, is dat ik soms wel flamebaits en troll kan geven en als ik dan refresh of mod, het opeens niet meer kan. Foutje in databeest:?

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op woensdag 11 april 2001 13:15 schreef FlamerX het volgende:

Maar wat is ''correct'' moderen:? Iedereen maar +1 geven en de stomme posts vermijden?
Tsja, correct is een subjectief begrip en correct wordt gestaafd in dit geval aan de modfaq richtlijnen. De MMB checked alleen op onterechte trollen en flames dus de rest is vanuit dat oogpunt per definitie correct.
Pagina: 1