[BC3] E-mailadressen allemaal niet zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Met het risico dat dit al gevraagd is (mijn zoekpoging leverde niet veel op)

Is er een indicatie te geven wanneer en of de E-mailadressen van de bezoekers (de PNG bestandjes) weer zichbaar worden? Of is het een kronkel aan mijn kant? Of is er een andere reden voor?

Ik probeerde al een paar keer iemand te mailen, waarbij het me opviel dat de adresen al een tijdje niet zichtbaar zijn.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

:(, dit wordt tegenwoordig om de 3 dagen gevraagd.

Misschien een stickytopic op LA met deze mededeling?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 09 april 2001 12:01 schreef ecteinascidin het volgende:
:(, dit wordt tegenwoordig om de 3 dagen gevraagd.

Misschien een stickytopic op LA met deze mededeling?
Makkelijker lijkt mij om het gewoon even te fixen, ben je van al het gezeur af...

Virussen? Scan ze hier!

• Tom
  • Niet online

Tom

Maarehm hoeveel servers heeft t.net nu? 5 ofzo. D''r zal er toch vast wel één staan waar Apache + GD wel goed draait? Dan zet je dat PHPtje op die server en laat je die PHP gewoon connecten met Artemis (db-server?).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Op maandag 09 april 2001 12:07 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Makkelijker lijkt mij om het gewoon even te fixen, ben je van al het gezeur af...
Sterk punt. :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 09 april 2001 12:07 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Kost wel 5 hele minuten >:)

• Kees
  • Laatst online: 21:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op maandag 09 april 2001 12:23 schreef Tom het volgende:

[..]

ben er laatst al een halve dag mee bezig geweest, maar als iemand mij kan vertellen waarom onder freebsd, php ineens denk dat hij niet de beschikking heeft over createpng, maar wel over openpng, terwijl libpng wel goed geinstalleerd is, en alle tests van libpng en gd laten zien dat hij ook geen probleem heeft met png''s te schrijven....

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 09 april 2001 12:33 schreef Kees het volgende:

[..]

ben er laatst al een halve dag mee bezig geweest, maar als iemand mij kan vertellen waarom onder freebsd, php ineens denk dat hij niet de beschikking heeft over createpng, maar wel over openpng, terwijl libpng wel goed geinstalleerd is, en alle tests van libpng en gd laten zien dat hij ook geen probleem heeft met png''s te schrijven....
ow...

En als je een oude GD erop gooit die nog GIF-support heeft? Dan gebruik je dat toch :?.

PNG is niet echt nodig. In de huidige GD kunnen volgens mij geen PNG''s gemaakt worden met meer dan 256 kleuren (iets wat wel in nieuwe GD zit had ik gelezen dacht ik), evenveel als GIF dus.

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 12:23 schreef Tom het volgende:

[..]

Heerlijk subtiel >:);)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 12:36 schreef Tom het volgende:

[..]

ow...

En als je een oude GD erop gooit die nog GIF-support heeft? Dan gebruik je dat toch :?.

PNG is niet echt nodig. In de huidige GD kunnen volgens mij geen PNG''s gemaakt worden met meer dan 256 kleuren (iets wat wel in nieuwe GD zit had ik gelezen dacht ik), evenveel als GIF dus.
GIF = (c)

Verwijderd

[topic=143663]

• Onno
  • Niet online
D''r zal er toch vast wel één staan waar Apache + GD wel goed draait? Dan zet je dat PHPtje op die server
...zoals Femme al maaaaanden (nou ja, lang iig) doet voor de PNGs van tw.n. Die oplossing is dus al lang bekend.

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 12:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

GIF = (c)
Jep maar voor zover mijn kennis rijkt zijn die patenten hier in NL niet van toepassing en mag hier nog gewoon GIF gebruikt worden.

• Hans
  • Niet online
http://www.phpbuilder.com/forum/read.php3?num=3&id=101040&loc=0&thread=101040

Kijk eens wat een wonderen even zoeken allemaal omhoog brengt :Z

• php
  • Niet online
Zover gaat mijn kennis helaas niet. Maar voor een E-maila dres is monochroom toch al genoeg? Echt mooi hoeft het ook niet te zijn, als het maar leesbaar is.

Maar zoals ik nu begrijp, kan ik op termijn een oplossing verwachten? (en velen met mij)

Verwijderd

Dat dachten we een x aantal maanden geleden ook ja ..

(proef het sarcasme)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En als die dingen nou eens gewoon NIET spam-safe in je profile komen te staan? Zeker als tussen oplossing lijkt me dat niet moeilijk...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 14:17 schreef IceStorm het volgende:
En als die dingen nou eens gewoon NIET spam-safe in je profile komen te staan? Zeker als tussen oplossing lijkt me dat niet moeilijk...
Nee, als tussenoplossing zal dat inderdaad niet zo moeilijk zijn om te maken. Probleem is echter dat er dan binnen een uur een 20 lamers alle profiles lopen te parsen op e-mail adressen :r. Liever niet dan...

• Hans
  • Niet online
Dus jij vindt het wel fijn om een berg crap in je mailbox te ontvangen en dat je emailadres verkocht word voor big money. Beetje desperate measure IMHO.

Verwijderd

Aanpassen naar non-SPAM-proof of de code voor PNG inbouwen is evenveel (weinig) werk.

Het probleem is dat er gewoon überhaupt niks gedaan wordt :(

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 09 april 2001 14:23 schreef Hans het volgende:
Dus jij vindt het wel fijn om een berg crap in je mailbox te ontvangen en dat je emailadres verkocht word voor big money. Beetje desperate measure IMHO.
Pff.. adres staat al in 20 databases, daar hoef je niks voor te doen :) Maar omdat 1x die adressen geript zijn wil iedereen het meteen doen? Geloof ik niks van..

Maar uh.. het gaat er mij ook niet om WAT voor oplossing er komt ALS er maar een oplossing komt ;)

• Hans
  • Niet online
Naja eeuh ik heb een paar posts geleden al wat links naar oplossingen gepost. Het compilen van PHP met GD is echt niet moeilijk (ik gebruik zelf een gepatchte GD met JPEG, GIF, PNG en WBMP support).

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Echt triest dat dit soort zaken gewoon weken blijven liggen, op deze manier kom je als tweakers organisatie nou niet echt sterk naar voren.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Het enige wat gedaan hoeft te worden volgens mij, is dat regeltje wat t.net gebruikt ff copieren. Daar werkt het nl. wel gewoon.
Ik denk dat het nog minder dan 5 minuten is >:)

Verwijderd

Jaha .. het is wel duidelijk. Het is weinig werk. Maar, zoals dus al gezegd, er gebeurt helemaal überhaupt niks. En da''s foute boel.

[ongenuanceerde uitspraak door langdurige frustratie]

2 bepaalde personen moeten van hun aars af komen en gaan coden.

[/ongenuanceerde uitspraak door langdurige frustratie]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien ff de datum van een ''email doet het niet'' posting aanpassen, zodat deze op de tweede plaats in de draad-lijst komt te staan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 09 april 2001 15:31 schreef HlpDsK het volgende:
ze zijn geschrokken van mijn best lange to-do lijst :o :P

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op maandag 09 april 2001 14:37 schreef Hans het volgende:
Naja eeuh ik heb een paar posts geleden al wat links naar oplossingen gepost. Het compilen van PHP met GD is echt niet moeilijk (ik gebruik zelf een gepatchte GD met JPEG, GIF, PNG en WBMP support).
het compileren is ook echt niet moeilijk hoor, alleen als er ogenschijnlijk niets fout gaat en alles werkt, op gdImageCreateFromPng na..
de links die je gaf heb ik uiteraard ff doorgelezen, kon er alleen niet in vinden wat ik nog niet gedaan had

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 15:31 schreef HlpDsK het volgende:

[ongenuanceerde uitspraak door langdurige frustratie]

[/ongenuanceerde uitspraak door langdurige frustratie]
Dit probleem met onzichtbare emailadressen heeft geen kont te maken met jorma en arjen (ik neem aan dat dat de 2 personen zijn waarnaar je refereert). Dit specifieke probleem heeft meer te maken met de server admins.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 09 april 2001 16:01 schreef pven het volgende:
Misschien ff de datum van een ''email doet het niet'' posting aanpassen, zodat deze op de tweede plaats in de draad-lijst komt te staan.
Een soort FAQ bedoel je, ikzelf moet met mijn eigen forum bezig ( heeft er niks mee te maken verder maar ok ) want vieuwtoppic.php heeft het begeven :(

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 15:40 schreef Kees het volgende:

[..]

het compileren is ook echt niet moeilijk hoor, alleen als er ogenschijnlijk niets fout gaat en alles werkt, op gdImageCreateFromPng na..
de links die je gaf heb ik uiteraard ff doorgelezen, kon er alleen niet in vinden wat ik nog niet gedaan had
Heb je een recente zlib? heb je hiermee ook libpng gecompiled? heb je vervolgens daarmee ook gd gecompiled? (just a few hints)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
uiteraard..
zlib 1.1.3, libpng-1.0.10 wordt er mee gecompileert, gd doet ook niet moeilijk, gdtest werkt goed, ik ga nu een beetje zooien met de Makefile van php (het zou niet de eerste keer zijn dat ik php zo heb moeten compileren)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 16:42 schreef Hans het volgende:

[..]

Dit probleem met onzichtbare emailadressen heeft geen kont te maken met jorma en arjen (ik neem aan dat dat de 2 personen zijn waarnaar je refereert). Dit specifieke probleem heeft meer te maken met de server admins.
Dit probleem dan misschien niet .. maar je zou de todo list moeten zien. Daar wordt je echt bang van. En daar zitten echt 10-tallen zaken tussen die in 5 minuten gefixt zijn.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op maandag 09 april 2001 16:49 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dit probleem dan misschien niet .. maar je zou de todo list moeten zien. Daar wordt je echt bang van. En daar zitten echt 10-tallen zaken tussen die in 5 minuten gefixt zijn.
maar daar hebben we het nu niet over :)

• Onno
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 16:42 schreef Hans het volgende:

[..]

Maar zij kunnen in 1 minuut een work-around bouwen waardoor de email-adressen toch nog netjes werken zo lang de server admins de boel niet aan de praat hebben gekregen. En die ene minuut was geen slechte tijdsbesteding geweest.

Verwijderd

Dat is de heren blijkbaar niet belangrijk genoeg.

Maar ik zeg daar verder maar niks over, want dat ligt wat gevoelig.

Afijn ..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 16:49 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

''Tientallen'' vermenigvuldigd met ''vijf minuten'' is toch al snel weer, minstens, een paar uur.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 09 april 2001 16:56 schreef pven het volgende:
''Tientallen'' vermenigvuldigd met ''vijf minuten'' is toch al snel weer, minstens, een paar uur.
Uhm ja.. dat heet werk en dat is redelijk normaal...

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 16:56 schreef pven het volgende:

[..]

Een paar uur .. verdeeld over .. laten we zeggen _enkele maanden_ dat er geen reet is gebeurd.

Mwah ... niet echt overbelaste schema dunkt me ..

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 16:55 schreef Onno het volgende:

[..]

Maar zij kunnen in 1 minuut een work-around bouwen waardoor de email-adressen toch nog netjes werken zo lang de server admins de boel niet aan de praat hebben gekregen. En die ene minuut was geen slechte tijdsbesteding geweest.
Suggesties? En nee, plain text is dus geen optie.

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 16:47 schreef Kees het volgende:
uiteraard..
zlib 1.1.3, libpng-1.0.10 wordt er mee gecompileert, gd doet ook niet moeilijk, gdtest werkt goed, ik ga nu een beetje zooien met de Makefile van php (het zou niet de eerste keer zijn dat ik php zo heb moeten compileren)
ook dit geprobeerd (vooral de shared libs part):
f. You need at least zlib 1.0.9 or higher. I found best results when I
compiled zlib 1.1.3 with ./configure --shared
Then include -with-zlib-dir=shared in your PHP ./configure

• Onno
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 17:06 schreef Hans het volgende:

[..]

Een oplossing is al lang geleden gegeven: laat de PNGs door athena maken, zo heeft Femme ditzelfde probleem op tw.n ook opgelost.

Er was dus best wat te doen, daar lag het niet aan. De wil om ''t ook te doen ontbrak kennelijk alleen.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
yep, zlib wil uberhaubt niet als non-shared en dan lekker werken met php (zegt hij de hele tijd: zlib must be version 1.0.9 or higher, met shared is dat opgelost)

maar na wat hasselen in de gd-makefile en alle oude libgd''s handmatig verwijderen gaat GoT zo even down denk ik

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 09 april 2001 17:06 schreef Hans het volgende:

wtf plain text geen optie?
De gebruikers kunnen toch zelf aangeven of hun email adres zichtbaar moet zijn of niet?

nou dan! Als mensen absoluut geen spam willen dan verbergen ze hun email toch gewoon.
Verder is het erg makkelijk, bij elk spam bericht een miltje naar de provider...
En als dat niet helpt terug spammen >:)

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 17:14 schreef Onno het volgende:
Een oplossing is al lang geleden gegeven: laat de PNGs door athena maken, zo heeft Femme ditzelfde probleem op tw.n ook opgelost.

Er was dus best wat te doen, daar lag het niet aan. De wil om ''t ook te doen ontbrak kennelijk alleen.
Je vergeet alleen 1 belangrijk ding, en dat is dat Android Topix als product levert aan tweakers.net. Het is verder aan de klant om ervoor te zorgen dat er voldaan word aan de systeemeisen voor het betreffende pakket, en het is dus in principe niet aan Android om een workaround te bouwen voor een probleem dat tweakers.net heeft.

• Onno
  • Niet online
Het concept ''service'' is jou kennelijk nog geheel vreemd.

Oh well...

(wat ook erg opvallend is, is je veranderde invalshoek nu ik inderdaad zomaar een suggestie kan noemen trouwens)

• Onno
  • Niet online
De verhouding tussen mij en Microsoft is *net* ietsje anders dan die tussen Android en Webmagix als ik het goed heb...

En daarnaast is Webmagix (+Fok!) vooralsnog de *enige* afnemer van dit product, dat is ook nogal een relevant verschil.

• Hans
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 17:22 schreef Onno het volgende:
Het concept ''service'' is jou kennelijk nog geheel vreemd.

Oh well...
jaaa Microsoft gaat Windows ook kleiner en compacter maken omdat jij verdomt meer geheugen in je bak te stoppen :?
(wat ook erg opvallend is, is je veranderde invalshoek nu ik inderdaad zomaar een suggestie kan noemen trouwens)
Da''s onzin. Toen ik om een suggestie vroeg bedoelde ik een suggestie die een mogelijke optie zou kunnen zijn voor Android.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En als Windows dan zo brak is dat je een heeeeel duur systeem moet neerzetten. Wie is er dan fout? De progert of degene met onvoldoende systeemeisen?

* Delerium denkt dat MS op deze manier aan zijn reputatie is gekomen.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zou iedereen even in zijn profiel kunnen kijken? bvd

• Hans
  • Niet online
Poe he tommy!

Ben nu toch wel benieuwd wat het was...

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op maandag 09 april 2001 17:28 schreef Hans het volgende:
Poe he tommy!

Ben nu toch wel benieuwd wat het was...
ik ook :P
denk dat het een oude, niet goed gecompileerde libgd was (tip van Rasmuss Lerdorf (maker van PHP)), of dat ergens een relatieve link fout stond (heb nu absolute paden overal naar toe genomen) of dat er ergens anders iets fouts stond...

----------
alleen kreeg ik, zodra ik de apache weer aanzette, ineens tig mensen over me heen die niet meer op GoT konden browsen, maar een lege pagina kregen..
dus heb ik meteen weer de oude versie eroverheen gezet, vanacht nog maar eens proberen

• IceStorm

IceStorm

Je bent er iig mee bezig (kon net idd ook niet GoT-ten ;)).

Succes dan maar.....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 09 april 2001 17:28 schreef Kees het volgende:
zou iedereen even in zijn profiel kunnen kijken? bvd
Het rode kruisje is nu idd weg, nu is het een maagdelijk leeg vlakje geworden...

Virussen? Scan ze hier!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
alleen kreeg ik, zodra ik de apache weer aanzette, ineens tig mensen over me heen die niet meer op GoT konden browsen, maar een lege pagina kregen..
dus heb ik meteen weer de oude versie eroverheen gezet, vanacht nog maar eens proberen

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het werkt allemaal weer,
dit topic heeft zichzelf overbodig gemaakt :z

Pagina: 1