Maak van jouw probleem niet mijn probleem
We gaan er iig nog een document bij plaatsen, waarin duidelijk wordt gemaakt hoe de organisatie-structuur is. Waar je ook links kunt vinden naar alle about-ussen etc.
Verder heb ik gisteren of eergisteren met Kees gesproken over de about-us van het serverpark, die wilde hij aan gaan passen. Wat de nieuwsposters e.d. betreft: Die moeten het eigenlijk zelf bijhouden, ik zal echter nog eens aangeven dat ze het moeten bijwerken waar nodig
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Aannames zijn fataal.
Er is nog wel meer wat Floris niet kan...Op vrijdag 06 april 2001 12:06 schreef GaMeOvEr het volgende:
Floris kannie tiepuh, Floris kan nie typuh !
hij kan ook geen duits schrijven.C''est moi
en waarom zou je duits moeten kunnen als je al frans kent?
Ik ben op het moment de DB server in elkaar aan het zetten, ik mis nog wel een HD, de NIC''s en een videokaart, maar ik ben maar vast begonnen
Ik ben alleen aan het twijfelen Of ik er nog een paar extra cesefans in zal zetten. Nu zitten er in totaal al 7 fans in (4x80mm, 2xkoeler, 1xvoeding) en ik heb nog 3 van die high performance krengen van Delta liggen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Damn de SCSI kaart is de groot, ik heb 2 80mm fans moeten verwijderen... Deze waren aan de zijkant van de kast bevestigd.
Verder zit op de SCSI-kabel na nu alles wat ik heb vast in de kast, het is nu dus wachten op de rest van de spulletjes...
maar dat heb je wel snel gedaan dan
Hopen dat die andere zooi ook snel geleverd wordt.
Dan heeft Kees nog meer te doen voor de About Us van het serverpark
Maarre tip: 4 dingen tegelijk doen werkt meestal niet echt (spreek uit ervaring
En nee 4 dingen tegelijk werkt niet, dat zag je wel aan mijn fantastische typo!
Tijd om te casemodden als je fannen niet passen dus.
Ik heb nog wel een ding liggen wat mooie 115 MM gaten maakt, daar past precies eeen 120 MM fan in...
Aannames zijn fataal.

Dit is de Adaptec 19160 U2W-160 SCSI kaart:

Het geheugen en de processor-doosjes samen op de foto:

Het kastje met mobo enzo van boven op de foto:

Voorkant van het nieuwe kastje:

Kastje met spulletjes er in:

Mooie kwaliteit foto van koelers in de kast:

Nog eentje van de 2 dozen waarin de 2 processoren zaten

Ik moet duidelijk eens op een foto-cursus, want dit ziet er niet echt goed uit
Ok even kort: Hierom passen die koelers dus niet:

Ik heb overigens nu de dsp open staan, ben mijn about-us ook wat aan het updeeten
Komtie nu meeOp vrijdag 06 april 2001 15:41 schreef Tom het volgende:
Floris> je moet ze opslaan als JPG, scheelt meer dan de helft denk ik.
Ik zal het in het vervolg doen okee?
Sorry offtopic maar tohc
2x 512MB Dane-Elec PC133 geheugenOp vrijdag 06 april 2001 16:07 schreef IceStorm het volgende:
Ik dacht dat er 1,5 gig aan geheugen in kwam? En ik zie ''maar'' 2 reepjes.
Sorry offtopic maar tohc
http://www.tweakers.net/plan/86
In Artemis zit 1,5Gieg, misschien dat je daarmee een beetje in de war bent?Op vrijdag 06 april 2001 16:07 schreef IceStorm het volgende:
Ik dacht dat er 1,5 gig aan geheugen in kwam? En ik zie ''maar'' 2 reepjes.
Sorry offtopic maar toch
Maareuh back on topic: Het schijnt dat er al een paar zijn aangepast en er worden er nog een paar binnenkort aangepakt, dus we zijn bezig met je vraag Tabaqui
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik denk het wel.. ik begin echt door de bomen het bos totaal kwijt te rakenOp vrijdag 06 april 2001 16:24 schreef Floris_Diemel het volgende:
In Artemis zit 1,5Gieg, misschien dat je daarmee een beetje in de war bent?
Ik gok dat dit de replication server gaat worden?Op vrijdag 06 april 2001 16:40 schreef Aaargh! het volgende:
Huh? nog een Db server
Maak ''t af zou ik zeggenOp vrijdag 06 april 2001 16:45 schreef Femme het volgende:
Ik heb een half afgemaakt artikeltje liggen dat over de hele server historie van t.net gaat, van de virtual hosting tijd bij pair tot ons huidige geile clustertje.
Artemis:
Dual PIII-1000
1,5GB PC133 ECC Registered
SuperMicro 370DLE (Intel 100Mbit NIC onboard)
AMI MegaRAID Elite 1500
4x Cheetah X15
Western Digital 7200rpm 20GB bootdrive
2x 3Com 100Mbit NIC
4U 19" rackmount met 550W Enermax voeding
Aphrodite:
Thunderbird 1000
512MB PC133
MSI K7T Pro2A
Adaptec 29160
IBM Neptune 7200rpm 9,1GB SCSI
2x 3Com 100Mbit NIC
1,44MB Floppy
4U 19" rackmount
Athena:
Thunderbird 1000
768MB PC100 ECC
MSI K7T Pro2A
Adaptec 29160
3x IBM Neptune 7200rpm 9,1GB SCSI
2x 3Com 100Mbit NIC
4U 19" rackmount
Odin:
Thunderbird 1000
512MB PC133
MSI K7T Pro2A
Maxtor 15GB 7200rpm
2x 3Com 100Mbit NIC
2U 19" rackmount
Arshia:
Thunderbird 1200/266
512MB PC133
MSI K7T Turbo
Maxtor 20GB 7200rpm
2x 3Com 100Mbit NIC
2U 19" rackmount
SQL replication server zonder naam:
Dual PIII-1000
1GB PC133 ECC
Asus CUV4X-D
Adaptec 19160
Seagate Cheetah X15
2x 3Com 100Mbit NIC
2U 19" rackmount
Bij elkaar 8,2GHz en 4864MB RAM
Slashdot zit ook op 8,2GHz
Koning Anand heeft 10,8GHz
En kan er iemand (ooit) ook een keer zonder al te veel technisch gezwam uitleggen wat het verschil tussen Artemis en Apollo is qua taak (dus wie doet wat onder welke omstandigheden
Maar ik weet iig al wat er in elkle server zit
En we kunnen hem/haar misbruiken voor SQL experimenten (PostgreSQL, MySQL+Innobase, SAP DB enz.).
innobase heeft nu nog te kampen met 8kb row size limiet.Op vrijdag 06 april 2001 17:16 schreef Femme het volgende:
Apollo (of hoe die ook mag heten) is een nalopert. Hij/zij toont geen zelfstandigheid en neemt geen initiatief wat betreft geestelijke ontplooiing, maar doet precies na wat Artemis hem/haar voorzegt. Apollo is dus maar een slaafje, maar wel een heel handig slaafje want je kunt hem/haar hetzelfde vragen als Artemis. Je moet alleen niet verwachten dat je er ook nieuwe data in kunt stoppen, want dat mag alleen via Artemis.
En we kunnen hem/haar misbruiken voor SQL experimenten (PostgreSQL, MySQL+Innobase, SAP DB enz.).
quote van http://openacs.org/philosophy/why-not-mysql.html
Kudos to the MySQL crew. As soon as I heard about Innobase I e-mailed Ben and said, "hey, maybe we *will* support MySQL some day in the future after all". Innobase has some problems to work out (BLOB data limited to 8KB, for instance - sound familiar, PG users?) but the trajectory looks good. It needs solid use in the field before one''s likely to feel overly comfortable commiting vital data to it, but that real-world experience will be coming along soon
Blijft niet zo heel veel over dan, gelukkig SAP wel, madnerd gaat er een beetje mee testen zei hij, dus ik hoor dat graag
Hoe het met licenses zit weet ik niet, maar het is een bewezen DBMS.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan