[BC3] FAQ Ondertekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien is het een idee dat als iemand zich hier heeft geregistreerd dan automatisch wordt doorgestuurd naar de FAQ. Daar moet dan onderaan worden aangevinkt dat de FAQ is gelezen en begrepen. Dat voorkomt volgens mij onnodige slotjes & waarschuwingen voor mensen die de FAQ nog nooit hebben gezien zoals net weer gebeurde.

Dus net zoiets als je wel vaker ziet als je je registreert bij bijv. gratis mail / gratis webruimte / gratis internet etc.

Misschien een goed idee?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Denk niet dat het veel zou helpen, je scrollt er gewoon snel doorheen en je vinkt dat ding aan. Zonder alles door te lezen.

Tenminste zo doe ik het bijvoorbeeld ook bij al die Microsoft-producten.

(heb deze faq wel gelezen :))

• El Jefe
  • Niet online
Ik ook wel eerlijk gezegd :D
Maar dan kunnen degenen die tegen de FAQ ingaan niet zeggen dat ze het niet wisten oid.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op dinsdag 27 maart 2001 16:10 schreef Webgoodie het volgende:
Ik ook wel eerlijk gezegd :D
Maar dan kunnen degenen die tegen de FAQ ingaan niet zeggen dat ze het niet wisten oid.
Vanuit dat punt is het een goed idee.
Ze kunnen inderdaad in ieder geval niet meer zeggen dat ze het niet gelezen hebben, maar ik denk dat de problemen nog gewoon blijven.

Verwijderd

Het lost is inderdaad niks op, maar het idee is wel aardig. :)

• El Jefe
  • Niet online
Is er nog door de adjes gekeken naar dit idee en wat vinden jullie ervan.. :? :? :?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eerst de FAQ lezen en op de volgende pagina een vragenlijst neerzetten. 50 Multiple choice vragen en als je meer dan 3 fouten hebt wordt je registratie meteen weer ongedaan gemaakt ofzo. >:)

Verwijderd

Ik vind dat er idd serieus een verplichte set vragen meot komen waaruit blijkt dat je weet wat je niet mag.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon een timertje dr op zetten (kan wel met javascript en vast ook wel met PHP) zodat je pas na 30 seconden oid voorbij de FAQ komt.
Zo''n soort systeem zie je wel vaker op downloadsites ed.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 19:36 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind dat er idd serieus een verplichte set vragen meot komen waaruit blijkt dat je weet wat je niet mag.
yeah thats the way.....

kunnen misschien ook wat vragen in komen die kijken of je wel ervaren genoeg bent om tweaker te worden >:)

De test moet imho ook verplicht worden voor de huidige leden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:00

WoutF

Hoofdredacteur
ik ben ook voor de test, het zou echt het niveau een beetje terugbrengen

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mail gewoon de FAQ met password toe en enabel het account pas na een half uur, kannie mooi in de tussentijd de FAQ lezen.

de betaler vervuilt

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zoiets moet Arjen veranderen. Ik voel dat nu al duidelijk is wat ik wil zeggen >:)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mja.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 27 maart 2001 15:56 schreef Pizzaman het volgende:
Denk niet dat het veel zou helpen, je scrollt er gewoon snel doorheen en je vinkt dat ding aan. Zonder alles door te lezen.

Tenminste zo doe ik het bijvoorbeeld ook bij al die Microsoft-producten.

(heb deze faq wel gelezen :))
Ik lees de FAQ 1 keer in de zoveel tijd, ff refreschen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
m.a.w.: dat gebeurt niet

DIT IS MIJN WEBSITE

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

Cyphax

Moderator LNX
Dat wij stumperige joesertjes nix horen zegt nog niet alles... wat meer verbazing opwekt bij mij is dat een administrator (mag ik zeggen ''de hele GoT-crew'' dan? ga er niet vanuit dat Daniel achterloopt ofzo) OOK nix hoort...

Maar waren er niet 2 mensen die aan Topix werken? (is nog steeds ERG weinig sowieso)

Trouwens, die test is best een leuk plan, maar ik durf een klein beetje te betwijfelen dat het heel erg veel uithaalt...
Je weet dat wel zeker dat mensen WETEN wat wel en niet de bedoeling is, maar dat is geen garantie dat men zich eraan houdt.
Immers, nu ga je ervan uit dat men de FAQ niet gelezen heeft, maar dat weet je ook niet zeker...

''t zou best getest kunnen worden lijkt mij :)
En daar zou Arjen nieteens veel voor hoeven doen want de hele pagina kan gewoon gemaakt worden door de GoT crew, dan moet ie ''m alleen nog linken.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ja, een vet GoT examen om leken en irritante newbies te weren.

Vraag 1
Wat is overklokken :
A - 5 min langer per dag achter je computer zitten
B - De tijd opnemen van iemand die bijvoorbeeld aan het harlopen is en dan te laat de stopknop indrukken
C - Je processor sneller laten lopen dan waar hij voor verkocht is
D - Snel door de Aldi heenlopen

Vraag 2
Wat zijn warez :
A - Warez rulez
B - Illegale troep
C - Alles wat bij V&D ligt, V&D is een Warezhouse
D - Warez? Wat is dat?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Op zaterdag 14 april 2001 19:36 schreef HlpDsK het volgende:
Leuk plan, maar dan krijg je vast wel de tweakers antwoorden site ! Misschien is het handiger om net als bij de active list een soort van gefaseerd lidmaatschap in te voeren. Eerst maar eens een tijdje aspirant lid zijn, met de nodige beperkingen.

Bij ons krijg je pas na een maand broadcast rechten. Eerst maar eens laten zien dat je een verantwoord gebruiker bent.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 22:38 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

Vraag 1
Wat is overklokken :
D - Snel door de Aldi heenlopen

Vraag 2
Wat zijn warez :
A - Warez rulez
En heb ik de test goed gemaakt? :9~

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 22:46 schreef zeef het volgende:

[..]

Leuk plan, maar dan krijg je vast wel de tweakers antwoorden site !
Als je die zelf een beetje weet te vinden zit je al bijna op een voldoende. >:)
Op zaterdag 14 april 2001 22:38 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

Vraag 1
Wat is overklokken :
C - Je processor sneller laten lopen dan waar hij voor verkocht is

Vraag 2
Wat zijn warez :
B - Illegale troep
Zo heb ff alles nagezocht op het internet, kost wat tijd maareh dan heb je ook wat :)

• zeef
  • Laatst online: 10-02 22:16
Nee maar alle gekheid op een stokje, ik heb nog nooit gehoor van een forum waar je een soort examen moet doen om erop te *mogen* komen.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het was ook eigenlijk als grap bedoeld, maar iedereen gaat er serieus op in. :o

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij de Napster installatie kan je pas verder gaan als de cursor onderaan de faq staat....Ideetje?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 23:50 schreef Chaos het volgende:
Het was ook eigenlijk als grap bedoeld, maar iedereen gaat er serieus op in. :o
goeie grappen moet je uitvoeren en als er onverhoopt een positief effect aan vast zit is dat gewoon mooi meegenomen....
nee ff serieus, het is inbderdaad niet gebruikelijk dat je een soort van examen moet afleggen om op een forum te kunnen posten. Nu is dit een forum met ongeveer 15.000 leden.... om de zaken een beetje te ordenen is er een vrij uitgebreide FAQ die door sommigen niet gelezen wordt. Dit zou niet erg zijn als mensen zich aan de nettiquette zouden houden en eerst eens een paar weken zouden lurken voordat ze zelf gingen posten. Maar ook dit gebeurt niet altijd. Een test is dan een nuttig hulpmiddel om in elk geval de belangrijkste zaken uit de FAQ te benadrukken. Als men dan de regels overtreedt kan er ook wat strakker tegen worden opgetreden.

Verwijderd

Ik denk dat het nog weinig uitmaakt. Newbies gaan nooit snappen hoe ze zich moeten gedragen op internet. Ik ben 1 van de weinigen die vet heeft zitten lurken (ik wist in het begin niet dat je zelf ook vragen kon stellen in een forum :))

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 15 april 2001 18:42 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik denk dat het nog weinig uitmaakt. Newbies gaan nooit snappen hoe ze zich moeten gedragen op internet. Ik ben 1 van de weinigen die vet heeft zitten lurken (ik wist in het begin niet dat je zelf ook vragen kon stellen in een forum :))
Hier nog zo''n lurkerd.

Eerst 3 maanden lekker lopen lezen, dan eens een keertje reggen. Maar ja, sommigen zijn al tweakers voordat ze hier reggen, en dat wil ook wel eens schelen.

Een beetje "netetiquette" weten is ook wel handig. Maar ja.

Ach.

*zucht*

Aannames zijn fataal.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 15 april 2001 19:05 schreef GSMboy het volgende:
Bij de Napster installatie kan je pas verder gaan als de cursor onderaan de faq staat....Ideetje?
Daar hebben de meeste muizen een heel handig scroll wieltje voor *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:18
dus dat werkt ook niet echt
Pagina: 1