Mijn excuses voor mijn afwezigheid enkele dagen... Ik ben nou eenmaal een slaaf van mijn eigen leven, en mijn leven is meer dan alleen maar achter een computerscherm zitten tweaken

In objectieve zin heeft discussie geen zin!
mooie one-liner.
Mijn antwoord zou zijn: definieer "objectief" en vervolgens op elke reply doorredeneren en laten zien waarom dat niet klopt...
Socrates na-apen heet dat

Het controleren waar ik het over heb, kan niet in een dag, maar daar gaan maanden tot soms wel jaren overheen
In dat geval onthoud ik mij van verder commentaar, dat is logisch gezien in dit geval het beste... Volgens jou kan ik er alleen maar achter komen als ik het gecontroleerd heb, maar omdat dat jaren duurt kan ik dat niet nu doen, dus moet ik mijn mond houden, en als jij ongelijk hebt gaat de cirkel weer werken en kan je dit gewoon gebruiken als redding voor je theorie... En claimen dat het een test is

Ontwikkeling door de natuur gaat tot een bepaald punt, vanaf dat punt moet je het zelf doen! (zie alle oorlogen, dat is al honderden jaren hetzelfde zoals ook egoisme, haat, ijdelheid en noem alle vormen van identificatie maar weer op), alles verandert, maar de mens wordt tot op bepaalde hoogte door de natuur ontwikkelt.
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Ik zei dat verandering niet te voorkomen valt, of die nou uit de natuur komt of uit jezelf. Veranderen doe je toch wel. Daar kan je je niet tegen verzetten... Je kan wel meehelpen. En als je dat doet wordt je leven vanzelf een beetje leuker.
Ik ben blij om te merken dat je van goede wil bent en als je het met bepaalde dingen niet eens bent is het eigenlijk ook niet zo erg toch?
correct.
Dit is nou een voorbeeld van een behoorlijk objectief betoog (onbevooroordeeld).
dank je.
Ik ga het ook proberen;
Het is goed om je af te vragen hoe het bijvoorbeeld komt dat ik denk dat ik de objectieve waarheid denk te kennen, zou het komen dat ik werkelijk slimmer ben dan al die andere mensen die beweren de objectieve waarheid te kennen? nee dit lijkt me onwaarschijnlijk, zou het dan kunnen dat ik toevallig met eem objectief systeem in aanraking ben gekomen? ook die kans is erg klein, is het dan wel verstandig om te denken dat ik de objectieve waarheid ken? Nee! (en al helemaal niet tegen anderen

geheel juist! Als iedereen dat op dit forum zou snappen...
Wat is het dan dat mij in die richting doet denken? Het is mijn eigen individu dat ik probeer te bestuderen, hiervoor is het nodig, mezelf voortdurend in de gaten te houden en volstrekt eerlijk tegen mezelf te zijn, hierdoor verkrijg ik resultaten die alleen voor mijzelf gelden en zodoende subjectief zijn.
hier zou ik toch een kleine kanttekening bij willen plaatsen...
Ben jij uniek? Voordat je onmiddellijk ja antwoordt, bedenkt eens hoeveel mensen op elkaar lijken, in hun manier van doen en hun denkbeelden. En hoewel de meeste mensen totaal niet op jou lijken, zullen er ook zat zijn die dat wel doen. Je bent uniek, maar alleen als je op de echte details gaat letten. In grote lijnen zijn alle mensen hetzelfde.
Na dit te hebben vastgesteld, zou het dan niet zo kunnen zijn dat de resultaten die jij krijgt, niet toch (gedeeltelijk) ook voor andere mensen gelden? Er zullen wel dingen zijn die alleen voor jou gelden, maar ook een heleboel die voor anderen ook gelden. Puur subjectief zijn ze zeker niet dus.
Overigens maakt dit niet veel uit voor de rest van je betoog, waar ik nu verder mee ga...
Is het dan slim om te oordelen over mensen zoals ze zijn? Nee, maar ik heb wel zo mijn stiekeme achterdocht

Dus in die zin wil ik al mijn beschuldigingen terug trekken!
Er is een andere reden om niet over mensen te oordelen: je kent ze niet volledig, en al helemaal niet als de enige manier om te communiceren een internetforum is... Of als je ze maar een paar keer hebt gesproken of alleen onder bepaalde omstandigheden.
Ik vind dat je je heel goed houdt, je bent inderdaad niet snel geidentificeerd! Je vindt het toch niet erg als ik je hier en daar ff test? Tuurlijk vind ik je geen papegaai man.
Van mij mag je... Erg nuttig lijkt het me niet, want wat heb je aan zo''n test? Maar als jij het nuttig vindt, ga vooral je gang

Ik doe echt m''n uiterste best om te laten zien dat ik gelijk heb, maar het lukt helaas niet altijd al te goed. (ik ben een beginneling, weet je, kun je mij trouwens uitleggen, hoe dat gaat met die kwoots?)
een beginneling? Je onderschat jezelf denk ik... die quotes heeft apoc geloof ik al uitgelegd. Als je wil weten hoe de andere codes werken, dit is een pagina waar daarover iets staat uitgelegd:
www.yabb.org/help.html
OK, dit geldt voor een ander forum en het smiley deel moet je maar overslaan, maar alle UBB codes werken hier (voorzover ik weet) wel.
Leuk eigenlijk dat we een bepaalde groep lezers aan het ontwikkelen (kan op twee manieren gezien worden) zijn

. Ik heb trouwens gemerkt dat je je ergens wel verantwoordelijk voelt, toch? Hopelijk vond niet dat al de voorgaande berichten ook uit cirkelredeneringen bestonden?
ach, lezers... Ik heb niet de illusie dat dit erg interessant is voor anderen. Of misschien ook wel

Natuurlijk is niet alles wat jij zegt een cirkelredenering, dan denk ik ook niet dat ik tijd zou investeren in deze discussie. Er is er eigenlijk maar 1, die in verschillende vormen terugkomt. Namelijk die, die zegt dat je jouw theorie alleen kan begrijpen als je het ermee eens bent. Maar dan in mooiere (verhullende) bewoordingen

Dat laatste is wat mij betreft een soort drogreden...dat is net zoiets als, je gaat je subjectieve bewustzijn niet houden, als hij onbetrouwbaar is!
Het is een drogreden in de zin zoals jij het argument hebt opgevat. Wat ik hiermee wil zeggen is: "OK, je bewustzijn (in de zin van "de rede") is gemaakt, so what? Het doet toch waar het voor gemaakt is, namlijk redeneren? En een redenatie is goed of fout onafhankelijk van het bewustzijn dat hem maakt of dat hem bekijkt"
Is het zo duidelijker?
Jij bent waarschijnlijk redelijk goed opgevoed, maar je kunt je misschien voorstellen, dat opvoeding vaak weinig met innerlijke ontwikkeling te maken heeft, maar met subjectieve zaken als rijk worden, aanzien verschaffen, uiterlijk, hoe beleefd te zijn, etc ?
als dit zo is, is het een slechte opvoeding. Opvoeding hoort zich ook te richten op innerlijke ontwikkeling.
Omdat dit onderbewustzijn onderontwikkeld is. Dit onderbewustzijn (geweten) zou men als innerlijke gids moeten hebben, maar naar buiten toe zou men zich moeten aanpassen.
Onderontwikkeld, dat weet ik niet... bij velen misschien wel, bij velen ook niet.
Dat kun je niet na 3 dagen al weten, probeer je maar eens 15 minuten bewust van jezelf te zijn en vooral als je ergens mee bezig bent.
Je bent je natuurlijk constant bewust van jezelf... Maar jij bedoelt iets anders, namelijk alles bewust doen. Waarom zou je dat willen? Je lichaam is uitgerust om een hoop dingen zelf te doen.
Volgens mij heb je juist heel veel levenservaring, maar wie ben ik om dat te constateren (door onpartijdig redeneren en dat je veroordelingen uit de weg gaat etc)...maar als je zou weten hoe gelukkig je zou kunnen worden, door in overeenstemming te leven, met de wetten die de natuur beheersen, dan zou je DENK IK niet meer zo tevreden zijn met jou geluk en anders ben ik jaloers op jou.
Natuurlijk weet ik niet hoe gelukkig ik zou kunnen worden als ik zus-of-zo doe. Daar kan ik alleen achter komen als ik dat doe. "Geluk" is niet meetbaar of objectief vergelijkbaar... zie hier het probleem van Lord Daemon

(Dit is namelijk al eens langsgekomen op dit forum)
"In overeenstemming leven met de wetten van de natuur leven"
Ik vraag me nog steeds af wat mensen dan bedoelen, aangezien iedereen iets anders bedoelt. Het hutje in het bos? (al dan niet met de bijbel op schoot) alleen biologisch-dynamische produkten? Of gewoon doen wat jou goed lijkt? Leven volgens de
natuurwetten doe ik al. Ik overtreed nooit de lichtsnelheid, val nooit omhoog, etc... Maar da''s niet wat je bedoelt denk ik
Nu een poging om uit deze dilemma''s te komen.
Honderd mensen, allemaal van compleet andere levensbeschouwelijke/religieuze stromingen, zeggen dat je alleen gelukkig kan worden als je hen volgt, en zeggen dat ze allemaal gelukkig zijn. Dit is in tegenspraak met elkaar.
Of 1 is er gelukkig, en de rest doet alsof,
of ze zijn allemaal gelukkig, maar ze kunnen zich totaal niet voorstellen dat iemand gelukkig kan zijn door anders te zijn.
Ook jij bent gelukkig, en je hangt geen van die stromingen aan. Dus optie 1 is onmogelijk. Blijft over: optie 2.
Hieruit zijn 2 conclusies te trekken.
of het maakt niet uit op welke manier je leeft voor je geluk,
of het maakt wel uit, maar de manier die je het meeste geluk bezorgt is persoonsgebonden. Beide mogelijkheden zijn mogelijk, en ze kunnen ook allebei gedeeltelijk waar zijn. Dit lijkt mij het meest logisch. De conclusie is dan dus dat er voor 1 persoon verschillende manieren zijn om een gelukkig leven te leiden, en dat dat voor iemand anders weer heel andere mogelijkheden kunnen zijn.
Welke mogelijkheid het beste is, moet je zelf ontdekken, aangezien dit voor iedereen anders is kunnen anderen je daar niet echt mee helpen.
Ik bedoel niet naar je post, maar hoe je in het leven tegenover bepaalde dingen staat, bijvoorbeeld tegenover het idee dat je macht over jezelf hebt (ik noem maar wat en misschien is het wel helemaal niet zo dat je dat denkt)
Dat denk ik wel. Kijk, ik woon nu eenmaal in de maatschappij en dat geeft verplichtingen, maar verder heb ik wel een wil. En de mogelijkheid om die uit te voeren. Je bepaalt ook zelf hoeveel je je aantrekt van de maatschappij. Dit is een soort evenwicht dat je zelf moet vinden.
ok, maar stel dat ze het toch voor elkaar krijgen je onder hypnose te brengen, dan blijft er weinig van die veranderde info over, dus ik bedoel de info zoals ie was voordat ie veranderd werd.
Dit is dus een hypothetische situatie... Ik denk niet dat je dit voor elkaar krijgt zonder gebruik te maken van drugs of andere stimulantia.
Met die middelen kan het wel, en kan je ook iemand echt veranderen. Maar dit maakt niets uit voor redenaties/denkbeelden. Daarvan kunnen anderen nog steeds zien of ze goed of fout zijn. Een redenatie of denkbeeld is goed of fout onafhankelijk van degene die het roept. Ik geloof dat ik dit al eens heb uitgelegd...
oh, gelukkig, dan zal ik m''n best voor je doen. Je moet weten dat ik je echt graag wil helpen, maar het lijkt misschien alsof het niet zo is.
ok...
Hoow, dit lijkt verdomd wel op een identificatie

(misschien is het dan toch gelukt?)
LOL!
Je dacht toch niet dat ik een soort halfgod was hoop ik? "identificaties" (of gewoon moeilijke situaties) heeft iedereen... Ik kan alleen veel hebben en trek me niet veel aan van wat anderen zeggen (al geef ik zo toe dat soms iemand iets roept wat best pijnlijk kan zijn. Maar dan meestal om een andere reden dan de reden waarom die persoon dat riep.)
Ik moet je wel teleurstellen: het is JOU niet gelukt hier... Die "identificatie" of hoe je het ook noemt heeft niks met jouw opmerkingen te maken. Maar je kan mij best over de rooie krijgen hoor, alleen dan moet je wel beter je best doen

En ervoor zorgen dat ik niet weet dat het een test is.

Ik hoop dat je na dit gladde bericht al weer een beetje beter ziet waar ik op doel.
jawel... en ik hoop dat mijn uitleg jou ook geholpen heeft

Ik zou denken, hee die probeert me te testen

tja... deze opmerking kan zowel duiden op een gebrek aan GoT ervaring aan jou kant of op ongelooflijke naïviteit aan mijn kant EN op een hoop zogenaamde "christenen" die de tijd van hun leven hebben met het in de groep gooien van cirkelredeneringen.:P
Ik ga er toch maar vanuit dat al die christenen niet probeerden mij te testen, dus het eerste lijkt me waarschijnlijker.
Ps. Weet jij waarom veel mensen niet in staat zijn, om als ze zenuwachtig zijn, hun zenuwen de baas te worden? Ook is het zo met het sexcentrum, vaak is het zo dat dit centrum, zodra het op dreef is, totaal bezit van mensen neemt! (dit is werkelijk iets waar ik niet uit kom)
de tweede vraag is een makkie. Het is evolutionair gezien gewoon voordelig om sex een allesoverweldigende ervaring te laten zijn... Geeft meer kans op succes en verzekert de productie van zoveel mogelijk nageslacht. Dit geldt ook voor de mens.
en dan de eerste vraag: als je zenuwachtig bent, breid je je in feite voor op problemen. Dus je geest is heel actief om eventuele bedreigingen aan te zien komen, en je lichaam bereid zich voor om actief te worden (vluchten, vechten)
Nou kan ik die vraag op 2 manieren interpreteren. Bedoel je dat mensen in paniek raken of meer alle kleine zenuwtrekjes?
het in paniek raken is waarschijnlijk een goede reactie als je ongewapend ergens staat en er komt een neushoorn op je afrennen. Dan is vluchten en niet alteveel nadenken echt niet stom. Dat de maatschappij anders werkt, weten je hersenen niet. Die zijn immers geevolueerd in de prehistorie...
Zenuwtrekjes zijn meer een vorm van omgeleid gedrag. Als je geest niet weet of ie nou moet vluchten, vechten, of een andere respons moet vertonen, heerst er spanning. De geest zoekt een uitweg en vindt die in bijvoorbeeld op je nagels bijten ofzo: dit zijn elementen uit een andere vorm van gedrag, nagelbijten bijvoorbeeld uit de kathegorie persoonlijke verzorging. Vooral bij dieren kan je dit nog veel duidelijker zien.
gegroet maar weer, CP