Goeie reactie, Goofyduck! 
)
Of denk jij dat het voor gelovigen zo makkelijk is te blijven staan? niet dus, ze hebben echt heel wat nodig om zich staande te kunnen houden en te verdedigen. Daar heb ik wel respect voor.
PS. er werd ook al gezegt dat er heel wat intieligente mensen zijn die geloven.
Waarom zouden gelovigen zo''n beperkte visie hebben? volgens mij ligt het aan jou dat je niet kunt voorstellen dat gelovigen in iets gevolgen dat niet zichtbaar is. en er zijn ook genoeg gelovigen die een heel minder wereldvreemd zijn sjonnie in de patatzaak. (hierbij excuses aan iedereen die sjonnie heet/in een patatzaak werktOp woensdag 18 april 2001 16:39 schreef rudmer het volgende:
Even een reactie op het laatste bericht.
Ik hoef het hele topic niet te lezen om mijn mening te vormen hierover.
Ik zeg ook niet dat mensen die geloven per defenitei dom zijn, ze zijn kortzichtig ze kijken niet langer dan hun neus lang is daar gaat het om. Ze geloven in iets wat ze niet kunnen zien, niet kunnen aanraken of kunnen voelen. Dus dan geloof je in een schim en leef je niet in de werkelijkheid en als je dat vol blijft houden in je beschermde werledje en dat stort dan in een keer in dan ga je goed hard op je bek en dan weten de meeste mensen(let wel ik zeg de meeste mnesen niet iedereen dus) absoluut niet wat ze moeten doen. Die staan dan alleen op de wereld en krijgen het dan heel moeilijk.
En die wereld staat op instorten alleen de gelovigen ontkennen dat tegen beter weten in. Ik gun ieder zijn of haar eigen wereld alleen bekijk het dan wel realistisch. En als je dan gelovig bent waarom zou je je dan moeten verdedigen tegenover iemand die dat niet is. Dat lijkt me toch een vorm van onzekerheid. Als je zo overtuigd bent van je geloof dan hoef je dat niet te doen, dan denk je bij jezelf laat maar ik weet wel beter, of niet soms???????
Of denk jij dat het voor gelovigen zo makkelijk is te blijven staan? niet dus, ze hebben echt heel wat nodig om zich staande te kunnen houden en te verdedigen. Daar heb ik wel respect voor.
PS. er werd ook al gezegt dat er heel wat intieligente mensen zijn die geloven.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead