Hmmmz.
Leuke discussie.
Ik heb nu zo ongeveer het hele topic doorgelezen. Ik ben geen echte wetenschapper ben, (alhoewel ik een opleiding volg aan een universiteit, zegt ook niet alles

), maar ik geloof niet dat er iets bestaat als een GOD of jesus of whatsoever,
Ik heb top op heden GEEN enkel bewijs in dit topic gevonden dat God bestaat. In ''real life'' heb ik tot op heden ook nog geen reden gevonden dat GOD bestaat.
Ik ben opgegroeid in een zeer gelovig dorp, en veel van wat ik daar gehoord heb, gezien heb van zogenaamde ''echte'' gelovigen, hebben mij juist getrekt in de overtuiging dat God juist NIET bestaat.
Opmerkingen als:
"mijn kind wordt niet ingeent tegen ziektes, omdat als mijn kind ziek wordt, het Gods wil is" (Dan heeft God ook het vacin gewild/gemaakt/laten uitvinden)
"Geen TV mogen kijken, omdat het bedervelijk is" (te stomme opmerking om daar enig antwoord op te geven, de dominee/priester heeft er zelf WEL een...

)
"Heb uw naasten lief" BARF

Meest hypocriete opmerking die er is... Jaren lange geloofsvervolgingen van onze voorouderen. Nog steeds: Zie Ierland, Zie Israel, Zie vervolgingen in oost europa, omdat je van oorsprong een andere geloof hebt/van een ander land komt (Hongaren in Roemenie, Slowaken in Tjechie, Turken in Bulgarije, allen daar zijn minderheden en worden in verschillende mate gediscrimineerd)
Nog steeds wijzen wij met de vinger naar een ander, Dit mag niet, dat mag niet,.. enz. Nog steeds behandelen de meesten nederlanders anders gelovigen/andere gekleurde mensen, anders opgevoede mensen met verschillende normen waarden.
Llewella gaf in mijn ogen een goede quote:
--
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.
Buddha
--
Kortom:
Laat iedereen in zijn waarde. Als iemand iets wil geloven, laat hem/haar dat.
Wil iemand het niet, ok, ook goed.
Mijns inzien zijn de meeste geloven/gelovigen nog steeds bezig anderen te overtuigen dat zij het enige echte geloof hebben en dat je je er bij aan moet sluiten. Daar heb ik een ZEER grote hekel aan. Laat eenieder in zijn waarde !!
Op het moment dat iemand dat bij mij probeert, om het even wie, mag hij wat mij bedrijft dood neer vallen.
ugh
If I agreed with you, we'd both be wrong.