[BC3] Zonder God is er geen toekomst!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 20:39 schreef Sandalf het volgende:
Verder wil ik nog ff opmerken dat veel te veel christenen lijden aan een ernstige vorm van ''wishfull thinking''. Geloven wat goed voor je is dus. Dit is geen argument.[/quote]Verklaar je nader

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je vijanden moet je inderdaad liefhebben, maar niet DE DADEN die je vijanden doen. De vijand ALS PERSOON kan net zo goed je beste viend zijn, maar als hij dingen doet die tegen alles en iedereen ingaat, wil dat nog niet zeggen dat hij geen plaats meer in je leven heeft.[/quote]Lees dat stuk maar eens, het is toch duidelijk dat david echt LETTERLIJK die vijanden bedoelt<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nou, de psalmen zijn dus gebeden, en niet een verhaal, zoals genesis, levictus enz...[/quote]Ja en? Dan is dat nog een representatie van God.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 23:40 schreef morgoth het volgende:
Lees dat stuk maar eens, het is toch duidelijk dat david echt LETTERLIJK die vijanden bedoelt[/quote]Precies! Vijanden van God. Mensen die tegen God optreden. Vers 21 lijkt me dan vrij duidelijk. Het is ten diepste een intens verdriet van David voor het feit dat er mensen zijn die God niet willen volgen. De mensen zijn wel geschapen, maar door hun verdorven natuur is hun leven tegen God gericht, dus vijanden van God. Aan de andere kant geeft God ze nog wel de kans, zolang ze mogen leven, om tot Hem terug te keren.

David besefte dat ook, als je nagaat dat hij deze psalm besluit met woorden waaruit ook zijn natuurlijke verdorven gerichtheid (tegen God) blijkt.

Verwijderd

Ik denk toch sterk aan het begrip hubris, als ik hoor/lees van God zus, en God zo, vooral als er een sterke nadruk wordt gelegd op een bepaald aspect vd manifestatie.

Als je afhankelijk bent van een mystiek leven (god kennen) zul je een eenzaamheid leren kennen die zijn weerga niet kent, lees Johannes vh Kruis etc er maar op na.
Is ook niet helemaal van deze tijd, toch?

Deze tijd is meer ''terug naar tribal'', massaal met z''n allen in een roes.
Of het nou op een megafeest met drugs is of op een EO-jongerendag met intense overdracht/suggestie. Lekker op zoek naar een tijdloos moment, ff helemaal complete piekervaring!! Rah!

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Precies! Vijanden van God. Mensen die tegen God optreden. Vers 21 lijkt me dan vrij duidelijk.[/quote]Hebt uw vijanden lief.... AL je vijanden. Niet hebt uw vijanden lief behalve blabla, maar ALLEN.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De mensen zijn wel geschapen, maar door hun verdorven natuur is hun leven tegen God gericht, dus vijanden van God. [/quote]Verdorven natuur, je zegt het zelf al. Van nature, erfzonde... je kan er nix aan doen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 20:45 schreef Goofyduck het volgende:
God vroeg dit alleen om te kijken of Abraham God zo lief had, dat hij zijn zoon er voor wilde offeren. Dit bleek het geval. De liefde was groot
Al die miljoenen mensen die gestorven zijn, hebben nu een gweldig leven in de hemel, wat is er nou mooier?? Een vies hard leven hier op aarde of een mooi en schoon leven in de hemel, en ook al klinkt dit vroom, ik ben zo vroom echt niet. ik vindt het natuurlijk ook hard, maar dat is God''s plan en hij heeft met een ieder hier op aarde een plan, met jou en mij, hij beheerst je leven!![/quote]Sorry Dude, maar als je dit echt meent ben je de meest trieste persoon die ik ken (?) en wel heel erg beperkt met je visie, loop je een kleine 500 jaar achter, kan je niet zelfstandig denken of wil je het niet, en ben je hoogstwaarschijnlijk heel erg gebrainwashed door die 3 man en een paardekop die nog in de kerken komt. Nou ga jij maar fijn dit leven vergooien dan en hoop maar dat je lekker snel doodgaat zodat je heeeeel gelukkig in je hemeltje kan zijn. Dan ga ik wat leuks van het echte leven maken. PS. Moet je een touw van me lenen of spring je wel van de brug af als je zo zeker van je godje bent. Oh en waarom je nog inenten of uberhaupt eten? Dit leven zuigt toch alleen maar en in de hemel is het toch veel fijner? Eigenlijk zijn moordenaars dan weldoeners of niet soms? Die fijne moordenaars hebben ons lijdende mensen eerder naar de hemel gestuurd! Wat aardig van ze he?
Leer eerst zelfstandig na te denken, dan praten we verder.

Verwijderd

God zuigt, bestaat niet en ik daag die God van jullie uit om mij en alle mensen die NIET in em geloven (zo''n beetje 85% der bevolking) mij nu te straffen...........goh.......er gebeurt niks........vreemd zeg........of nee, wacht, dat komt zeker nog he? Bij het laatste oordeel? Ik dacht dat dat al lang geweest moest zijn? Oh nee, het wordt steeds voorspeld, maar als het dan niet uitkomt wordt er weer een smoes verzonnen dat de telling niet klopt.

Verwijderd

Dat klopt Peter, maar ik wil je testen...(ook al weet ik de uitkomst al, net zoals bij Abraham en zijn zoon-offer)!
Probeer het niet te begrijpen, mijn wegen zijn namelijk ondoorgrondelijk. (Komt dit je al bekend voor of???)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 14:39 schreef morgoth het volgende:
Hebt uw vijanden lief.... AL je vijanden. Niet hebt uw vijanden lief behalve blabla, maar ALLEN.[/quote]Dan ben ik eigenlijk tóch benieuwd hoe jij dit nu leest. Wie of wat zijn dan vijanden; wat doen zij etc.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verdorven natuur, je zegt het zelf al. Van nature, erfzonde... je kan er nix aan doen.[/quote]Je kunt het idd niet voorkomen dat je met een verdorven natuur geboren wordt. Echter, God heeft je goed en naar Zijn beeld geschapen, maar t.g.v. erfzonde en moedwillige ongehoorzaamheid is die natuur door en door verdorven. Toch geeft God mensen, zolang ze mogen leven, nog de gelegenheid om terug te keren naar zijn oorspronkelijke staat.

Verwijderd

1 goedgemeend advies aan al jullie: Leer zelfstandig te denken en leer je te focussen op het hier en nu, niet altijd en eeuwig kijken naar de toekomst en het verleden, maar leer eens te kijken naar wat je nu doet. En leer eens te vetrouwen op de enige aan wie je echt wat heb in het leven: Jezelf. Want er veranderd alleen wat en je bereikt alleen wat als je het ZELF doet, en niet door je hoop te richten op een geloof en af te wachten. Dat helpt geen ruk. Alles wat je bereikt heb je aan jezelf te danken en je bent zelf degene die er wat van kan maken. Doe je dit niet door je hoop te richten op iets wat niet bestaat en een toekomst die niet komt, dan heb je het aan jezelf te danken dat je leven zo suf is!

Verwijderd

Leer zelfstandig te denken en leer je te focussen op het hier en nu, niet altijd en eeuwig kijken naar de toekomst en het verleden, maar leer eens te kijken naar wat je nu doet. En leer eens te vetrouwen op de enige aan wie je echt wat heb in het leven: Jezelf.

Goed gezegd.

Ik heb de thread eens doorgelezen, en dit is mijn 1st post.... Als ik er wat aan kan toevoegen:

Discussieren over vragen die je 1) toch niet kan weten en ...2) wat gebaseerd
zijn op *verhaaltjes* zijn niet bepaald vruchtbaar. Als je over echte feiten praat is dat een ander verhaal. Geloof heeft niks met feiten te maken, helaas. Het is dus ook geen feit dat je zal branden in de hel als je een koekje pikt ofzo (dat geloofden de kleine kinderen vroeger)

Wie weet zijn die *verhaaltjes* van die koppenhakkende moslims wel echt! "Ji-Had ..{{CHoP}} (..en weer een hoer minder)", nou.. dan sta je mooi dan, met je lekkere
varkensvlees-burger! Smakelijk eten, vanavond!!!

Hypocriet eigenlijk, dat er mensen geloven dat ze de waarheid weten.

Verwijderd

Ja inderdaad, het zou toch belachelijk zijn dat, gesteld dat de moslims gelijk hebben, je in de hel beland omdat je varkensvlees eet. Of, vooropgesteld dat de christenen gelijk hebben, dat ik naar de hel ga omdat ik sex heb met me vriendin (van wie ik veel hou). Te belachelijk voor woorden echt waar, dat liefde zonder boterbriefje een ticket naar de hel is. Te krom voor woorden

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Rontgenstraal:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Te belachelijk voor woorden echt waar, dat liefde zonder boterbriefje een ticket naar de hel is.[/quote]Dat is dan ook niet hoe er binnen de Christelijke visie bepaald wordt wie er naar de hemel of hel gaan.

Verwijderd

Stangmodus aan:

Poeh, met al die kleurloze zoutloze vunzig vozende klamme handjes-christenen wil ik geen hemel delen. Beetje tof doen met Den Heere J., lekker postmodern hoor.>:)

:stangmodus off

Verwijderd

ik ben god, jij bent god, wij zijn god, iedereen is een stukje god, las jij goed doet, dan rolt het vanzelf terug.....

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan ben ik eigenlijk tóch benieuwd hoe jij dit nu leest. Wie of wat zijn dan vijanden; wat doen zij etc.[/quote]Ik lees het als volgt, dat je al je vijanden lief moet hebben. Hebt u naaste lief gelijk uzelve. Zoals de samaritaan (in de gelijkenis van jezus) de jood hielp (samaritanen en joden haatte elkaar) zo hoor je je vijand eventueel als het nodig is te helpen (en ook als het misschien minder nodig is). Zo lees ik dat en met mij de hele gereformeerde, reformatorische, evanglische, hervormde enz enz leer.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kunt het idd niet voorkomen dat je met een verdorven natuur geboren wordt. Echter, God heeft je goed en naar Zijn beeld geschapen, maar t.g.v. erfzonde en moedwillige ongehoorzaamheid is die natuur door en door verdorven. Toch geeft God mensen, zolang ze mogen leven, nog de gelegenheid om terug te keren naar zijn oorspronkelijke staat.[/quote]Het zou helemaal mooi worden als we geeneens meer de gelegenheid zouden krijgen om iets terug te draaien wat wij niet op ons geweten hebben. En het is eik al heel vreemd dat wij er wat voor moeten doen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 19:36 schreef morgoth het volgende:
Ik lees het als volgt, dat je al je vijanden lief moet hebben. Hebt u naaste lief gelijk uzelve. Zoals de samaritaan (in de gelijkenis van jezus) de jood hielp (samaritanen en joden haatte elkaar) zo hoor je je vijand eventueel als het nodig is te helpen (en ook als het misschien minder nodig is). Zo lees ik dat en met mij de hele gereformeerde, reformatorische, evanglische, hervormde enz enz leer.[/quote]Nou, dan zitten we wat dat betreft op dezelfde golflengte. Even teruggaan naar David: als hij zegt dat hij hen ?haat met een volkomen haat?, dan kan ik niks anders zeggen dan dat het een haat is die ten diepste vijandschap TEGEN God is. Nogmaals: niet een haat tegen de betreffende PERSOON, maar juist een haat tegen de dingen die die persoon uitwerkt. Per slot van rekening wist David dat hijzelf net zo goed geneigd was om zich tegen God te keren, wat ook wel gebeurde (denk maar aan zijn relatie met Bathseba).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het zou helemaal mooi worden als we geeneens meer de gelegenheid zouden krijgen om iets terug te draaien wat wij niet op ons geweten hebben. En het is eik al heel vreemd dat wij er wat voor moeten doen.[/quote]Nou, daar sla je de spijker op z?n kop! Terecht geef je aan dat het bezopen is dat wij er wat voor moeten doen. Eén ding is hierbij wel belangrijk: dat de mens verdorven is door zijn eigen schuld, inclusief de erfzonde (geld voor de gehele mensheid ? zie ook Nederlandse Geloofsbelijdenis, art. 15 - http://web.inter.nl.net/hcc/Everts.E/ngbindex.htm). Dientengevolge kan een mens zichzelf niet verlossen van de schuld die hij heeft bij God. Hij maakt zijn schuld alleen maar meer. Alleen door het geloof in de enige schuldverlosser, genaamd Jezus Christus, is vergeving mogelijk en terugkeer van de mens naar de staat waarin God hem geschapen heeft. Nu is het geloven op zichzelf geen actieve bezigheid, wat tevens het belangrijkste verschil aangeeft t.o.v. andere godsdiensten en religies. ALLEEN DOOR HET GELOOF. Nothing more, nothing less.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Moet je een touw van me lenen of spring je wel van de brug af als je zo zeker van je godje bent. Oh en waarom je nog inenten of uberhaupt eten? Dit leven zuigt toch alleen maar en in de hemel is het toch veel fijner? Eigenlijk zijn moordenaars dan weldoeners of niet soms? Die fijne moordenaars hebben ons lijdende mensen eerder naar de hemel gestuurd! Wat aardig van ze he?
Leer eerst zelfstandig na te denken, dan praten we verder.[/quote] Wat fijn dat iedereen zo respectvol is, zo kunnen we fijn discussieren! :r Het enige wat je hier doet is de tegenpartij(Christenen) wegjagen, wat schiet je hier nou toch mee op? En iemand aanzetten tot zelfmoord vind ik erg laag bij de grond!

Ok, nog even een ding; Ik heb mijn leven van God ''gekregen''. Niemand mag dat afnemen, en ook ik zelf mag dat niet afnemen. Alleen God bepaalt namelijk wanneer het leven voor mij is afgelopen. Kortom, een klein beetje meer kennis over het geloof had uispraken over zelfmoord kunnen voorkomen!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sorry Dude, maar als je dit echt meent ben je de meest trieste persoon die ik ken (?) en wel heel erg beperkt met je visie, loop je een kleine 500 jaar achter, kan je niet zelfstandig denken of wil je het niet, en ben je hoogstwaarschijnlijk heel erg gebrainwashed door die 3 man en een paardekop die nog in de kerken komt. Nou ga jij maar fijn dit leven vergooien dan en hoop maar dat je lekker snel doodgaat zodat je heeeeel gelukkig in je hemeltje kan zijn. Dan ga ik wat leuks van het echte leven maken. PS. Moet je een touw van me lenen of spring je wel van de brug af als je zo zeker van je godje bent. Oh en waarom je nog inenten of uberhaupt eten? Dit leven zuigt toch alleen maar en in de hemel is het toch veel fijner? Eigenlijk zijn moordenaars dan weldoeners of niet soms? Die fijne moordenaars hebben ons lijdende mensen eerder naar de hemel gestuurd! Wat aardig van ze he?
Leer eerst zelfstandig na te denken, dan praten we verder.[/quote]Waarom zelfmoord plegen?? Ik zeg niet dat het hier op aarde niet leuk is, ik vindt het hier geweldig en heb nog een geweldig leven voor me liggen, tenminste dat hoop ik. Ik heb nog plannen genoeg, maar ik kan rekenen op een plaats in de hemel als ik Geloof dat God de vader is en Hij zijn zoon heeft gegeven. Ik geloof in hem, en is het danb niet mooi dat ik zo het eeuweige leven in de hemel krijg, datgene wat mooier is dan hier op aarde. En ik wil daa nu nog echt niet heen hoor. Ik zou nog graag een tijd hier op aarde leven, om ook nog wat van mijn leven te maken, om kids te krijgen en een goede leuke baan. Om meer te zien van de werled.
Er ligt nog heel veel voor me, maar als ik sterf, tuurlijk baal ik dan, maar je zult merken dat als je stellig geloofd je er iets voor terug krijgt, iets geweldigs dat God voor je klaar maakt.
En dan heb ik heus mijn eigen leven wel, ik kies en trek mijn verantwoording zelf, maar die verantwoording doe ik wel n.a.v. God, ik probeer goed te leven, en goede keuzes te maken in het leven, en God helpt me darabij.
Maar mijn eigen wil staat voorop.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Robin_Hood:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Precies! Vijanden van God. Mensen die tegen God optreden.[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nogmaals: niet een haat tegen de betreffende PERSOON, maar juist een haat tegen de dingen die die persoon uitwerkt.[/quote]Welke van de twee is het nou?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nu is het geloven op zichzelf geen actieve bezigheid, wat tevens het belangrijkste verschil aangeeft t.o.v. andere godsdiensten en religies.[/quote]"Door toewijding leert hij Mij in essentie kennen, wie en wat Ik ben; Mij aldus in essentie kennend, gaat hij zonder verwijl op in het Allerhoogste."
"Neem uw toevlucht tot Hem met geheel uw wezen, o Bharata; door Zijn genade zult ge opperste vrede verkrijgen, de eeuwige verblijfplaats."
-- Bhagavadgita, 18:55,62 (cursivering van mij)

Goofyduck:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ik wil daa {de hemel, U.} nu nog echt niet heen hoor. Ik zou nog graag een tijd hier op aarde leven, (...)[/quote]Men verkiest het verblijf op aarde boven een verblijf in de hemel. Zie ik iets over het hoofd, of is Lord Daemon''s definitie van "een plaats van perfect geluk" toch niet correct?

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dan kan ik niks anders zeggen dan dat het een haat is die ten diepste vijandschap TEGEN God is. Nogmaals: niet een haat tegen de betreffende PERSOON, maar juist een haat tegen de dingen die die persoon uitwerkt. Per slot van rekening wist David dat hijzelf net zo goed geneigd was om zich tegen God te keren, wat ook wel gebeurde (denk maar aan zijn relatie met Bathseba).[/quote]Over het algemeen als een mens de werken van iemand anders haat dan haat je ook het persoon. Misschien helemaal in het begin nog, maar hoe meer je z''n werken aanschouwt hoe meer je het persoon gaat haten.
En david was idd het tegenovergestelde van een lieverdje. Hij was om het maar zo uit te drukken ''erg banaal''. (saul had z''n duizenden maar david z''n tienduizenden! wat een eer vind je ook niet?)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Eén ding is hierbij wel belangrijk: dat de mens verdorven is door zijn eigen schuld, inclusief de erfzonde (geld voor de gehele mensheid ? zie ook Nederlandse Geloofsbelijdenis, art. 15 - http://web.inter.nl.net/hcc/Everts.E/ngbindex.htm). Dientengevolge kan een mens zichzelf niet verlossen van de schuld die hij heeft bij God. Hij maakt zijn schuld alleen maar meer. Alleen door het geloof in de enige schuldverlosser, genaamd Jezus Christus, is vergeving mogelijk en terugkeer van de mens naar de staat waarin God hem geschapen heeft. Nu is het geloven op zichzelf geen actieve bezigheid, wat tevens het belangrijkste verschil aangeeft t.o.v. andere godsdiensten en religies. ALLEEN DOOR HET GELOOF. Nothing more, nothing less.[/quote]Leg me is uit waarom een rechtvaardig god mij straf zou geven voor m''n erfzonde. En de enige godsdienst die ''alleen door het geloof'' kent daar heeft unicorn al wat zinnigs op gezegd (unicorn, ik had het niet beter kunnen zeggen :) )

Ik zit nou is te denken aan de definitie van geluk. Ik stel nu dat als je een ervaring van geluk beleeft dat je op het moment van die ervaring geen enkele ervaring beleeft van niet-geluk.

Verwijderd

God, wie is dat ?

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:33
Als er zonder God geen toekomst is, dan leven wij al een tijdje zonder toekomst.

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 22:56 schreef Peter het volgende:
Wat fijn dat iedereen zo respectvol is, zo kunnen we fijn discussieren! :r Het enige wat je hier doet is de tegenpartij(Christenen) wegjagen, wat schiet je hier nou toch mee op? En iemand aanzetten tot zelfmoord vind ik erg laag bij de grond!

Ok, nog even een ding; Ik heb mijn leven van God ''gekregen''. Niemand mag dat afnemen, en ook ik zelf mag dat niet afnemen. Alleen God bepaalt namelijk wanneer het leven voor mij is afgelopen. Kortom, een klein beetje meer kennis over het geloof had uispraken over zelfmoord kunnen voorkomen![/quote]Je hebt je leven gekregen doordat een zaadcel en een eicel zijn samengesmolten tijdens een sexuele uitspatting van je ouders. Niks meer en niks minder.
En als je mijn reply goed had gelezen had je begrepen dat ik niet aanzet tot zelfmoord (???? ben je gek of zo?, iemand die zich door een chatforum tot zelfmoord laat praten verdiend niet beter en is helemaal labiel) maar dat ik slechts jullie woorden consequent doorvoer=Als jullie zo 100% zeker zijn van een veeeeeeel beter leven na de dood en het is allemaal zo klote hier, waarom dan nog wachten op dat paradijsje? Pak de sneltrein (haha dubbelzinnig)....of zijn jullie toch niet zo zeker van je zaak? Oei laat god het maar niet horen want dan straft ie je!

Verwijderd

En mijn ouders zijn weer geboren uit hun ouders, en als we terug gaan naar de schepping heeft God dus via-via ook mijn vader en moeder geschapen.

Het feit dat ik uberhaupt leef, dat dag in dag uit de zon weer opgaat. Ik geloof dat God het is die mij laat leven. Ik zelf bezit het leven niet(alleen Christus; ''Ik ben de weg, de waarheid en het leven'', en daarmee God). Ik mag mij dus ook het leven niet beroven, wat dat heet zonde. En we weten wat er met zondaars gebeurt.

Wij mensen moeten proberen zo min mogelijk te zondigen. Dat lukt nooit. Daarom vergeeft Christus ons de zonde. Maar als je een zelfmoord pleegt om in het paradijs te komen, hoe kun je er dan ooit spijt van hebben? Wat echte spijt is nodig voor vergeving van de zonden.

Verwijderd

Peter, je bent heel goed in het citeren van de bijbel en het napraten van je vader/pastoor/deken whatever...maar ik krijg niet de indruk dat je zelf erover nagedacht hebt hoe het in mekaar zit. Je neemt het klakkeloos aan wat je opgedragen wordt door de kerk...Da''s nie goe. Kijk ik vind, persoonlijk, dat geloof iets voor de zwakken is. Mensen die het niet kunnen accepteren dat er geen doel in het leven is, geen hogere orde en dat we gewoon dood gaan. Daarom zie je ook zoveel, ahum, kneusjes in kerken. Het zijn nou niet echt allemaal geslaagde en flitsende figuren die midden in het leven staan (het spijt me, ik wil je niet beledigen maar het is wel zo)maar vooral mensen die het moeilijk hebben. Mensen die niet zelfstandig kunnen of durven zijn. Ik vind het een teken van zwakte, maar dat is mijn persoonlijke mening. En dit is geen persoonlijke aanval maar slechts een droge constatering

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 16:58 schreef Unicorn het volgende:
Rontgenstraal:Dat is dan ook niet hoe er binnen de Christelijke visie bepaald wordt wie er naar de hemel of hel gaan.[/quote]Voor zover ik weet is het anders een hele grote zonde...en zondaars komen in de hel! Tenzij ik er opeens spijt van heb (spijt van het liefhebben van mijn vriendin???? NO WAY!!!)

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor zover ik weet is het anders een hele grote zonde...en zondaars komen in de hel! Tenzij ik er opeens spijt van heb (spijt van het liefhebben van mijn vriendin???? NO WAY!!!)[/quote]Nee hoor, er komen ook zondaren in de hemel. IEDEREEN (volgens de bijbel) is een zondaar, maar als je om vergeving vraagt dan (gemeend) en je bekeerd je enzo dan kan je in de hemel komen, maar ook bekeerden mensen doen zonden.
En overigens staat NERGENS in de bijbel dat je MOET trouwen voordat je met elkaar in bed duikt. NERGENS.....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 12:57 schreef morgoth het volgende:
Nee hoor, er komen ook zondaren in de hemel. IEDEREEN (volgens de bijbel) is een zondaar, maar als je om vergeving vraagt dan (gemeend) en je bekeerd je enzo dan kan je in de hemel komen, maar ook bekeerden mensen doen zonden.
En overigens staat NERGENS in de bijbel dat je MOET trouwen voordat je met elkaar in bed duikt. NERGENS.....[/quote]Oh? Nou hoe komen ze daar dan allemaal bij dat je moet trouwen voor dat er gewipt mag worden? Dat heb de kerk dan zeker verzonnen?

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Reeds 19 jaren zalig.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Welke van de twee is het nou?[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Over het algemeen als een mens de werken van iemand anders haat dan haat je ook het persoon. Misschien helemaal in het begin nog, maar hoe meer je z''n werken aanschouwt hoe meer je het persoon gaat haten.
En david was idd het tegenovergestelde van een lieverdje. Hij was om het maar zo uit te drukken ''erg banaal''. (saul had z''n duizenden maar david z''n tienduizenden! wat een eer vind je ook niet?)[/quote]Wat nou eigenlijk bedoeld wordt met die haat, zoals David het zegt, is volgens mij dit: als David zijn naaste haat, dan haat hij hen, omdat die naaste God haat, dus verdoemelijk voor God. Het begrip haten heeft dan de betekenis van verdriet hebben over hetgeen dat die naaste (en David zelf) doen. Dat houdt dus niet in dat David die naaste maar om het leven moet brengen (in woorden of gedachten), alleen maar omdat ze tegen God zijn. David wist wel beter: hij was immers zelf net zo erg daartoe geneigd.
Anderzijds kun je die ?haat-verzen? ook op een andere manier lezen. De hele psalm gaat over de alwetendheid van God. Voor het woordje ?hen? in vers 22 kun je ook Davids eigen opstandige gedachten invullen. Dan is dat niet een haten van David tegen zichzelf als persoon (zoals God hem geschapen heeft), maar een haten tegen de zondige gedachten en daden.
Overigens, dat wij mensen geneigd zijn om datgene te doen wat Morgoth stelt, is enkel het gevolg van de verdorven natuur waarmee wij zitten.
Zo zie ik het en anders weet ik het ook niet meer.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>"Door toewijding leert hij Mij in essentie kennen, wie en wat Ik ben; Mij aldus in essentie kennend, gaat hij zonder verwijl op in het Allerhoogste."
"Neem uw toevlucht tot Hem met geheel uw wezen, o Bharata; door Zijn genade zult ge opperste vrede verkrijgen, de eeuwige verblijfplaats."
-- Bhagavadgita, 18:55,62 (cursivering van mij)

En de enige godsdienst die ''alleen door het geloof'' kent daar heeft unicorn al wat zinnigs op gezegd (unicorn, ik had het niet beter kunnen zeggen)[/quote]Ha, ik had idd al zo?n donkerbruin vermoeden dat die stelling terug zou komen. Was ook wel een beetje gewaagde uitspraak natuurlijk, maar aan de andere kant zou ik dan wel willen weten waar dat citaat van Unicorn vandaan komt. Ik ken het namelijk niet en kan er daarom weinig zinnigs op zeggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Leg me is uit waarom een rechtvaardig god mij straf zou geven voor m''n erfzonde. [/quote]Over die erfzonde kan ik niet veel meer zeggen, dan dat het in onze (afgeweken) natuur zit. Om je de waarheid te zeggen: zelf vind ik dat ook één van de moeilijkste punten binnen het christendom. Hoog tijd dus om me erin te verdiepen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Men verkiest het verblijf op aarde boven een verblijf in de hemel. Zie ik iets over het hoofd, of is Lord Daemon''s definitie van "een plaats van perfect geluk" toch niet correct?[/quote]Tis maar net hoe je dat opvat.

Verwijderd

sorry, laatste quote is verkeerd; moet deze quote zijn:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zit nou is te denken aan de definitie van geluk. Ik stel nu dat als je een ervaring van geluk beleeft dat je op het moment van die ervaring geen enkele ervaring beleeft van niet-geluk.[/quote]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 10:25 schreef Rontgenstraal het volgende:
Peter, je bent heel goed in het citeren van de bijbel en het napraten van je vader/pastoor/deken whatever...maar ik krijg niet de indruk dat je zelf erover nagedacht hebt hoe het in mekaar zit. Je neemt het klakkeloos aan wat je opgedragen wordt door de kerk...Da''s nie goe. Kijk ik vind, persoonlijk, dat geloof iets voor de zwakken is. Mensen die het niet kunnen accepteren dat er geen doel in het leven is, geen hogere orde en dat we gewoon dood gaan. Daarom zie je ook zoveel, ahum, kneusjes in kerken. Het zijn nou niet echt allemaal geslaagde en flitsende figuren die midden in het leven staan (het spijt me, ik wil je niet beledigen maar het is wel zo)maar vooral mensen die het moeilijk hebben. Mensen die niet zelfstandig kunnen of durven zijn. Ik vind het een teken van zwakte, maar dat is mijn persoonlijke mening. En dit is geen persoonlijke aanval maar slechts een droge constatering[/quote]Helaas moet ik constateren dat jouwn gedachte hierbij onjuist is. Net als iedereen zit ik ook met mijn vragen, ook ik ken natuurlijk momenten van twijfel. Maar ik ik hoef hier niet voor te vrezen.(vlg. Lucas 5:10-11). Christus zelf zij ook tegen Simon Petrus: "Wees niet bang!".

Waarom ik voor het leven gekozen heb wat ik nu lijd. Waarom ik een gelovig (Rooms Katholiek leven lijd is een personelijk verhaal(Nee, geen groot leed heeft mij getroffen, geen angst of iets dergelijks. Ik ben ook niet verplicht door mijn ouders of iets in die geest.). Wat ik wel kan zeggen is dat ik probeer zoveel mogelijk te weten te komen over de Rooms Katholiek kerk, haar theologie en dergelijke. Na hier veel over gelezen te hebben kan het idd. kliken alsof ik de pastoor napraat. Maar ik ben weldegelijk zelf op onderzoek uitgeweest.

De kerk ''leert'' mij een aantal dingen, en achter vele dingen kan ik goed staan. Van de kerk zijn er natuurlijk ook dingen waar ik mijn vragen over heb. Maar een kerk kun je alleen van binnenuit veranderen, in plaats van de kerk te verlaten.

Tevens stel je dat er ''kneusjes'' in de kerk komen. Jij stelt ook dat geloof iets voor de zwakkeren is. Maar wie is nou eigelijk zwak? De mensen die bewust durven te kiezen voor het geloof en de kerk, of de mensen die uit angst voor de maatschappij hun gevoel niet durven te volgen? Je moet bijv. eens proberen te zeggen om school dat jij gelooft en na de kerk gaat. De meeste reacties zijn toch niet echt positief te noemen.

Dat het geen flitsende figuren zijn maakt ook niet uit. Wij (Christnen) leven alleen om te dienen (vlg. Lucas 22:24-31). Waarom zou je dan proberen het hoogste salaris te bereiken, en carriere te maken, als dat er tot leid dat je het werkelijk in je leven verliest? (Dat werkelijke hoeft niet het geloof te zijn, maar ook je vriendin/vrouw en gezin).

Veelal vereist het veel moet te volharden in je geloof anno 2000.

Verwijderd

[quote]Op 04 november 2000 17:40 schreef Peter het volgende:

Tevens stel je dat er ''kneusjes'' in de kerk komen. Jij stelt ook dat geloof iets voor de zwakkeren is. Maar wie is nou eigelijk zwak? De mensen die bewust durven te kiezen voor het geloof en de kerk, of de mensen die uit angst voor de maatschappij hun gevoel niet durven te volgen? Je moet bijv. eens proberen te zeggen om school dat jij gelooft en na de kerk gaat. De meeste reacties zijn toch niet echt positief te noemen.

Dat het geen flitsende figuren zijn maakt ook niet uit. Wij (Christnen) leven alleen om te dienen (vlg. Lucas 22:24-31). Waarom zou je dan proberen het hoogste salaris te bereiken, en carriere te maken, als dat er tot leid dat je het werkelijk in je leven verliest? (Dat werkelijke hoeft niet het geloof te zijn, maar ook je vriendin/vrouw en gezin).

Je luistert niet goed Peter, je zegt dat je gevoel je richting geloof duwt en mensen die dat niet doen dus niet hun geloof volgen! Da''s de zaken omkeren! Ik heb ABSOLUUT geen behoefte om zweverig te gaan doen. Aangezien gelovigen redeneren uit de visie van: Bewijs maar dat t niet zo is (terwijl heel de wereld en oa het rechtsysteem ervan uitgaat dat iets NIET zo is tot het tegendeel is bewezen) heb ik een leuke voor ze: IK ben God. En bewijs maar eens dat het niet zo is.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je luistert niet goed Peter, je zegt dat je gevoel je richting geloof duwt en mensen die dat niet doen dus niet hun geloof volgen! [/quote]Sorry, ik denk dat er een misverstand is. Wat ik bedoel met de zin "Maar wie is nou eigelijk zwak? De mensen die bewust durven te kiezen voor het geloof en de kerk, of de mensen die uit angst voor de maatschappij hun gevoel niet durven te volgen?" is eigelijk zo: Ik heb laatst met iemand gesproken, en het kwam er op neer, hij geloofde wel, maar durfde dat eigelijk niet te zeggen, uit angst. Dus dan vraag ik mij af wie er ''zwak'' is. De persoon die het duidelijk maakt, of die die dat uit angst niet durft?

Overigens scheer je alle gelovigen over een kam door te stellen dat zij zo redenenren als: "Bewijs maar dat het niet zo is". Maar waarom repy je eigelijk? Je weet toch al wat ik ga antwoorden (alwetendheid)?

Verwijderd

Pas maar op, want wee hij degene die niet mij als de ware beschouwt. Hij zal verdoemd zijn en voor eeuwig in mijn kelder branden naast de cv-ketel. Dit in tegenstelling tot degene die mij als de enige ware God beschouwt. Hij zal gezalfd worden en op mijn zolder een eeuwig fantastisch leven hebben met onbeperkt bier en een abbonement op Canal + (komt dit alles iemand misschien bekend door?)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 19:53
hoe ik erbij kom,
dat heeft met ziekte en dood te maken.
dat gaat héél ver, veel verder dan deze topic overgaat by the way

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Oh? Nou hoe komen ze daar dan allemaal bij dat je moet trouwen voor dat er gewipt mag worden? Dat heb de kerk dan zeker verzonnen?[/quote]Uh nee, al ver in het oude testament trouwden ze al. Maar dat was een traditie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat nou eigenlijk bedoeld wordt met die haat, zoals David het zegt, is volgens mij dit: als David zijn naaste haat, dan haat hij hen, omdat die naaste God haat, dus verdoemelijk voor God. Het begrip haten heeft dan de betekenis van verdriet hebben over hetgeen dat die naaste (en David zelf) doen. Dat houdt dus niet in dat David die naaste maar om het leven moet brengen (in woorden of gedachten), alleen maar omdat ze tegen God zijn. David wist wel beter: hij was immers zelf net zo erg daartoe geneigd.[/quote]ha·ten (ov.ww.)

1 (iem.) haat toedragen => iem. het licht in de ogen niet gunnen, de pik hebben op
2 verfoeien, afschuw hebben van

Hmmz, ik heb ff geen zin om de kanttekeningen en tekst voor tekst erbij te pakken maar dat zal ik binnenkort ff doen. En waar jij nu mee bezig bent (vind ik) is voor alles ''foute'' dingen in de bijbel een verklaring te zoeken. Maar dat werkt niet, er staan gewoon foute en rare dingen in.

Peter>
Heej wat leuk, je bent katholiek :) (niet lullig bedoeld :) ). Wat zelf vind jij nou eik van de ''andere'' kerken? Hervormd, gereformeerd enzo?

Verwijderd

DE protestantse kerk bestaat niet. Het lijkt er namelijk erg veel op dat als met het een keertje niet met de dominee eens is men een eigen kerkje opricht. Dit idee is eigelijk tegen de wil van Christus. Hij wou eenheid onder de kerken.

Wij hebben hier in Emmeloord al 6 kerken van protestantse aard. En dan hebben we het nog niet over de kerken die een zaaltje huren enz...

In de paar keren dat ik in een protestantse kerk kom ben ik toch een aantal keren erg geschrokken. Op de manier waarop daar hel en verdoemenis gepreekt word! Ik zeg niet dat dit bij alle kerken zo is, maar zeker een paar.

Binnenkort is het weer Willibrord zondag, een zondag voor de eucemene. De eucemene licht nog erg gevoelig, en ik zie het dan ook niet binnen afzienbare tijd tot een echte eenheid komen tussen de kerken.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
Ik heb vroeger ook godsdienst gehad, ik heb de bijbel gelezen, ben gedoopt etc. .Ik geloof niet in god maar wel in de bijbel. Ik zie dit als volgt :
Mensen worden gek van de gedachte dat het leven eens gewoon ophoudt (de dood). Om zichzelf te kunnen geruststellen gaan ze iets verzinnen:een hogere macht die het hier op aarde wel even heeft geregeld. Al vele eeuwen zijn mensen bezig om onverklaarbare dingen op te lossen en omdat ze niet de antwoorden kregen die ze wilden. Verzonnen ze er maar een god bij (jehova, Boedha, Allah, Odin idianen goden etc.) andere geloven in reincarnatie puur om dezelfde reden. De bijbel is niet meer dan een aantal verhalen verzameld voor en door mensen die beschouwingen bevatten van hoe een mens zou moeten leven (hetzelfde geldt voor de koran maar die vind ik wat discrimineren t.o.v. vrouwen). Een levensles dus !.

Iedereen mag van mij geloven wat hij wil maar dit is mijn mening.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>DE protestantse kerk bestaat niet. Het lijkt er namelijk erg veel op dat als met het een keertje niet met de dominee eens is men een eigen kerkje opricht. Dit idee is eigelijk tegen de wil van Christus. Hij wou eenheid onder de kerken.[/quote]Wou je zeggen dat luther om onzinnige redenen zich van de rooms katholieke kerk heeft afgescheden? Zeker in die tijd gebeurden er in de kerk dingen die geenzins bijbels waren.

En bv het idee van de paus kan ik ook niet echt bijbels noemen....<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In de paar keren dat ik in een protestantse kerk kom ben ik toch een aantal keren erg geschrokken. Op de manier waarop daar hel en verdoemenis gepreekt word! Ik zeg niet dat dit bij alle kerken zo is, maar zeker een paar.[/quote]Dan moet je is naar de evangelischen gaan....

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Robin_Hood:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Was ook wel een beetje gewaagde uitspraak natuurlijk, maar aan de andere kant zou ik dan wel willen weten waar dat citaat van Unicorn vandaan komt. Ik ken het namelijk niet en kan er daarom weinig zinnigs op zeggen.[/quote]Waar ik het vandaan heb? Uit de Bhagavadgita, staat er onder. :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.

Buddha[/quote]punt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wou je zeggen dat luther om onzinnige redenen zich van de rooms katholieke kerk heeft afgescheden? Zeker in die tijd gebeurden er in de kerk dingen die geenzins bijbels waren.
En bv het idee van de paus kan ik ook niet echt bijbels noemen....[/quote]Absoluut. Er zijn dingen gebeurd in de RK kerk die niet kunnen. (Paus Johannes Paulus II heeft in het Mea Culpa hierook vergeving voor gevraagd.) En dat Luther zich heeft afgesplits is logisch. Maar onder de protestantse kerken is ook weer zeer veel verdeeldheid, wat ook eocemenische samenwerking erg vermoeilijkt.

Welk idee van de Paus heb jij het over? De Paus heeft wel meerdere ideeen over de wereld waarin wij leven?

• Morgoth
uh, eerst zeg je absoluut (om de vraag of luther zich om onzinnige redenen had afgesplitst) en daarna dat het logisch was. Maar goed. En idd is er onder de protestantse kerken ook veel verdeeldheid gezaaid maar goed dat deed er niet toe.

Ik bedoel dat ik nergens in de bijbel kan terugvinden dat er iemand als de paus moet zijn.

Verwijderd

"Nature''s music has no existence outside things. The various apertures, pipes, flutes, all living beings together make up
nature. The "I" cannot produce things & things cannot produce the "I," which is self-existent. Things are what they are spontaneously, not caused by something else.
Everything is natural & does not know why it is so. The 10,000 things have 10,000 different states, all in motion as if there were a True Lord to move them--but if we search for evidence of this Lord we fail to find any." (Kuo Hsiang)

Ook een aardige benadering van het vraagstuk, vind ik:).

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20
''k moest ff reageren;
''k zie dus voor-en tegenstanders van God, maar hoe kan het dat we ALLEMAAL weten waar we het over hebben?!
Ook al ben ze zo fel tegen de Bijbel en zo, je weet wel wat erin staat en je spreekt toch alsof je voelt dat er meer is tussen hemel en aarde...
my 2 cents.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

The noise:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>''k zie dus voor-en tegenstanders van God (...)[/quote]Ik ben in ieder geval geen "tegenstander" van Jahweh, net zo min als ik een tegenstander ben van Freya, Thoth, draken, en vierkante cirkels in het platte vlak.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>(...) maar hoe kan het dat we ALLEMAAL weten waar we het over hebben?![/quote]Dat kan dus niet, vandaar ook deze discussie. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ook al ben ze zo fel tegen de Bijbel en zo, je weet wel wat erin staat en je spreekt toch alsof je voelt dat er meer is tussen hemel en aarde...[/quote]Ik ben dus ook niet "tegen" de Bijbel. Ik denk alleen dat bepaalde claims over de goddelijke natuur van dit boek niet te onderbouwen zijn. Als ik op mijn gevoel af zou gaan, dan zou ik zeggen dat er geen god of hemel of iets dergelijks bestaat, maar het gevoel is dan ook absoluut niet geschikt om het bestaan van dingen buiten jezelf vast te stellen.

• the noise
volgens mij zit er standaard bij iedereen er iets ingebakken dat we weten dat er meer is. Sommigen zullen dit goed kunnen onderdrukken. Als jij eerlijk bent, zeg je dan ook van: dit is nu en ''k weet zeker dat er niets meer komt.
sommige dingen die ik om me heen zie kan ik niet van geloven dat dat maar zo ff er is gekomen, of toevallig ontstaan.
(ai, ''k wijk alweer af ven het onzin-forum :P )

Verwijderd

Als God perfect is waarom heeft hij de mens dan geschapen? ;)

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

The noise:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>volgens mij zit er standaard bij iedereen er iets ingebakken dat we weten dat er meer is. Sommigen zullen dit goed kunnen onderdrukken.[/quote]Ik kan je verzekeren dat er in mijn hoofd niets van dien aard gehardwired zit, en dat ik (dus) ook niks dergelijks onderdruk.

Wel weet ik dat de mens de neiging heeft om verklaringen te zoeken voor wat hij om zich heen ziet. Het idee dat er "meer" is kan hieruit voorkomen. Misschien is dit wat je bedoelt?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als jij eerlijk bent, zeg je dan ook van: dit is nu en ''k weet zeker dat er niets meer komt.[/quote]Dit is nu, zeker weten. :)
Zeker weten dat er (g)een leven na de dood is kan ik niet, net als met zoveel dingen. Het lijkt me alleen erg onwaarschijnlijk.
Ik kan je wel met een stalen gezicht zeggen dat ik een materialist ben. En dat ben ik om de eenvoudige reden dat dit een volledig en consistent wereldbeeld oplevert, en ik geen reden heb om daar nog meer entiteiten bij te verzinnen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>sommige dingen die ik om me heen zie kan ik niet van geloven dat dat maar zo ff er is gekomen, of toevallig ontstaan.[/quote]Welke problemen levert dit dan op?

• the noise
duh?! neuh, geen problemen. wel interessant allemaal.
''K zou hierover wel wat meer van gedachtes willen wisselen, maar ''k heb momenteel examenweek en dus niet zo gek veel tijd over, sorry.
volgende week of zo wel weer tijd voor een leuke discussie, later.

• RedHat
  • Laatst online: 25-01 19:53
god heeft een rode baart en een rode trui...

dat is wat ik weet, of tenminste,,, iemand van god ofzo...

ik heb persoonlijke (wat echt meegemaakt is!) redenen voor het... als jullie dat echt willen weten,,, post ik dat wel n''s

• Loft
  • Laatst online: 27-01 09:54
Hmmmz.
Leuke discussie.

Ik heb nu zo ongeveer het hele topic doorgelezen. Ik ben geen echte wetenschapper ben, (alhoewel ik een opleiding volg aan een universiteit, zegt ook niet alles :) ), maar ik geloof niet dat er iets bestaat als een GOD of jesus of whatsoever,

Ik heb top op heden GEEN enkel bewijs in dit topic gevonden dat God bestaat. In ''real life'' heb ik tot op heden ook nog geen reden gevonden dat GOD bestaat.

Ik ben opgegroeid in een zeer gelovig dorp, en veel van wat ik daar gehoord heb, gezien heb van zogenaamde ''echte'' gelovigen, hebben mij juist getrekt in de overtuiging dat God juist NIET bestaat.

Opmerkingen als:
"mijn kind wordt niet ingeent tegen ziektes, omdat als mijn kind ziek wordt, het Gods wil is" (Dan heeft God ook het vacin gewild/gemaakt/laten uitvinden)

"Geen TV mogen kijken, omdat het bedervelijk is" (te stomme opmerking om daar enig antwoord op te geven, de dominee/priester heeft er zelf WEL een... :( )

"Heb uw naasten lief" BARF :r Meest hypocriete opmerking die er is... Jaren lange geloofsvervolgingen van onze voorouderen. Nog steeds: Zie Ierland, Zie Israel, Zie vervolgingen in oost europa, omdat je van oorsprong een andere geloof hebt/van een ander land komt (Hongaren in Roemenie, Slowaken in Tjechie, Turken in Bulgarije, allen daar zijn minderheden en worden in verschillende mate gediscrimineerd)

Nog steeds wijzen wij met de vinger naar een ander, Dit mag niet, dat mag niet,.. enz. Nog steeds behandelen de meesten nederlanders anders gelovigen/andere gekleurde mensen, anders opgevoede mensen met verschillende normen waarden.

Llewella gaf in mijn ogen een goede quote:
--
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it.
Buddha
--

Kortom:
Laat iedereen in zijn waarde. Als iemand iets wil geloven, laat hem/haar dat.
Wil iemand het niet, ok, ook goed.

Mijns inzien zijn de meeste geloven/gelovigen nog steeds bezig anderen te overtuigen dat zij het enige echte geloof hebben en dat je je er bij aan moet sluiten. Daar heb ik een ZEER grote hekel aan. Laat eenieder in zijn waarde !!

Op het moment dat iemand dat bij mij probeert, om het even wie, mag hij wat mij bedrijft dood neer vallen.

ugh

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Stiffener, ik ben het volledig met je eens, maar moet je daarom een maandenoude topic omhoogschoppen? De meeste mensen ervaren dat als irritant.

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zaterdag 14 april 2001 19:10 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Stiffener, ik ben het volledig met je eens, maar moet je daarom een maandenoude topic omhoogschoppen? De meeste mensen ervaren dat als irritant.
Maar als hij een nieuwe topic hierover opent zeggen jullie weer dat er al zoveel topics over dat onderwerp zijn geweest. Laat hem nou maar gewoon zeggen wat die wil.

• Wildfire
  • Laatst online: 00:54

Wildfire

Joy to the world!

Om even terug te komen op een paar berichtjes uit het eerste scherm van dit topic:

Ik kan maar niet begrijpen waarom sommigen zeggen dat iets waar is "omdat het in de Bijbel staat". :?

Ik zal zelf eens een bijbel gaan schrijven, is het dan automatisch waar wat er allemaal in staat????

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 19:22 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Maar als hij een nieuwe topic hierover opent zeggen jullie weer dat er al zoveel topics over dat onderwerp zijn geweest. Laat hem nou maar gewoon zeggen wat die wil.
Dat bedoel ik er niet mee. Ik vind het persoonlijk irritant omdat je niet meer lekker in kan haken op het onderwerp opzich, maar eigenlijk alleen maar op de laatste reactie die gegeven is (dit keer dus door Stiffener). Waarschijnlijk denken mensen die hiervoor gereageerd hebben heel anders dan toen. Dat is het punt dat ik wilde maken.

[Edit]
Hier zijn btw ook al talrijke topics over geweest, en ze mondden allemaal op niets uit. Waarom? Omdat theïsten/atheïsten/agnosten allemaal vasthouden aan hun eigen ideeën, ookal worden ze op een rationele manier overtuigd van het tegenovergestelde. Een blok beton voor hun kop hebben noemen ze dat geloof ik :(

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 19:44 schreef Brian Dickens het volgende:
Om even terug te komen op een paar berichtjes uit het eerste scherm van dit topic:

Ik kan maar niet begrijpen waarom sommigen zeggen dat iets waar is "omdat het in de Bijbel staat". :?

Ik zal zelf eens een bijbel gaan schrijven, is het dan automatisch waar wat er allemaal in staat????
Dat is dan ook het enige argument dat theïsten kunnen aandragen. Behalve dan nog het argument dat atheïsten/agnosten met argumenten moeten komen dat een god niet bestaat.

De eerste reacties in dit topic vallen onder:
mannetje1: "God bestaat niet!"
mannetje2: "Hoe durf je mijn leven kapot te maken!"

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zaterdag 14 april 2001 19:47 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Dat bedoel ik er niet mee. Ik vind het persoonlijk irritant omdat je niet meer lekker in kan haken op het onderwerp opzich, maar eigenlijk alleen maar op de laatste reactie die gegeven is (dit keer dus door Stiffener). Waarschijnlijk denken mensen die hiervoor gereageerd hebben heel anders dan toen. Dat is het punt dat ik wilde maken.
Heb je groot gelijk in, sorry.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 19:52 schreef Lamborghini het volgende:

Heb je groot gelijk in, sorry.
Maakt niet uit :) Het blijft dan ook een heerlijk onderwerp om over te discussieren, omdat de argumenten over en weer vliegen, en je op een rationele manier op elkaar in kan gaan praten, maar iedereen toch zijn eigen denkbeelden blijft behouden. Je kan hier jaren over door discussieren, en je zal op hetzelfde blijven uit komen. Dit omdat van de éne kant de argumenten op het geestelijke welzijn neerkomen, en van de andere kant de argumenten wetenschappelijk keihard te maken zijn. (Wat een vage zin trouwens :) )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Deze discussies zijn inderdaad altijd vermakelijk, vooral omdat de essentie "god bestaat tegenover god bestaat niet" nooit volledig te beargumenteren is. Het valt me wel altijd op dat het bestaan van een Jezus en het bestaan van God over een kam wordt gescheerd. Dat vind ik dus vreemd. Ik geloof zelf niet in een God, maar geloof wel dat Jezus daadwerkelijk geleefd heeft. Onze huidige jaartelling zou gebaseerd zijn op een denkbeeldig figuur? Dat kan er bij mij dus niet in. Ik ken enkele christenen waar ik goed (echt goed) mee kan discussieren en die roepen dan weer in koor: hoe kun je wel in Jezus'' bestaan geloven maar niet in god. Maar zo moeilijk is dat niet zolang je Jezus als een begaafd charismatig persoon beschouwt en niet als zoon van God. Als David Copperfield toen had geleefd was ie ook een heilige geweest.

Slotoverweging:
Als er WEL een God bestaat, dan is de afname van onvoorwaardelijk geloof in Hem (of Haar) voor 100% te wijten aan de gelovigen, en niet aan de ongelovigen. Tenslotte is ronduit het grootste gedeelte van alle rotzooi op deze wereld veroorzaakt door "een geloof", inclusief de overbevolking. Of is dat een waanidee van mij?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Slotoverweging:
Als er WEL een God bestaat, dan is de afname van onvoorwaardelijk geloof in Hem (of Haar) voor 100% te wijten aan de gelovigen, en niet aan de ongelovigen. Tenslotte is ronduit het grootste gedeelte van alle rotzooi op deze wereld veroorzaakt door "een geloof", inclusief de overbevolking. Of is dat een waanidee van mij?
He he... geweldig.. eindelijk eens iemand die onderscheid maakt tussen God en de mensen die in Gods naam allerlei onzin lopen te verkondigen, oorlog voeren en de bijbel volledig uit het verband rukken zodat er nog maar 3 pagina''s overblijven...

Ik kan me er als christen ook mateloos aan ergeren dat dat gebeurt en dat hierdoor een zeer negatief beeld van God en de bijbel ontstaat.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ik geloof....

in Tweaking (met een hoofdletter) :9

• BC3 Victim
Op zaterdag 14 april 2001 23:06 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Ik kan me er als christen ook mateloos aan ergeren dat dat gebeurt en dat hierdoor een zeer negatief beeld van God en de bijbel ontstaat.
Een negatief beeld van God heb ik niet, ik heb gewoon geen beeld van God. Ook van de bijbel heb ik geen negatief beeld, ik heb hem zelfs een paar keer doorgelezen en vond grote delen ervan leuk en/of interessant. Daar moet ik wel eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik ook Griekse en Romeinse mythologie interessant vind. Daarbij was er een tijdje terug een mini-serie op TV over jezus (waarin Jeroen Krabbe Lucifer speelde, dat mokkel van Prey Maria Magdalena en Gary Oldman Pilatus) die ik zeer goed vond! Echt heel goed. Dus zoals ik al zei, het geloof, de bijbel en de belangrijke personen binnen dat geloof (als Jezus, Mohammed, Abraham en Mozes) zorgen niet voor een negatief beeld, maar zij die deze zaken zo graag willen uitdragen dat ze niet meer rationeel nadenken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zaterdag 14 april 2001 23:40 schreef HardWired het volgende:

[..]

Een negatief beeld van God heb ik niet, ik heb gewoon geen beeld van God. Ook van de bijbel heb ik geen negatief beeld, ik heb hem zelfs een paar keer doorgelezen en vond grote delen ervan leuk en/of interessant. Daar moet ik wel eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik ook Griekse en Romeinse mythologie interessant vind. Daarbij was er een tijdje terug een mini-serie op TV over jezus (waarin Jeroen Krabbe Lucifer speelde, dat mokkel van Prey Maria Magdalena en Gary Oldman Pilatus) die ik zeer goed vond! Echt heel goed. Dus zoals ik al zei, het geloof, de bijbel en de belangrijke personen binnen dat geloof (als Jezus, Mohammed, Abraham en Mozes) zorgen niet voor een negatief beeld, maar zij die deze zaken zo graag willen uitdragen dat ze niet meer rationeel nadenken.
Ik heb het eerste deel van die 2-delige serie ook gezien en vond ''m ''wel aardig''. Een beetje on-waarheidsgetrouw, maar wel aardig. De verzoeking in de woestijn (met Krabbe) vond ik wel erg goed.

Ik denk dat mensen de bijbel misbruiken omdat ze macht, geld, land en aanzien willen. Erg jammer...

Verwijderd

Kijk, metaforisch gezien zou je ook bijna zeggen dat je zonder god geen toekomst heb:

Als je als metafoor de materie als programmeertaal beschouwt, dan zie je dat het heel moeilijk wordt om de programmeertaal zichzelf te laten programmeren. Neem een bestaande programmeertaal. Denk je dat als je genoeg tijd zou nemen om alle verschillende statements achter elkaar te plakken, er uiteindelijk een programma onstaat dat zichzelf kopieert en verbetert door zijn digitale omgeving te manipuleren?

Slechts door toedoen van de programmeur met een idee kan een programmeertaal een programma voortbrengen dat zichzelf wellicht kan kopieren, en verbeteren. Het doel van de programmeur is het programma ALS GEHEEL een bepaalde functie te laten vervullen.

Gegeven dit idee, -zonder god-, de programmeur valt weg; er is geen functie meer te vervullen voor het programma, dus waarom zou het voortbestaan? Het programma
kan zichzelf wel kopieren en verbeteren, maar in welke richting? De richting van verbeteren was gericht naar het beter vervullen van de functie van de programeur.
Als de programmeur er dus niet meer is, valt er ook niets meer te verbeteren, want er is geen richting.

Dus, zonder god geen toekomst.!

• BC3 Victim
Op dinsdag 31 oktober 2000 23:10 schreef Droopy het volgende:
Ik ben bang dat de meeste niet gelovige mensen nooit serieus de bijbel hebben bestudeerd. Laten ze eerst eens doen, voordat zij een mening hierover kunnen vormen.
Ik geef toe ik heb ook nooit de bijbel serieus bestudeerd. en ik weet er eigenlijk ook geen fuck vanaf maar staat er eigenlijk ergens in de bijbel dat het waargebeurd is???
Kan het niet zijn dat er toen een of andere schrijver een hele fantasiewereld heeft bedacht en die toen opgeschreven?? :?

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 03:46 schreef stoney420 het volgende:

[..]

Ik geef toe ik heb ook nooit de bijbel serieus bestudeerd. en ik weet er eigenlijk ook geen fuck vanaf maar staat er eigenlijk ergens in de bijbel dat het waargebeurd is???
Kan het niet zijn dat er toen een of andere schrijver een hele fantasiewereld heeft bedacht en die toen opgeschreven?? :?
Yep . Gebroeders Grimm laatste hoofdstuk.

[zorgzame vadermode]
Let jij wel goed op op school ??
[/zorgzame vadermode]

• DynaMikeY
  • Laatst online: 25-01 04:14

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Zit er trouwens een copyright op de bijbel? Zal wel niet he, want 50 jaar na overlijden van de auteur worden de copyrights vrijgegeven, indien niemand ze rechtmatig claimt :)

Ik weet overigens een betere oplossing, voor bijna alle oorlogen in de wereld: religies afschaffen. Ga maar na: de enige reden waarom mensen oorlog voeren is om geloof, of om land (en dan met name de resources die zich op of onder dat land bevinden).

Buiten dat denk ik dat het gewoon verspilling van je tijd om je met iets bezig te houden dat in feite fictief is.

Enige _echte_ religie is Tweakology, je PC als altaartje zeg maar :) (of als offerstuk?)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Sebastian
  • Niet online
Sorry, dubbel

• Artwido
  • Laatst online: 22:25
Ten eerste wil ik zeggen dat dit onderwerp mij normaal gesproken totaal niet boeid maar dit keer heb ik toch het hele topic doorgelezen.
En op de stelling Zonder God is er geen toekomst kan ik alleen maar zeggen dat er meer toekomst is zonder god.

En de discussie of er nu wel of geen god bestaat die is eindeloos maar het is gewoon erg dat door gelovige de meeste ellende in de wereld is aangericht.

Als mensen meer vertrouwen en geloof in hun zelf hadden inplaats van terug te vallen met hun problemen op een boek of geloofovertuiging dan zou de wereld er veel beter uit zien. Dat is mijn overtuiging.

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 04:03 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Yep . Gebroeders Grimm laatste hoofdstuk.

[zorgzame vadermode]
Let jij wel goed op op school ??
[/zorgzame vadermode]
Moet je dan perseé onderwezen worden over de bijbel op school? Bwah... wat ben ik toch blij dat er nog zoiets is als openbare scholen |:(

• Sebastian
  • Niet online
Op dinsdag 31 oktober 2000 20:45 schreef Goofyduck het volgende:
God vroeg dit alleen om te kijken of Abraham God zo lief had, dat hij zijn zoon er voor wilde offeren. Dit bleek het geval. De liefde was groot
Al die miljoenen mensen die gestorven zijn, hebben nu een gweldig leven in de hemel, wat is er nou mooier?? Een vies hard leven hier op aarde of een mooi en schoon leven in de hemel, en ook al klinkt dit vroom, ik ben zo vroom echt niet.
Tell me:

Wat doe je hier dan in godsnaam nog :?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 15 april 2001 22:33 schreef Sebastian het volgende:

[..]

Tell me:

Wat doe je hier dan in godsnaam nog :?
Ik denk dat hij net als ik zijn opdracht aan het vervullen is: God leren kennen en over God vertellen aan anderen.

• Sebastian
  • Niet online
Wat is daar het nut van?

Of is het een soort concurrentiestrijd tussen God en de duivel?

Wie kan de meeste mensen voor zich winnen?
Wat is het nut voor god hiervoor?

Even voor de duidelijkheid, ik geloof niet in de bijbel, maar wel in Seth :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 15 april 2001 22:45 schreef Sebastian het volgende:
Wat is daar het nut van?

Of is het een soort concurrentiestrijd tussen God en de duivel?

Wie kan de meeste mensen voor zich winnen?
Wat is het nut voor god hiervoor?

Even voor de duidelijkheid, ik geloof niet in de bijbel, maar wel in Seth :)
God wil mensen. De mens kan kiezen: voor God of niet voor God. En God verzamelt de mensen die Hem erkennen als God en de rest wordt van Hem verwijdert.

Het nut van Evangeliseren is dat mensen van God horen en de keuze krijgen voor of niet voor God te kiezen.

Verwijderd

Zonder GoT is er geen toekomst..... >:)

• Sebastian
  • Niet online
Op zondag 15 april 2001 23:04 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

God wil mensen. De mens kan kiezen: voor God of niet voor God. En God verzamelt de mensen die Hem erkennen als God en de rest wordt van Hem verwijdert.

Het nut van Evangeliseren is dat mensen van God horen en de keuze krijgen voor of niet voor God te kiezen.
En wat doet hij dan met al die mensen?

En wie zegt dat God een man is?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik heb niet alle posts gelezen, maar wat zegt de kerk over de evolutie theorie ?

...

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 16 april 2001 00:16 schreef Sebastian het volgende:

[..]

En wat doet hij dan met al die mensen?

En wie zegt dat God een man is?
God is geen man, God is geen vrouw. God is God. Dat velen Hem met Hij aanspreken komt omdat ''Het'' een nog minder goede keus uit de slechte alternatieven is.

Wat God wil met de mensheid? Gelukkig zijn. Lees genesis 1. God heeft iets goeds gemaakt en de mens was ultiem gelukkig. Hoe dat verder ingevuld wordt op de nieuwe aarde, daar ben ik best benieuwd naar, maar kan ik geen voorstelling van hebben.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 16 april 2001 13:09 schreef PvH het volgende:
ik ben god, jij bent god, wij zijn god, iedereen is een stukje god, las jij goed doet, dan rolt het vanzelf terug.....
Daarin verschillen wij van mening. De vraag die het meteen oproept: wat is Goed? En wat is dus niet-Goed.

• Morgoth
maak er ff een serieuze discussie van aub.

Verwijderd

nou ik ben aardig serieus,.......
iedereen heeft normen en waarden die hij/zij zo goed mogelijk probeert te volgen.
Het goede of minder goede zal een ieder voor zichzelf uit moeten maken, de enige die daarover kan beslissen dat ben jij.
Zelf vindt ik bv. pedofilie niet goed, maar een pedo zal dat wel vinden(of op z''n minst er het kwade niet van inzien), ikzelf kan daar wel over oordelen maar hem niet veroordelen

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 16 april 2001 20:13 schreef PvH het volgende:
nou ik ben aardig serieus,.......
iedereen heeft normen en waarden die hij/zij zo goed mogelijk probeert te volgen.
Het goede of minder goede zal een ieder voor zichzelf uit moeten maken, de enige die daarover kan beslissen dat ben jij.
Zelf vindt ik bv. pedofilie niet goed, maar een pedo zal dat wel vinden(of op z''n minst er het kwade niet van inzien), ikzelf kan daar wel over oordelen maar hem niet veroordelen
En ik kan me niet vinden in het feit dat ieder dan zijn eigen morele waarden heeft. Over pedofilie zal de overgrote meerderheid het eens zijn, maar als het gaat om abortus of euthenasie, dan zijn er grote verschillen.

Mijns inziens moet er wel een objectieve maatstaf zijn.

• Goofyduck384
Ik kan maar niet begrijpen waarom sommigen zeggen dat iets waar is "omdat het in de Bijbel staat".

Dit is natuurlijk gewoon onzin. Als een mens zich even verdiept in het ontstaan van de bijbel en dan ontdekt dat elk bijbel boek een andere oorsprong hheft en dus niet door 1 persoon is geschreven, is jou hele reactie gewoon onzin.

Als jij een bijbel zou schrijven zou hij zeker voor onzin worden aangezien, omdat het duidelijk te zien is dat het van 1 persoon komt. Maar de hele bijbel komt van een heleboel schrijvers van heeel lang geleden. Ik kan voor je opzoeken hoe het allemaal zat, heb er nu geen tijd voor omdat ik jarig ben, maar als je het echt wil zal ik het doen.
Tell me:
Wat doe je hier dan in godsnaam nog
Leuke grap, maar waarom zou ik dood willen als ik het hier goed heb? Oke ik weet dat het mooier moet zijn in de hemel, maar zolang ik me hier goed heb en hier een pracht leven heb, hoef ik echt niet dood hoor, ik zit er net als iedereen niet op te wachten. Maar wanneer ik gestorven ben, en hopelijk in de hemel ben (waar ik zelf niet over kan oordelen) zal ik zien dat het hier op aarde zoveel slecter was...

[eigen-zeurmode]
ik klink echt als een dominee, maar het is wel voor mij zo.. :):)
[/eigen-zeurmode]

• Sebastian
  • Niet online
2 Goofyduck:

Gefeliciteerd! Hopelijk zullen er nog vele verjaardagen volgen :)

Maar ik zie nog steeds niet in waarom God zou willen dat wij allen gelukkig zijn. Nog beter, dan had God daar ook wel voor mogen zorgen.

Je zegt dat je nu een prachtig leven hebt, maar is dat wel zo? En ook al geldt dat misschien voor jou, ik kan je garanderen dat er een heleboel mensen zijn die niet gelukkig zijn in dit leven. Ik noem gehandicapten, slachtoffers van diverse soorten geweld, overspannen mensen enz. enz.

En nu ga je natuurlijk zeggen dat dat allemaal zo is omdat de mens dat zichzelf heeft aangedaan? Met andere woorden: De gehele mensheid mag boeten voor de fouten die er in het verleden zijn gemaakt? Ik dacht dat God zo vergevingsgezind was!

Daarom geloof ik ook niet in een God zoals in de bijbel beschreven. De bijbel is een goed boek, want hier hebben wij toch onze westerse normen en waarden aan te danken, maar het bevat niet de waarheid.

Ik raadt je aan om eens het boek ''Seth spreekt'' van Jane Roberts te lezen. Hierin staat een hele interessante theorie over het christendom. Misschien een leuk verjaardagscadeautje? ;)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 12:52 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

God is geen man, God is geen vrouw. God is God. Dat velen Hem met Hij aanspreken komt omdat ''Het'' een nog minder goede keus uit de slechte alternatieven is.

Wat God wil met de mensheid? Gelukkig zijn. Lees genesis 1. God heeft iets goeds gemaakt en de mens was ultiem gelukkig. Hoe dat verder ingevuld wordt op de nieuwe aarde, daar ben ik best benieuwd naar, maar kan ik geen voorstelling van hebben.
Waar ik toch altijd mee zit, is dat iedere theist zijn eigen godsdienst als de enige juiste ziet.
Jij als christen, gaat ervan uit dat redding in het hiernamaals alleen mogelijk is door de erkening van Jezus Christus. Dus alle mensen die dat niet doen, zijn dus verdoemd.
Wat jij hier mee doet, is ALLE moslims, joden, boedhisten etc. als dom beschouwen en jezelf als de houder van de enige juiste waarheid beschouwen. Probleem is, dat HUN precies hetzelfde over JULLIE denken.
Wie o wie heeft er nou gelijk? Jullie zijn allen net zo overtuigd van jullie eigen gelijk en onderbouwen dat met net zoveel "argumenten" en """bewijzen""".

M.a.w. jij hebt wel errug veel geluk he? Dat JIJ juist de goede godsdienst hebt "gekozen" (lees in een bepaald nest geboren) en de rest de verkeerde.
Of zou het misschien andersom zijn?

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 10:38 schreef Shady het volgende:

[..]

shady talking..
Shady.. Ik moet toegeven...dat je hiermee een punt hebt.

In feite maakt het niet uit welk religie je aanhangt (dan heb ik het over de drie verwante religies \Islam\Jodendom\Christendom). [edit: met een t]

Het is hoe je zelf bent en hoe je gedraagt..(alleen GOD ziet wat wij doen) en als je dood gaat weten we nog steeds niet wat er ons te wachten staat, want doorvertellen kunnen we ook niet omdat we al dood zijn :)

p.s Boedha geloofde ook in GOD en het was nooit zijn bedoeling geweest om vereerd te worden.

p.p.s Je kunt nooit zeggen dat mijn religie het beste is...het is hoe je het zelf weer van maakt.. Ligt totaal aan het persoon zelf..

p.p.p.s Dit is wel leuk.. Ik kreeg te horen van een christen dat ik een buitenstaander ben als ik Jesus niet als mijn verlosser aanzag en omdat ik niet gedoopt bent zal ik linea directa in hel belanden.. Hoe goed ik ook mag zijn voor de mensheid

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Waar ik toch altijd mee zit, is dat iedere theist zijn eigen godsdienst als de enige juiste ziet.
Dat geld vaak ook voor atheisten. Alleen zijn de meeste atheisten vaak minder fanatiek en extreem dan theisten. Atheisten zien theisten ook vaak als dom.

• Goofyduck384
Op dinsdag 17 april 2001 10:31 schreef Sebastian het volgende:
2 Goofyduck:

Gefeliciteerd! Hopelijk zullen er nog vele verjaardagen volgen :)

Maar ik zie nog steeds niet in waarom God zou willen dat wij allen gelukkig zijn. Nog beter, dan had God daar ook wel voor mogen zorgen.

Je zegt dat je nu een prachtig leven hebt, maar is dat wel zo? En ook al geldt dat misschien voor jou, ik kan je garanderen dat er een heleboel mensen zijn die niet gelukkig zijn in dit leven. Ik noem gehandicapten, slachtoffers van diverse soorten geweld, overspannen mensen enz. enz.

En nu ga je natuurlijk zeggen dat dat allemaal zo is omdat de mens dat zichzelf heeft aangedaan? Met andere woorden: De gehele mensheid mag boeten voor de fouten die er in het verleden zijn gemaakt? Ik dacht dat God zo vergevingsgezind was!

Daarom geloof ik ook niet in een God zoals in de bijbel beschreven. De bijbel is een goed boek, want hier hebben wij toch onze westerse normen en waarden aan te danken, maar het bevat niet de waarheid.

Ik raadt je aan om eens het boek ''Seth spreekt'' van Jane Roberts te lezen. Hierin staat een hele interessante theorie over het christendom. Misschien een leuk verjaardagscadeautje? ;)
Weet je wat jij niet begrijpt aan mij: Ik bedoelde niet te zeggen dat we hier op aarde een goewd leven hebben. Degene die ik gequote heb vroeg mij waarom ik nog niet in de hemel was (m.a.w waarom nog niet zelfmoord ofzoiets) omdat ik weet dat het daar zo fijn zal zijn.
Daar reageerde ik op.

Zekers, er zullen heel veel mensen zonder toekomst leven hier op aarde, of mensen die het gewoon niet meer zien zitten. En deze mensen hebben hulp nodig, van anderen, van elkaar. Zo kunnen ze toch nog een goed en fijn leven krijgen, maar daar is heel veel aandacht voor nodig..

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 11:36 schreef Kemo het volgende:
p.s Boedha geloofde ook in GOD en het was nooit zijn bedoeling geweest om vereerd te worden.
Inderdaad wilde de (eerste) boedha niet vereerd worden, maar waar je het vandaan haalt dat hij in God geloofde is mij een raadsel.

Verwijderd

geloof is iets aannemen wat niet is bewezen, erg dom dus, een sinterklaas voor volwassenen.

Waarom zouden we hier op reageren, eerst maar eens bewijzen, keiharde bewijzen dat er wel een god is verdo..verdorie.

• BC3 Victim
Kijk eens naar alle oorlogen over de hele wereld, het gaat allemaal om het geloof.

Daarom geloof ik dus niet.

Als er al een god zou zijn waarom is er dan zoveel ellende? Als er al een god was dan was het een dikke klootzak dat ie zoveel mensen laat lijden.

Alle mensen zijn gelijk of ze geloven of niet, het maakt mij niets uit. Ik ben mezelf en geloof in mezelf en zal altijd proberen om anderen te helpen of ze nou geloven of niet.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 14:11 schreef grocery het volgende:
Kijk eens naar alle oorlogen over de hele wereld, het gaat allemaal om het geloof.

Daarom geloof ik dus niet.

Als er al een god zou zijn waarom is er dan zoveel ellende? Als er al een god was dan was het een dikke klootzak dat ie zoveel mensen laat lijden.

Alle mensen zijn gelijk of ze geloven of niet, het maakt mij niets uit. Ik ben mezelf en geloof in mezelf en zal altijd proberen om anderen te helpen of ze nou geloven of niet.
Woord! :)

Verwijderd

Zonder God is er geen (heerlijk) leven na de dood.
En is geen leven na de dood -> er is geen God.

Heerlijk, die logica. Om het even in zoveel woorden te zeggen:
Het overgrote merendeel van de gelovigen is BANG. Voor niet in de hemel, voor Satan, voor zonden. Ik verbaas me zo ongelovelijk over de DOMHEID van het geloof. Mensen gaan geloven in een godheid als zij dingen niet kunnen verklaren. Alles rond mij kan ik verklaren zonder dat ik er een god bij hoef te verzinnen.
Bah, dat opdringerige van gelovigen haat ik zo erg!

• BC3 Victim
Mensen waar hebben jullie het over.Wat een onderwerp.
Ik zit me altijd af te vragen waarom mensen in god geloven. Waar vluchten deze mensen voor,realiteit misschien??????
Je kan jaren praten over hoe de wereld is ontstaan maar de mens zal het nooit eens worden omdat iedereen een eigen mening heeft.
Mijn mening is dat mensen die in god geloven heel onzeker zijn en niet voor hun eigen mening durven uit te komen,want ze schermen altijd met de bijbel en leven er dan ook na.
Waar ik me altijd over verbaas is dat het allemaal zo tegenstrijdig is en dat mensen hun eigen draai geven wat in de bijbel staat.
Vandaar al die volkerenoorlogen en massamoorden die geloven allemaal in god en toch.... vul de rest zelf maar in.
Kijk naar de zin van het leven en wat zie je dan, sta stil bij jezelf en kijk naar jezelf en vind uit wie je bent zonder de bijbel, als je dat gedaan hebt en je snapt dan de zin van het leven dan zul je inzien dat god niet bestaat en dat het leven veel mooier is dan je denkt.
Denk hier maar eens over na.!

Conclusie: Get a Life and think for your self!!!!!!!!!!!!!!

• Goofyduck384
3 berichten, de laatste 3, waarom doen jullie zo moeilijk?
Als je deze "discussie" hebt gevolgd vanaf het begin, zie je dat er telkens weer commentaar is dat gelovigen DOM zijn. Dat is natuurlijk hartstikke wartaal. Ec ht onzin, en het is juist onzin en dom dat jullie gelovigen daar voor aanzien.

Dat was het alweer. Maar als je hier commentaar op wilt hebben, moet je maar ff de hele topic doorlezen, dan zul je merken dat zelfs de allerslimsten onder de mensen wel geloven. Er zijn mensen die geloven en veel slimmer zijn dan jullie, dus daaruit maak ik een logica dat jullie helemaal dom zijn als jullie al geloven!
Sorry hoor, maar ik heb er een hekel aan als gelovigen als domme mensen gezien worden.
Big Bang is niet bewezen, dit wordt aangenomen, geloofd dat het waar is. Dus jullie net zo DOM!!!

• BC3 Victim
Even een reactie op het laatste bericht.

Ik hoef het hele topic niet te lezen om mijn mening te vormen hierover.
Ik zeg ook niet dat mensen die geloven per defenitei dom zijn, ze zijn kortzichtig ze kijken niet langer dan hun neus lang is daar gaat het om. Ze geloven in iets wat ze niet kunnen zien, niet kunnen aanraken of kunnen voelen. Dus dan geloof je in een schim en leef je niet in de werkelijkheid en als je dat vol blijft houden in je beschermde werledje en dat stort dan in een keer in dan ga je goed hard op je bek en dan weten de meeste mensen(let wel ik zeg de meeste mnesen niet iedereen dus) absoluut niet wat ze moeten doen. Die staan dan alleen op de wereld en krijgen het dan heel moeilijk.
En die wereld staat op instorten alleen de gelovigen ontkennen dat tegen beter weten in. Ik gun ieder zijn of haar eigen wereld alleen bekijk het dan wel realistisch. En als je dan gelovig bent waarom zou je je dan moeten verdedigen tegenover iemand die dat niet is. Dat lijkt me toch een vorm van onzekerheid. Als je zo overtuigd bent van je geloof dan hoef je dat niet te doen, dan denk je bij jezelf laat maar ik weet wel beter, of niet soms???????

• radial
  • Laatst online: 21:17

radial

Watch out

mwahhhhhh zal allemaal wel
my believe is my wife,...
}:O

20xSF170s - ozo

Pagina: 1 2 3 Laatste