Jep... ja dat ''ik rail je vet'' was meer bedoeld voor wat minder serieuze forums 
Maar ik moest ff wat verzinnen dus ik nam deze maar....
Maar ik moest ff wat verzinnen dus ik nam deze maar....
Verwijderd
Verwijderd
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
aha!The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
Grrr, denk maar niet dat jij nog welkom bent in onze mooie gemeente...Morgje, je bent een vreemde dwaas. Maar wel een sympathieke hoor.
Gestelde verbetering van stelling:De meeste mensen zijn of dom, of slecht of onnadenkend of een combinatie van deze eiegnschappen. Daarom is er zoveel kwaad in deze wereld. Hier volgt ook uit dat de democratie niet de best mogelijke staatsvorm is, althans in theorie.
maar gelukkig werkt deze opvatting ook tegen je eigen geliefde staatsvorm, de sophocratie. Tenminste, als je er vanuit gaat dat iedereen wel in meer of mindere mate deze eigenschappen heeft, en dat lijkt me heel aannemelijk. Eigenlijk zou God moeten bestaan, en ons besturen, maar helaasDe meeste mensen zijn of dom, of slecht of onnadenkend of een combinatie van deze eignschappen. Daarom is er zoveel kwaad in deze wereld. Hier volgt ook uit dat de democratie niet de best mogelijke staatsvorm is, althans in theorie.
Verwijderd
In een democratie moet het volk de leiders kiezen. Als het goed is hebben ze in jouw geval dan alleen keuze uit wijze mensen (wat op zich al afdoet aan het democratische aspect, maar dat doen gewone politieke partijen ook). Maar hoe weten zij dan wat meest geschikte bestuurders zijn?Hmmz, ik denk dat een mengvorm van een sophocratie en een democratie wel ruled.
Toch nog enige controle op de ''leiders'' zodat ze niet totaal de macht kunnen grijpen maar wel natuurlijk allemaal wijze leiders. Dat zie ik wel zitten eik. Lekker links uiteraard.... maar wel pragmatisch natuurlijk
Verwijderd
Veel mensen zijn idd dom en naiev, ze kunnen niet voor zichzelf nadenken...Op dinsdag 19 december 2000 18:22 schreef morgoth het volgende:
[..]
Grrr, denk maar niet dat jij nog welkom bent in onze mooie gemeente...
Overigens vind ik morgje zo klinken als orgje en dan ga ik weer andere vreemde dingen denken
[..]
Gestelde verbetering van stelling:
Alle mensen zijn dom, slecht of onnadenkend of een combinatie van deze eigenschappen alleen is de ene mens het vaker dan de andere. Daarom is de democratie de beste staatsvorm onder de slechte aangezien er dan in principe niet iemand zomaar de macht kan grijpen. Het hangt niet van een persoon of een paar personen af wat er gebeurt (included sophocratie)
Verwijderd
niet?Veel mensen zijn idd dom en naiev, ze kunnen niet voor zichzelf nadenken...
Ik zit de laatste steeds vaker na te denken over hoe ik de wereld graag zou willen zien...
Maar weet je wat het is We hoeven ook niet meer na te denken... We hoeven alleen te werken, de rekeningetjes te betalen en zien te overleven...
Het frustreert afentoe wel, we kunnen zo mooi wonen op deze wereld en zo gelukkig, Alleen hoe overtuig je de hele wereldbevolking dat het ook anders kan
En niet alleen de bevolking, maar juist ook de regeringen...
Geloof je dat verhaal? De amerikanen zijn knettergek, maar ik geloof echt niet dat ze over technologie beschikken die ze van aliens gekregen hebben en die ze nu bij ons weghouden om ons tegen onszelf te beschermen enzo... Klinkt allemaal weer als de zoveelste hoax van iemand die teveel sci-fi gelezen heeft.Las nu vanochtend dat amerika mogenlijk een nieuwe energie bron heeft van alien-technologie (ik weet niet het precieze ervan het was iets met ufo''s en een energiebron die olie zou kunnen vervangen) maar de amerikaanse regering wilt dat niet echt vrijgeven, waarschijnlijk om ons te beschermen...
Waarom gaan dit soort dingen ons niet aan Worden we dan echt als een kudde schapen gezien
Worden we er dommer van? Misschien wel, maar dat geldt dan toch zeker veel erger voor alle andere staatsvormen. In een dictatuur wordt de geestelijke ontwikkeling van het volk al helemaal niet gestimuleerd.Democratie is op zich wel de beste staatsvorm voor zo als de mensheid nu is, maar mensen worden er volgens mij alleen maar dommer van...
Ik zou zo graag nog willen meemaken dat de wereld drastisch veranderd, maar ik denk dat dat in dit leven niet meer zal gebeuren...
Ik kan wel zeggen ik richt mijn eigen leventje perfect in maar daar is de wereld niet mee gered...
Ik geloof je hoor... Alleen, op een enkele psychopaat na, denkt zelfs de ergste diktator nog zo over zichzelf. Hij doet het immers ook alleen maar in het landsbelang...Oh en niet alle mensen zijn dom/onnadenkend of slecht hoor Gelukkig niet
Als ik naar mezelf kijk, ik ben niet echt dom, ik kan nadenken en ik ben zeker niet slecht...
zeg het me als je t gevonden hebtWat was nou trouwens de uitdaging voor de openminded tweakers Alle delen doorlezen Ik zal ff kijken hoe ver ik kom met lezen
Ik kijk tevergeefs al tijden uit naar een discussie op een ander, hoger niveau en niet weeeeeer al die basic ''is er leven na de dood'', en ''god/devil/hell/heaven'' en ''geloof jij in aliens'' discussies. Die discussies staan gelijk aan pi, ze zijn oneindig lang.
Je vindt geen einde aan een cirkel, daar is het een cirkel voor.
Wat dacht je van filosofische intrapersoonlijke vraagstukken? De dingen die mensen denken maar nooit DURVEN zeggen. Omdat het niet past in het sociaal gewenste patroon vn de maatschappij.
Laat je inspireren door films als ''pi'' http://www.pithemovie.com en ''the matrix''. (tenminste als je de filosofische achtergrond van de films begrepen hebt).
Gooi alles wat je geleerd hebt opzij en sta open voor dingen waar je ''normaal'' gesproken niet aan twijfelt. Destroy your pilars of inner behaviour.
thnx,
greetz, Patricius
Ik kijk uit naar jullie posts, let''s see what ya got!!!!(en pin me niet vast op het taalgebruik, dit onderwerp kun je niet goed posten zonder heel duidelijk te zijn)
Verwijderd
Ik heb genoeg ideeen hoorOp maandag 14 mei 2001 12:48 schreef Captain Proton het volgende:
Morgoth: weer heimwee naar de goeie oude tijd?
---------------------------------------------
[..]
niet?
Maar als je dat wil, moet je eerst weten wat er dan allemaal anders moet... En hoe je dat wil bereiken. Alleen het idee hebben "het moet anders" schiet immers niet echt op.
Of ik het geloof is een ander verhaal, maar ik weet wel dat wij lang niet alles te horen krijgen, juist ook belangerijke dingen die de mensheid aangaan en niet alleen mensen aan de top...Geloof je dat verhaal? De amerikanen zijn knettergek, maar ik geloof echt niet dat ze over technologie beschikken die ze van aliens gekregen hebben en die ze nu bij ons weghouden om ons tegen onszelf te beschermen enzo... Klinkt allemaal weer als de zoveelste hoax van iemand die teveel sci-fi gelezen heeft.
Maar waarom wij als schapen worden behandeld? Omdat we schapen zijn! Dit soort hoaxen bewijst dat maar weer, iedereen vertelt zo''n verhaal maar door en het wordt steeds fantastischer onderweg. Het oude doorgeefverhaaltje dat met iedere keer doorgeven verder verandert, maar dan op massamediaschaal. Op het internet is het zo gemakkelijk om dit soort dingen te verspreiden... We willen het zo graag geloven tenslotte.
[..]
Ja ok, de mensheid is wel een beetje dom van nature... maar er wordt ook weinig aan gedaan om hier algemeen verandering in aan te brengen...Worden we er dommer van? Misschien wel, maar dat geldt dan toch zeker veel erger voor alle andere staatsvormen. In een dictatuur wordt de geestelijke ontwikkeling van het volk al helemaal niet gestimuleerd.
Overigens denk ik niet dat we steeds dommer worden, we zijn gewoon altijd zo dom (of slim) geweest als we nu zijn. Alleen dankzij de mondialisering valt het meer op. De problemen groeien ons gewoon een beetje boven het hoofd.
[..]
Maar luistert ook iedereen naar de kritiek van anderen zonder dat meteen in de wind te slaan:?Ik geloof je hoor... Alleen, op een enkele psychopaat na, denkt zelfs de ergste diktator nog zo over zichzelf. Hij doet het immers ook alleen maar in het landsbelang...
Ieder mens denkt dit van zichzelf. Toch ziet ook ieder mens om zich heen slechte en domme mensen... Probleempje?
[..]
Ik heb nog maar 4 of 5 delen kunnen vinden:?zeg het me als je t gevonden hebt
Verwijderd
ThanksOp maandag 14 mei 2001 13:18 schreef morgoth het volgende:
[topic=1868]
[topic=1961]
[topic=1986]
[topic=2062]
[topic=2324]
[topic=41306]
[topic=41318]
[topic=41393]
[topic=41456]
Ik citeer patrique, de vader van de glorieuze openminded draden met zijn startpost...
[..]
Verwijderd
Dat lijkt me per definitie onmogelijk... Mensen hebben nou eenmaal conflicterende belangen, en aangezien er heel veel mensen zijn, zijn er ook heel veel conflicterende belangen.Op maandag 14 mei 2001 13:20 schreef Llewella het volgende:
Ik heb genoeg ideeen hoor
Alleen om die om te zetten naar een perfect plan voor een betere wereld:? Want immers een ieder moet zich erin kunnen vinden, anders is het geen perfecte wereld...
Wat voor belangrijkere dingen? Kijk, natuurlijk horen wij niet alles wat binnenskamers op het Pentagon of in het witte huis of in het torentje van Kok besproken wordt, maar bij de meeste van die dingen boeit het ook helemaal niet dat we die niet horen... Tenzij je een bovenmatige interesse hebt in concept-begrotingen en vage plannen enzoOf ik het geloof is een ander verhaal, maar ik weet wel dat wij lang niet alles te horen krijgen, juist ook belangerijke dingen die de mensheid aangaan en niet alleen mensen aan de top...
offtopic: Ik geloof er ook wel in dat er buitenaardse levensvormen bestaan. Ik vraag me alleen altijd af waarom die zo enorm geinteresseerd zouden moeten zijn in ons... Immers, als ze bestaan, barst het heelal van de levensvormen. En net zoals wij totaal niet geinteresseerd zijn in een of ander zuidamerikaans oerwoudfruitvliegje (tenzij dit vliegje gigantische schade aanricht ofzo, maar daar is bij ons toch geen sprake van), denk ik dat dat net zo goed voor zulke buitenaardse wezens geldt. Te denken dat die aliens de moeite zouden gaan nemen om ons uitgebreid te bestuderen, is volgens mij een typisch staaltje menselijke zelfoverschatting.Ik geloof overigens wel in aliens, tenminste nog niet 100% voordat ik ze gezien heb, maar het is wel erg aannemelijk...
Vind je? Opleidingen worden wereldwijd toch steeds beter en voor steeds meer mensen toegankelijk, en de hoeveelheid kennis die beschikbaar is, neemt enorm toe. Bovendien kunnen moderne apparaten zoals computers enorm veel taken overnemen, waardoor de mens kan focussen op de echt belangrijke zaken.Ja ok, de mensheid is wel een beetje dom van nature... maar er wordt ook weinig aan gedaan om hier algemeen verandering in aan te brengen...
Good point. Je hebt idd mensen die blind zijn voor alle kritiek. Maar denk jij niet dat die mensen van zichzelf denken dat dat best meevalt? Een echte dictator zal immers zelf niet zo heel veel kritiek krijgen, en zich bovendien omringen met mensen die hetzelfde denken als hij. Voor die mensen is hij helemaal geen schurk, maar een redelijk en verlicht visionair. En dat zal hun feedback ook zijn...Maar luistert ook iedereen naar de kritiek van anderen zonder dat meteen in de wind te slaan:?
Het is vervelend om kritiek te krijgen, zeker als het op het persoonlijke vlak ligt, maar je kunt er wel van leren
Je moet toetsing krijgen bij je omgeving of die net zo denken over je als jezelf... Als dat niet zo is dan zal de mening over jezelf toch bijgesteld moeten worden...
Verwijderd
Het is juist de bedoeling van de democratie dat het volk zich ook enigszins in de politiek verdiept, zodat ze weten waar ze op stemmen. Echt elk besluit en de aanloop daarnaartoe volgen kan niemand, zelfs Kok/een machtige topambtenaar niet.Waarom gaan dit soort dingen ons niet aan Worden we dan echt als een kudde schapen gezien
Democratie is op zich wel de beste staatsvorm voor zo als de mensheid nu is, maar mensen worden er volgens mij alleen maar dommer van...
Als je de gebrekkige feitenkennis (van oa overheidsbeleid) bedoelt, dan zal dat er ook wel nooit van komen, er zijn gewoon te veel feiten om alles te kunnen weten. Overigens denk ik niet dat mensen minder dom worden als ze meer losse feitjes weten (zie ook bij CP).Ja ok, de mensheid is wel een beetje dom van nature... maar er wordt ook weinig aan gedaan om hier algemeen verandering in aan te brengen...
Ik denk niet dat de individuele mens er ook maar iets slimmer op wordt als ie 100 keer zo veel weet. Dan is de situatie nog steeds precies hetzelfde: de afzonderlijke mens weet maar een heel klein deel van wat er in de wereld gebeurt en wat er aan (wetenschappelijke) kennis beschikbaar is. Er blijft nog steeds enorm veel over dat hij niet kan begrijpen, omdat hij daar te kort voor leeft en/of te weinig hersencapaciteit voor heeft.Vind je? Opleidingen worden wereldwijd toch steeds beter en voor steeds meer mensen toegankelijk, en de hoeveelheid kennis die beschikbaar is, neemt enorm toe. Bovendien kunnen moderne apparaten zoals computers enorm veel taken overnemen, waardoor de mens kan focussen op de echt belangrijke zaken.
De fysieke mogelijkheden van onze hersenen nemen hiermee natuurlijk niet toe, maar dat vind ik niet zo heel erg... Het lijkt mij niet zo''n geweldig idee om superslimme mensen te gaan kweken ofzo
Ik denk dat je hier twee soorten hebt: mensen die wel degelijk doorhebben dat ze extreem weinig kritiek accepteren, maar die gewoon compleet psycho zijn en mensen, zoals jij ze al noemt, die het niet (willen) weten.Good point. Je hebt idd mensen die blind zijn voor alle kritiek. Maar denk jij niet dat die mensen van zichzelf denken dat dat best meevalt? Een echte dictator zal immers zelf niet zo heel veel kritiek krijgen, en zich bovendien omringen met mensen die hetzelfde denken als hij. Voor die mensen is hij helemaal geen schurk, maar een redelijk en verlicht visionair. En dat zal hun feedback ook zijn...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq