Hij heeft nog nooit een taal gehoord of een klank.
En als je aan het denken bent, denk je altijd in een taal.
Hoe denkt een doofgeborene dan?
En als je aan het denken bent, denk je altijd in een taal.
Hoe denkt een doofgeborene dan?
"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hoe wou je ze dat leren dan ?Op dinsdag 15 mei 2001 14:43 schreef NukeZz het volgende:
Doofgeboren mensen kunnen vaak wel lezen, en ook wel praten, dus kunnen ze ook wel in woorden denken lijkt mij.
Ik lees in me zelf alle worden en dan hoor ik die woorden ook?Op dinsdag 15 mei 2001 15:17 schreef Elvhenk het volgende:
Misschien wel in geschreven tekst, hoor jij je jezelf dat dan hardop afvragen in je hoofd? Ik niet hoor. Je kan toch woorden denken zonder ze te horen.
Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
omdat ik er blijkbaar sowieso al een uitzonderin op benOp dinsdag 15 mei 2001 15:29 schreef mietje het volgende:
We kwamen er nog geen twee weken geleden in dit draadje achter dat mensen niet in spreektaal denken. Waarom zouden doven hierop een uitzondering zijn?
Verwijderd
Verwijderd
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Kubuntu
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heeft niets met Schizo te maken, (bijna?) iedereen denkt op die manier, dat heet dus je ''interne dialoog''.Op dinsdag 15 mei 2001 18:14 schreef DarkX het volgende:
Hmmm... toch denk ik echt in spreektaal, ik heb het idee dat ik altijd tegen mezelf aan het lullen ben in mijn kop...
(Soms is het groepsgesprek als ik beetje schizo bui heb)
Verwijderd
Kijk!Op dinsdag 15 mei 2001 15:29 schreef mietje het volgende:
We kwamen er nog geen twee weken geleden in dit draadje achter dat mensen niet in spreektaal denken. Waarom zouden doven hierop een uitzondering zijn?
Ja euh... mind the smileyOp dinsdag 15 mei 2001 19:01 schreef A_Dude het volgende:
[..]
Heeft niets met Schizo te maken, (bijna?) iedereen denkt op die manier, dat heet dus je ''interne dialoog''.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Ik klets ook veel in mn kop en soms zelfs hardopOp dinsdag 15 mei 2001 18:14 schreef DarkX het volgende:
Hmmm... toch denk ik echt in spreektaal, ik heb het idee dat ik altijd tegen mezelf aan het lullen ben in mijn kop...
(Soms is het groepsgesprek als ik beetje schizo bui heb)
Da''s net ''t zelfde als bij mij en da''s best wel wazig ja...Op dinsdag 15 mei 2001 21:59 schreef DarkX het volgende:
[..]
Verder weet ik wel heel zeker dat ik in woorden en zinnen denk, vaak zelfs tweetalig, ik denk engels en nederlands ram door elkaar. Ik denk soms wel dingen puur abstract, maar heel weinig in beelden, help zelfs vaak best wel moeite om me een beeld letterlijk te visualiseren. Dit heeft dan weer niks met ruimtelijk inzicht te maken, want ruimtemeetkundige figuren visualiseer ik weer wel makkelijk. Heel wazig.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq