De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hoezo? Is er sprake van dat hij niet gestraft is/gaat worden?Ik vind dat die Imam el moundi (of zoiets) gestraft moet worden voor zijn opmerkingen
paraphraser
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
òf: nog een stapje verder, wat een minderheid niet wil (homo''s zijn wel minderheid maar ik weet niet wat de meerderheid wil, dat ter zijde)
De paus zegt ook: geen condooms en geen seks voor huwelijk (ok, minder ''erg'').
Maar het ligt niet aan de Imams, maar aan de media, die blazen alles op.
Verwijderd
Als homo''s zo graag dezelfde rechten willen als een hetero (dus eigenlijk alleen maar verschil in sexuele voorkeur), waarom hebben ze dan een apparte Gay-Parade? En hun eigen ''Dark-rooms'' (komt niet voor bij hetero''s). Een beetje hypocriet is het wel.
De imams hebben niet zorgvuldig gesproken, waardoor ze hier een grens hebben overschreden.
Hoe moslims tegenover homo''s staan? Bedoel je dat ??Er is nog een debat gaande of hij wel/ niet gestraft gaat worden maar ik bedoel eigenlijk te zeggen: wat jullie vinden van de houding die zij aannemen te opzichte van homosexuelen?
paraphraser
Is er ergens een ongesencureerde versie van de uitlatingen ?Op zaterdag 12 mei 2001 23:00 schreef The_real_Eskimo_Bob het volgende:
wat jullie vinden van de houding die zij aannemen te opzichte van homosexuelen?
Misschien makkelijk zodat we allemaal over hetzelfde hebben, anders zit je mening van de krant/website/etc. te weerspreken of onderbouwen.
Nope, niet kunnen vinden op web ... zo snelOp zaterdag 12 mei 2001 23:08 schreef Jake het volgende:
[..]
Is er ergens een ongesencureerde versie van de uitlatingen ?
Misschien makkelijk zodat we allemaal over hetzelfde hebben, anders zit je mening van de krant/website/etc. te weerspreken of onderbouwen.
Feit is dat tenminste een, of meerdere imams (gebedsleider van moslims in moskee) in Nova hebben gezegd dat homoseksualiteit een ziekte is.
Consequenties die daaraan gehangen werden weet ik niet.
paraphraser
Verwijderd
Iedere vorm van onbewuste discriminatie t.o.v. anderen moet weg; moest ge eens weten hoeveel discriminerende opmerken sommigen soms ONBEWUST maken tseejus, ik vind dat iedereen een beke moet opletten op zijn woorden.
agreeElke vorm van discriminatie moet gebanned worden, dat was dan mijn korte mening
idemIedere vorm van onbewuste discriminatie t.o.v. anderen moet weg; moest ge eens weten hoeveel discriminerende opmerken sommigen soms ONBEWUST maken
Oké, maar als er nu christenen in de buurt waren, zouden die zich dan niet ergeren of gediscrimineerd voelen door jouw verbastering van *Jezus* ??tseejus, ik vind dat iedereen een beke moet opletten op zijn woorden.
paraphraser
verder ben ik het eens als er gezegd wordt dat homo''s gelijk willen zijn maar toch gaygames willen enzo. Dit is ook geen pleidooi voor de homo''s maar het gaat mij om het principe: kun je op basis van je geloof alles zeggen?
Maar hier moeten we het dan maar mee doen...
Het is maar hoe je het bekijkt:
Maar is moeilijk te zeggen of Homoseksualiteit een ziekte (even als heel breed begrip genomen) is. Op dit moment is het niet eens bekend of homoseksualiteit aangeboren is of niet (de aanleg ertoe).
Voor dat laatste heb je natuurlijk de std wellus-nietus discussie (= zeer flauw):
- Apen en andere ''hoge'' zoogdieren zijn ook homoseksueel.
= ow, ben jij aap dan...
- nee maar ik bedoel dat hetero-seksualtiteit aangeleerd is
= nietus, da''s normaal voor mensen
- nietus
= wellus
Maar een ziekte, bedoelde ie lichamalijk of geestelijk ?
Het lijkt mij geen ziekte, maar eerder een ''levensstijl'', die sterk beïnvloed kan worden door omgeving en cultuur.
Niet dat je er voor kiest, meestal dan. (maar dat weet ik eigenlijk niet)
Verwijderd
ik hoop van niet, maar ik ben dan niet perfect hé
SORRY indien er dus christenen zouden zijn die zich hierdoor gekwetst zouden voelen.
cu
ik ga maar es slapen
nee, de wetenschap moet er harde bewijzen voor leveren.Op zaterdag 12 mei 2001 23:26 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
Kun je op basis van wetenschap, filisofie en sociologie gewoon maar alles zeggen?
Totaal oneens (!)Op zaterdag 12 mei 2001 23:16 schreef pikachuf het volgende:
Elke vorm van discriminatie moet gebanned worden, dat was dan mijn korte mening
Anders iedereen maar een gouden plak op de OS, en nederland krijgt wereldbeker ondanks dat ze uitgeschakeld zijn
Discriminatie is ok (mensen die der werk goed doen krijgen ook meer betaald dan mensen die de kantjes eraf lopen), maar niet alle discriminatie is ok.
Ik ben met je eens dat sommige discriminatie niet altijd op zijn plaats is, en soms zelfs helemaal niet kan.
Discriminatie op grond van huidskleur vind ik bijvoorbeeld nooit kunnen, maar op grond van geslacht vind ik soms al kunnen (sportwedstrijden, relaties), en zo kan je wel doorgaan.
Oei, dat is een moeilijke vraag. Dat hangt dan af van wat voor normen en waarden de maatschappij aanhangt waarin je leeft ... En aangezien de imams zich NIET echt aangepast hebben aan de NL cultuur, kunnen zij zich dat eigenlijk niet veroorloven. Temeer daar zij "gast" zijn in ons land.verder ben ik het eens als er gezegd wordt dat homo''s gelijk willen zijn maar toch gaygames willen enzo. Dit is ook geen pleidooi voor de homo''s maar het gaat mij om het principe: kun je op basis van je geloof alles zeggen?
paraphraser
Ja dat kan je wel doen, maar je zal er rekening mee moeten houden dat je uitspraken worden gestaafd aan het op dat moment geldende recht in het land waar je bent (als het goed is)Op zaterdag 12 mei 2001 23:23 schreef The_real_Eskimo_Bob het volgende:
kun je op basis van je geloof alles zeggen?
Verwijderd
dat denk ik niet hoor, je wordt tenslotte niet verliefd op commando
en ik zal toegeving doen, ik weet niet goed wat ik ben
Op grond van relaties discrimineren? Je bedoelt dat discrimineren kan als bv twee vrouwen (of mannen) een relatie hebben?Op zaterdag 12 mei 2001 23:31 schreef Jake het volgende:
Discriminatie op grond van huidskleur vind ik bijvoorbeeld nooit kunnen, maar op grond van geslacht vind ik soms al kunnen (sportwedstrijden, relaties), en zo kan je wel doorgaan.
Verwijderd
>(sportwedstrijden, relaties), en zo kan je >wel doorgaan.
wat bedoel je met die relaties???
(dit vind ik een voorbeeld van onbewuste kwetsing)
soit,
greetz,
Pika
Nee ik bedoel:Op zaterdag 12 mei 2001 23:35 schreef The_real_Eskimo_Bob het volgende:
Op grond van relaties discrimineren? Je bedoelt dat discrimineren kan als bv twee vrouwen (of mannen) een relatie hebben?
als je een relatie ''zoekt'' heb je van te voren meestal al bepaald of dat met een man of een vrouw wordt (tenzij je ''bi'' bent...)
Het getuigt van een slechte smaak, slechte timing, slechte kennis van de Nederlandse samenleving en minachting van onze samenleving om zoiets op zo''n moment te gaan roepen. :(:(:(:(:(
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
DAT is niet waar. De imams moeten zich aanpassen aan de cultuur waar zij te gast zijn. Als homosexualiteit in NL geaccepteerd is (ik ken wederom geen goed/fout oordeel daaraan toe) dan is het belang van de imams daaraan ondergeschikt ...Maar is het dan niet zo dat we iedereen moeten straffen, die iets doet wat de meerderheid niet wil
òf: nog een stapje verder, wat een minderheid niet wil (homo''s zijn wel minderheid maar ik weet niet wat de meerderheid wil, dat ter zijde)
De paus zegt ook: geen condooms en geen seks voor huwelijk (ok, minder ''erg'').
Maar het ligt niet aan de Imams, maar aan de media, die blazen alles op.
paraphraser
Verwijderd
ik val momenteel eigenlijk op mijn vriend
het kan evengoed zijn dat ik later op iemand anders (meisje?) val?
Dat lij kt mij ook! Ze zeggen dat dat van kinds af aan al duidelijk is maar ik ben geen psycholoog:)Op zaterdag 12 mei 2001 23:44 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
Hoe is mogenlijk dat je niet weet wat je bent? Je weet toch wel welke sexuele voorkeur je hebt?
Mee eens, dat je niet op commando verliefd wordt, maar niet alle relaties berusten op verliefdheid hoor (in de ideale situatie wel, ik bedoel wel ''dat soort'' relaties). Maar ik bedoelde alleen maar dat discriminatie op grond van bijv. geslacht heel vaak gebeurt, zonder dat het erg is.Op zaterdag 12 mei 2001 23:41 schreef pikachuf het volgende:
hmmmmmmmmmmmmm
dat denk ik niet hoor, je wordt tenslotte niet verliefd op commando
en ik zal toegeving doen, ik weet niet goed wat ik ben
Tot op zekere hoogte, want de islam is hier niet verboden (als godsdienst), dus zij hebben een zekere godsdienst vrijheid, net als Katholieken en Protestanten, Joden, (en alles wat ik vergeten ben.)Op zaterdag 12 mei 2001 23:46 schreef ParaphraSer het volgende:
De imams moeten zich aanpassen aan de cultuur waar zij te gast zijn. Als homosexualiteit in NL geaccepteerd is (ik ken wederom geen goed/fout oordeel daaraan toe) dan is het belang van de imams daaraan ondergeschikt ...
Dat niet accepteren is ook negatieve discriminatie: omdat ze niet uit Nederland komen, zouden ze hun godsdienst niet mogen ''doen''.
Verwijderd
Homosexualiteit houd in dat je ''valt'' op hetzelfde geslacht. Ervan uitgaande dat ge een man zijt, bent ge dus homo(sexueel).Op zaterdag 12 mei 2001 23:48 schreef pikachuf het volgende:
ik bedoel dus dat ik op een persoon val, niet op een geslacht
Dat heet bi-seksueel, maar daar ging dit topic niet overOp zaterdag 12 mei 2001 23:48 schreef pikachuf het volgende:
ik bedoel dus dat ik op een persoon val, niet op een geslacht
Of een bi, maar hij zij net dat hij dat niet wist.|:(Op zaterdag 12 mei 2001 23:53 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
Homosexualiteit houd in dat je ''valt'' op hetzelfde geslacht. Ervan uitgaande dat ge een man zijt, bent ge dus homo(sexueel).
Oké. Een kleine handreiking ...ik bedoel dus dat ik op een persoon val, niet op een geslacht
Een jongen loopt vanaf zijn pubertijd een drietal fasen door (mentaal).
1) Auto-erotisch
In deze periode wordt het eigen lichaam verkend en ontstaat vaak ''zelfbevrediging''
2) Homo-erotisch
In deze periode ontstaan vaak stevige vriendschappen, en twijfelt men over de eigen identiteit
3) Hetero-erotisch
Men raakt geinteresseerd in het andere geslacht
Als je twijfelt, de pubertijd duurt GEESTELIJK langer dan lichamelijk ... Dus als je denkt dat je homo bent hoeft dat niet zo te zijn ... Het kan overgaan
paraphraser
of heteroOp zaterdag 12 mei 2001 23:57 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
OF je bent BI, of je bent homo. Dus niet ''ik weet het niet''
Maar waarom zou je dat niet kunnen nog-niet-weten ??? (leuke zin hè?)
Mee eens, maar als een godsdienst (godsdienstleiders) openlijk andere groeperingen in de samenleving afkeurt dan vind ik dat niet correctOp zaterdag 12 mei 2001 23:53 schreef Jake het volgende:
...Dat niet accepteren is ook negatieve discriminatie: omdat ze niet uit Nederland komen, zouden ze hun godsdienst niet mogen ''doen''.
Verwijderd
tis allemaal veel te moeilijk voor mij
ik wou dat het gemakkelijker kon
SLAAAAAAPWEL
''k lees morgen de berichtjes wel nekeer
cyaaaaa allemaal
Verwijderd
Maar hij zij net dat hij op verliefd is op zijn vriendOp zaterdag 12 mei 2001 23:59 schreef Jake het volgende:
of hetero
So do IMee eens, maar als een godsdienst (godsdienstleiders) openlijk andere groeperingen in de samenleving afkeurt dan vind ik dat niet correct
Ik laat jullie ...
paraphraser
AgreeOp zondag 13 mei 2001 00:01 schreef The_real_Eskimo_Bob het volgende:
Mee eens, maar als een godsdienst (godsdienstleiders) openlijk andere groeperingen in de samenleving afkeurt dan vind ik dat niet correct
Maar niet omdat het ''buitenlanders'' zijn, als ''inheemse'' godsdiensten het doen, is het net zo erg (of zelfs erger, want die zijn al ''aangepast'', terwijl uitheemse godsdiensten nog onbedoelde (echte, niet onder-het-mom-van) fouten mogen maken).
overgaan? net zoals een griepje overgaat? een griepje is een vorm van ziekte, of heb ik dat nu mis?Op zaterdag 12 mei 2001 23:58 schreef ParaphraSer het volgende:
Als je twijfelt, de pubertijd duurt GEESTELIJK langer dan lichamelijk ... Dus als je denkt dat je homo bent hoeft dat niet zo te zijn ... Het kan overgaan
paraphraser
I stand corrected.Op zondag 13 mei 2001 00:02 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
Maar hij zij net dat hij op verliefd is op zijn vriend; heterosexueel is dus niet mogelijk
dan zien we morgen wel wat er allemaal nog gepost is he, na ja, sleep well everybody!Op zondag 13 mei 2001 00:07 schreef Jake het volgende:
[..]
me too
Op je woorden letten verbant vormen van discriminatie niet. Je leert hooguit slimmer met woorden om te gaan. Dat je niet hoort dat "homo''s ziek zijn" of dat "zwarten dom zijn" betekent niet dat er geen mensen zijn die deze mening niet delen. Het is beter dat iedereen zijn mening kan verwoorden. Of heb je liever dat een imam opstaat die in perfect nederlands en politiek-correct (geen enkele punt waarop men vervolgt) weet te vertellen hoe men over homo''s denken?Op zaterdag 12 mei 2001 23:16 schreef pikachuf het volgende:
Elke vorm van discriminatie moet gebanned worden, dat was dan mijn korte mening
Iedere vorm van onbewuste discriminatie t.o.v. anderen moet weg; moest ge eens weten hoeveel discriminerende opmerken sommigen soms ONBEWUST maken tseejus, ik vind dat iedereen een beke moet opletten op zijn woorden.
Erg naief net als de amerikanen die blind softdrugs verbieden terwijl een beleid als in Nederland veel minder problemen geeft.
Laat nou net in het intolerante Amerika absolute vrijheid van meningsuiting zijn.
Verwijderd
Toch vind ik het goed dat hierdoor de boel loskomt
Verwijderd
Verwijderd
ikzelf zou nooooooooooooooooooit meedoen aan zo''n gayparade, ik zeg steeds homo''s gelijke rechten hetero''s maar ze moeten dus ook niet meer doen,
anderzijds kan je wel zeggen dat door die gayparade de boel weer wat loskomt in de media en dus da zorgt weer voor rechten.
Het forum zit blijkbaar niet stil
Ja, maar ook voor frustratie bij sommige mensen (bij mij ook wel) en voor sommige mensen kan dit ''bewijzen''dat homo''s ''allemaal raar'' zijn en dat zou kunnen leiden tot agressie jegens de homo''s.Op zondag 13 mei 2001 10:30 schreef pikachuf het volgende:
anderzijds kan je wel zeggen dat door die gayparade de boel weer wat loskomt in de media en dus da zorgt weer voor rechten.
Verwijderd
Helemaal mee eens en dan om te beginnen moet die gast nederlands leren want hij kon zijn verhaaltje niet eens in het nederlands vertellen.Op zaterdag 12 mei 2001 23:46 schreef ParaphraSer het volgende:
[..]
DAT is niet waar. De imams moeten zich aanpassen aan de cultuur waar zij te gast zijn. Als homosexualiteit in NL geaccepteerd is (ik ken wederom geen goed/fout oordeel daaraan toe) dan is het belang van de imams daaraan ondergeschikt ...
paraphraser
Verwijderd
Sorry hoor maar die laatste twee gasten die wat zeiden hebben ongelijk. Je wilt zeggen dat de islam in Nederland alleen in gastvorm voorkomt. Zo das hard. Dus Nederland is geen eens een multicultureel land zoals iedereen denkt dan.
Wil je ff kappe want dat slaat nergens op. Islam komt in Nederland voor en is een op vaste grond religie.
En dat alleen de Islam aankomt met zoiets: slaat evenveel nergens op. Het christelijke geloof en de Islam zijn het overal op eens, behalve dat Jesus een God is of de zoon ervan. Maar als het over Homo''s gaat. Dan delen ze hun meningen. Alleen is de Islam de eerste geweest die zijn bek open durft de trekken.
Volgens mij willen de christennen kakkerig doen en niks over zeggen omdat het niet beschaafd is.
Want iemand met zo''n posite die veel invloed op een grote groep mensen heeft moet het goede voorbeeld geven en niet aanzetten tot haat.
En nu was het een Imam maar hetzelfde geld natuurlijk net zo goed als een priester of dominee in de fout gaat.
De paus vind ik net zo goed een dom figuur door op te roepen geen condooms te gebruiken. Ik wil nog niet zo ver gaan hem te beschuldigen van moord, maar in deze tijd van aids zijn zulke uitspraken wel erg naief.
/offtopic
En ParaphraSer, je hoeft niet telkens je nick onder je bericht te zetten hoor. We zien je nick links bij je reply staan. /offtopic
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Ik herken het verhaal van picachuf, ik heb een dergelijk geval ook gehad bij een goede vriend van me wat tot moeilijke situaties leidde maar hij accepteerde mij zoals ik mij op dat moment voelde, goddank!Op zaterdag 12 mei 2001 23:47 schreef pikachuf het volgende:
nee ik weet dat niet goed, en ik wou dat ik het wist,
ik val momenteel eigenlijk op mijn vriendhetgeen wat zeeeeer moeilijk is, mede omdat em daar ook niet zo voor open is, toch ben ik hem heel dankbaar dat em mij nog aanvaard of toch moeite doet
het kan evengoed zijn dat ik later op iemand anders (meisje?) val?
Hiermee ben ik het absoluut mee eens, volgens mij schuilt hier 99.9% de absolute waarheid in!Koekkoeksjong schreef het volgende:
Niemand van ons (nee ook jij niet) is 100% homo of hetero, als een ieder van ons nou ''es diep, eerlijk en onbevangen in zijn/haar eigen ziel zou durven kijken, wie zou er dan nog durven beweren het allemaal voor de volle 100% te weten?
Een beetje in de hele verre geschiedenis duiken...BV een jaar of 2-3. Kan je nog zover terug denken? We hebben toen ook aanklachten gehad tegen de vertegenwoordigers van christelijke kerken hoor. Op grond van exact dezelfde soort uitlatingen. Dus:Op maandag 14 mei 2001 12:33 schreef Tzzer het volgende:
delen ze hun meningen. Alleen is de Islam de eerste geweest die zijn bek open durft de trekken.
Volgens mij willen de christennen kakkerig doen en niks over zeggen omdat het niet beschaafd is.
Of die Imam heeft de laatste paar jaar heeft zitten slapen en ondertussen geen kranten gelezen.
Of die Imam is pas zo kort in Nederland dat niet weet wat hier speelt
Of spuit elf geeft ook....
Jij wist dit trouwens ook niet...Hmmmm...
Verwijderd
Ik doelde of de regering er ook naar luistert. De westerse wereld overdrijft hierin met als ze bedoelen we hebben vrijheid en zijn zeer beschaafd.Op maandag 14 mei 2001 15:53 schreef Ortep het volgende:
[..]
Een beetje in de hele verre geschiedenis duiken...BV een jaar of 2-3. Kan je nog zover terug denken? We hebben toen ook aanklachten gehad tegen de vertegenwoordigers van christelijke kerken hoor. Op grond van exact dezelfde soort uitlatingen. Dus:
Of die Imam heeft de laatste paar jaar heeft zitten slapen en ondertussen geen kranten gelezen.
Of die Imam is pas zo kort in Nederland dat niet weet wat hier speelt
Of spuit elf geeft ook....
Jij wist dit trouwens ook niet...Hmmmm...
Sorry hoor maar ik ben het met de Islam eens.
Van mij mag je die mening hebben. Maar wat ik aangaf was dat die imam jaren achter de christelijke vertegenwoordigers aanloopt.Op maandag 14 mei 2001 16:09 schreef Tzzer het volgende:
Ik doelde of de regering er ook naar luistert. De westerse wereld overdrijft hierin met als ze bedoelen we hebben vrijheid en zijn zeer beschaafd.
Sorry hoor maar ik ben het met de Islam eens.
En NIET voorop zoals jij stelde.
Maar zou iemand van jou nu de mening mogen hebben dat de Islam een onverdraagzaam stel schreeuwlelijken is? Die vooral veel uitspraken doen zonder zich eerst te informeren?
Jij eigent jezelf nl wel dat recht toe ten opzichte van andere bevolkingsgroepen. In mijn ogen moet je dan ook niet klagen als een ander jouw mening als een ziekte ziet.
Houdt er rekening mee dat als je die weg op gaat het uiteindelijke resultaat is dat mensen elkaar gaan vermoorden om hun mening. Dat is namelijk wat er in het verleden gebeurde. Sommige mensen leren van de geschiedenis. En dat is de reden dat er in het westen wat voorzichtiger wordt omgegaan met de mening van anderen.
Nou het is heel simpel:
Als een moslim dat zegt, kan ie een heel eind opdonderen, dit is een vrij land!
Als een Christen/Katholiek/enz/enz dat zegt, kan ie een heel eind opdonderen, dit is een vrij land!
Het maakt mij geen ruk uit WIE het zegt!
Alles draait om tolerantie, ik sta er ook niet op te wachten om 2 kerels te zien zoenen. Maar het moet kunnen.
Alleen dat geouwehoer en publiekelijk sexe in parades, wat die gays doen, daar moeten ze dus echt mee kappen he!
Gatverrr:(
Verwijderd
Tja, maar ja de "echte" of "ware" God is niet zo lief, ik ga het niet nogmaals vertellen maar Hij heeft al eerder Homo''s laten afmaken. Dit land mag dan dus wel vrij zijn maar het is in tegenstrijd van de meest voorkomende religies in dat zelfde land.Op maandag 14 mei 2001 16:43 schreef KillerAce_NL het volgende:
Het gaat erom of wij accepteren dat iemand op basis van religie zegt dat Homo-sexualitiet onnatuurlijk en schadelijk si voor de mensheid.
Nou het is heel simpel:
Als een moslim dat zegt, kan ie een heel eind opdonderen, dit is een vrij land!
Als een Christen/Katholiek/enz/enz dat zegt, kan ie een heel eind opdonderen, dit is een vrij land!
Het maakt mij geen ruk uit WIE het zegt!
Alles draait om tolerantie, ik sta er ook niet op te wachten om 2 kerels te zien zoenen. Maar het moet kunnen.
Alleen dat geouwehoer en publiekelijk sexe in parades, wat die gays doen, daar moeten ze dus echt mee kappen he!
Maar ja. Wie denkt ook daaran.
Degene die homo''s heeft laten afmaken heette Adolf Schickelgruber, beter bekend onder zijn aangenomen naam Adolf Hitler.Op maandag 14 mei 2001 19:36 schreef Tzzer het volgende:
Tja, maar ja de "echte" of "ware" God is niet zo lief, ik ga het niet nogmaals vertellen maar Hij heeft al eerder Homo''s laten afmaken. Dit land mag dan dus wel vrij zijn maar het is in tegenstrijd van de meest voorkomende religies in dat zelfde land.
Tsja...als dat je grote voorbeeld is....
Ik hoorde trouwens van een Imam een uitspraak waar ik het helemaal mee eens kan zijn:
Allah is heel goed in staat om voor zichzelf te zorgen. Daar heeft hij geen onverdraagzame mensjes voor nodig
Verwijderd
daarmee ben ik volledig eens, maar dat geld net zo voor hetero''s.Op maandag 14 mei 2001 16:43 schreef KillerAce_NL het volgende:
Verwijderd
Ook hiermee ben ik dus akkoord, maar weer geld datzelfde ook voor hetero''sOp zaterdag 12 mei 2001 23:00 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
offtopic:
Als homo''s zo graag dezelfde rechten willen als een hetero (dus eigenlijk alleen maar verschil in sexuele voorkeur), waarom hebben ze dan een apparte Gay-Parade? En hun eigen ''Dark-rooms'' (komt niet voor bij hetero''s). Een beetje hypocriet is het wel.
Stel ge zijt moni op een speelplein en ge zegt da ge homo zijt, wete gij dat den helft van de ouders ervoor zou zorgen da ge buiten ligt
Verwijderd
De meeste Marokkanen, dus ook de imams, denken dat Marokko vrij is van homofilie, nu komen ze in Nederland en kijk overal homo''s; verder durven Marokkaanse homo''s er in dit klimaat er waarschijnlijk eerder voor uit te komen dus wat krijgen de imams nog te horen: ineens allerlei uitbraken van homofiele neigingen in diverse Marokkaanse families. Verrek, het lijkt wel een besmettelijke ziekte, we moeten het Nederlandse volk waarschuwen!
Je moet vooral niet de effecten van een beperkte horizon onderschatten, denk ik zo. Zo ken ik een Marokkaans meisje, die dus een hele tijd in Marokko gewoond heeft en daar ook heeft gestudeerd; biologie. Maar zij gelooft dus dat mannen per definitie slimmer zijn dan vrouwen, omdat God dit zo gewild heeft blijkbaar en het in de bijbel/koran what ever staat en men haar dit altijd heeft verteld. Zij was ook oprecht verbaasd dat ik een andere mening had.
Mijn conclusie: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Verwijderd
Tja, waarschijnlijk heb je hier wel gelijk in. Maar dan moeten we de Marokkanen zo snel mogelijk duidelijk maken hoe het hier in nederland zit. Het vervolgen van een paar imams is volgens mij wel een duidelijk signaal. En onwetendheid is nooit een excuus. Die imam heeft zijn huiswerk niet gedaan, doet uitspraken over een samenleving waar hij niets van af weet en zal daar nu de gevolgen van moeten voelen.Op maandag 14 mei 2001 21:35 schreef DiFool het volgende:
Mijn conclusie: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Verwijderd
Mijn moeder zei altijd: "Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint".
In dit verband: Laat de imam iets zeggen over zijn volgelingen, niet over de mensen die expliciet niet voor hem kiezen.
Moet je je tollerant opstellen tegenover iemand die zich zelfintollerant opstelt?
Ja, anders ben je per definitie zelf intollerant.
De materiele gevolgen van het hebben van een geloof zijn gelukkig aan strenge regels gebonden.
Dus als de imam uitspraken doet die zijn te interpreteren als leidraad voor acties die lijken aan te zetten tot discriminatie, dan is de regering volgens het wetboek gerechtvaardigd en verplicht deze acties te verbieden en tegen te gaan.
Hier moet ik het met je oneens zijn. Ik ben het zeker NIET met de inmiddels ''bekeerde'' imam eens. Maar een van de kenmerken van onze samenleving is nu juist dat de overheid niet bepaald wat je zegt. Daarvoor moet je in landen als Iran en Irak zijn.Op dinsdag 15 mei 2001 08:56 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Wou alleen nog effe melden dat een Imam die nederlands staatsburger is zijn boterham betaald krijgt door onze regering, en dat maakt zijn uitspraak nog belachelijker...|:(
Iets heel anders: Vanmorgen stond er in de Volkskrant een heel stuk van een Islamkenner verbonden aan een Nederlandse universiteit. Aan de naam te zien een ''ervarings deskundige''
Hierin werd gesteld dat de Islam niet belachelijk is, maar dat sommige imams de Islam belachelijk maken. En er werd ook in uitgelegd dat de spreuken uit de Koran die werden aangehaald om homo''s te veroordelen slechts delen van die versen zijn. En uit het geel blijkt nergens dat het fout is. Aleen ongebreidelde lust wordt veroordeeld. Dus ook tussen twee mannen. Als je alleen die laatste zin leest denk je dat het speciaal om mannen gaat. Selectief ''quoten'' dus.
Wat vooral ook erg leuk was is dat je met de Koran in de hand kan aantonen dat homo''s natuurlijk zijn en door Allah geschapen.
Als ik een "discriminerende" uitspraak doe, wordt ik gelijk in de cel gesmeten, kom ik er de komende weken niet meer uit en kan ik op m''n hoofd gaan staan wat excuses betreft.
Ik heb dit soort mensen (allochtonen) jaren lang beschermd tegen intolerantie... en dit is wat je er voor terug krijgt...echt zielig...
Die imam heeft het dus ook voor de anders denkenden in de moslim gemeenschap goed verne&*@ en nog meer intolerantie gecreeerd. Dus ik sta er niet van te kijken dat de discriminatie toe neemt.
De gay parade is dus niet voor gays alleen het is gewoon een gay vriendelijk evenement waarmee aangetoont wordt dat we in een vrij land leven en op die dag laten gays zich op hun meest kleurige wijze zien. Overigens zijn er ook darkrooms voor heteros hoor.Op zaterdag 12 mei 2001 23:00 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
offtopic:
Voorts sluit ik me bij verhaal koekoeksjong aan, de meeste gays zitten helemaal niet te wachten op dat extreme, ook zo een uitspraak van zo een domme langbaart met ze pinokkio muts kan ik alleen maar lachen, waar ik me wel boos om maak is dat een hoop jongeren dit als een vrijbrief zullen opvatten om homos aan te vallen (make my day, bytheway
Ik zeg ook niet dat de regering hem moet zeggen wat ie moet doen omdat ze hem betalen, maar wel dat hij de nederlandse samenleving be/ver-oordeelt en zich gedraagt alsof hij wel kan zeggen hoe we moeten leven, terwijl hij er zelf afhankelijk van is, en dat vind ik niet netjes...Op dinsdag 15 mei 2001 09:13 schreef Ortep het volgende:
[..]
Hier moet ik het met je oneens zijn. Ik ben het zeker NIET met de inmiddels ''bekeerde'' imam eens. Maar een van de kenmerken van onze samenleving is nu juist dat de overheid niet bepaald wat je zegt. Daarvoor moet je in landen als Iran en Irak zijn.
Je moet eens wat meer uitgaan. Ik weet in de direkte omgeving van mijn woonplaats een tweetal plaatsen waar er ook darkrooms voor hetero''s zijn. Het komt dus ook daar gewoon voor.Op zaterdag 12 mei 2001 23:00 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
En hun eigen ''Dark-rooms'' (komt niet voor bij hetero''s). Een beetje hypocriet is het wel.
PS...ik zie net in je profiel waar je studeert...het is ook bij jou in de buurt.
Lees die zin nog eens een keer langzaam. Ik heb hem even in 3 stukjes opgebroken.Op dinsdag 15 mei 2001 12:19 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
1) Ik zeg ook niet dat de regering hem moet zeggen wat ie moet doen omdat ze hem betalen,
2) maar wel dat hij de nederlandse samenleving be/ver-oordeelt en zich gedraagt alsof hij wel kan zeggen hoe we moeten leven,
3) terwijl hij er zelf afhankelijk van is, en dat vind ik niet netjes...
In stukje (1) zeg je dat hij mag zeggen wat hij wil en dat het niet uitmaakt dat hij door de overheid betaald wordt.
In stukje (2) zeg je dat hij een oordeel heeft over onze maatschappij
En in stukje (3) zeg je dat dat niet netjes is omdat hij door de overheid betaald wordt
Nogmaals...ik vind dat hij er volkomen naast zit en dat hij vervolgd mag worden. Maar we moeten vreselijk oppassen dat we niet in een morele val trappen. Dan verlies je ieder recht om over hem te oordelen.
http://www.nu.nl/document?n=31815
Zucht...
Biedt de een zijn excuses aan, gaat de ander moeilijk lopen doen.
Ik hoop dat het parlement (Kok) echt snel hier op reageert.
Psychische aandoening!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
Verwijderd
EEEMMMM....... Dude ....... Er staat nergens in de koran dat Homo''s worden geaccepteerd. Hij (Allah) rekent wel met ze af.Op dinsdag 15 mei 2001 09:13 schreef Ortep het volgende:
[..]
Hier moet ik het met je oneens zijn. Ik ben het zeker NIET met de inmiddels ''bekeerde'' imam eens. Maar een van de kenmerken van onze samenleving is nu juist dat de overheid niet bepaald wat je zegt. Daarvoor moet je in landen als Iran en Irak zijn.
Iets heel anders: Vanmorgen stond er in de Volkskrant een heel stuk van een Islamkenner verbonden aan een Nederlandse universiteit. Aan de naam te zien een ''ervarings deskundige''
Hierin werd gesteld dat de Islam niet belachelijk is, maar dat sommige imams de Islam belachelijk maken. En er werd ook in uitgelegd dat de spreuken uit de Koran die werden aangehaald om homo''s te veroordelen slechts delen van die versen zijn. En uit het geel blijkt nergens dat het fout is. Aleen ongebreidelde lust wordt veroordeeld. Dus ook tussen twee mannen. Als je alleen die laatste zin leest denk je dat het speciaal om mannen gaat. Selectief ''quoten'' dus.
Wat vooral ook erg leuk was is dat je met de Koran in de hand kan aantonen dat homo''s natuurlijk zijn en door Allah geschapen.
Dus wat jij hebt gelezen is volgens mij door een gozer geschreven die het goed wou maken met verkeerde uitspraken.
Wat heb jij met discriminatie. Dat is ook een manier van mening. En dat die imam dat vindt, leuk voor hem. Maar dan wil jij dat hij wordt opgesloten?? En telkens weer verbaas ik mezelf van hoe het kan dat sommige mensen buitenlanders als "gasten" in Nederland zien. NEE het zijn inmiddels ook Nederlanders. Maar nee hoor meneertje heeft het nog steeds over alsof het mensen zijn die hier alles huren en elk moment kunnen oprotten. Is dat geen discriminatie????Op dinsdag 15 mei 2001 12:03 schreef trace het volgende:
Nu heeft die imam zijn excuses aangeboden. Dus nu niet vervolgen?! Mooi niet dus. Ik vindt gewoon dat ie een straf moet krijgen.
Als ik een "discriminerende" uitspraak doe, wordt ik gelijk in de cel gesmeten, kom ik er de komende weken niet meer uit en kan ik op m''n hoofd gaan staan wat excuses betreft.
Ik heb dit soort mensen (allochtonen) jaren lang beschermd tegen intolerantie... en dit is wat je er voor terug krijgt...echt zielig...
Die imam heeft het dus ook voor de anders denkenden in de moslim gemeenschap goed verne&*@ en nog meer intolerantie gecreeerd. Dus ik sta er niet van te kijken dat de discriminatie toe neemt.
Tsja...ik studeer het niet. Maar lees het artikel zelf even. Het staat gewoon in de krant. Dan kan je gericht commentaar geven ipv te zeggen dat jij het nog nergens gelezen hebt. De nummers van de verzen staan er bij.Op dinsdag 15 mei 2001 13:53 schreef Tzzer het volgende:
EEEMMMM....... Dude ....... Er staat nergens in de koran dat Homo''s worden geaccepteerd. Hij (Allah) rekent wel met ze af.
Dus wat jij hebt gelezen is volgens mij door een gozer geschreven die het goed wou maken met verkeerde uitspraken.
Wat de persoon er mee wilde aantonen is denk ik dat iedere gek in de koran bewijs kan vinden voor wat hij zoekt. Ook tegengestelde dingen. Vooral als je maar halve citaten gebruikt zoals de inmiddels beruchte imam
We hebben daar in Nederland een spreekwoord voor:
In de Bijbel vindt iedere ketter zijn letter
Ik ben er van overtuigd dat ook in het Arabisch er zo''n soort spreekwoord bestaat.
Telkens verbaas IK me er weer over dat jij zo selectief bent. Je bent al aan het roepen geweest dat chhristenen fout zijn omdat ze dit soort dingen niet zouden durven zeggen. En dat de imam dat nu eindelijk wel durfde. Je werd ineens erg stil toen ik je voorhield dat christen gewoon aangeklaagd worden als ze soortgelijke dingen zeggen. Ze deden dit soort dingen al jaren geleden. We hebben een aangeklaagde bischop gehad en ook nog een kerel van een of andere kleine christelijke partij.Op dinsdag 15 mei 2001 13:53 schreef Tzzer het volgende:
Wat heb jij met discriminatie. Dat is ook een manier van mening. En dat die imam dat vindt, leuk voor hem.
Ik noem het discriminatie als we bischoppen wel aanklagen voor dit soort dingen en een imam niet.
Je zegt zelf dat hij Nederlander is...Prima...dan wordt hij dus gewoon volgens de Nederlandse wet beoordeeld. En volgens de Nederlandse wet mogen dit soort dingen niet. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar dan moet je weg gaan. In Duitsland mag je op de autobaan wel 250 km/h als je dat kan, in Nederland niet. Een Duitser krijgt gewoon een bekeuring als hij dat hier doet. Wil hij toch 250? Ok...ga maar naar Duitsland.
Hij komt trouwens wat overtuigender over als Nederlander als hij ook goed Nederlands spreekt. Iets wat je zeker van een goed geschoold???? iemand zou kunnen verwachten.
Het lijkt er heel erg op dat je het je vrijheid noemt als het je goed uitkomt, maar dat je het discriminatie noemt als het je niet zo goed uitkomt.
Dat heb je goed gelezenOp dinsdag 15 mei 2001 13:27 schreef Ortep het volgende:
[..]
Lees die zin nog eens een keer langzaam. Ik heb hem even in 3 stukjes opgebroken.
In stukje (1) zeg je dat hij mag zeggen wat hij wil en dat het niet uitmaakt dat hij door de overheid betaald wordt.
In stukje (2) zeg je dat hij een oordeel heeft over onze maatschappij
En in stukje (3) zeg je dat dat niet netjes is omdat hij door de overheid betaald wordt
Nogmaals...ik vind dat hij er volkomen naast zit en dat hij vervolgd mag worden. Maar we moeten vreselijk oppassen dat we niet in een morele val trappen. Dan verlies je ieder recht om over hem te oordelen.
De regering mag niet bepalen wat hij zegt, maar als blijk van beschaafdheid zou hij het niet moeten doen...
offtopic
Soylent Green de film of de band?
/offtopic
Verwijderd
nog nooit een homo gezien met een rasistische trekje. Is geen flame hoor, maar door je ander berichten die ik had gelezen omtrent buitenlanders.Op dinsdag 15 mei 2001 12:08 schreef raptorix het volgende:
waar ik me wel boos om maak is dat een hoop jongeren dit als een vrijbrief zullen opvatten om homos aan te vallen (make my day, bytheway)
Nee ik heb geen vrijbrief om rasicme te gebruiken.. maar mertke ik gewoon effe op.
Hatay
Verwijderd
Quoten doe je door de icoontjes te gebruiken die naast de naam staan (deze links van het huisje :-)
BTW:
Volgens mij kan toch niemand 100% weten of em hetero is of niet hoor.
Hij heeft het recht wel om zich te uiten en/of zichzelf belachelijk te maken...Het gaat mogelijk tegen de Nederlandse wet in. Tsja...dan moet hij zich verantwoorden.Op dinsdag 15 mei 2001 16:06 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
De regering mag niet bepalen wat hij zegt, maar als blijk van beschaafdheid zou hij het niet moeten doen...
Hij heeft de Islam een hele slechte dienst bewezen. De eerstkomende 10 jaar worden zijn woorden gebruikt als ''bewijs'' dat het een godsdienst van haat, geweld en intolerantie is. Daar kan ik niet echt mee zitten. Dat heeft hij over zichzelf afgeroepen.
Andere imans hadden dat snel door en begonnen de zaak te sussen. Tot de imam van Groningen het weer erger maakte met de opmerkingen over psychische afwijkingen.
Tzzer zei dat moslims Nederlanders zijn. Dat klopt, maar dan is het op zijn minst handig dat ze iets weten van de Nederlandse geschiedenis van de afgelopen 30 jaar. Dit soort discussies stammen uit de jaren 60-70. Welkom in de vorige eeuw zou ik zeggen.
Maar ja...hij zei ook dat Allah de homo''s al een keer had laten afmaken. Dat stukje geschiedenis van Hitler weet hij blijkbaar wel. Hij vond het geloof in niet echt erg. Het geeft een indicatie van zijn denkwijze.
Uit het boek Make Room! Make Room! (1966) van Harry Harrison.offtopic
Soylent Green de film of de band?
/offtopic
Dus nog veel eerder dan de film of dan band
Verwijderd
Hmm oke, Als de Islam vol van intolerantie is en andere, zoals Ortep scchreef. Dan is het christendom ook hetzelfde. Ja en dat van die geschiedenis, ''k weet wel dat er zich ooit dingen hebben afgespeeld tussen homo''s en christendom. Maar dan vraag ik je nou en, stoer voor je.Op dinsdag 15 mei 2001 16:34 schreef Ortep het volgende:
[..]
Hij heeft het recht wel om zich te uiten en/of zichzelf belachelijk te maken...Het gaat mogelijk tegen de Nederlandse wet in. Tsja...dan moet hij zich verantwoorden.
Hij heeft de Islam een hele slechte dienst bewezen. De eerstkomende 10 jaar worden zijn woorden gebruikt als ''bewijs'' dat het een godsdienst van haat, geweld en intolerantie is. Daar kan ik niet echt mee zitten. Dat heeft hij over zichzelf afgeroepen.
Andere imans hadden dat snel door en begonnen de zaak te sussen. Tot de imam van Groningen het weer erger maakte met de opmerkingen over psychische afwijkingen.
Tzzer zei dat moslims Nederlanders zijn. Dat klopt, maar dan is het op zijn minst handig dat ze iets weten van de Nederlandse geschiedenis van de afgelopen 30 jaar. Dit soort discussies stammen uit de jaren 60-70. Welkom in de vorige eeuw zou ik zeggen.
Maar ja...hij zei ook dat Allah de homo''s al een keer had laten afmaken. Dat stukje geschiedenis van Hitler weet hij blijkbaar wel. Hij vond het geloof in niet echt erg. Het geeft een indicatie van zijn denkwijze.
[..]
Uit het boek Make Room! Make Room! (1966) van Harry Harrison.
Dus nog veel eerder dan de film of dan band
Ik doelde niet te zeggen dat de christennen slecht zijn, wat Ortep ook beweerde. Maar dat ik het gewoon met desbetreffende religies mee eens ben.
En dat Hitler de Homo''s heeft zitten afmaken, stoer voor hem. Maar ik bedoelde het eerste homo incident van de mensen geschiedenis. Die zijn letterlijk door van de grond weggeveegd.
dat jullie luisteren naar dat soort lagere levensvormen..
[lees hier de uitslag van de poll]
Verwijderd
Wie ben jij om dat uit te maken? Als je zo nodig wilt fucken doe je dat maar met je broertje...misschien dat jij je daarom zo aangesproken voeltOp dinsdag 15 mei 2001 20:27 schreef cappie het volgende:
fuck die mongolen daar in het midden oosten en de primitieve apen hier in nederland.
neuhOp dinsdag 15 mei 2001 20:40 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat uit te maken? Als je zo nodig wilt fucken doe je dat maar met je broertje...misschien dat jij je daarom zo aangesproken voelt
maargoed... dat moeten wij als nederlands daar eens flikken.. een soortgelijke uitspraak over iets in hun samenleving.. dan kunnen we meteen rapporteren bij het vuurpeleton van de eerste de beste nabijgelegen stad...
Verwijderd
Inderdaad, stond vandaag weer in de krant, over die mensen die veroordeeld zijn in Pakistan, omdat ze iets hadden gezegd wat tegen het geloof in ging... tssOp dinsdag 15 mei 2001 23:13 schreef cappie het volgende:
maargoed... dat moeten wij als nederlands daar eens flikken.. een soortgelijke uitspraak over iets in hun samenleving.. dan kunnen we meteen rapporteren bij het vuurpeleton van de eerste de beste nabijgelegen stad...
Verwijderd
Op dinsdag 15 mei 2001 20:27 schreef cappie het volgende:
fuck die mongolen daar in het midden oosten en de primitieve apen hier in nederland.
Lezen is moeilijk voor je he? Dat schreef ik dus nu juist net NIET Als je de koran op dezelfde manier gelezen hebt denk ik dat je er verrekte weinig van hebt opgestoken. Ik hoor je trouwens de citaten die in de krant stonden niet weerleggen.Op dinsdag 15 mei 2001 20:19 schreef Tzzer het volgende:
Hmm oke, Als de Islam vol van intolerantie is en andere, zoals Ortep scchreef.
Ik zal het je nog een keer proberen uit te leggen:
1) De imam doet uitspraken die tegen de wet in Nederland in gaan
2) Hij maakt er veel mensen kwaad mee
3) Veel mensen vinden daardoor dat HIJ intolerant is
4) Hij koppelt zijn uitspraken aan de koran
5) Daardoor denken de mensen dat de koran intolerantie predikt.
Dus nog een keer: IK zeg niet dat de islam intolerant is. Ik zeg dat de imam in de ogen van veel mensen de islam intolerant maakt Die imam bewijst door dit soort ondoordachte uitspraken de islam een hele slechte dienst.
Voor dit soort uitspraken kan JIJ een aanklacht krijgen en mogelijk de gevangenis indraaien.En dat Hitler de Homo''s heeft zitten afmaken, stoer voor hem.
Verwijderd
Dit bedoelde je waarschijnlijk als loze opmerking, maar het kan anders op anderen overkomen, het is natuurlijk pijnlijk als je zoiets zegt, ik geef je hier dan ook een waarschuwing voor...Op dinsdag 15 mei 2001 20:19 schreef Tzzer het volgende:
[..]
En dat Hitler de Homo''s heeft zitten afmaken, stoer voor hem.
Verwijderd
Heldere analyse!*DOp woensdag 16 mei 2001 09:31 schreef Ortep het volgende:
Ik denk dat dit idd een hele terechte opmerking is. Ik heb ook al eerder in deze draad gezegd dat het niet gaat om het feit dat de man imam is, maar dat hij gewoon een intollerant mannetje is, zoals andere nederlands dat ook kunnen zijn.
Als je de uitspraak zo interpreteert, dan zie je ook dat je niet naar het feit moet kijken dat hij buitenlanders is, maar naar het feit dat hij zich intollerant opstelt, zoals andere nederlanders zich ook intollerant kunnen opstellen.
Iedere nederlander wordt op zijn vingers getikt als hij in het openbaar uitspraken doet die kwetsend zijn voor een hele bevolkingsgroep, dus ook de imam wordt op zijn vingers getikt.
Zei m''n pa ookOp maandag 14 mei 2001 22:46 schreef olav het volgende:
Toen ik de reactie van Kok hoorde was ik zo blij dat ik in Nederland woonde.
Mijn moeder zei altijd: "Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint".
Heldere redenatie ... Maar zou men dan niet verplicht moeten zijn actie te ondernemen? Anders zijn WIJ te tolerant ...In dit verband: Laat de imam iets zeggen over zijn volgelingen, niet over de mensen die expliciet niet voor hem kiezen.
Moet je je tollerant opstellen tegenover iemand die zich zelfintollerant opstelt?
Ja, anders ben je per definitie zelf intollerant.
De materiele gevolgen van het hebben van een geloof zijn gelukkig aan strenge regels gebonden.
Dus als de imam uitspraken doet die zijn te interpreteren als leidraad voor acties die lijken aan te zetten tot discriminatie, dan is de regering volgens het wetboek gerechtvaardigd en verplicht deze acties te verbieden en tegen te gaan.
paraphraser
Verwijderd
Dit is wel een beetje tegenstrijdig vind jezelf ook niet?Ik vind dat die Imam el moundi (of zoiets) gestraft moet worden voor zijn opmerkingen want, dit is je reinste discriminatie. ik weet dat we in Nederland godsdienstvrijheid hebben.
Hij heeft het niet bedacht, maar daar zit weer een geloof achter verdomd als het niet waar is.
De man citeert alleen maar hardop uit het grote sinterklaasboek, niets meer en niets minder. Normaal doet hij het mischien niet, maar denkt hij het wat nog veel gevaarlijker is.
Verwijderd
Dude das het hele probleem. Jouw punt nr 5. In de koran staat juist wel dat homo''s ............nou ja je weet wel. Wat die Imam bedoelde. En kom niet met smoesjes als iedereen kan er wat uithalen wat die wil klopt niet. Er staat een verhaal in waarin Homo''s worden gestraft en afgemaakt door God zelf. Bekijk het eens vanuit koraans perspectief. Er is dan geen sprake van tolerantie. Maar van iets dat niet deugd. En dat is voor de een een feit voor de ander een mening en voor een derde flauwekul. Ik probeer hier ook te zeggen dat de volgens de koran je niet eens minachtend mag doen. Laat staan wat sommige Nederlanders denken.Op woensdag 16 mei 2001 09:31 schreef Ortep het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk voor je he? Dat schreef ik dus nu juist net NIET Als je de koran op dezelfde manier gelezen hebt denk ik dat je er verrekte weinig van hebt opgestoken. Ik hoor je trouwens de citaten die in de krant stonden niet weerleggen.
Ik zal het je nog een keer proberen uit te leggen:
Dus nog een keer: IK zeg niet dat de islam intolerant is. Ik zeg dat de imam in de ogen van veel mensen de islam intolerant maakt Die imam bewijst door dit soort ondoordachte uitspraken de islam een hele slechte dienst.
[..]
Voor dit soort uitspraken kan JIJ een aanklacht krijgen en mogelijk de gevangenis indraaien.
En die laatste zin.
Kan je ook zo opvatten: En dat Hitler Homos vermoorde heeft hiermee niks te maken. Dat is een ander verhaal.
Saffie.
Verwijderd
Nope dat staat er niet in, het is een kwestie van interpretatie en vertaling.Op zondag 20 mei 2001 03:09 schreef Tzzer het volgende:
Das is het hele probleem. Jouw punt nr 5. In de koran staat juist wel dat homo''s ............nou ja je weet wel. Wat die Imam bedoelde. En kom niet met smoesjes als iedereen kan er wat uithalen wat die wil klopt niet. Er staat een verhaal in waarin Homo''s worden gestraft en afgemaakt door God zelf.
Wat denk je, dat het boek anders niet verboden zou worden?